POZOR na Bricklinku na "bricksters" z USA

Založil MLT, 16.01.2014, 00:49:19

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

MLT

Nebudu to tady moc komentovat, už pár dnů (týdnů) mne pěkně nas...rá

Je pravda že téměř hned (asi za 3 dny) zaplatil na PAYPAL účet. Bylo to těsně před vánocemi, tuším že 23.12. Jediný den kdy bylo možné odeslat zboží byl pátek 27.12. a pak až 30.12. v pondělí.
Hned toho 30.12. vyvolává na PAYPALu stížnost a PAYPAL mi zablokuje peníze !
Já zboží 30.12. odesílám, posílám mu číslo zásilky atd., rovněž se to posílá i na PAYPAL.
Bohužel peníze jsou blokovány kupujícím i dnes, a to i přes několik mích urgencí, aby platbu uvolnil, že mu bylo zboží odesláno.
Logicky vzato, i kdyby nebyly vánoční svátky, pochybuji že by zboží do 7 dnů obdržel..... To je možná trochu chyba i v systému PAYPALu, že by měly brát v úvahu pracovní dny.....

Nicméně dle sledování zásilek byl již 10.1.2014 vyzýván, aby si zboží vyzvedl. Ani na tuto moji urgenci nereaguje, slíbil že dnes si zboží vyzvedne a platbu odblokuje.
Nevyzvedl a ani neodblokoval.
proto jsem pracně  :) hledal nějaké účinné nástroje na BL , jak ho popostrčit. podařilo se mi odstranit mnou udělený positiv (já vždy uděluji ihned - hodnotím platbu - nečekám na reakci protistrany a nevyužívám toho), abych mohl udělil realistický komentář, kterých se tam za posledních pár dnů objevilo poměrně hodně.

Obrázek si udělejte sami - viz. odkaz na jeho hodnocení.

http://www.bricklink.com/feedback.asp?fdbType=2&u=bricksters

Nevím zda je to jeho jen nějaký dočasný výpadek, ale určitě bych zbystřil být s tímto pánem v kontaktu  ;)



Hana129

Mě by zajímalo jak je to s blokací peněz na paypalu, jestli je možné je nemít časem uvolněné vůbec? Když bude zboží odesláno a doručeno?

MLT

Citace od: Hana129 kdy 16.01.2014, 15:18:20
Mě by zajímalo jak je to s blokací peněz na paypalu, jestli je možné je nemít časem uvolněné vůbec? Když bude zboží odesláno a doručeno?


Netuším ale dám vědět.
On už zahájil CLAIM - že mu nebylo nic dodáno.
Tak se na PAYPAL posílal odkaz se sledováním, kde je vidět že byl vyzván a zásilku si nepřevzal.
Prý to s ním nějak budou řešit. Doufám, že se mi zásilka nevrátí a on nedostane zpět peníze  >:( takhle si funkčnost PAYPALu nepředstavuji.
Dle mého názoru by mělo dojít na základě předložených dokumentů k uvolnění peněz pro mojí osobu, a on ať už si dělá co che....

Raistlin M

Docela si nedovedu představit, že bych s člověkem, který má toto hodnocení vůbec začal obchodovat. ;) Samozřejmě že po bitvě je každý generál.  ;D

Držím palce.

DarkDrago

#4
Je to nějakou dobu zpátky a týká se to především ebaye, ale řekl bych, že je to přesně ten typ člověka.

Měl jsem nějaký volný čas a řekl jsem si, že se podívám jak se to má s obchodováním na tomto portálu. Často se objevovaly komentáře ať tam vůbec neobchoduji, ať už prodej či nákup. Že dost amíků dělá tu věc, že si udělají dobré méno několika nákupy a pak kupují a normálně po dójítí balíčku nahlásí, že nic nedošlo, nebo balík byl prázdný...

Jinak doufám, že dostane za vyučenou a tobě dají za pravdu  ;D
Dračí páni s mocí ohně...

Tomtombuy

#5
Bohužel, mám velmi negativní zkušenost s Paypalem jako prodejce v obdobném případě a dle mé zkušenosti, prodejce nemá u PP moc zastání.
Můj případ: Zboží ode mě koupil číňan a já mu dal na vybranou, zda-li si nechat poslat prioritně nebo ekonomicky o 300 Kč levněji. On si vybral tu levnější variantu. Poslal jsem balík ekonomicky a zhruba po 14 dnech číňan zadal claim, že zboží nedostal, ačkoliv měl k dispozici tracking number a bylo evidentní, že balík je stále na cestě. Zasr...nýmu Paypal jsem nahrál scan podacího lístku, co čert nechtěl, jejich systém v mém případě nefungoval a scan dalších požadováných dokumentů nešlo uploadnout (ani z jiného PC, z jiného prohlížeče, zkrátka nebyla možnost jim to předat k review nebo jak to nezýají). Na mail odpoví pokaždé někdo jiný (když se jim tedy zachce), na helplince též mluvíte pokaždé s někým jiným a ještě s nějakou indickou k...ou). PP mi peníze zablokoval (šlo cca o 1000 USD, samé MISB sety), a začali je po mě vymáhat. Nikde žádné zastání, možnost poslat dokumenty manuálně někomu mailem... Balík číňanovi dorazil po 4 měsících (na to jsem ho ale upozorňoval) a potvrdil přijetí. Naštestí byl takový charakter, že peníze poslal zpět na PP účet přítelkyně, jelikož můj byl mezitím zablokován a nešlo přijímat ani odesílat platby, což byl pro mě velký problém, jelikož mi nešlo ani platit za položky na eBayi kreditní kartou svázanou s mým PP účtem. Nakonec jsem se s nimi domluvil, že si peníze stáhnou z jiného mého bank. účtu, kam jsem si převedl peníze od přítelkyně. Samozřejmě se mezitím změnil kurz a prodělal jsem od počátku transakce cca 2000 Kč i kvůli dalším dodatečným poplatkům. Samozřejmě PP účet mám navždy zablokovaný a čekám další měsíce na jeho zrušení, ačkoliv jsem těm sv..ím předal všechnu komunikaci, potvrzení, že kupující balík obdržel a peníze mi znovu zaslal... Zkrátka ze strany PP totální nezájem... Fuj to jsem se rozčílil, když jsem si na to všechno vzpomněl...:-(

Už nikdy nic nepošlu ekonomicky a mimo EU a USA. Držím palce, ať to kupující přizná, ale návod jak postupovat vůči PP bohužel dle mé zkušenosti není. V mém případě byla nejvíce frustrující nefunkční možnost nahrát ke claimu další dokumenty (po celou dobu případu) a i když jsem x-krát žádal o možnost zaslat mailem - nezájem cokoliv vyřešit...

Darth

Paypal dnes rozhodl ve prospěch Dušana (MLT) a blokované peníze mu uvolnil. Stačilo doložit naskenovaný podací lístek. Bude zajímavé sledovat, za jak dlouho si prohrávající strana set, který mu údajně nedošel, vyzvedne.

Darth

#7
Tak pantáta z USA se ohradil proti rozhodnutí Paypalu s tím, že přišla výrazně odlišná věc oproti popisované a také s tím, že pošta odeslala item zpět prodejci.

Podle tracking number doposud zásilku nevyzvednul, takže si očividně vymýšlí.

Proto jsem složil reakci pro Paypal (pomáhám s tím MLT), ve kterém jsem uvedl, že podle tracking čísla nebyla zásilka zatím vyzvednuta, proto jeho argumentace o výrazně odlišném obsahu zásilky je falešná. Že pokud věc převzal a poslal zpět, kde je tracking číslo. Pokud to poslala zpět pošta, tak by se ta informace zobrazila u původního tracking čísla. Proto že si myslím, že Bricksters je podvodník, který si objedná zboží a pak si to rozmyslí, nevyzvedne. A to jsem podpořil informací, že během posledního roku má na bricklinku už 35 stížností vůči jeho osobě.

Ke cti Paypalu musím říct, že do hodiny rozhodli ve prospěch MLT a Claim uzavřeli (a opět blokované prostředky uvolnili).


Tímto apeluji na všechny, kteří se nechtějí mořit dva měsíce s dokazování Paypalu kvůli podvodníčkovi z US nebo odkudkoli jinde - když něco prodáte na Bricklinku (případně e-bayi) a ten člověk má tolik negativů, nebo nemá zatím žádná hodnocení, raději z obchodu vycouvejte. A pokud už do něj půjdete, tak nafoťte obsah krabice, vedle toho papíry, komu to jde, pro jistotu nafoťte ze všech stran krabici s už napsanou adresou (že nebyla poškozena před odesláním - pokud máte na foťáku datumovku, tak i s datumem), schovejte si potvrzení z pošty, stejně tak jako veškerou komunikaci s kupujícím, cokoli budete mít od pošty, možná pokud jste předtím set odněkud koupili, tak i účtenku. Nikdy nevíte, co budete muset prokazovat.

MLT

I touto cestou děkuji Darthovi za pomoc s řešením (nejen) tohoto problému s vedením PAYPAL účtu, zejména pak s pomocí při neustálém výskytu podvodníků a kupujících, jež se tuto službu snaží zneužít a prodávající připravit o peníze.


Citace od: Darth kdy 14.02.2014, 18:49:48

Tímto apeluji na všechny, kteří se nechtějí mořit dva měsíce s dokazování Paypalu kvůli podvodníčkovi z US nebo odkudkoli jinde - když něco prodáte na Bricklinku (případně e-bayi) a ten člověk má tolik negativů, nebo nemá zatím žádná hodnocení, raději z obchodu vycouvejte. A pokud už do něj půjdete, tak nafoťte obsah krabice, vedle toho papíry, komu to jde, pro jistotu nafoťte ze všech stran krabici s už napsanou adresou (že nebyla poškozena před odesláním - pokud máte na foťáku datumovku, tak i s datumem), schovejte si potvrzení z pošty, stejně tak jako veškerou komunikaci s kupujícím, cokoli budete mít od pošty, možná pokud jste předtím set odněkud koupili, tak i účtenku. Nikdy nevíte, co budete muset prokazovat.

Určitě buďte skutečně důslední při jakékoli komunikaci a obchodem se zahraničními partnery, nemažte si e-maily, schovávejte podací či reklamační lístky. Já už skutečně vše fotím - než to dám do krabice, když to dám do krabice, když to "vystelu" v krabici, jak je krabice zabalena, aby bylo vidět jméno a adresa příjemce na krabici + případné další zabalení krabice do stretch fólie atd.
Tento (celkem pracný) postup provádím "zatím" u dražších a sběratelských kousků, kde to kupující neustále "zkoušejí".
Řešíme i obdobný případ (zatím to zde neuvádím) v Holandsku, kdy zásilka jež byla pojištěna na 35 tisíc přišla poškozená, ale dotyčná paní neuplatnila dosud (po měsíci) reklamaci a ani to udělat asi nehodlá. Škodu požaduje po mne (že prý jsem to nepojistil a špatně zabalil), a pochopitelně blokuje rovněž prostředky na  PAYPAL účtu - tuším něco kolem 1440,- Eur.
uvidím jak se tento spor bude vyvíjet dál a jak dopadne, případně zde zveřejním i její obchod.

MLT

Tak pán z USA se opět ozval  :o

Nejprve mi přišel email, že mu to pošta vůbec nedoručila a prý dle sledování to poslala zpátky

A na BL se mi objevil negativ, že jsem podvodník.

Že prý jsem mu nedodal zboží a ani nevrátil peníze......

Tak uvidíme, zda mi to vůbec přijde zpět, co v tom bude, v jakém to bude stavu.