(vlastní) Rallycar

Založil HD, 02.07.2017, 15:59:05

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

HD

Tak,
hlásím se s pokusem o superauto, který se zvrhl v prostý tříválcový hatchback. Ale funkce zůstaly zachovány - vše lze otevřít (víko motoru, zavazadlový prostor, střešní okno, ba i postranní dveře), motor je se zadní nezávisle zavěšenou nápravou, která je vybavena primitivním stabilizátorem, spojen přes 4-rychlostní převodovku, která je vybavena téměř realistickou řadicí pákou. Přední  náprava se od originální řady náprav "TLC-basic" liší pouze přidaným stabilizátorem, stejné technické vyspělosti jako již zmiňovaný zadní.

Tak doufám, že se bude líbit.

Toto vozidlo je pro mě morálním navázáním na mou dávnou stavbu Yubihama II (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=47882.0).

Hot-Hatch Rallycar

Hot-Hatch Rallycar

Hot-Hatch Rallycar

Hot-Hatch Rallycar

Hot-Hatch Rallycar

Hot-Hatch Rallycar

Hot-Hatch Rallycar
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

stricekfido

Jako vždy paráda, nejvíc se mi líbí rám a klasicky tvůj smysl pro  detail. Možná by tomu slušelo více nálepek ve stylu rallye aby se ještě podtrhla sportovnost. Škoda taky, že nevyšla ta modrá barva, těch se moc nevidí

HD

Díky :)
Více samolepek jsem tentokrát nechtěl, jelikož jsem nevěděl, co všechno ještě bude potřeba rozebrat. :)

No, modrá bude na jiném voze, ale zrovna nemám po ruce všechny potřebné panely a dokončenou převodovku.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Engine

Obdivuju tvůj smysl pro detail. Jako celek to samozřejmě vypadá skvěle. Uvěřitelný proporce, ucelenej design, asi i funkčnost (z fotek nepoznám) a hodně tomu pomáhá i závodní zbarvení.

A ty detaily...  Hrozně mě baví prohlížet si fotku za fotkou a hledat co všechno se ti tam podařilo vměstnat. A když se na to pak podívám znova jako na celek, tak nechápu, jak něco takovýho můžeš postavit. Fakt dobrý.

Ale mám jednu výtku. Pohon zadních kol a motor v předu uloženej příčně? Ajajaj... :D

HD

No, tak mají asi nudící se experty na kuželové ozubení  ;D
Díky. Video bude, ale nevím kdy.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Tomik

Moc pěkné a kompaktní vozítko. Stejně jako ostatním se mi líbí množství detailů auta a zejména bych vyzdvihl rám dveří nad stahovacími okénky - tohle se jen tak nevidí.
www.buildinst.cz - můj web s návody na stavbu alternativních modelů,
můj flickr

HD

Díky. Jsem rád, že ten rám zmiňuješ :)
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

milanv

Paráda! Líbí se mi, jak jsi to všechno našlapal do tak malého prostoru a ještě sis vyhrál s designem.
Nejradši bych si to auto půjčil a rozebrání, abych se přiučil, jak se všechno tohle dělá. Matně tuším, že mou nabídku nevyslyšíš, tak jsem rád aspoň za tu fotku podvozku zespoda :) Mimochodem, na ní mě zaujaly ty dva LBG piny trčící dospod, jako bys tam původně ještě něco plánoval. Co to bylo? No a kdybys měl fotku rozestavěného modelu, kde je vidět podvozek, tak by to bylo super.

Z detailů nevím, na co poukázat dřív. Líbí se mi zavírání dveří, ale i třeba to, že dveře mají vlastní rám okna a ten dobře sedne na sloupky karoserie. Vepředu je perfektní nápad s tím světlometem. Většinou jsou světla na Technic modelech vypadající zvláštně, ale tady jsou moc pěkná a ještě k tomu netradiční.
Pán na Žlutém hradě

HD

No, já vytvořím instrukce. :D
těmi LBG piny předpokládám máš na mysli díl 87082 (https://img.bricklink.com/ItemImage/PL/87082.png), který jsem použil kvůli nedostatku jednopinových 15100 (https://www.bricklink.com/T/3799.jpg?0).
Jediná věc, která tam mohla být je uchycení převodovky, nebo příčná vzpěra, která by téměř pozbývala, z důvodu uložení, smyslu.

Fotka podvozku bude součástí instrukcí, případně 3D modelu.

Díky :)
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

stricekfido

Citace od: HorcikDesigns kdy 05.07.2017, 17:55:56
No, já vytvořím instrukce. :D


TAk to jsi mě potěšil, začnu pomalu doplňovat soft axle abych to mohl postavit, alespoň nějaká změna od offroadů :D

milanv

Citace od: HorcikDesigns kdy 05.07.2017, 17:55:56
No, já vytvořím instrukce. :D
Fotka podvozku bude součástí instrukcí, případně 3D modelu.
Díky, to se těším už teď.
Citace od: HorcikDesigns kdy 05.07.2017, 17:55:56
těmi LBG piny předpokládám máš na mysli díl 87082, který jsem použil kvůli nedostatku jednopinových 15100.
Jo, je to tak - nevšiml jsem si, že ten díl je svou druhou stranou zapíchnutý do connectoru, co drží na místě převodovku. To to vysvětluje.
Pán na Žlutém hradě

HD

Tak, podvozek je zdigitalizován, a zanedlouho bude ke stažení ne Rebrickable. ( http://rebrickable.com/users/Horcikdesigns/mocs/ )

Prozatím ukážu převody vytržené z kontextu šasí.

Rallycar - working parts
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Tomik

Citace od: HorcikDesigns kdy 13.07.2017, 11:00:55
Prozatím ukážu převody vytržené z kontextu šasí.
Vypadá to zajímavě a napadají mě dvě otázky:
1) Jak vlasně fungují ty dva stabilizátory - jsou nějak plovoucí nebo připevněné k podvozku jako kyvadlo a neomezují příliš odpružení?
2) Proč jsi použil u řadící páky 2L half beam místo standardního dílu pro přesmykování převodovkového prstence a jak zapadá to té drážky prstence?
www.buildinst.cz - můj web s návody na stavbu alternativních modelů,
můj flickr

HD

Díky. Na otázky zodpovím:
1) "Stabilizátory" zde plní úlohu pružného spojení mezi pravou a levou stranou nápravy, přičemž při stlačení jedné strany dojde v ideálním případě k drobnému stlačení na straně druhé. Vlivem malé tuhosti je toto bohužel nepozorovatelné. Uloženy jsou v rámu, jak je patrno z fotek a LDD modelu.
2) Díl k přesmýkávání předurčený by neumožňoval zamýšlenou kinematiku řadicí páky. Když bych chtěl totiž zajistit částečnou rotaci kolem osy (8Lw-stop), na které je páka umístěna, tak by mi již mechanismus kolidoval se sedačkami, mezi kterými je místo jen pro 3L liftarm. Krom toho, díl originální má funkční část hranatou, a tak zabírá mezi jednotlivými spojkovými kotouči více místa než-li zde použitý, který je kulatý - v důsledku toho je možné, za předpokladu dokonalého spojení mezi pákou a polovičním liftarmem, přehazovat rychlosti bez problému. Ve skutečnosti je potřeba chytit páku jedním prstem, půlpodložku za liftarmem druhým, a teprve pak v tomto pevném spojení vesele přehazovat. doufám, že to je alespoň trošku srozumitelné :)
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns