(cizí) Lego Technic Indoor Racing vhodné auta aneb jak začít ...

Založil Jamesek, 02.10.2008, 16:01:35

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Jamesek

V tomto příspěvku bych chtěl shromáždit možné nápady (vlastní i cizí) na jednoduché dálkově ovládaná autíčka. Chtěl bych tímto pomoci váhajícím kostkařům a překonat jejich bariéru jak začít.

Vykopnul bych tímto jednoduchým autíčkem s minimem dílů. Proti pravidlům je neumístění řidiče, ale to už snad zvládnete. Zkušené procházeče galerií prosím o další ukázky vhodných autíček. Zkušené technic matadory třeba o pár jednoduchých rad pro začátečníky.

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=340068


Jamesek

Nejjednodušší převodovka. Vhodná pro řazení rychlostí mezi disciplínami.

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=1516770 - pro další obrázky klikejte na next ...


ass

Tak například bych na pohon nepoužíval žádnej bevel, ztrácí se na tom výkon a je to náchylný k přeskakování.

TomB

Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

ass


eNTy

Já bych to s těma přeskakujícíma bevelama neviděl pro tuhle soutěž tak zle. IMHO krouťák na tohle fakt nebude narozdíl od LTTT potřeba.

Shmade


Shmade

Jsem se snažil najít nějaká videa aut, která by se mohla podobat těm, co se chystáme stavět, ale buď hledám špatně, nebo nevím... Nic moc kloudného jsem nenašel. A všem to jezdí strašně pomalu.  Rychloooost!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=QcAVRbRoJFM

http://www.youtube.com/watch?v=GKufTDTgZgM

http://www.youtube.com/watch?v=_eyumlYohzM

http://www.youtube.com/watch?v=qkM1NXjtBJk

http://www.youtube.com/watch?v=saLiSWBHpz0

cortez

Tohle jezdí dost solidně...
Nevíte někdo jestli to jde nějak vykuchat /motor/,nebo je to celek?
http://www.youtube.com/watch?v=EMQcJ8wLk_U

Jamesek

Nemáte někdo v rámci zatraktivnění závodu tip na spolehlivě funkční automatickou převodovku? co jsem zatím našel, tak žádná nefunguje aspoň uspokojivě. Dík ;)

Shmade

Já mám tip. Převodovkou se vůbec nezabývat, natož automatickou, která by mohla být náchylná k všelijakým poruchám. Podle mě bude stačit dostatečně rychlý vůz bez převodovky. Jedinou vyloženě technickou disciplínou bude parkování, ale i tam se bude muset překonat vzdálenost několika metrů než se dojede na místo. Kdyby se vzhledem k ovladatelnosti vozů stal tento úkol těžko splnitelný může se šířka parkovací místa upravit třeba na dvojnásobek šířky auta.

Vasyk

Citace od: cortez kdy 04.10.2008, 08:22:47
Tohle jezdí dost solidně...
Nevíte někdo jestli to jde nějak vykuchat /motor/,nebo je to celek?
http://www.youtube.com/watch?v=EMQcJ8wLk_U

Podvozek je na tři části, přední náprava, prostředek kde je baterie a zadní náprava s motorem. Auto jezdí velice rychle a hodně toho vydrží, největší mínus je ale jeho velice malý dosah, cca po 3-4 metrech přestane reagovat na signál.

Shmade

Další můj tip pro kunstruktéry je to, že podle mě budou mít ve všech disciplínách nějvetší šanci na výhru co nejrychlejší, co nejmenší a co nejlíp ovladatelná auta.

TomB

Citace od: Jamesek kdy 04.10.2008, 09:11:05
Nemáte někdo v rámci zatraktivnění závodu tip na spolehlivě funkční automatickou převodovku? co jsem zatím našel, tak žádná nefunguje aspoň uspokojivě. Dík ;)
Mám.
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=104297
PS. budu dělat stejnou ale 3 stupňovou
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Shmade

TomB: Tahle převodovka vypadá fakt zajímavě, zkoušel sis jí už postavit? Jen nevím zda jsi pochopil princip té převodovky, respektive sis alespoň přečetl či přeložil, co tam autor píše. To, že chceš tuhle převodovku stavět třístupňovou svedčí spíš o opaku. Tahle převodovka totiž nemá stupně, pouze krajní limity otáček, mezi kterýmy by se podle zátěže měly plynule měnit otáčky výstupní hřídele. Autor tam také ale píše o jistém problému (nejsem si jist, zda to dobře překládám, kdyžtak mě někdo opravte), který spočívá v tom, že převodovka mění otáčky v závislosti na kroutícím momentu moc citlivě.

Každopádně díky moc, za to, že jsi tu převodovku našel, z technického hlediska je to řešení opravdu zajímavé a pokud se někomu podaří vychatat mouchy, tak to bude super.

I přesto si ale myslím, že použití takto komplikovaného "soukolí" se pro závody nehodí. Ztratil by jsi v tomhle místě hodně síly z motoru, která bude potřeba někde jinde - na kolech. Si schválně vyzkoušej napojit nějaké kolo rovnou na motor a podívej se jak rychle se točí, případně ho zkus rukou zastavit, pak udělej to samé, ale s tím, že mezi kolem a motorem bude deset ozubených kol.   
A rozhodni se co je pro soutěž lepší a co má větší výkon.
Pokud opravdu chceš převodovku stavět, tak zvol nějakou jednoduchou s co nejméně ozubenými koly a ručním ovládáním mezi disciplínami.

TomB

Převodovku jsem už stavěl a dokonce vylepšil.§
Princip jsem pochopil a funguje to božsky.
Tu malou chybku jsem opravil přidáním dalších gumiček a funguje.
Taky jsem si pro ni udělal mini auto, akorát tak na soutěž a nezdá se to ale ta převodovka neberé zas tak moc výkonu=nemá to zase tak moc koleček
Jo a tím přidáním třetího stupně jsem myslel zvýšení rozmezí mezi krajními otáčkami.
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Shmade

Aha, tak to jsem tě špatně pochopil, tak to je super, že to funguje dobře, takovýhle řešení jsem totiž nikde ještě neviděl a když vím, že to funguje, tak to někdy zkusím použít, ale do závodů se asi nejspíš tak jako tak vydám bez převodovky.

A co auto, jak jezdí, dá se dobře ovládat? Zkoušel jsi nějaké disciplíny? :)
Mám radost, že má už někdo něco postaveno, já jsem v práci a mám tady ještě pořád ten "pětiminutový prototyp"... a utíká mi to tu dneska celkem rychle :)

TomB

to mini auto jsem postavil cca. před 2 týdny a to jsem ještě nevěděl že takovýto závod bude.
A už je rozmontované.
Budiž mu organizéry lehké ;D ;)
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

TomB

Mám tady vlastní zbytečnou vychytávku-volnoběžná spojka 8).
Pro soutěž to bude sice naprd, ale dávám to přesto sem.
Takže, kdo si chce udělat z LEGA volnoběžnou spojku ať mi napíše SZ.
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

danny01

Citace od: TomB kdy 05.10.2008, 09:03:12
Mám tady vlastní zbytečnou vychytávku-volnoběžná spojka 8).
Pro soutěž to bude sice naprd, ale dávám to přesto sem.
Takže, kdo si chce udělat z LEGA volnoběžnou spojku ať mi napíše SZ.
Preco SZ? Priloz nejake fotky, pripadne popis funkcosti. Hlavne by ma zaujimalo co je volnobezna spojka?
Danny

TomKQT

Citace od: TomB kdy 04.10.2008, 19:17:54
Převodovku jsem už stavěl a dokonce vylepšil.§
Princip jsem pochopil a funguje to božsky.
Tu malou chybku jsem opravil přidáním dalších gumiček a funguje.
Taky jsem si pro ni udělal mini auto, akorát tak na soutěž a nezdá se to ale ta převodovka neberé zas tak moc výkonu=nemá to zase tak moc koleček
Jo a tím přidáním třetího stupně jsem myslel zvýšení rozmezí mezi krajními otáčkami.
Zajímalo by mě, jak velká část z toho navýšení kroutícího momentu způsobeného snížením otáček při zatížení výstupu převodovky se ztratí v tření vlastní převodovky v uložení oněch dvou "napružených" hřídelích. Tzn. jestli převodovka vůbec plní svůj účel, kdy při zatížení sníží rychlost auta a zvýší jeho sílu, jestli to náhodou není pouze to snížení rychlosti.
Jaký z toho máš pocit ty?
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

TomB

Plní svůj účel skvěle, možná se to trochu oslabí, ale jelikož jsem to auto poháněl xl motorem skoro jsem to nepoznal 8).

A k té volnoběžné spojce...
je to "spojka" která se umišťuje do aut s automatickou převodovkou.
Je to na to když nastartuješ, a motor fičí na volnoběh, abys nemusel držet spojku.
Jakmile otáčky vytočíš zacvaknou se ozuby a auto se rozjede.

Zatím to mám vymyšleno jen teoreticky ale mělo by to fungovat.
mám dvě verze.
jedna funguje s torzenovým diferenciálem a ta druhá pomocí šnekových převodů, gumiček a spojky (obyčejné ;) )

A ještě pro TOMKQT:
dozvěděl jsem se že nemáš PF komponenty, tak bych ti něco mohl půjčít.
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Shmade

Jak si tak jezdím v práci na recepci, tak jsem se rozhodl, že napíšu, čeho se vyvarovat, případně na co si dát pozor, na zakladě zkušeností s "pětiminutovým prototypem".

Tip: Konstrukce zatáčení by měla být robustnější, aby odolala možným kontaktům s jiným vozem, případně ohraničením tratě. Já jsem v rámci rychlosti stavby vozu použil řízení jako je např. u tohoto setu - http://peeron.com/inv/sets/8815-1 Tohle řešení je vyloženě nedostatečné, pořád se pod vahou vozu rozpadá.

Tip: Dbejte na to, aby kola byla na osách dostatečně pevně zajištěna, během rychlých průjezdu zatáčkami dochází k vytahování kol z os.

Tip: V jednoduchosti je síla.


peter

Citace od: Shmade kdy 05.10.2008, 13:48:33Tip: Dbejte na to, aby kola byla na osách dostatečně pevně zajištěna, během rychlých průjezdu zatáčkami dochází k vytahování kol z os.

Jako docela jsem na tvoje auto zvědav a zejména na tu tvojí mega rychlost. Nějak nedokážu pochopit, že by to auto dokázalo jezdit kdo ví jak rychle. Myslím, že většina aut se v rychlosti přiblíží spíše těm autům z videí uvedených výše.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

TomKQT

Jak nad tím přemýšlím, tak mě nenapadá žádný důvod pro použití automatické převodovky ani volnoběžné spojky (v tomto typu závodu).

Máte někdo nějaký fígl na řešení zatáčení? Jednoduché připojení motoru na zatáčecí nápravu (např. přes ozubený hřeben) je samozřejmě funkční, ale není to moc intuitivní na ovládání pro rychlý závod, ne?

Měl jsem jako malý dvě auta na dálkové ovládání, jedno se řídilo právě takhle (páčka vlevo - kola se otáčí vlevo, páčka vpravo - kola se otáčí vpravo, směr rovně se musel "najít" pohyby páčky - např. když auto zatáčelo vpravo a mělo jet rovně, musí se páčka na chvíli dát vlevo). Druhé auto mělo na zatáčení servo a jezdilo se s ním nesrovnatelně lépe (páčka puštěná - kola se automaticky vrací do střední polohy, páčka vlevo - kola otočená max. vlevo atd.).

Napadá mě jak to řešit v Technic pomocí dvou pružin proti sobě, normálně by udržovaly střední polohu a točící se motor by je přetlačil na jednu či druhou stranu, ale nevím jestli by to technicky šlo složit, zatím jsem nezkoušel.
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

Jamesek

Pravidla nezakazují tankové řízení či tankové řízení přes dva diferenciály (nedávno se to tu probíralo). Bude někdo zkoušet i toto řešení?
Napadlo mně to v souvislosti s intuitivním ovládáním vozítek ;)

Shmade

Citace od: peter kdy 06.10.2008, 08:20:17
Nějak nedokážu pochopit, že by to auto dokázalo jezdit kdo ví jak rychle. Myslím, že většina aut se v rychlosti přiblíží spíše těm autům z videí uvedených výše.

K tomu vytahováni kol z os doházelo jak při použití Buggy Motoru napojeného  rovnou na kola, tak i při použití PF XL motoru, kdy kola byla až za dvounásobným převodem do rychla.  motor-36->12-36->12-kola. Auto vybyvené jedním z těchto hnacích mechanizmů už jezdilo dostatečně rychle, minimálně ve srovnání s těmi na videích...

Citace od: TomKQT kdy 06.10.2008, 08:54:53

Máte někdo nějaký fígl na řešení zatáčení? Jednoduché připojení motoru na zatáčecí nápravu (např. přes ozubený hřeben) je samozřejmě funkční, ale není to moc intuitivní na ovládání pro rychlý závod, ne?

... Druhé auto mělo na zatáčení servo a jezdilo se s ním nesrovnatelně lépe (páčka puštěná - kola se automaticky vrací do střední polohy, páčka vlevo - kola otočená max. vlevo atd.).



Tankové řízení může podle mě taky přinést ovoce, zvlášť při použití adder-subtractoru, jak bylo probíráno někde tady: http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=19277.0
Následující je myslím velmi důležité, přečíst! :)
Jinak ale 100% souhlas s použitím řízení tak jako bylo u tvého druhého auta. To bude podle mě nezbytné pro ty co se chtějí umístit na nejlepších příčkách. Já vím o třech způsobech jak tohle za použití normálních motorů velice snadno udělat. Jeden způsob je možné naleznout zde na kostkách, kdy ho použil jeden závodník v předkolech KTT (ten nevím jak fungoval, ale myslím, že dobře), druhý způsob je celkem snadné najít na brickshelfu (ten myslím funguje výborně), třetí způsob jsem vymyslel sám, jinde jsem ho zatím neviděl a proto si myslím, že by mohl být novinkou :) , ten funguje taky dobře.  Řešení za pomoci konstrukce z pružin do tohoto výčtu nepočítám, ale myslím, že i tak by to šlo nějak udělat.

Chci, aby závody byly co nejvyrovnanější, takže všechna řešení o kterých vím a přijdou mi víceméně co do funkčnosti rovnocenná vám zde nabídnu a řeknu jak na to. Ne ale hned :) , zkuste chvilku hledat tak jako jsem to udělal já, kde hledat víte a co hledat snad taky. ;)  Třeba díky tomu společně nalezneme ještě další řešení o kterých já třeba nevím...

peter

Citace od: Shmade kdy 06.10.2008, 13:22:30Chci, aby závody byly co nejvyrovnanější

Tak sem dej návod na jedno auto, které si mohou všichni zúčastnění postavit a pak to bude opravdu a jen o řidičském umění ::)

Přiznám se, že z tohoto tématu moc velkou radost nemám. Dokud tu nebylo, tak si každý mohl postavit auto dle jeho mínění to nej. a tím možná získat jisté výhody oproti ostatním, nebo i ztratit. Jasně, téma je dobré pro vyrovnanost závodů, ale potom už je podle mě nejlepší dát do placu návod na konkrétní auto a nechodit kolem po špičkách hrát si na utajená vývojová centra.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

TomKQT

Citace od: peter kdy 06.10.2008, 13:49:46
Citace od: Shmade kdy 06.10.2008, 13:22:30Chci, aby závody byly co nejvyrovnanější

Tak sem dej návod na jedno auto, které si mohou všichni zúčastnění postavit a pak to bude opravdu a jen o řidičském umění ::)

Přiznám se, že z tohoto tématu moc velkou radost nemám. Dokud tu nebylo, tak si každý mohl postavit auto dle jeho mínění to nej. a tím možná získat jisté výhody oproti ostatním, nebo i ztratit. Jasně, téma je dobré pro vyrovnanost závodů, ale potom už je podle mě nejlepší dát do placu návod na konkrétní auto a nechodit kolem po špičkách hrát si na utajená vývojová centra.
Tenhle názor má něco do sebe. Je pravda, že když se tu dopodrobna proberou možné konstrukce a jejich (ne)výhody, tak to bude závod RC autíček o to, kdo umí nejlépe řídit, případně má více štěstí. Ale LEGO Technic závod musí být i o konstrukci a dobrých nápadech, které přinesou výhody (nebo se naopak ukáží jako slabá místa).
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

Shmade

Jak  chcete... To, že sem píšu věci, o kterých si myslím, že se budou hodit, a které
mi přijdou, že řispějí k vyrovnanosti mi přijde fér vůči ostatním z mého postu závodícího pořadatele. To  jestli je lidé použijí nebo ne je už na nich. Nevím proč by měla tahle diskuse někomu vadit. Nikdo zde nemusí zveřejňovat svoje trumfy pokud nechce. Ale budiž. Tohle je muj posledni příspěvek v tomto tématu.
Stavte jak kdo umíte, řekl jsem toho už dost.

Edit: opravena diakritika, psal jsem to předtím z mobilu... no a poslední příspěvek to taky už není :)