Konec 9V vlaků - tentokrát už definitivně

Založil Jonas, 01.10.2007, 21:34:48

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

sonyk21

#60
Zdravím, nejsme zrovna přeborníkem ve vlakách z lega. Od malička se mi líbili, ale jejich cena a stav v naši rodině když sem byl ještě malý nám nedovolovala si je pořídit. Jsem spíše zběhlý v techniku(22 setu) včetně těch posledních IR PF. Každopádně můj syn miluje vlaky a ty z lega jsou pro mne po těch dřevěných co má jako malý prcek nejlepší řešení.  Trošku sem to tu pročetl a potřebuji jen doladit pár detailu.

Pokud si koupím starý vlak s tím černo žlutým ovládáním který je tuším napájen ze sítě budu mít již dnes problém koupit koleje protože jsou jen plastové. snad to chápu dobře. Takže poslední volba dnes jsou na dálku řízené RC vlaky s PF a bateriovým boxem jestli to chápu dobře? nevýhoda tedy jsou ty baterie ale někde jsem zahlédl nabíjecí box takže aspoň malé řešení. Nechápu když nás unie nutí k úsporám proč nezůstali u napájeni kolejí ze sítě. škoda.

Takže:
Pokud vlak tak nějaký RC PF k němu dokoupit za hříšný peníze ten bateriový dobíjecí box(který doufám je kompatibilní pro zastavění do mašinky nebo vagónku) a teď již plastové koleje. a ppředpokládam že jsou dnes již i výhybky atd řízené přes RC ovladač nebo tak.


Osobně mě nedobíjecí bateriový box hrozně štve. Mám pár setu z techniku (nakladač 42030 nebo 4x4 crawler) kde ty baterie jdou do kopru rychle a kupování nových a nových je nákladná záležitost. (samozřejmě pokud nemá člověk dobíjecí i tak je to ale opruz zlaté 230v)

děkuji za odpovědi které by mi ulehčili nákup

EDIT: ještě dotaz. Set 60051 rychlovlak má ten bateriový box nenabijecí nebo nabíjecí. V popisu u prodejců jsem se to nikde nedozvěděl. Děkuji

Ondrej

Citace od: sonyk21 kdy 29.12.2015, 20:19:11
Pokud si koupím starý vlak s tím černo žlutým ovládáním který je tuším napájen ze sítě budu mít již dnes problém koupit koleje protože jsou jen plastové.

Takže poslední volba dnes jsou na dálku řízené RC vlaky s PF a bateriovým boxem jestli to chápu dobře?
Takže:
Pokud vlak tak nějaký RC PF k němu dokoupit za hříšný peníze ten bateriový dobíjecí box(který doufám je kompatibilní pro zastavění do mašinky nebo vagónku) a teď již plastové koleje. a ppředpokládam že jsou dnes již i výhybky atd řízené přes RC ovladač nebo tak.

9V koleje se dají pořád koupit, ale již ne přímo od Lega ale třeba na bricklink.com, na aukru se vyplatí koupit 9V vlak kolem 2500 Kč. Rovné koleje jsou samozřejmě dražší než zatáčky, ale i tak se to dá na menší kolejiště sehnat za rozumnou cenu a už se nemusí dále investovat do baterek/akumulátorů. Bude to ale dost peněz za použité věci, pokud bys chtěl jen nové tak se rozhodně vyplatí nakoupit nové PF vlaky.

Výhybky nejsou řízené na dálku, ale dá se to s úpravami na motory předělat, ale na domácí ježdění se dá obejít bez automatizace.

Osobně jsem zastánce 9V systému, RC vlaky nevedu. Oboje má své pro i proti. Já mám radši klasiku a nové PF vlaky se mi nelíbí.

sonyk21

Vlastně nový vlak bude jezdit i po starých kolejích jen je rozdíl v ovládaní a napájení. Jde mi o to že když pořídím na bricklinku nebo aukru nějaký pěkný ten starý vlak s nějakým větším kolejištěm a synovi se to zalíbí abych mohl kupovat dál a mašinky pořád jezdili. Nehodlám mít kilometr kolejí. Na to není prostor. ale do dětského pokoje.

Ondrej

Přesně nový bude jezdit i po starých, sice to bude znát když budou nové a staré koleje promíchané ale na funkci to mít vliv nebude. Obráceně už to je horší to by to moc nejelo.  Osobně mi to trafo přijde jako nejjednodušší řešení do kterého už se pak nemusí investovat. Ty staré koleje se dají sehnat pořád, sice to bude stát o trochu víc jako vstupní částka, ale zatáčky jsou levné jen postupně jak se bude město rozšiřovat bude třeba doplňovat ty rovné.

mh84

Z mého pohledu začínat dnes s 9V a z nuly není uplně dobrý nápad. Nebo lépe řečeno můžes, ale musíš vědět proč. Pokud nevíš, ušetři si starosti a prostě akceptuj PF. Do budoucna to budeš mít jednodušší a můžes rovnou koupit 3 vlaky co jsou momentálně k dostání.

PF nemá jen nevýhody. Je třeba si uvědomit, že můžes řídit vlaky nezávisle na sobě na stejné koleji a doslova na dálku. Až 8 vlaků z jednoho ovladače. Nemusíš tahat kabely a nabíjecí baterky jsou pro občasné hraní akceptovatelné. Já jezdím na ty z IKEA za pár korun.

PF receiver a battery box můžeš navíc využít i v Technicu. Není to tedy jednoúčelová záležitost.

Žádný vlakový set nebosahuje nabíjecí box, ale jen box na 6x AAA. Nabíjecí box je výborný, ale za šílenou cenu. Za stejnou cenu si koupíš 60 nabíjecích baterek, takže to zvaž. O nabíjecím zdroji, který je navíc potřeba dokoupit ještě k němu, se raději ani nezmiňuji.

otaznik

Citace od: sonyk21 kdy 29.12.2015, 20:19:11
Nechápu když nás unie nutí k úsporám proč nezůstali u napájeni kolejí ze sítě.
Bezpečnost dětí, které si s tím hrají - nemají pak díky LEGU kontakt s 230V.

otaznik

Citace od: sonyk21 kdy 29.12.2015, 20:19:11
EDIT: ještě dotaz. Set 60051 rychlovlak má ten bateriový box nenabijecí nebo nabíjecí. V popisu u prodejců jsem se to nikde nedozvěděl. Děkuji
Tak snad každý AFOL kouká na Bricklink nebo něco podobného, většina popisů v e-shopech je naprosto tragická.

sonyk21

Mh84 a otaznik samozrejme taky pravda. Co se tyce bezpecnosti tak kdyz sem byl malej tak se to tak neresilo. Trafo co bylo k masinkam co jsme meli doma rozhodne bezpecny asi nebylo. No musim to poradne rozmyslet. Cas na to jeste je. Dik moc za poznatky.

otaznik

Citace od: sonyk21 kdy 30.12.2015, 16:06:37
Co se tyce bezpecnosti tak kdyz sem byl malej tak se to tak neresilo. Trafo co bylo k masinkam co jsme meli doma rozhodne bezpecny asi nebylo. No musim to poradne rozmyslet. Cas na to jeste je. Dik moc za poznatky.
Já mám také raději 9V vlaky, ale holt je taková doba, že i blbost, jako trafo do 230V, hraje svojí roli.  :-\

mirek

Sonyk21. Nevím, zda jsi si prohlédl moje vlákno

http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=15905.0

tam jsem řešil v začátcích podobné otázky jako máš ty.

sonyk21

Ahoj mirku. Necetl ponevadz jsemmnecekal ze v tematu kolejiste se resi takove veci. Ale diky az bude cas projedu to. Ted uz silvestr a po silvestru nova koupelna kuchyn a podlahy a pak teprve vlaky za odmenu.

hobby

Citace od: otaznik kdy 30.12.2015, 09:54:32
Bezpečnost dětí, které si s tím hrají - nemají pak díky LEGU kontakt s 230V.
A to si představ Otazníku, že v prvopočátcích hračkové elektrické železnice se používalo k regulaci proudu 2 -3 žárovkových reostatů s uhlíkovým vláknem jako předřadného odporu a do kolejí šlo cca 40 V. Když se někdo dotknul vláčku, který vykolejil, dostal plné síťové napětí (tehdy 150 - 180 V) do těla. Dnešní bezpečáci by asi nespali hrůzou, ale údajně to bylo bezpečnější, než vybuchující lihové hořáky a parní kotle na ostrou páru  ;D