Úprava podvozku 10194 Emerald Night

Založil martinlx, 26.01.2012, 11:28:10

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

martinlx

K vánocům jsem si nadělil Emerald Night a těšil se až ho uvidím v provozu. Motorizaci řeším tlačným vagónem, motor v kabině se mi nelíbí. Jízdní vlastnosti byly bohužel otřesné. Současná diskuze o řešení podvozků pro páru mě nakopla k pokusu o úpravu Emerald. S jízdními vlastnostmi po úpravě jsem naprosto spokojen, k pohodové jízdě stačí rychlost na kterou se předtím ani nepohnula. Výhybky, přechody mezi oblouky pravá/levá i flexibilní koleje bez problémů, přechody stoupání/klesání jsem zatím nezkoušel.
Úprava je snad zřejmá z přiložené fotky, tak jenom pár poznámek. Piny ktere spojuji boky předního podvozku se středem jsou ještě propojeny pomocí bar 30374. Zjistil jsem že ač zvenku vypadají piny stejně, jsou dva druhy s různým vnitřním průměrem. Přední podvozek je proti originálu posunutý o půl studu, tak jsem musel vyřešit co s nárazníkem. Nepovedlo se mi najít spolehlivé o půl studu posunuté upevnění, vyčnívající nárazník se mi nelíbil a u zanořeného je problém se studem navrcholu magnetu. Nakonec jsem zvolil zanořenou verzi a magnet sundal.

hobby

Emerald Night byla přijímána s nekritickým očekáváním, protože to byla prakticky první skutečná lego-pára, aby se pak ukázalo, že zdaleka to není ono ani z hlediska designu a už vůbec ne po mechanické stránce. Jako vláčkař vyšlý z modelové železnice jsem čekal hlavně pokrok v řešení pohybového soustrojí, nikoliv v použití těch hrozných technik dílů. No, holt v TLC nejsou takoví fandové železnice. Ale i tak jsem byl za ni velmi rád a pořídil si dvě a půl :D. Ovšem mechanismus pohybu jsem vyloučil okamžitě pro komplikovanost a velký odpor a samozřejmě předělal, vč. designu. Ta moje nemá prakticky žádný odpor, vypadá věrohodněji, všechna kola jsou s nákolky (podvod s koly bez nákolků obzlvášť nesnáším) a projíždí zatáčky i výhybky naprosto hladce (je zde o tom celé vlákno, snadno dohledatelné).

martinlx

Hobby, znám tvoje řešení podvozků i přestavbu, líbí se mi a chci si ho časem také vyzkoušet. Významným zdrojem tření jsou malá trains kola. Vím že jako malá kola používáš stará trains kola, která tento problém nemají. Nová kola na průběžné technic ose jsou na tom z pohledu tření podobně. Bohužel originální řešení (stejné je u Toy Story Train) má tření dost značné a tomu jsem se chtěl vyhnout. Monžná že se piny po delší době oběhají a vlastnosti se zlepší, ale ze strojařského pohledu je prostě toto řešení (osa na ložisko působí pákou) na tom výrazně hůř než tvoje nebo moje řešení.

peki

Citace od: martinlx kdy 26.01.2012, 11:28:10
Úprava je snad zřejmá z přiložené fotky, tak jenom pár poznámek....

Můžeš prosím pro nás pomalejší podrobněji? Ideálně fotka původního řešení. Když jsem se na to koukl, tak popravdě nevidím na první pohled žádný rozdíl (Emeralda teď po ruce nemám)

martinlx

#4
Fotky Hobbyho řešení a originálu jsou zde a zde
Rozdíl je že kola přední a zadní části jsou na průběžné technic ose. Samotného mě překvapilo jak velký vliv tato úprava měla. Přikládám podrobnější foto mého řešení.