(Vlastní) 1970 Dodge Charger

Založil ass, 01.01.2007, 04:05:05

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

ass

Konečne... asi po čtyřech měsících je hotovo.  ;)

Představuji vám svůj dosud největší a nejvymakanějši MOC vůbec, 1970 Dodge Charger.

Rozměry: 53 cm * 22.5 cm (bez zrcátek) * 17.5 cm, váha 2.4 kg

Podvozek a konstrukce auta jsou kompletně studless, 'oplechování' a detaily jsou kompletně studový. :)

Funkce:

  • Zadní kola přes diferenciál poháněj V8 motor (obyč 'jen jako')
  • Převodovka je třístupňová + zpátečka (žádný special díly, podobná jako v 8860)
  • Zatáčení předních kol volantem
  • Přední kola jsou nezávisle zavěšený, odpružený
  • Zadní kola jsou na pevný ose, která je odpružená, použil jsem Watts linkage
  • V Superchargeru (kráva na kapotě) se točí vrtulky (radši nebudu fotit  ;D)
  • Supercharger lze 'zapnout/vypnout' vytáhnutím/zastrčením páčky pod volantem (skoro na podlaze)
  • Sedačky řidiče a spolujezdce se daj posouvat dozadu/dopředu točením kolečka pod nima (líp se to děla, když to prostě šoupnu rukou), dají se sklápět (silně se vrklaj, to jsem nevychytal, taky tam na to bylo dost málo místa)
  • Dveře se otevíraj, daj se 'zabouchnout', pak se 'zamknou'. Odemykaj se buď klikou zvenku, nebo zatažením za páčku vevnitř
  • Kufr se otevírá, opět jde 'zabouchnout', odemyká se zmáčknutím čudlíku mezi světlama
  • Kapota se otevírá, taky jde 'zabouchnout'  ;D, při zmáčknutí páčky pod volantem kapota nadskočí a jde otevřít zvenku (na to jsem hrdej  ;D ;D)

Taky bych vás měl upozornit na nedostatky:

  • Ano, vím, že je to moc krátký
  • Kapota se dá otevřít zvenku i bez zmáčknutí páčky vevnitř (moc slabej zámek, to by se asi dalo opravit)
  • Bohužel mi nestačily žlutý (hard) péra, takže vepředu to ty, co tam jsou (1x žlutý, 1x šedý) neunesou, vzadu to už je taky na hraně (3x šedý na každý straně)
  • Na třetí (nejrychlejc se točí motor, takže první) stupeň převodovky to nevím proč nezvládá, občas cvakaj zubatý kola (někde je moc velkej odpor)
  • Sedačky se kvrklaj, obecně interiér není nijak skvěle vydetailovanej, ale co chcete od studless, že

Tak to by bylo tak asi všechno, dělal jsem to pár tejdnů, pak to tu 3 měsíce leželo (nějaký dílky jsou prasklý  :-\), teď jsem na tom dělal asi tejden. Jinak kdyby jste někdo měli tak 10 žlutejch shock absorberů na prodej, tak beru všema deseti.  :)

Vítám všechny komentáře, abych měl na příštím modelu co vylepšovat a byl ještě lepší. No a teď fotky, ofcourse. Pokud by vás cokoliv zajímalo, vyfotím na přání. Dneska ještě nějaký fotky hodím na BS.

EDIT: Galerie na BS


[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]

ass

Další

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]

ass

Další

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]

ass

Další...

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]

ass

...

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]

ass

...

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]

ass

A poslední... sry za tolik postů, zejtra to promáznu (jestli to tu vadí), až to hodím na BS.

***Banana.com

Pěkné :o, v Technicu se nevyznám, nebudu hodnotit technické aspekty stavby, ale už jen to poskládat tak, aby to drželo, a hlavně vymyslet, muselo být velmi náročné. Z hlediska vzhledu bych posunul zadní nápravu o +- 6 studů dozadu a protáhl celou záď, ale že je to krátké, jsi psal sám, takže nic nového  ;D

Mellory

#8
Bezpochyby velmi pěkné. Nejsem fanda muscle aut - zejména se mi nelíbí jejich krabicovitý vzhled - a proto nebudu hodnotit designovou stránku.

Konstrukčně to ovšem vypadá báječně, vždycky mi srdce zaplesá při pohledu na studless podvozek nějakého superauta. Líbí se mi některé techniky, cos použil, například otáčení a posunování sedadel, studless převodová "deska", live axle.

Takže oba palce vzhůru.

PS: Najednou je myslím možné poslat 10 fotek.
Nothing is true. Everything is permitted.

Ondra


otaznik

Vypadá to velmi dobře, přivítal bych detaily zamykání a odemykání dveří a kapoty.

Všimnul jsem si ale také, že několik převodů je opravdu na hraně - ať už tím, že se ozubená kola ne úplně ideálně dotýkají nebo tím, že převody jdou do rychla a vytváří to takvelký odpor - přeskakování ozubených kol.

Je to ovšem v kategorii Model Team, takže design by si zasloužil vylepšení - karoserie, interier.

Ale celkově velmi povedené, rád bych si to prohlídnul na vlastní oči.  ;D

ass

Citace od: otaznik kdy 01.01.2007, 11:04:16
Vypadá to velmi dobře, přivítal bych detaily zamykání a odemykání dveří a kapoty.

Všimnul jsem si ale také, že několik převodů je opravdu na hraně - ať už tím, že se ozubená kola ne úplně ideálně dotýkají nebo tím, že převody jdou do rychla a vytváří to takvelký odpor - přeskakování ozubených kol.

Je to ovšem v kategorii Model Team, takže design by si zasloužil vylepšení - karoserie, interier.

Ale celkově velmi povedené, rád bych si to prohlídnul na vlastní oči.  ;D

Nevěděl jsem, jestli to dát do Technic nebo Model Team, nakonec jsem to dal sem, ale hlavní na tom modelu jsou spíš ty funkce, než design. Zámky vyfotím. K těm převodům - jaký konkrétně myslíš?

otaznik

Citace od: ass kdy 01.01.2007, 11:11:18
K těm převodům - jaký konkrétně myslíš?

U superchargeru, převod ze 16ti zubovýho na 20ti zubový, na první pohled se nezdá jejich spojení ideální.
Obecně u takto velkého modelu převody 8mi zubových kol jsou velmi namáhány (pokud jsou na pohonu).

otaznik

Také bych doporučoval raději tyto tlumiče - http://www.peeron.com/inv/parts/2909c01, jsou pevnější a tužší.

Mellory

Citace od: otaznik kdy 01.01.2007, 11:26:28U superchargeru, převod ze 16ti zubovýho na 20ti zubový, na první pohled se nezdá jejich spojení ideální.

Toto spojení je možné, a je použito ve spoustě setů, věř mi.
Nothing is true. Everything is permitted.

ass

Péra zkusim sehnat, s tím převodem máš pravdu - zuby jsou zaseklý tak napůl, ale zrovna tam to nevadí, není to nijak namáhaný.

ass

Takže zámky dveří. Jak už jsem psal, lze odemknout buď páčkou vevnitř, nebo klikou venku, viz foto:

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]

ass

Klika

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]

ass

#18
Zámek kapoty... sry za blbý foto, snad to z toho jde poznat.

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]

ass

Další

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]

ass

Nakonec kufr, ten čudlík mezi světlama je tam volně, při zaklapnutí se vysune ven - při zmáčknutí zatlačí mechanismus na kufru dozadu, čímž se to dá otevřít.

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]

ass

Ještě nějaký 'nahatý' foto  ;D (těch žlutejch dílů si nevšímejte, jsou tam proto, že nejsou vidět, a šedejch už bylo málo)

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]

Colonel32

Charger je super.

pokud budes mit chut, tak nez ho zacnes rozebirat, muzes ho predelat na '68 z bullitova pripadu. Znamenalo by to je udelat kulaty zadni svetla, a supercharger nahradit klasickou Magnum 440ci

Pepan

Tak to je fakt super "autíčko"  :o
A oceňuju ty detaily - zámky dveří, kapoty, kufru atd. máš to opravdu výborně propracované  ;)

Klobouk dolů  ;D

ass

Rozebírat budu asi na konci týdne, takže kdo chcete jakoukoliv fotku nebo něco, do tý doby můžete. Pak bych se možná pokusil sestrojit truck pro KTT, jestli byste mě tam pustili  ;D.

peter

Citace od: ass kdy 02.01.2007, 00:35:39
Pak bych se možná pokusil sestrojit truck pro KTT, jestli byste mě tam pustili  ;D.

No jasně, že Tě k nám pustím. Naopak budu velmi rád, když se přihlásíš jako další účastník. Třeba by jsi stihl už druhý závod co bude 27.1. ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

eReso

yeeeah

Colonel32

nechces odjet ten trucktrialovej zavod s timhle?  >:D


***Banana.com

Citace od: ass kdy 02.01.2007, 00:35:39
Rozebírat budu asi na konci týdne, takže kdo chcete jakoukoliv fotku nebo něco, do tý doby můžete. Pak bych se možná pokusil sestrojit truck pro KTT, jestli byste mě tam pustili  ;D.

Že Ti není líto to rozebrat...

ass

Citace od: Colonel32 kdy 02.01.2007, 20:50:14
nechces odjet ten trucktrialovej zavod s timhle?  >:D

ehm... není zcela suitable  ;D ;D

Citace od: banana.com kdy 02.01.2007, 21:09:27
Citace od: ass kdy 02.01.2007, 00:35:39
Rozebírat budu asi na konci týdne, takže kdo chcete jakoukoliv fotku nebo něco, do tý doby můžete. Pak bych se možná pokusil sestrojit truck pro KTT, jestli byste mě tam pustili  ;D.

Že Ti není líto to rozebrat...

No.. je. Nejradši bych udělal návod, jen by to dalo děsně moc práce. Radši udělám milion fotek. Leda mě ještě napadlo, že (pokud by byl zájem) bych to vazl do hospody a pak to nechal na tu výstavu v Praze. Jenže 3 měsíce.. brr. Radši bych si teda dal KTT  ;D