Chci se zeptat, nejdou nějak hromadně aktualizovat ceny dílů na BL např. na aktuální průměrnou cenu?
díky
Taky s tímhle bojuji často.
Bohužel se m inepodařilo tuto funkci najít (nebo ano a nefungovala..??).
Já to dělám trochu kostrbatě - nahraju inventář do BrickStore (bohužel poslední dobou to trochu zlobí), tam změním na průměrnou cenu a zase updatuji na BL... Na nic "lepšího" jsem zatím nepřišel...
M.
Taky bych měl dotaz na BL prodejce.
Jak přidat na BL shop část figurky, u které není v katalogu složení jednotlivých částí figurky.
Přesněji jedná se o Hydra Henchman sh108
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?M=sh108
Také se přidávám k menšímu dotazu.. Jak do splash mohu nahrát obrázek? ;)
Citace od: Hacislav kdy 26.07.2014, 16:01:08
Taky bych měl dotaz na BL prodejce.
Jak přidat na BL shop část figurky, u které není v katalogu složení jednotlivých částí figurky.
Přesněji jedná se o Hydra Henchman sh108
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?M=sh108
Musíš počkat, dokud je nepřidají, nebo ty díly vložit jako Custom Item.
Citace od: danyboy kdy 26.07.2014, 16:46:31
Také se přidávám k menšímu dotazu.. Jak do splash mohu nahrát obrázek? ;)
Jako kamkoliv jinam použitím HTML. Google poradí.
Nechci kuli tomu zakládat nové téma, tak to napíšu sem. Zajímalo by mě, jestli je nějaká možnost, jak se bránit nepravdivým a podvodným hodnocením na BL.. Několikrát se mi už stalo, že jsem dostal neutrál s kladným komentářem.. A když jsem se na to dotyčného zeptal, údajně se spletl, ale dál s tím už nic nedělal a nechal to.. Nebo případ z posledního týdne - balíček do ciziny někde bloudil asi 2 měsíce, zákazníkovi jsem vrátil peníze, podal reklamaci na poště. A ejhle, po 2 měsících jsem dostal neutrál za pozdní dodání. Balíček tedy dorazil (za zpoždění ovšem já nemohu, odesílal jsem den po zaplacení), peníze nemám, navíc jsem dostal neutrál a dotyčný nereaguje..
Možnosti bych viděl tři, žádná nijak zvlášť dobrá:
Na komentář můžeš odpovědět vysvětlením, ovšem omezeným počtem znaků.
Můžeš podat žádost o odstranění komentáře, ale jenom pokud to splňuje poměrně přísné podmínky - nic z toho, co píšeš (http://www.bricklink.com/help.asp?helpID=14).
Pokud je to míň jak měsíc, můžeš zrušit svůj původní komentář a "oplatit to". Dokonce by asi šlo komentář před koncem měsíce zrušit a vložit nový a takhle to dělat, dokud se to nedořeší. Ale to je hodně pitomý řešení.
- na shop napsat krátké a jasné vysvětlení, neemotivní. A dál se věnovat obchodu, tedy podstatným věcem.
Je možné zakázat objednávky od lidí s 0 hodnocením?
Opakovaně se mi stalo, že člověk s nulou si objednal, ale následně nezaplatil a na zprávy neodpovídá.
Citace od: Hacislav kdy 24.09.2014, 11:21:31
Je možné zakázat objednávky od lidí s 0 hodnocením?
Opakovaně se mi stalo, že člověk s nulou si objednal, ale následně nezaplatil a na zprávy neodpovídá.
To ti neporadím, jelikož nejsem prodejce, ale přijde mi to trochu diskriminační kdyby to šlo? Každý měl jednou 0 . Kdyby to takhle udělal každý, nikdo nový by nemohl na Bl začít nikdy nakupovat.
Samozřejmě to vidím jenom z té stránky nakupujícího, tím že neprodávám, nedokáži si představit co to je vést BL obchůdek a starosti kolem něj.
Díky tedy za každého Bl prodejce, držím vám palce ;)
Mohu se zeptat? co se stane se zrušenou objednávkou? Nalejou se dílky automaticky spátky do inventáře prodejce, nebo je musí prodejce sám znovu do inventáře nastrkat?
Citace od: Jukuruku-Kuba kdy 24.09.2014, 11:28:30
přijde mi to trochu diskriminační kdyby to šlo? Každý měl jednou 0 . Kdyby to takhle udělal každý, nikdo nový by nemohl na Bl začít nikdy nakupovat.
No on je to oblíbeny "zvyk" nulařů. Něco naklikají a pak si to rozmysli a nějaký negativ je netrápí, když tak si založí nový účet. ::)
Na aukru tadle možnost je nebo aspoň byla. Já jsem tuto možnost využíval, nulový zákazník, který měl o danou položku opravdu zájem se mi ozval soukromou zprávou, do předu jsem se domluvili na podmínkách a já mu udělil výjimku.
Citace od: Jukuruku-Kuba kdy 24.09.2014, 11:28:30
Mohu se zeptat? co se stane se zrušenou objednávkou? Nalejou se dílky automaticky spátky do inventáře prodejce, nebo je musí prodejce sám znovu do inventáře nastrkat?
To by mě osobně zajímalo, jak mám zprávně postupovat při stornování objednávky? Zatím jsem ve fázy uděleného negativu.
Jde mi především o tom, abych i s této neuskutečněné objednávky nemusel platit poplatky.
Citace od: Hacislav kdy 24.09.2014, 11:21:31
Je možné zakázat objednávky od lidí s 0 hodnocením?
Opakovaně se mi stalo, že člověk s nulou si objednal, ale následně nezaplatil a na zprávy neodpovídá.
To je trochu krátkozraké řešení. Nehledě na to zda by to šlo nebo ne - není lepší řešení požadovat po lidech s 0 hodnocení platbu předem?
Ale jsem pro, aby si každý prodejce mohl nastavit pravidla jaká uzná za vhodné. Kupující má na výběr mnoho obchodů, tratit nebude. To prodejce se dobrovolně odstřihne od části zákazníků :)
Jak píše Futurion, pokud jich je tolik, že tě to trápí, chtěj platbu předem. Pro klid duše si to můžeš dát do podmínek. Uvažoval jsem nad tim cca před rokem, když se mi sešli tři takoví naráz. Pak jsem se na to vykašlal.
Správný postup řešení situace je vyplnit NPB a po uplynutí lhůty požádat o zrušení objednávky. Dílky se vrátěj zpět do inventáře.
http://www.bricklink.com/help.asp?helpID=72
http://www.bricklink.com/help.asp?helpID=73
Citace od: Hacislav kdy 24.09.2014, 11:21:31
Je možné zakázat objednávky od lidí s 0 hodnocením?
To nevím, asi spíš ne. Ale už jsem se na několika obchodech, jako kupující, setkal s tím, že nejen zaslání, ale i kompletaci objednávky avizuje předem ten prodejce, že začne až po přijetí peněz. Takže jeho jediná škoda pak je, že několik dní nebyly určité dílky dostupné ostatním. Práci, dílky ani peníze neriskuje. A určitě by to šlo zkombinovat i s podmínkou, že pokud nepřijdou peníze do 10 dnů, tak ruším objednávku a díly jdou zpět do nabídky.
Pro mě jako nakupujícího celkem v pohodě. Jen jednou jsem opravdu spěchal, že jsem okamžitě zadal příkaz paypalu a číslo transakce posílal SZ prodejci a ukecával ho, ať začne balit hned, že to potřebuju do výstavy.
Milan
Citace od: Hacislav kdy 24.09.2014, 11:21:31
Je možné zakázat objednávky od lidí s 0 hodnocením?
Nelze. Lze zakázat objednávky od lidí se záporným hodnocením.
Citace od: milanv kdy 24.09.2014, 14:06:42
A určitě by to šlo zkombinovat i s podmínkou, že pokud nepřijdou peníze do 10 dnů, tak ruším objednávku a díly jdou zpět do nabídky.
Prodejce samozřejmě nemůže rušit objednávky jak se mu zlíbí. Je třeba dodržet výše uvedený postup.
Citace od: pryb kdy 24.09.2014, 14:10:47
Citace od: milanv kdy 24.09.2014, 14:06:42
A určitě by to šlo zkombinovat i s podmínkou, že pokud nepřijdou peníze do 10 dnů, tak ruším objednávku a díly jdou zpět do nabídky.
Prodejce samozřejmě nemůže rušit objednávky jak se mu zlíbí. Je třeba dodržet výše uvedený postup.
Ale může, pravidelně to tak dělám... 8)
Čas od času se najde nějaký vykuk, který buď nezaplatí, nebo krátce po objednání napíše, že se spletl/rozmyslel si to a objednávku stornuje.
Přes Problem -> Problem with order -> Order cancel request zadáš, že chceš zrušit objednávku a jenom musíš udat důvod a napsat nějakej komentář (standardně Buyer no longer wants to purchase items). 3 kliknutí a je to...
Na nějaký NPB prdí bílej tesák, to ti dovolí zrušit objednávku až za týden a nedej bože, když k tomu druhá strana ještě něco napíše...
Jako posledně, když mi sliboval, že se spletl a že zadá objednávku znova a hned zaplatí - po třech dnech opět zrušeno, pro neplatbu a žádnou komunikaci (asi nějakej mameluk).
Citace od: Matošo kdy 03.10.2014, 00:17:09
Citace od: pryb kdy 24.09.2014, 14:10:47
Prodejce samozřejmě nemůže rušit objednávky jak se mu zlíbí. Je třeba dodržet výše uvedený postup.
Ale může, pravidelně to tak dělám... 8)
Čas od času se najde nějaký vykuk, který buď nezaplatí, nebo krátce po objednání napíše, že se spletl/rozmyslel si to a objednávku stornuje.
Přes Problem -> Problem with order -> Order cancel request zadáš, že chceš zrušit objednávku a jenom musíš udat důvod a napsat nějakej komentář (standardně Buyer no longer wants to purchase items). 3 kliknutí a je to...
To samozřejmě lze, ale mám za to, že to zrušení musí kupující potvrdit, nebo aspoň ignorovat. Což se nejspíš v těch tvých případech děje.
Kdyby se ovšem kupující ohradil a trval na objednávce, tak si prodejce koleduje o NSS.
Potvrdit určitě ne, ignorovat možná.
Ale abych pravdu řekl, tak ve všech případech, které jsem takto řešil bych se vsadil, že kupující vůbec netušil, že něco jako NSS existuje (ostatně mám za to, že pokud kupující nezaplatí, tak pro to neni důvod, ale třeba se pletu a význam toho je jiný).
Osobně jsem měl NSS na sebe asi 3x a vždy to byl buď někdo extrémě netrpělivý nebo pošuk (chci doma zásilku do tří dnů a je mi úplně jedno, že jsem z Kanady. Pokud nepřijde, dávám NSS...) ;D
Mám dva dotazy:
1) Jak řešíte to, když se Vám zásilka vrátí jako nevyzvednuta?
2)Jak řešíte když zásilka není doručena?
Reklamace u pošty je samozřejmostí. Po podání reklamace začne běžet 3měsíční lhůta. Česká pošta kontaktuje tu zahraniční. Pokud se zahraniční pošta do 2měsíců neozve Česká pošta to u té zahraniční zaurguje. Ve chvíli, kdy doběhne 3 měsíční lhůta a nic. Tak pošta vyplatí částku na kterou byla zásilka pojištěna. U doporučených zásilek je to automaticky tuším 500,- Kč. Obvykle to plně nepokryje hodnotu zásilky. Ale ještě jsem nezažil zákazníka, který by zaklikl, že chce zásilku pojistit.
Ale i těch 500,- Kč je defakto "vratná záloho". Pokud se ta zásilka do 2let najde (nepamatuji si přesně jaká je ta lhůta, co mi řekl pán na reklamačním oddělení ČP) a příslušná pošta jí doručí, tak tuto částku bude po mě pošta chtít vrátit. ::)
No počkej - vždyť pojištění je právě pro zákazníka - ty jako prodejce už máš za ní přece zaplaceno ne? (Jestli teda chápu správně dotaz)
1. Každopádně kontaktuju druhou stranu, a jde o domluvu.. Náklady na další dopravu by měl uhradit ten, na jehož straně vznikla chyba.. Pokud je adresa správná a zásilka se vrátí z jiných důvodů, náklady bych hradil napůl, toto jsem řešil asi jednou..
2. Za ztracenou zahraniční zásilku je náhrada v eurové hodnotě, v přepočtu něco kolem 900kč .. A zase jde o domluvu s druhou stranou, vysvětlit situaci a délku reklamace, a pokud je člověk normální, vše je ok.. Po vyřízení reklamace vrátíš peníze a hotovo..
Citace od: wallac kdy 26.11.2014, 18:59:24
2. Za ztracenou zahraniční zásilku je náhrada v eurové hodnotě, v přepočtu něco kolem 900kč .. A zase jde o domluvu s druhou stranou, vysvětlit situaci a délku reklamace, a pokud je člověk normální, vše je ok.. Po vyřízení reklamace vrátíš peníze a hotovo..
Máš pravdu, zapomel jsem, že do zahraničí je automatické pojištění doporučené zásilky jinak (vyšší).
Citace od: germik kdy 26.11.2014, 18:55:33
No počkej - vždyť pojištění je právě pro zákazníka - ty jako prodejce už máš za ní přece zaplaceno ne? (Jestli teda chápu správně dotaz)
Samozřejmě, že je pro zákazníka, ale ten si obvykle neuvědomuje, nebo podceňuje riziko. Někteří by chtěli nejraději poslání obyč a lodí (aby je poštovné vyšlo co nejlevněji), ale neuvědomují si, že doba doručení bude fakt dloouha a riziko ztráty značné. Proto je defakto nutné zákazníka do snížení rizik vlastně dotlačit. Proto já třeba odmítám posílat do zahraničí bez toho abych měl na zásilku podací číslo.
A jelikož, když dojde k ztratě zásilky jsem já jako prodejce "minimálně v podezření" a důkazní břemeno, že já jsem udělal vše ok je na mě.
Jde o to, že zákazník nedostane svou zásilku a já mu budu schopen/ochoten vrátit jen peníze, které dostanu od české pošty za reklamaci. A riziko toho, že minimálně dostanu neutrál je značné.
Jako prodejci se mi stala podobná situace. Zákazník ze Švýcarska si objednal za necelé 400, nechal si to poslat obyčejně, zásilka se bohužel někde ztratila a otevřel spor na Paypalu. Paypalu pak bylo úplně jedno, že ve svých podmínkách mám, že za nepojištěné zásilky neručím a strhl mi peníze za objednávku a vrátil je Švýcarovi. Takže pro prodejce je to také bezpečnější poslat alespoň doporučeně.
No já to řeším tak, že do zahraničí neposílám ;D
Taky Vám teď vypadává BL?
Ano, aktuálně vůbec nefunguje. Po poledni jel bez obrázků.
Ahoj, řeším problém. Jeden američan si objednal sety za 14 000,-. Devátého prosince přišla od něj platba na PayPal.
Věděl, že objednávku odešlu až 15tého, jelikož jsem na dovolené. Dnes mi PayPal ztrhl 14 000,- s tím že kupujícímu jsem nic neodeslal a jsem podvodník. ::) Zásilka byla odeslána doporučeně.
Už jste něco takového řešili?
Mně se stalo něco podobného. Paypal by měl nejdříve otevřít "dispute" než něco strhne. V něm se mj. ptá i tebe, chce prokázat žes zásilku odeslal. Tzn. mělo by stačit mít ofocený podací lístek.
Citace od: Miketuk kdy 26.11.2014, 20:19:37
Jako prodejci se mi stala podobná situace. Zákazník ze Švýcarska si objednal za necelé 400, nechal si to poslat obyčejně, zásilka se bohužel někde ztratila a otevřel spor na Paypalu. Paypalu pak bylo úplně jedno, že ve svých podmínkách mám, že za nepojištěné zásilky neručím a strhl mi peníze za objednávku a vrátil je Švýcarovi. Takže pro prodejce je to také bezpečnější poslat alespoň doporučeně.
Kdo chce kam... Je opravdu problém posílat doporučeně? Pokud to kupující neakceptuje a přijde mu to drahé, tak je lepší se s ním rozloučit a popřát mu příjemný nákup jinde. Obecně posílám pouze tak, kde je potvrzení o převzetí (doporučeně, cenný balík, balík do ruky apod.). Jak se říká, za blbost se platí ;D ;D
Citace od: Miketuk kdy 16.12.2014, 21:51:58
Mně se stalo něco podobného. Paypal by měl nejdříve otevřít "dispute" než něco strhne. V něm se mj. ptá i tebe, chce prokázat žes zásilku odeslal. Tzn. mělo by stačit mít ofocený podací lístek.
Taky že to tak dělá.
Citace od: danyboy kdy 16.12.2014, 20:07:34
Ahoj, řeším problém. Jeden američan si objednal sety za 14 000,-. Devátého prosince přišla od něj platba na PayPal.
Věděl, že objednávku odešlu až 15tého, jelikož jsem na dovolené. Dnes mi PayPal ztrhl 14 000,- s tím že kupujícímu jsem nic neodeslal a jsem podvodník. ::) Zásilka byla odeslána doporučeně.
Už jste něco takového řešili?
Pokud amík nevydržel pár dnů, už to o něčem svědčí. Nemá smysl se tím dále zabývat, prodáš jinde.
Citace od: Miketuk kdy 16.12.2014, 21:51:58
Mně se stalo něco podobného. Paypal by měl nejdříve otevřít "dispute" než něco strhne. V něm se mj. ptá i tebe, chce prokázat žes zásilku odeslal. Tzn. mělo by stačit mít ofocený podací lístek.
Hotovo.
Doteď se to nehnulo. Poslal jsem i na mejl kupujícímu trucking number, napsal nejdřív že vše ok. Bohužel doteď spor na PP nestáhl a to ani po třech upozorňujících mejlech. :P
Přestali mi chodit e-maily z bricklinku. Ani upozornění na novou objednávku, ani faktury, nic. Doteď bylo vše ok, až dnes. Nevíte někdo co s tím?
Citace od: matka kdy 29.03.2015, 20:57:45
Přestali mi chodit e-maily z bricklinku. Ani upozornění na novou objednávku, ani faktury, nic. Doteď bylo vše ok, až dnes. Nevíte někdo co s tím?
Jsem na tom stejně.
Taky mi nechodí emaily, neví někdo co s tím? :-\
Mně chodí normálně.
Mě nechodí...
Jeden prodejce mi říkal, že kdysi to také řešil. Přešel ze Seznamu na jinou adresu a má pokoj. Mně se tedy zatím úplně měnit mail nechce, ale pokud to nepůjde jinak...Teď mě zatím zajímá, jestli vy, co máte s mailem problémy, jste také u Seznamu.
Citace od: matka kdy 03.04.2015, 16:26:30
Jeden prodejce mi říkal, že kdysi to také řešil. Přešel ze Seznamu na jinou adresu a má pokoj. Mně se tedy zatím úplně měnit mail nechce, ale pokud to nepůjde jinak...Teď mě zatím zajímá, jestli vy, co máte s mailem problémy, jste také u Seznamu.
Jsem.
Myslím, že to bude Seznamem, ten se nekamarádí se spoustou služeb, například před lety se nešlo zaregistrovat se Seznamem k Applu.
A nechodí vám to do těch hromadných mailů? Zkontroloval bych i spamy/koš... ;)
Citace od: germik kdy 03.04.2015, 19:44:05
A nechodí vám to do těch hromadných mailů? Zkontroloval bych i spamy/koš... ;)
ne
používám gmail a zprávy z BL mi chodí normálně
Taky jsem to kontrolovala a nic, pokusila jsem si nyní změnit doručovací email ( měla jsem seznam.cz) a zdá se, že emaily z BL mi začaly fungovat. :D
Je možné, že je chyba u emailu seznam.cz
Mě to chodí normálně a jsem na seznamu.
Mám dotaz spíš na prodejce, ale možná bude vědět i někdo jiný.
PayPal měnil před pár dny vzhled, od té doby se mi nezobrazují desetinná čísla u CZK a ani s nimi nemohu operovat. Dál mi nejde vybírat peníze na účet. PayPal hlásí, že si mám zvednout limity, já však už žádné limity nemám.
Máte někdo stejný problém?
Už si píšu se zákaznickým servisem, ale těm trvá odpověď vždy dva dny.
Ten novej vzhled je příšernej...
Když půjdeš do "Activity," tak úúúúúúplně vespod je link "Old account view." Tam desetinná místa sou.
S výběrem jsem problém neměl.
Jojo, o téhle možnosti vím. Problém mám hlavně s tím výběrem. Nelze vybrat vše (halíře musí na účtu zůstat).
Problém s limitem jsem už vyřešil, Paypal mi zaokrouhlil částku na celé koruny nahoru, ale nechá mě vybrat jen celou část částky. Takže musím vybírat o "korunu" méně než kolik Paypal hlásí jako zůstatek.
Já můžu vybírat i halíře. Pokužívám tento link, co mi zbyl z doby před změnou layoutu:
https://www.paypal.com/cz/cgi-bin/webscr?cmd=_withdraw-funds-bank&source=
Také Vám dnes BL tak padá a odmítá se načíst?
ano taky
Jojo, potřeboval jsem se podívat do zpráv a načítal jsem to snad půl hodiny na několikero pokusů...
Jo pořád :(,chtěl jsem si najít cenu pár figurek a nešlo to.