Autor Téma: Nákladní vlak 7898- dvě verze vagónu?  (Přečteno 4291 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline Doktor

  • Trade Count: (0)
  • bažant
  • **
  • Příspěvků: 23
  • Pohlaví: Mužské
Nákladní vlak 7898- dvě verze vagónu?
« kdy: 27.01.2010, 20:25:03 »
Neví někdo proč na některých Lego fotkách má červený nákladní vagon s posuvnými dveřmi na jednom konci umístěnou bednu s mřížkou ( myšleno jako chladící agregát?) a v novém setu, který jsem koupil takovouto bednu vagon nemá?

Offline Ondra

  • Trade Count: (12)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1795
  • Pohlaví: Mužské
  • Permaban
Re: Nákladní vlak 7898- dvě verze vagónu?
« Odpověď #1 kdy: 27.01.2010, 21:03:14 »
Dej tu srovnávací fotku  :) .

Offline AdamKo

  • Trade Count: (5)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 453
  • Pohlaví: Mužské
  • je co dohánět...
    • legovlaky.blog.cz
Re: Nákladní vlak 7898- dvě verze vagónu?
« Odpověď #2 kdy: 27.01.2010, 23:37:55 »
Neví někdo proč na některých Lego fotkách má červený nákladní vagon s posuvnými dveřmi na jednom konci umístěnou bednu s mřížkou ( myšleno jako chladící agregát?) a v novém setu, který jsem koupil takovouto bednu vagon nemá?

Povím ti můj pohled na věc ;) Osobně tomu říkám "šizení lega"!!! Poslední dobou jsou totiž (nejen) city sety výrazně "jednodušší" než tomu bylo dříve. Kostky s potiskem jsou už dnes vzácností, sety oplývají samolepkami otřesné kvality >:(.  Lego vše mazaně vyřešilo snížením věkové hranice (třeba vlaky degradovalo z 8+  na 6-12)... Ať si o tom myslí kdo chce, co chce, mně se to nelíbí -  proto jsem třeba Emerald (14+) uvítal s nadšením.

Domnívám se, že fotky vznikly o hodně dřív, než byla rozjeta masová produkce setů. (V době pořízení snímků asi nebyl zcela dožešen nový IR MOTOR.) Utvrzuje mě v tom i fakt, že na fotkách mají všechny loko STARÝ 9V MOTOR!!! V IR PODVOZKU ??? (osobně jsem z tohoto byl zmaten daleko víc, než z chladícího boxu). V krabicích byl už ale nový IR MOTOR i s vyndávacími technic oskami...

Myslím si, že prvotním zájmem bylo předvést nové vlaky veřejnosti - byť za cenu použití starého motoru v nových podvozcích.
Jak šel čas, lego začalo zjednodušovat detaily - chladící box musel ustoupit. Řešení bez něj je jednodušší co se týče rozmanitosti kostek a samotnou stavbu vozu výrazně usnadňuje... :P
S novými (aktuálními) fotkami si už pak v legu nikdo hlavu nelámal, všude otiskli ty staré (neodpovídající a matoucí)!! ::)
Z mojí strany to vnímám jako selhání.

*BONUS: Všimni si podvozku na obr. 001 a srovnej s návodem na samotnou stavbu 002. Rázem zjistíš, že to cos dostal v krabici je 3. verze toho samého vagonu ??? Mezi podvozkem a nárazníky je/není vložená černá kostka 1x2 (s tím souvisí i použití plate délky 4study - původně 6 studů)...

No, asi tak ;)

Za ne moc kvalitní SROVNÁVACÍ rychlofotky se omlouvám, jako dokumentačka postačí. Kdyby chtěl někdo vykoukat ještě něco navíc, vše je nádherně vidět na krabici 7898 a návodu č. 6

Offline AdamKo

  • Trade Count: (5)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 453
  • Pohlaví: Mužské
  • je co dohánět...
    • legovlaky.blog.cz
Re: Nákladní vlak 7898- dvě verze vagónu?
« Odpověď #3 kdy: 27.01.2010, 23:51:18 »
... v novém setu, který jsem koupil ...

Jak je to dlouho, co´s ten set kupoval?
Ptám se, protože mě zajímá, jestli v něm už byla NOVÁ MAGNETICKÁ SPŘÁHLA???
   Viz starší článek http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=21527.0   kde Peki podrobně srovnává stará a nová spřáhla u stejného setu - IR rychlovlaku 7897.

Offline Doktor

  • Trade Count: (0)
  • bažant
  • **
  • Příspěvků: 23
  • Pohlaví: Mužské
Re: Nákladní vlak 7898- dvě verze vagónu?
« Odpověď #4 kdy: 28.01.2010, 13:30:44 »
kupoval jsem to před týdnem ve velkém setu i s nádražím a dvěma krabicama kolejí, spřáhla jsou tam nová . dají se zafixovat a je potřeba docela síla k jejich rozpřažení