LEGO Technic Truck Trial - diskuze

Založil peter, 16.09.2006, 12:17:17

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Jste pro povolení vyššího napětí pro napájení vozidel než je 9V?

NE
1 (7.7%)
ANO
6 (46.2%)
Je mi to jedno
6 (46.2%)

Celkem hlasů: 13

bejver

Ahoj, za mě je dvoučlánek li-po (tedy plně nabitý 8.4V) výkonově docela v pohodě, ale nemám nic ani proti povolení vyšších napětí. Používám S-Brick.

A jakpa ohledně předchozího dotazu?:

Jeden podnět či dotaz ke specifikacím aut. Výše je v odpovědi potvrzená předepsaná min. šířka a hmotnost.  Ovšem v plných pravidlech je ještě podmínka mít kola uvnitř rámu. Přiznám se, že předpokládám, že jde o půdorysný pohled... pokud něco jiného jsem ok. Úplně tomuto rozumím, vzhledem k realitě a záměru mít Tatry pěkně "orámované a okabinované". Nicméně vzhledem odskokům lego studů, sudé min šířce,  šířce lego pneu (možná i včetně zmáčklých Fairytailových) a eventuálnímu tatrováckému kyvnému  zavěšení se mi prostě nedaří kola dostat do rámu, tak aby to bylo "hezké" - a to právě o fous. Optám se tedy na striktnost a způsob měření této podmínky. Případně povolení nějaké tolerance (ku příkladu +- stud pokud je komplet rám >26 studů široký). Především tady samo lobuji za sebe, ale mohu to navlíknout možná na myšlenku, že nějaká ta tolerance by možná zvýšila procento Tater, resp. Tater s kyvným zavěšením, čož jistě chceme.

peter

Já tomu nějak nerozumím, pokud máš rám, nárazník 26studů široký, tak je to cajk a je mi úplně jedno jestli kola jsou širší užší.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

bejver

Oukej, pak je to fajn. Šlo mi o tuto větu z S4 pravidel: všechna kola musí být uvnitř vnějšího rámu na rovné zemi při nezatočených kolech.

peter

Citace od: bejver kdy 07.01.2022, 10:48:23
Oukej, pak je to fajn. Šlo mi o tuto větu z S4 pravidel: všechna kola musí být uvnitř vnějšího rámu na rovné zemi při nezatočených kolech.
Z mého pohledu je to tak lepší, ale pokud okolní rám vozu budeš mít těch minimálních 26 a kola třeba 27, tak je to na tobě.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Fairytale

Co se týká toho napětí, tak jsem pro zvednutí až na 12,6V. To je maximální napětí u tříčlánkových lipolek. Pro mě by to bylo snažší, protože je používám u svých RC stavebních strojů a aut.

Engine

Hlasoval jsem, že je mi to jedno:
pro: Vyšší výkon a větší rychlost, to se vždycky hodí.
proti: Složitější pro nováčky, ne z hlediska stavění, ale bastlení. A taky dražší. V případě Buwizzu bez práce, ale ještě dražší. 

Protože mám Sbrick, kterej ale neumí napětí plně nabitý 3 článkový Li-pol, tak jsem řešil jak z něj vymáčknout co nejvíc. Nakonec mám 2 článek a malej "zvyšovač napětí" (DC-DC měnič, od firmy Pololu), s nastavitelným výstupním napětím. Takže můžu nastavit jak 9 V podle pravidel, tak případně cca 11 V (bezpečné maximum pro Sbrick).

Měch

Ahoj, dlouho jsem se na Kostkách neobjevil a příští sezónu bych se rád opět zúčastnil tohoto klání. Jak se koukám, tak se za těch pár let mojí nepřítomnosti změnily pravidla v pár místech a měl bych dotaz ohledně pneumatik.
U všech kategorií kromě S1 je uveden minimální průměr pneu 80mm. Avšak na fotkách z minulých sezón jsou všechna auta osazena traktorovýma pneumatikama 107mm se kterými osobně nemám zkušenost.

Můj dotaz je tedy zda je žádoucí použít pneumatiky na větším ráfku (56mm) nebo můžu přijet na balónových pneu 81.6, které jsou z mé dávné zkušenosti lepší než ty větší? Měkčí a přilnavější materiál, plus nižší těžiště.
Nebo se ve výhodách pletu? Byl by někdo ochotný se podělit o zkušenosti ze závodů s těmi traktorovými pneumatikami?

Předem díky za objasnění.

Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

bejver

Ahoj,

také mě pneu téma zajímá, ovšem také nemám zkušenost s traktorovými "107". Pro mé auto jsem zvolil 94.3 x 38 R. Za prvé se mi na tatře ty "traktory" tolik nelíbí, za druhé "94R" jsou trochu užší (byť né dost) a též cena+příležitoust kupu... Předpokládám, že zejména v blátě budou traktory lehce ve výhodě, třeba né tolik pro 8x8 auto vs 6x6, uvidíme.
Ohledně balónových 81.6 i těch větších bych se bál, někde se o tom i mluvilo... předpokládam hlavně problém s klouzáním do stran a stabilitou v náklonu.

Honza.

Fairytale

Ahoj, rád slyším, že s námi zase pojedeš! Největší výhodou velkých traktorových pneumatik vidím ve světlé výšce podvozku a právé v té velikosti (pro malé kolo je překážka vždycky větší), dále šípový a celkem vysouplý vzorek se občas zachytí za překážku lépe než hladší pneumatika. Jinak materiá mají menší kola určitě lepší, tohle je beton. :D

Toť můj názor
Lukáš

HD

Souhlasím s Lukášem, ač jsou pneu tvrdé a ztrácí na přilnavosti na hladkém povrchu, dohání to vystouplým vzorkem a vnějším průměrem. Při správné redukci to ustojí i křížové klouby pohonu zatáčecí nápravy. Dost studijního materiálu je ve videích z minulé sezony. 😉
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

knoterdo

Otazka ku kolam. Mozu sa pocas zavodu menit kola ? Sipove za hladke a opacne ?


Tyre 94.3 x 38 RBlack929124610381Bricklink
Tyre 107 x 44 TractorBlack237986141782Bricklink


peter

Přímo v pravidlech se o možnosti výměny pneumatik/kol nepíše, jelikož jsem s touto možností na základě reálných závodů nijak nepočítal (ve skutečných závodech toto v podstatě není ani možné). Z tohoto důvodu to asi nebudu ani nijak nadále omezovat. Každopádně při úvodních technických přejímkách budu požadovat postupné předvedení vozu se všemi možnými alternativami kol.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Engine

Citace od: knoterdo kdy 01.03.2022, 09:40:12
Otazka ku kolam. Mozu sa pocas zavodu menit kola ? Sipove za hladke a opacne ?
Ale budeš muset při každý výměně vyndat řidiče a dát mu do rukou malou utahovačku :D

knoterdo

Citace od: Engine kdy 02.03.2022, 19:19:26
Citace od: knoterdo kdy 01.03.2022, 09:40:12
Otazka ku kolam. Mozu sa pocas zavodu menit kola ? Sipove za hladke a opacne ?
Ale budeš muset při každý výměně vyndat řidiče a dát mu do rukou malou utahovačku :D

Na to mam dvoch mechaniku v depe  :o

knoterdo

Citace od: Engine kdy 02.03.2022, 19:19:26
Citace od: knoterdo kdy 01.03.2022, 09:40:12
Otazka ku kolam. Mozu sa pocas zavodu menit kola ? Sipove za hladke a opacne ?
Ale budeš muset při každý výměně vyndat řidiče a dát mu do rukou malou utahovačku :D

Mechanik mechanizovany

peter

Děkuji všem, kteří se zapojili do prezentace našeho mistrovství LTTT na výstavě v Olomouci 2022. Níže přikládám, alespoň pár fotek z naší expozice. Další fotky i s dalšími modely si můžete prohlédnout ve fotogalerii výstavy.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.