(cizí) Lego Technic Indoor Racing vhodné auta aneb jak začít ...

Založil Jamesek, 02.10.2008, 16:01:35

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

TomB

To Peter: ty ovládáš telepatii nebo co??  ;D
A asi si sebou vezmu svoje LTTT auto, potřebuju poradit.
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Shmade

a na číslo jsou ty volné study na recieveru :)  Proč ne, já budu mít číslo taky na BB

betakaroten

Na Brickshelfu jsem narazil na geniálně jednoduchou převodovku:

Automatisovat se mi ji bohužel nepodařilo, je tam moc dlouhý přechod přes neutrál.

peter

Geniální sice je, avšak dle mého úsudku v provozu absolutně nepoužitelná. Podle mě by moc pohromadě nedržela a při trochu větším zatížení se bude rozpadat, kroutit, převody přeskakovat.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Shmade

Mě přijde ta převodovka celkem v pohodě, zpevnit konstruci by se dalo celkem jednoduše. Jediný problém vidím v tom, jak přesně definovat ty dvě polohy převodovky - jak zajistit řízené pootočení střední osy o 180° tak aby v těchto polohách dostatečně přesně a pevně zůstala. Má někdo nějaký nápad?

ass

IMHO je to na pohon k ničemu, na těch osmičkách se bude zbytečně ztrácet výkon. A taky by byl problém udělat ten střed otáčecí o 180°, ale zároveň tak pevnej, aby v krajních polohách udržel polohu 0°/180° a nevychyloval se.

betakaroten

#96
Pootočení osy se dá vymezit nějakou kulisou řadicí páky - např. osu řazení ovládat přes nějaký převod, aby úhel otočení "páky" byl méně než 180°... záleží na konkrétní aplikaci. Jestli by stačilo řazení v klidu (před rozjezdem), tak viz obr. (liftarm 1x2 a plate 2x2 vymezují krajní polohy 0 a 180, osa se studem slouží jako závlačka, aby nevypadávala zařazená rychlost, při přeřazení nutno vytáhnout ...EDIT: závlačka se vlastně může zasouvat přímo do liftarmu a díry pod ním, to je ještě jednodušší).

Osmizubá kola jsou problém, ale při použití této verze vycházejí rozteče i pro kombinaci 12z/20z double bevel.

TomKQT

Já si hlavně nejsem u této převodovky moc jistý její použitelností v závodě, o kterém je řeč.
Uvědomte si, že mezi rychlostí 1 a rychlostí 2 je 9násobný rozdíl (24:8 versus 8:24, neboli 3:1 versus 1:3, prostě převod se liší 9krát). Tohle mi připadá jako příliš velký rozdíl, jedna rychlost bude normální a druhá nepoužitelně pomalá nebo naopak.
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

eNTy

Citace od: TomKQT kdy 23.10.2008, 17:27:59
Já si hlavně nejsem u této převodovky moc jistý její použitelností v závodě, o kterém je řeč.
Uvědomte si, že mezi rychlostí 1 a rychlostí 2 je 9násobný rozdíl (24:8 versus 8:24, neboli 3:1 versus 1:3, prostě převod se liší 9krát). Tohle mi připadá jako příliš velký rozdíl, jedna rychlost bude normální a druhá nepoužitelně pomalá nebo naopak.

Převod se možná liší 9x, ale výsledná rychlost určitě ne. Je potřeba si uvědomit, že zejména té vyšší rychlosti nebude nikdy vzhledem k výkonu motoru dosaženo. Nedivil bych se, že skutečný rozdíl rychlosti auta bude jen trojnásobný.

TomKQT

No nevím nevím. Mám velké obavy, že když tu pomalejší rychlost zpřevoduješ tak, aby auto jelo použitelnou rychlostí (pro tento typ závodu, kde žádná želva není potřeba), na druhý stupeň se auto ani nehne - rychlost teoreticky vyšší 9x (naprosto s tebou souhlasím s tím TEORETICKY), jenže zároveň kroutící moment nižší minimálně 9x (a už ne pouze teoreticky).

Ale bude potřeba, aby to někdo prakticky ověřil.
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

Krtecek

Zdravím všechny lego nadšence, když nejakej ten auťák stihnu postavit a nevleze mi do toho terminu prace tak se zůčastním :-) (celé jsem to přečetl a moc se mi ten nápad vnitřních závodů líbí )
Legu ZDAR !!

Shmade

Super, další potencionální závodník.  :)  Budu držet palce ať vše vyjde, aby jsi si mohl přijít zazávodit a dobře se pobavit.

TomB

tohohle prcka ;) ;D(bez urážky) sem na tenhle závod navedl já.(bude protekce ;D ;D >:D)
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Krtecek

Citace od: TomB kdy 29.10.2008, 10:04:57
tohohle prcka ;) ;D(bez urážky) sem na tenhle závod navedl já.(bude protekce ;D ;D >:D)

Prej prcka :-) merim 2 metry a vazim 100 Kg . . . .kdo je ted prcek?

Btw už sem začal stavět autí na závody :-) vypadá to slibně ješte si dojdu koupit buldozera abych mel potrebne veci pro rozpohybovani auta (jsem vlastnikem spise starsich lego setu ) a doufam že to vyjde už se těšim až poznam nové lidičky co mají stejný koníček :-)

Shmade

Citace od: Krtecek kdy 29.10.2008, 13:42:25
...ješte si dojdu koupit buldozera abych mel potrebne veci pro rozpohybovani auta

To je správnej přístup!  :)

TomB

Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Krtecek

Citace od: Shmade kdy 29.10.2008, 14:56:21
Citace od: Krtecek kdy 29.10.2008, 13:42:25
...ješte si dojdu koupit buldozera abych mel potrebne veci pro rozpohybovani auta

To je správnej přístup!  :)

:-) taky si řikam že to nejsou vyhozene penize ale dobře uložené :-) a možná časem i zhodnocené  :o

Shmade

Narazil jsem na další dobrý způsob řešení zatáčení, respektive jeho návratu do středové polohy.

viz. http://www.youtube.com/watch?v=oC0lMwMU8LU&feature=channel_page

peter

Citace od: Shmade kdy 17.02.2009, 12:48:09
Narazil jsem na další dobrý způsob řešení zatáčení, respektive jeho návratu do středové polohy.

viz. http://www.youtube.com/watch?v=oC0lMwMU8LU&feature=channel_page

JJ, nebo-li zde na BS ;)

Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

TomB

Teď mě napadla úplně úžasně jednoduchá automatická převodovka.
Prostě na jednu stranu diferenciálu dáte vývod pro kola a nadruhou stranu nějaké to brždění. Když se  pak rozjíždíte, tak se výkon protočí v tom brždění, a pomalu se brždění zpomaluje, a zpomaluje, až to jede naplno ;).
Pro ty co nechápou:

                                    Motor-
                                           /
                     brždění - *diferenciál* - kola
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

jakpet

To je vskutku geniální! jen nevim, jak udělat vhodný brždění :-\

slemt

TomB: Nápad je to sice hezký, ale pro jeho plné využití bys potřeboval ještě systém na regulaci té brzdné síly. Pokud by byla ovládaná ručně, tak by se dala regulovat rychlost. Ale pokud by se zvládlo sestavit systém, který by brzdil přímo úměrně rychlosti kol, tak ono by si autíčko svoji rychlost našlo.
Na plynulé rozjíždění by to bylo dobré, ale skutečnou převodovku by to imho nenahradilo. Představ si, že bys potřeboval vyjet kopeček. S klasickou převodovkou bys jel s redukcí rychlosti a vyšším výkonem. S tímhle brzdým systémem by se ale výkon utápěl ve tření té brzdy. A pokud by se sepnula brzda úplně, tak tam stále chybí ten převod.

Spíš mi ten tvůj systém připadá jako zajímavý nápad pro použití jako zámku mezinápravového diferenciálu. Normálně vede z motoru hřídel na diferenciál a ten dělí výkon na obě poloosy. Pokud by se na každé poloose udělala odbočka a obě poloosy se spojily (jedna by se musela připojit opačně než ta druhá) ještě druhým diferenciálem tak by diff stál pokud by se obě kola točila stejnou rychlostí, při rozdílné rychlosti by se ale otáčel. Pokud by se sem dala brzda závislá na rychlosti otáčení, ta by dovolovala lehce rozdílnou rychlost kol a až při větším rozdílu rychlostí by brzdila.

Jamesek

Citace od: slemt kdy 28.02.2009, 09:35:56
Spíš mi ten tvůj systém připadá jako zajímavý nápad pro použití jako zámku mezinápravového diferenciálu. Normálně vede z motoru hřídel na diferenciál a ten dělí výkon na obě poloosy. Pokud by se na každé poloose udělala odbočka a obě poloosy se spojily (jedna by se musela připojit opačně než ta druhá) ještě druhým diferenciálem tak by diff stál pokud by se obě kola točila stejnou rychlostí, při rozdílné rychlosti by se ale otáčel. Pokud by se sem dala brzda závislá na rychlosti otáčení, ta by dovolovala lehce rozdílnou rychlost kol a až při větším rozdílu rychlostí by brzdila.

Přesně tohle donesl xtepn01 do poslední Legohospody. ;)
Fungovat to funguje, použít na závody to ale pravděpodobně nelze (jeho řešení). Když by se někomu povedlo udělat kompaktní a fungující verzi, pak třeba ano.

slemt

Jamesek: tak aslespoň jsem nevymyslel úplnou pitomost, a když tak v tom nejsem sám  ;D

TomB

Pro malé autíčko by mohlo stačit 24 clutch ;).
Případně takové ty gumové díly.
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

7omy

tohle jsem našel na brickshelfu, 4 rychlostní převodovka která se dá dálkově ovládat

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=370579

vasek

Díky za odkaz, tu převodovku jsem postavil, ale řazení potřebuje občas velkou sílu. Do auta bych to nepoužil.

7omy

já to nezkoušel postavit, takže nevím, ale stejně by se asi 4 rychlosti moc nevyužili, dvě většinou stačí

vasek

No ona ve skutečnosti má sice čtyři rychlost, ale to proto, že má dvě výstupní hřídele a na každé má dvě rychlosti. V tuto chvíli mě nenapadá k čemu by mi to bylo dobré, navíc když se ty převody řadí cyklicky...1-2-3-4-1-2-3..... Je to zajímavý nápad, dostatečně malá a pevná, ale při stavbě těžko využitelná převodovka. Navíc s potřebou velké síly při řazení.

Jamesek

Možná by si to zasloužilo vlastní téma, ale dám to sem, ať je to všechno u sebe.

Pro ty, co nesledují Technicbricks: Snow White

Autíčko na Korejské Technic Indoor závody. Před měsícem se umístilo na druhém místě. Vyzdvihuji modulární systém a velmi jednoduché řešení pro každého s PF.