LEGO Technic Truck Trial - diskuze

Založil peter, 16.09.2006, 12:17:17

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Jste pro povolení vyššího napětí pro napájení vozidel než je 9V?

NE
1 (7.7%)
ANO
6 (46.2%)
Je mi to jedno
6 (46.2%)

Celkem hlasů: 13

betakaroten

Citace od: Colonel32 kdy 07.11.2006, 22:37:23
upresneni k otazce c. 4

Je mozne, aby byl na kazde strane auta jeden motor, pokud oba tyto motory budou napojeny ke stejnemu zdroji? (tz. nebude mozno pouzit tankove zataceni) (viz. muj posledni zavodni special)
Sice jsem ho neviděl v akci, ale podle mě tohle řešení bude vždycky táhnout na jednu stranu víc...

otaznik

Citace od: Colonel32 kdy 07.11.2006, 22:37:23
upresneni k otazce c. 4

Je mozne, aby byl na kazde strane auta jeden motor, pokud oba tyto motory budou napojeny ke stejnemu zdroji? (tz. nebude mozno pouzit tankove zataceni) (viz. muj posledni zavodni special)


S tím rozhodně nebude problém, takže ano, toto je možné.  

otaznik

Citace od: betakaroten kdy 07.11.2006, 23:05:38
Sice jsem ho neviděl v akci, ale podle mě tohle řešení bude vždycky táhnout na jednu stranu víc...
To je problém závodníka, důležité bude to, aby nemohl motory ovládat nezávisle a aby otáčely koly stejným směrem.

BTW: na colonelově autě jsem žádné viditelné táhnutí nepozoroval.

Colonel32

v principu to plni podobnou funkci jako diferencial s omezenym prokluzem...

peter

#34
Děkuji Otaznikovi, že mě zaskočil a jsem téhož názoru jako on. Tedy pro pořádek:

  • 1) Ano
  • 2) Ano
  • 3) Není - viz Otaznikova odpověď
  • 4) Ano, přední a zadní náhon může být nezávislý
  • 5) Ano
  • 6) Ne
  • 7) Velmi zajímavý nápad, pro hlavní závod však ne. Můžeme to zatím zkusit mimosoutěžně např. při závěrečných jízdách "Ukaž co umíš" ;) Jedním důvodem, proč tento návrh zatím zamítam zapojit do hlavní soutěže je, že všichni kdo se nyní účastní nemusejí mít i světelné prvky a pak by byli značně znevýhodněni.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik

Citace od: peter kdy 08.11.2006, 07:12:37
7) Velmi zajímavý nápad, pro hlavní závod však ne. Můžeme to zatím zkusit mimosoutěžně např. při závěrečných jízdách "Ukaž co umíš" ;) Jedním důvodem, proč tento návrh zatím zamítam zapojit do hlavní soutěže je, že všichni kdo se nyní účastní nemusejí mít i světelné prvky a pak by byli značně znevýhodněni.[/li]
Dalším velmi omezujícím faktorem je to, že by nebylo vhodné v salonku restaurace zhasínat.

peter

Další dva týdny uběhly a do prvního závodu 1. Mistrovství Kostky Truck Trial zbývají už jen tři týdny. Čas opravdu letí, tak neváhejte a vy co jste se ještě nepřihlásily to rychle napravte. Každý ztracený závod se Vám může hodně promítnout do Vašeho celkového bodování mistrovství, takže neváhejte.

Jak už jsem zmínil, času už opravdu moc není. Raději upozorním na pár nejdůležitějších pravidel, na které by jste při konstrukci měli dát větší pozor. Není nic horšího než být vyřazen kvůli nesplnění některého pravidla.

1.2.
- Právo zúčastnit se mají všichni soutěžící, kteří si sami sestaví vlastní plně dálkově ovladatelné vozidlo z LEGA a též připraví min. jednu sekci.

1.5.
- ...na každém vozidle plochu s minimálně 8 study a to na čelní ploše, obou stranách a zadní části závodního vozidla.

3.2.
- Délka vozidla – 26 až 52 studů; Minimální šířka vozu 26 studů; Vozidlo musí obsahovat též kabinu nebo minimálně ochranný rám; Vozidlo musí mít právě 2 nápravy a kola umístěná pouze na konci náprav, tzn. na stranách vozidla; Vozidlo nesmí být pouze zmotorizovaný originální model firmy LEGO, musí být sestaveno výhradně jen z originálních LEGO dílů. Výjimku tvoří náhrady za Flex trubičky, pneumatické hadičky, gumičky a provázky. Vozidlo musí být plně ovladatelné pouze za pomoci ovladače.

3.3.
- K zatáčení soutěžního vozidla nesmí být použito tzv. ,,tankové" ovládání.

4.
- Pro fiktivní řidiče a případné spolujezdce je předepsáno nošení ochranné přilby. Řidič i spolujezdci musí být v sekci připoutáni.
- Vozidlo musí být vybaveno vyprošťovacím nebo tažným zařízením na přední a zadní straně, jeho velikost a pevnost musí být taková, aby s ním bylo možné vozidlo vyprostit. Každé vozidlo musí mít během jízdy připevněno takové vyprošťovací lano, kterým je daný soutěžní vůz možno vytáhnout a jeho minimální délka je 30cm.

Takže ještě jednou pro vás co stále ještě stavíte nebo už testujete své vozidlo na své sekci,
neváhejte a přihlašte se.


PS.: Který řidič bude stát jako první na stupni vítězů a získá první body do svého hodnocení?
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Colonel32

co dat povinne, aby ridicem byla technic figurka?

(kdo nema, tomu bude pred zavodem zapujcena i se sedackou...)

peter

Citace od: Colonel32 kdy 18.11.2006, 22:47:17
co dat povinne, aby ridicem byla technic figurka?

(kdo nema, tomu bude pred zavodem zapujcena i se sedackou...)

Zamítá se - Technic fig není podmínkou, takže kdo ho nemá nemusí se bát. Stačí když své vozidlo opatří posádkou z jiných figurek či figurkou.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peter

Po několika sáhodlouhých jednání pořadatelů se vedení usneslo na několika kosmetických úpravách pravidel. Věřím, že jejich zavedení přijmete kladně.

1) V bodě 4. bylo upraveno, že: Řidič i spolujezdci musí být v sekci připoutáni. K připoutání je možné využít i ne-Lego prvky.

2) Bod 4. a potažmo bod 2.3. byli doplněny o: Baterie mohou být měněny kdykoliv, pokud je ovšem vozidlo právě v závodní sekci, je za toto závodník penalizován (viz. bod 2.3.).

Závěrem ještě jednou žádám dosud nepřihlášené soutěžící, aby tak co nejdřív učinili. Myslím si, že první závod bude patřit k těm nejjednodušším a tak je zde velmi vysoká šance na dobré umístění a tak získání cenných bodů do celkového hodnocení ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik

Ještě bych rád upřesnil jakým způsobem se bude ohraničovat sekce:

Návrh ohraničení sekce je na závodníkovi, který sekci připraví. Je nutné ale dodržovat vzdálenost hraniční pásky minimálně 40cm od nejbližší překážky v sekci. Toto pravidlo neplatí na překážky, na kterých bude vjezdová nebo výjezdová branka.

O věci potřebné pro ohraničení se starat nemusíte, pořadatel KTT zajistí všechny potřebné pomůcky a případně pomůže s ohraničením sekce.

otaznik

Tak za 10 dní vypukne 1. závod mistrovství Kostky Truck Trial!

Všichni, kdo ještě váháte, se nezapomeňte včas přihlásit, i horší umístění může přinést důležité body do celého seriálu!

otaznik

Trocha motivace na příští pátek.  ;)

Historicky prvnímu vítězi soutěžního dne v KTT věnuji MIB (otevřená krabička, ale zatavené pytlíky) setík 8665!!!

Michal Moučka

Děkuji Peterovi a Otazníkovi za perfektně připravené a uspořádané závody! Bylo to skvělé a už se těším na další!  ;)

niessnet

Já zase děkuji všem účastníkům závodů za nás, diváky. Pro mě to byla opravdu zajímavá podívaná.
,,Nepochválím-li se sám, nikdo to za mne neudělá." Jára Cimrman

Micho

Citace od: niessnet kdy 09.12.2006, 01:15:35
Já zase děkuji všem účastníkům závodů za nás, diváky. Pro mě to byla opravdu zajímavá podívaná.

Tak teda kto vlasne vyhral?  ???  Rád si pozriem aspoň fotá z akcie.   ;)

niessnet

Citace od: Micho kdy 09.12.2006, 01:20:50
Citace od: niessnet kdy 09.12.2006, 01:15:35
Já zase děkuji všem účastníkům závodů za nás, diváky. Pro mě to byla opravdu zajímavá podívaná.

Tak teda kto vlasne vyhral?  ???  Rád si pozriem aspoň fotá z akcie.   ;)
Někdo (přesně si nevzpomínám, kdo) říkal, že je sem dá. Vypadá to, že asi až zítra...vlastně dneska, ale ve dne. ;D Moje fotky z mobilu by se vám nikomu asi moc nelíbily.
Bohužel nevím, kdo vyhrál, odcházel jsem před koncem.
,,Nepochválím-li se sám, nikdo to za mne neudělá." Jára Cimrman

peter

#47
Předem bych chtěl poděkovat všem účastníkům a divákům, kteří se zúčastnili prvního kola 1. Mistrovství KTT a doufám, že se závody líbili a že na dalších závodech bude účast minimálně stejná a to jak z počtu soutěžících tak z řad diváků.

Zároveň chci ještě jednou pogratulovat vítězi tohoto prvního závodu, posádka jeho auta získala nejméně trestných bodů (187) jako jediná dokončila všechny 4 sekce. Tou vítěznou posádkou je osádka vozu "ŠIROKO 4x4", jejímž řidičem byl Otaznik. Jako druhá s celkovým počtem trestných bodů 400 se stala posádka vozu MODRÝ TRAKTOR teamu K&H bejver s řidičem Bejverem. Třetí se 778 trestnými body se umístila posádka vozu teamu ARTPeter s řidičem Peterem a čtvrtá je posádka vozu K4T s řidičem Michalem Moučkou, která nasbírala 908 trestných bodů.

Celková tabulka jezdců s prvními přidělenými body do celkového hodnocení 1. Mistrovství Kostky Truck Trial je tedy následující.


  • Otaznik - 10 bodů
  • Bejver - 8 bodů
  • Peter - 6 bodů
  • Michal Moučka - 4 body

Tímto chci jen připomenout, že se jednalo pouze o první závod ze šesti, tzn. že prvním mistrem KTT se ještě může stát úplně kdokoliv. Neváhejte tedy a vy co o účasti v tomto mistrovství stále uvažujete, přihlašte se, protože již v lednu příštího roku se pojede druhý závod.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

TomG

Mensi popis k prvni fotce.
Cerne vozidlo - vitezny vuz Otaznika.
Cervene vozidlo - vuz Petera.
Zlute vozidlo - vuz Michala Moučky
a Modre vozidlo - traktor Bejvera
Jsem se schvalne ptal jestli se dohodli, kdo bude mit jakou barvu nebo to byla nahoda. Ze prej nahoda.
Only the best can survive.

Aki

Ještě jednou gratuluju vítězům i zúčastněným za super závod.
Přiznávám, že jsem z něho moc neviděl, ale to co jsem, přes množství diváků, zahlédl bylo super.
Skvělá trať, na které každou chvíli nějaké to 4x4 uvízlo. Co bylo ale nejlepší, tak skutečnost, že tam pak nikdo nešáh rukou, aby tu svojí posádku osvobodil, ale přijel jiný závodník, se svým vozidlem a pomohl.  :o
Takže ještě jednou: Gratuluji a děkuji.  ;)

Piere

Připojuji se ke gratulaci a přikládám fotky jednotlivých vozidel. Přes víkend se pokusím dát zbytek na Brickshelf.

bejver

Připojuji se oficiálně k poděkování organizátorům KTT za perfektní zázemí a též gratuluji po právu zvítězivšímu Otazníkovi.
PS - zejména pro Otazníka: pro příští závod zvedám hozenou rukavici !

peter

#52
REPORTÁŽ Z PRVNÍHO ZÁVODU 1. MISTROVSTVÍ KTT

Jak jistě víme, tak první závod 1. Mistrovství Kostky Truck Trialu je úspěšně za námi. Připravil jsem zde malou reportáž pro ty, kteří se jej nemohli z jakýchkoliv důvodů zúčastnit, ať už v roli samotných soutěžících, nebo jen jako diváci.

Do zahajovacího závodu první sezóny se přihlásilo celkem pět soutěžících - Peter, Colonel32, Otaznik, Bejver a Michal Moučka. Bohužel Colonela postihla zákeřná nemoc a tak musel pouhý jeden den před závodem svoji účast odříct. Na startovní rošt se tedy nakonec postavili tyto čtyři vozy: Peterův "Max II.", Otaznikovo "ŠIROKO 4x4", Bejvrův "Modrý traktor" a Michala Moučky "K4T".

Srovnávací tabulka vozů:








Vozidlo
Délka
Šířka
Hmotnost
Rozvor
Stoupavost
Nájezd vpředu
Nájezd vzadu
Brodivost
Uzávěrky diferenciálů
Kola
Max II.
345mm
233mm
1375g
222mm
46°
50°
70°
35mm
ANO Přední/Zadní
68,8 x 40Q
ŠIROKO 4x4
366mm
222mm
1068g
239mm
?
?
?
?
NE bez diferenciálů
81,6 x 38R
Modrý traktor
267mm
211mm
880g
192mm
44°
90°
79°
62mm
ANO
68,8 x 36H
K4T
310mm
220mm
1150g
215mm
25°
80°
80°
50mm
ANO Přední/Zadní
81,6 x 34ZR


Před samotným zahájením závodů si nejprve jezdci vylosovali svá startovní čísla a poté byla vylosována i první sekce. Jako první na závodníky tedy vyšla Bejvrova sekce.

1) Byla vytvořena z nafukovacího člunu, na kterém bylo připraveno několik nájezdů a sjezdů pomocí lepenky a vnitřek člunu byl vysypán kostkami. Jakožto pořadatel KTT musím za tuto překážku dát Bejvrovi velké uznání jelikož šlo o velmi zajímavý a dobrý nápad. Hned v úvodu čekalo na jezdce velmi strmé stoupání, které vozy přivedlo na hranu člunu, kde na jedné straně byl volný prostor, kde v případě nepozornosti čekal na závodníky nelítostný pád a na straně druhé, lavor plný kostek. Po výjezdu na jezdce čekala druhá branka, která byla umístěna ve svahu vytvořeném na hraně člunu. Po překonání se museli jezdci dostat přes nestabilní kostky ke třetí brance, za kterou na závodníky čekal velmi strmý sjezd zpět na zem. Další branka byla opět připravena nahoře za velkým a strmým stoupání. Cílové branky se závodníci mohli dočkat jen pokud opět sjeli zase dolů.

První, díky losu, se na sekci vydal Otaznik. Jeho jízda byla velmi technická a rozvážná a žádný krok nebyl nijak uspěchaný. Díky této rozvážnosti se jako jediný prokousal všemi nástrahami a pokořil všech pět branek s celkovým počtem 30 trestných bodů. Jako druhý vyrazil na trať Peter. již první stoupáni přidělalo velké starosti, ale nakonec po dobrém řízení se podařilo tento problém vyřešit. Bohužel horší ovladatelnost vozu zapříčinila, jen projetí dvou z celkem pěti branek a nakonec muselo být přistoupeno, i k prvnímu vyprošťování vozidla ze sekce. Peter si tedy za tuto sekci připsal 313 trestných bodů. Třetí se na sekci dostal Michal Moučka. I jeho velmi potrápilo strmé stoupání a následné brodění v kostkách, ale nakonec se mu podařilo projet tři z pěti branek a tak tuto sekci dokončil s 204 t.b. Poslední do sekce vjel Bejver. Jelikož se jednalo o jeho výtvor, očekával se jeho velký úspěch. A skutečně, již po prvních ujetých centimetrech bylo vidět, že ji má dobře naučenou a všemi brankami projížděl bez sebemenšího zaváhání. Bohužel toto tempo se stalo osudné. Při posledním sjezdu již k cílové páté brance malá nepozornost při řízení zapříčinila velmi efektní pád vozidla dolů a to přes kabinu. Jelikož vozidlo zůstalo po dopadu kolama vzhůru, přistoupilo se k dalšímu vyprošťování. Nebýt tohoto zaváhání bylo by konto čisté, takto si Bejver připsal 80 t.b.

2) Druhou vylosovanou sekcí, byla Otaznikova. Již její sestavení vzbuzovalo v jednotlivých soutěžících jisté rozpaky. Hned v úvodu na závodníky čekal průjezd přes hrbol, který Peter a Michal museli řešit  přejetím přes jeho hranu a tím bohužel nasbírat trestné body. Poté se závodníci dostali ke svahu, který na první pohled nevypadal nijak náročně, avšak opak byl pravdou. Pokud se závodníkům podařilo vyjet až na vrchol, čekal je sjezd ze svahu se strmostí více než 70°. Bohužel nikomu se nepodařilo se sem ani dostat. Ani cíl však pro závodníky nebyl zadarmo a čekalo na ně 75° stoupání pro jednu stranu vozidla.

Bohužel tato sekce se stala opravdovou zkoužkou pro všechny závodníky a to Otazníka jakožto autora nevyjímaje a tak zde nasbírali nejvíce trestných bodů. Peter a Michal se dostali bohužel jen za první vjezdovou branku a tak utržili nejvíce t.b. Peter 361 a Michal 381. Bejver si s tratí poradil celkem dobře a tak si odnesl "jen" 152 t.b. Od Otaznika se očekávalo projetí celé tratě, avšak i on uvízl ve svahu a tak i on musel tuto branku vynechat a tak trať projel se 112 t.b.

3) Třetí sekcí byla Peterova. Ze všech čtyřech sekcí se jednalo o tu nejmenší. Byla tvořena pěti brankami, z čehož jen dvě měli závodníkům dělat větší problémy. Sekci tvořila příjezdová pasáž po Legových kráterových deskách, kde se mnozí přesvědčili, že jsou celkem kluzké. Po překonání totoho zahřívacího úseku na soutěžící čekalo přejetí tří různě velkých a různě poskládaných kamenů, za kterými již byla poslední pátá cílová branka.

První do sekce vjelo vozidlo Bejvra. Po velmi snadném projetí úvodní pasáže však díky špatně zvolené strategii uvízl na zrádných kamenech. Po marné snaze se vyprostit došlo až k uvolnění závěsu jednoho z kol a tak muselo být přistoupeno k vyprošťování. Bejver tak v sekci obdržel 168 t.b. Druhý se na trať vydal Michal Moučka. Bohužel nájezd na první z kamenů byl pro jeho vozidlo nepřekonatelnou překážkou a tak jen díky projetí dvou branek si ze sekce odnesl 323 t.b. Třetí se do sekce pustil Otaznik. Opět předvedl velmi rozvážnou jízdu a ta mu opět přinesla ovoce v podobě projetí celé sekce a získání "jen" 45 t.b. Poslední se na sekci vydal i sám autor Peter. Bohužel i on sám doplatil na kluzkost povrchu a tak v úvodu nasbíral mnoho zbytečných trestných bodů. Naštěstí se mu však podařilo z této situace vyprostit a tak nakonec i on zdolal všechy branky se 72 t.b.

4) Závěrečnou sekcí byla sekce Michala Moučky. Byla tvořena dvěma oddělenýma pasážema, kde první představovala přejezd kopce a druhá byl přejezd plat od vajíček. Poslední sekce naštěstí již nebyla tolik náročná a tak se stala jedinou sekcí, kterou dokončili všichni závodníci. Jediný Peter i zde však bohužel nasbíral několik málo trestných bodů (32).

Doufám, že závody zaujali jak samotné soutěžící, ale i diváky a že na již druhý závod nás bude opět minimálně tolik co nyní. Takový byl tedy průběh prvního závodu 1. Mistrovství KTT a celkové výsledky a první body do celkového hodnocení jezdců jsou následující:







Jezdec
t.b.
body
Otaznik
187
10
Bejver
400
8
Peter
778
6
Michal Moučka
908
4

Poslední cenou je vyhlášení budkaře závodu. Díky kompletnímu převrácení Bejvrova vozu přez předek si myslím, že za první závod si tento titul právem zaslouží právě on :D

Během závodů bylo i mnoho fotografů a i filmařů, takže doufám, že se zde již brzy objeví pár fotek z průběhu a někdy později i nějaké to video.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik

#53
Citace od: bejver kdy 09.12.2006, 12:34:44
PS - zejména pro Otazníka: pro příští závod zvedám hozenou rukavici !

To je mi jasné, ale samozřejmě se budu opět snažit zvítězit. Koneckonců jako všichni.  ;D

Colonel32

mel bych k zavodum jeden dotaz.

Z fotografii je patrne, ze Michal pouzil pro pohon sveho stroje podvozek ze stareho supercaru, coz me neprekvapuje, protoze se to na pohled jevi jako velmi zajimavy napad, ale kdyz jsem zkusil tuto motorizaci v praxi, zjistli jsem, ze treni je tak obrovske, ze chudak auto nevyjede skoro vubec nic, a se zatacenim to taky nebylo nijak valne...

muzete mi prozradit, jestli vam ostatnim Michalovo auto prislo v porovnani s ostatnimi takove polae a nemotorne (jak bych vzhledem k pohonu ocekaval), nebo zdali Michal prisel na zpusob, jak promenit toto auto ve smrtici zbran?

otaznik

Citace od: Colonel32 kdy 09.12.2006, 15:32:58
mel bych k zavodum jeden dotaz.

Z fotografii je patrne, ze Michal pouzil pro pohon sveho stroje podvozek ze stareho supercaru, coz me neprekvapuje, protoze se to na pohled jevi jako velmi zajimavy napad, ale kdyz jsem zkusil tuto motorizaci v praxi, zjistli jsem, ze treni je tak obrovske, ze chudak auto nevyjede skoro vubec nic, a se zatacenim to taky nebylo nijak valne...

muzete mi prozradit, jestli vam ostatnim Michalovo auto prislo v porovnani s ostatnimi takove polae a nemotorne (jak bych vzhledem k pohonu ocekaval), nebo zdali Michal prisel na zpusob, jak promenit toto auto ve smrtici zbran?

U Michalova auta byl problém v převodech, ne v řešení podvozku nebo nápravy.

TomG

Plus mel problem s pneumatikama, pze je mel hladke a tudiz to klouzalo.
Only the best can survive.

Piere


Jonas

Velké díky Peterovi za skutečně čtivou a napínavou reportáž a Pierovi za výstižné fotky!!!

Docela by mě (a předpokládám i další Kostkaře) zajímaly zkušenosti konstruktérů i závodníků. Jaké technické finty a neobvyklá řešení se objevily, co se osvědčilo a co ne. 
Jonas - Můj Brickshelf

peter

Citace od: Piere kdy 10.12.2006, 10:43:16
Fotodokumentace

Jakožto pořadatel, bych tímto chtěl velmi poděkovat za vyčerpávající fotodokumentaci a doufám, že na dalších závodech se s tebou opět uvidíme ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.