Autor Téma: Recenze - New train buffers  (Přečteno 5835 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 5895
  • Pohlaví: Mužské
Recenze - New train buffers
« kdy: 18.01.2009, 15:24:45 »
Když jsem si zběžně prošel v RAILBRIKS č. 4 na straně č. 5 jejich popis, nepřemýšlel jsem o výhodách či nevýhodách. Shodou okolností se mi dostali do ruky, tak jsem se na ně podíval podrobněji a článek znovu přečetl. Při posledních řádcích jsem si vybavil i nedávnou diskuzi zde na toto téma.

Protože nových vlakových dílů je jako šafránu (pokud pominu skutečnost přechodu z 9V na IR, která je spíše o koncepci než o dílcích jako takových), řekl jsem si, že udělám takovou malou "recenzi".

Začnu tím co jsem se dozvěděl ve výše citovaném RAILBRIKS č. 4

Pozitiva nových magnetů/nárazníků jsou: ;D
----------------------------------------------------
- silnější (na rozpojení je zapotřebí větší síla)
- schovány v plastovém pouzdře, které je opatřeno studem dole i nahoře, lze tedy pomocí např. tile zafixovat spojení, tak aby nemohlo dojít k rozpojení vagónů (současně je to výzva pro stavitele, jak stou to novou stavební plochou naložit)
- omezená možnost vertikální rotace (nahoru/dolu) umožňující vyrovnání nerovnosti na trati (to přispěje ke stabilitě jízdních vlastností)

Negativa nových magnetů/nárazníků jsou: ???
----------------------------------------------------
- staré umožňovali spojení vagonů, kdy mezi jednotlivými nárazníky byl výškový rozdíl 1 plate, u nových se to nedoporučuje, magnety sice drží, ale ne "na plný výkon". Dále může docházet k nadzvedávání koleček, což může negativně ovlivnit jízdní vlastnosti (vykolejování vagonů, motor netáhne na plný výkon atd.). 

Moje dojmy:
---------------

Nové nárazníky se mi líbí už na první pohled. Možnost zafixovat spojení pomoci tile (ze spodní i horní strany) je definitivním řešením problému s případným rozpojováním delších vlaků. Výhodné se mi zdá také pořízení kompletního nárazníku jako jednoho (ne tří ) dílku. Magnet se dá v případě potřeby odstranit, je připevněn pomocí šroubku.

Hodnotím tedy nový magnet/nárazník pozitivně  ;D, podle mého šlo o krok správným směrem. Jediné co mne mrzí, ale třeba budu mile překvapen, že tento dílek není v červené barvě. Ta by se hodila při stavbě parních mašinek.

Na závěr, takovou třešinku, jak jsem se k novým nárazníkům dostal. Pořídil jsem si druhou soupravu setu IR vlaku 7897. Mým záměrem bylo zvětšit soupravu. Zarazilo mne už otevírání krabice, které bylo řešeno jiným způsobem.  Po otevření pytlíčku s dílky, jsem byl překvapen ještě jednou ;D

Více viz přiložené obr. :)


« Poslední změna: 18.01.2009, 16:19:27 od peki »

Offline mirek

  • mirek
  • Trade Count: (8)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 2307
  • Pohlaví: Mužské
  • selský rozum vítězí
Re: Recenze - New train buffers
« Odpověď #1 kdy: 19.01.2009, 10:23:26 »
Peki díky za recenzi i za rozšíření poznatků.
Jsi ve svém popisu názornější než Railbriks 4.  ;D
Budu ještě zvědavý na chování spřáhel při přechodu jízdy kopec - rovina, kdy právě přechod kolejí nemusí být někdy plynulý.

Offline otaznik

  • Trade Count: (174)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 5689
  • Pohlaví: Mužské
  • ?
    • Moje sbírka na BS
Re: Recenze - New train buffers
« Odpověď #2 kdy: 19.01.2009, 21:45:22 »
Velmi zajímavé, díky za rozšíření obzorů. Na první pohled ale nevím, jestli je to krok vpřed nebo ne.

Online Hana129

  • Prodejce
  • Trade Count: (42)
  • furťák
  • *
  • Příspěvků: 947
  • Pohlaví: Ženské
Re: Recenze - New train buffers
« Odpověď #3 kdy: 19.01.2009, 21:57:54 »
Taky jsem o nových magnetech nevěděla a ani by mne nenapadlo, že toto bude vyměněno už u prodávaných setu. Toto znamená, že byla dodělávaná další série. :)
Sami máme doma tu první verzi.

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 5895
  • Pohlaví: Mužské
Re: Recenze - New train buffers
« Odpověď #4 kdy: 19.01.2009, 23:05:54 »
Velmi zajímavé, díky za rozšíření obzorů. Na první pohled ale nevím, jestli je to krok vpřed nebo ne.

Ten krok resp. krůček  správným směrem vidím v tom, že je možné nárazníky spojit pomocí plate, takže se fakt nerozpojí, současně tam u páry může stát třeba i topič s lopatou  ;D.  Druhá pozitivní věc je ta možnost pohybu nahoru dolu. Nám vlakařům musí stačit drobnosti  :)

Offline Micho

  • Trade Count: (10)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 2404
  • Pohlaví: Mužské
Re: Recenze - New train buffers
« Odpověď #5 kdy: 19.01.2009, 23:29:54 »
Som na ne zvedavý, chce to vyskúšať prakticky. Zmienka o tom bola aj v Railbricks č. 3 na 5. strane v článku LEGO Factory Update. Mať to však v ruke je určite o niečom inom.

Peki dík za názorné fotá a množstvo zaujímavých postrehov.  8)

Offline otaznik

  • Trade Count: (174)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 5689
  • Pohlaví: Mužské
  • ?
    • Moje sbírka na BS
Re: Recenze - New train buffers
« Odpověď #6 kdy: 19.01.2009, 23:47:02 »
Musím přiznat, že tohle:
Druhá pozitivní věc je ta možnost pohybu nahoru dolu. Nám vlakařům musí stačit drobnosti  :)
a z prvního příspěvku tohle:
- omezená možnost vertikální rotace (nahoru/dolu) umožňující vyrovnání nerovnosti na trati (to přispěje ke stabilitě jízdních vlastností)
stále nechápu.
Můžeš to prosím ještě jednou vysvětlit? Omezení pohybu spíše nebude umožňovat lepší vyrovnávání nerovností, alespoň mi to přijde logické.
Možná to bude tím, že jsem ten nový nárazník ještě neměl v ruce, nevím.

Offline Jonas

  • Trade Count: (3)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 772
  • Pohlaví: Mužské
    • Brickshelf
Re: Recenze - New train buffers
« Odpověď #7 kdy: 20.01.2009, 07:36:19 »
Velmi zajímavé, díky za rozšíření obzorů. Na první pohled ale nevím, jestli je to krok vpřed nebo ne.

Nevím, jestli se to tady na Kostkách objevilo, ale důvod, proč TLC zavedlo tyto nové kompaktní nárazníky (v jednom kuse s magnetem) je ten, že staré magnety (až příliš připomínající bonbon) prý pár dětí spolklo.

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 5895
  • Pohlaví: Mužské
Re: Recenze - New train buffers
« Odpověď #8 kdy: 20.01.2009, 09:33:41 »
stále nechápu.
Můžeš to prosím ještě jednou vysvětlit?

Zjednodušeně řečeno nové magnety/nárazníky je možné (resp. je doporučeno) spojovat ve stejné výšce. U starých jsem mohl magnet do nárazníku vložit ze shora nebo ze zdola, tím vznikl rozdíl 1 plate. Někdy při stavění MOC se to hodí. Starý magnet je v nárazníku upevněn způsobem, který mu umožňuje pouze minimální (v podstatě žádný) vertikální (nahoru/dolu) pohyb, který by mohl vyrovnávat případné nerovnosti na trati.

Nové magnety/nárazníky je možné (doporučeno) spojovat ve stejné výšce. Tím že je nárazník konstruován způsobem, že se může magnet pohybovat více nahoru nebo dolu (při průjezdu nerovností na trati), vyrovná hodně nerovností  "zubů" na trati ( při přechodu z jedné koleje na druhou třeba ve stoupání).

Ale jak říkám jsou to detaily  ;) Podstatné bylo asi jak píše Jonas, že se to nedá tak snadno sníst  ;D. Jen doufám že ze stejného důvodu nezmizí jiné důležité Lego dílky. Napadá mě jich hned několik které je možné spolknout podstatně snadněji  :o
« Poslední změna: 20.01.2009, 09:43:06 od peki »

Offline otaznik

  • Trade Count: (174)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 5689
  • Pohlaví: Mužské
  • ?
    • Moje sbírka na BS
Re: Recenze - New train buffers
« Odpověď #9 kdy: 20.01.2009, 23:22:49 »

Zjednodušeně řečeno nové magnety/nárazníky je možné (resp. je doporučeno) spojovat ve stejné výšce. U starých jsem mohl magnet do nárazníku vložit ze shora nebo ze zdola, tím vznikl rozdíl 1 plate. Někdy při stavění MOC se to hodí. Starý magnet je v nárazníku upevněn způsobem, který mu umožňuje pouze minimální (v podstatě žádný) vertikální (nahoru/dolu) pohyb, který by mohl vyrovnávat případné nerovnosti na trati.

Nové magnety/nárazníky je možné (doporučeno) spojovat ve stejné výšce. Tím že je nárazník konstruován způsobem, že se může magnet pohybovat více nahoru nebo dolu (při průjezdu nerovností na trati), vyrovná hodně nerovností  "zubů" na trati ( při přechodu z jedné koleje na druhou třeba ve stoupání).

Ale jak říkám jsou to detaily  ;) Podstatné bylo asi jak píše Jonas, že se to nedá tak snadno sníst  ;D. Jen doufám že ze stejného důvodu nezmizí jiné důležité Lego dílky. Napadá mě jich hned několik které je možné spolknout podstatně snadněji  :o
OK, díky za dodání detailnějších informací. Snad se mi dostane ten nový nárazník také do ruky.  :D

Offline betakaroten

  • radioaktivista
  • Trade Count: (9)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 882
  • Pohlaví: Mužské
  • Mrkev is not mrtev!
    • Fotogalerie na Brickshelf
Re: Recenze - New train buffers
« Odpověď #10 kdy: 13.02.2009, 22:27:36 »
Citace: peki
- staré umožňovaly spojení vagonů, kdy mezi jednotlivými nárazníky byl výškový rozdíl 1 plate, u nových se to nedoporučuje, magnety sice drží, ale ne "na plný výkon". Dále může docházet k nadzvedávání koleček, což může negativně ovlivnit jízdní vlastnosti (vykolejování vagonů, motor netáhne na plný výkon atd.).
U starých magnetů se mi občas stává, že se zaseknou "nad sebou" (na nerovnosti trati nebo při nekázni obsluhy - posun odrazem, brždění těžké soupravy apod.), pak se nadzvedávají kola, na nejbližší výhybce vykolejí atd. Jestliže magnety sousedních vozů umístím v nestejné výšce, zaseknou se tímto způsobem téměř jistě, takže snad kromě výstavního ježdění doporučuji rozhodně i starší magnety umisťovat do stejné výše! (problém odpadá u nejstarších druhů magnetů , ale tam si člověk musí dávat pozor na světové strany ;))