LEGO Technic Truck Trial - diskuze

Založil peter, 16.09.2006, 12:17:17

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Jste pro povolení vyššího napětí pro napájení vozidel než je 9V?

NE
1 (7.7%)
ANO
6 (46.2%)
Je mi to jedno
6 (46.2%)

Celkem hlasů: 13

peter


Na 7. Kostky srazu proběhlo druhé předkolo, které předznamenalo konec jedné etapy a příchod něčeho nového. Tímto tedy vyhlašuji:

LEGO Technic Truck Trial (LTTT)

Tato soutěž tedy nahradí současné rovinné závody a přejde se na závody terénní. Podrobná pravidla, výsledkové listiny, obrázky apod. najdete na samostatném webu www.kostky.org/trucktrial (viz dolní lišta). Toto téma bude tedy sloužit k diskuzi k LTTT (dříve KTT) a vše co s tím souvisí. Budete-li mít tedy jakékoliv dotazy např. k pravidlům, tak neváhejte a ptejte se a já se vám pokusím zde odpovědět.






Rok 2024 bude ve znamení jubilejního 10. ročníku Mistrovství LTTT!
Proto neváhej a přidej se k nám, jelikož i TY můžeš vyhrát!!!
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik

Všichni, kdo se přihlásíte, si nezapomeňte pořádně přečíst pravidla. Je tam plno věcí, které je potřeba dodržovat!

Díky!

peter

#2
CitaceP.S.: Mne osobne by bodla jedna zásadná zmena v pravidlách KTT a to obmedzenie počtu náprav na 2 :-((
- kedy bude, ak vôbec, možné použiť truck aspoň s 3 nápravami???

S tím se počítá, ale až nás bude víc a také až se dostaví nějaké zkušenosti. Na první pohled se může zdát, že sestavit auto pro KTT není problém, ale opak je pravdou. Ten kdo se o to už snaží s tím jistě souhlasí. Jakmile nás bude víc, tak s přidáním kategorií též počítám, ale dokud nás nebude pro jednu kategorii alespoň po 3 soutěžících, tak jsem zvolil tu "nejjednodušší" a "nejméně" náročnou skupinu.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik

No, tak musím říci, že moje auto bude velmi velmi pravděpodobně širší než 26 studů. Do toho se prostě nevejdu.  ;D

peter

Citace od: expertik kdy 07.10.2006, 11:20:52
Mám ale dva dotazy.
- Bude na 1. KTT aj voľajaká Off-Road sekcia (kolo)?
- Vieme predbežne zistiť, koľko času máme my AFOLovia na stavbu "jezdítka"? T.zn., že by bolo rozumné si dohodnúť alebo ak už je, tak napísať dátum konania sa súťaže.

1) Mistrovství KTT jsem vyhlásil podle skutečných závodů Truck Trial, kde se jezdí jen Off-Road. Závody co probíhali do teď byla jen předkola, kde hlavní význam byl ve vyzkoušení svých konstrukčních schopností a vyzkoušení různých vychytávek, které by se mohli hodit do KTT. Co se týká sekcí, tak to samozřejmě bude záležet na jednotlivých soutěžících s čím přijdou (viz pravidla), ale předpokládá se, že vše bude po překážkách, tedy ne po rovině jako v předkolech.

2) Co se týká termínu, tak ten ještě není pevně stanoven, ale vzhledem k tomu, že se perioda Kostky srazů ustálila na cca 1x za měsíc, tak první závod KTT se uskuteční na 9. srazu. Osmý sraz bude věnován dotazům a zejména ukázkovému vysvětlení hlavních pravidel KTT a poslednímu zkušebnímu předkolu. Osmý sraz je dohodnut na 27.10., takže předpokládaný termín prvního závodu KTT bude ke konci listopadu, tedy 24.11. nebo 1.12. (bude včas upřesněno). Každopádně pro stavbu svého vozu je ještě dostatek času.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik

Citace od: expertik kdy 07.10.2006, 11:20:52
Nebolo by to zlé povoliť aj širšie modely :-)...a aj s viacerými nápravami (len vyrývam  ;) )

Jak bylo již několikrát řečeno - pokud bude účast a zájem dostatečně veliký, tak uděláme i další kategorie, zatím to nemá smysl, jedou se jen čtyřkolky.

stepan

pravidla:
CitaceDélka vozidla – 26 až 52 studů
Minimální šířka vozu 26 studů (tato šířka musí být dosažena minimálně v místě kol).
Auto musí být širší než 26 studů. Je to tak? ???

peter

Citace od: stepan kdy 28.10.2006, 14:04:55
pravidla:
CitaceDélka vozidla – 26 až 52 studů
Minimální šířka vozu 26 studů (tato šířka musí být dosažena minimálně v místě kol).
Auto musí být širší než 26 studů. Je to tak? ???

Ano, jeho šířka musí být minimálně 26 studů.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik

Ještě bych k tomu dodal, že "šíří kol" se míní prostor od vnějšího kraje jedné pneumatiky na vnější kraj druhé pneumatiky umístěné na stejné nápravě.

otaznik

Ještě bych všechny zúčastněné upozornil na to (po včerejší diskuzi na srazu), že jak sekce, tak vozidlo musí být před závodem schváleny hlavním komisařem. To ve svém důsledku znamená, že nemá smysl vymýšlet, jak pravidla přechytračit. V tomto závodě jde jen a pouze o schopnosti auta a jeho řidiče.

peter

#10
Oficielně vyhlašujji, že první závod 1. Mistrovství Kostky Truck Trial se bude konat na již devátém srazu a to opět v oblíbené restauraci U Rozvařilů 8. prosince 2006.

Další soutěžící se tedy nezapomeňte přihlašovat mě pomocí PM a to nejpozději do 22:00 - 7. prosince 2006! Vzhledem k náročnosti závodu bude předpokládaný start do první soutěžní sekce v 18:00, takže by bylo dobré, kdyby všichni soutěžící dorazili se svými závodními stroji do 17:30 z důvodu provedení technické prohlídky všech vozů a připravení první sekce.

Takže ještě jednou nebojte se a neváhejte se mi přihlašovat. K dnešnímu datu jsou přihlášeni tito soutěžící:

  • Peter
  • Colonel
  • Bejver
  • Michal Moučka
  • Otaznik
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

rasik8

Asi se někdy po vánocích také zúčastním.Jak mám udělat aby to zatáčelo??
Moje Brickshelf galerie http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Legac
Trains,trains,trains,...,ale jen 9v  http://mafiapage.wz.cz - stránky o MAFII - hře na PC

peter

Citace od: Legac kdy 30.10.2006, 20:10:50
Asi se někdy po vánocích také zúčastním.Jak mám udělat aby to zatáčelo??

Nejjednoduší asi bude, když si projdeš pár návodů Technic setů a samozřejmě si minimálně jeden větší pořídíš.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

rasik8

nejde to zatáčení nějak udělat ze setu 4895 helikoptéra?
Moje Brickshelf galerie http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Legac
Trains,trains,trains,...,ale jen 9v  http://mafiapage.wz.cz - stránky o MAFII - hře na PC

peter

Citace od: Legac kdy 30.10.2006, 20:56:04
nejde to zatáčení nějak udělat ze setu 4895 helikoptéra?

Není to zas tak špatný set, jak jsem si z počátku myslel, ale co jsem koukal na výpis dílků, tak zatáčení z něj asi nepůjde.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

rasik8

myslím ten motor, dílky na sestavení zatáčení auta už mám jen chci koupit pro zatáčení vhodný motor???
Moje Brickshelf galerie http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Legac
Trains,trains,trains,...,ale jen 9v  http://mafiapage.wz.cz - stránky o MAFII - hře na PC

Colonel32

idealni je ten stredne stary 9v motor - piksla 4x4 - ma redukci na 360 otacek za minutu, takze se s tim da zatacet rovnou. Ty stare 4x5 toci 4000, a tak se museji prevodovat dolu, napr. prez snekovy prevod, coz zabira dost mista... a druha moznost je mikromotorem, ale ten je dost drahy. A nebo udelat pneumaticke zataceni, ale to zatim nikdo z nas nezkousel...

otaznik

Citace od: Colonel32 kdy 30.10.2006, 22:56:20
idealni je ten stredne stary 9v motor - piksla 4x4 - ma redukci na 360 otacek za minutu, takze se s tim da zatacet rovnou. Ty stare 4x5 toci 4000, a tak se museji prevodovat dolu, napr. prez snekovy prevod, coz zabira dost mista... a druha moznost je mikromotorem, ale ten je dost drahy. A nebo udelat pneumaticke zataceni, ale to zatim nikdo z nas nezkousel...
Pneumatické zatáčení by mělo malou sílu. Na takhle velké truck trial auto by to nestačilo.

peter

Citace od: otaznik kdy 31.10.2006, 09:25:37
Citace od: Colonel32 kdy 30.10.2006, 22:56:20
idealni je ten stredne stary 9v motor - piksla 4x4 - ma redukci na 360 otacek za minutu, takze se s tim da zatacet rovnou. Ty stare 4x5 toci 4000, a tak se museji prevodovat dolu, napr. prez snekovy prevod, coz zabira dost mista... a druha moznost je mikromotorem, ale ten je dost drahy. A nebo udelat pneumaticke zataceni, ale to zatim nikdo z nas nezkousel...
Pneumatické zatáčení by mělo malou sílu. Na takhle velké truck trial auto by to nestačilo.

Hmm, to vypadá, že jsi to asi zkoušel, když toto tvrdíš. Koukám, že si na tebe budem muset dávat velký pozor ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Raistlin M

O síle to není. Je to hlavně nepřesné a pomaleji to reaguje. Ta reakce je důležitá jen u závodu na rychlost, ale ta přesnost, ta je důležitá vždy. Samozřejmě, že lze i té přesnosti dosáhnout, ale to už je jednoduší a méně prostorově náročné to udělat zase mechanicky.

otaznik

Citace od: peter kdy 31.10.2006, 10:14:18

Hmm, to vypadá, že jsi to asi zkoušel, když toto tvrdíš. Koukám, že si na tebe budem muset dávat velký pozor ;)

Pneumatické zatáčení by bylo ideální, bohužel to LEGOvé nemá moc velkou citlivost a kola se otáčí po takových skocích, takže nic moc. Také je problematické jeho ovládání - buď na velkou dálku, což zmenšuje tlak, nebo přímo na autě, což zase vyžaduje motor.

Do budoucna bych to nezavrhoval, ale zatím jsem nepřišel na způsob, jak pneumatiku na zatáčení opravdu efektivně využít.

Ale třeba na to někdo přijde a všem nám to nandá.  :D

TomG

Citace od: otaznik kdy 31.10.2006, 10:26:44
Citace od: peter kdy 31.10.2006, 10:14:18

Hmm, to vypadá, že jsi to asi zkoušel, když toto tvrdíš. Koukám, že si na tebe budem muset dávat velký pozor ;)

Pneumatické zatáčení by bylo ideální, bohužel to LEGOvé nemá moc velkou citlivost a kola se otáčí po takových skocích, takže nic moc. Také je problematické jeho ovládání - buď na velkou dálku, což zmenšuje tlak, nebo přímo na autě, což zase vyžaduje motor.

Do budoucna bych to nezavrhoval, ale zatím jsem nepřišel na způsob, jak pneumatiku na zatáčení opravdu efektivně využít.

Ale třeba na to někdo přijde a všem nám to nandá.  :D

Napada me bud Bejver nebo Peter :)
Only the best can survive.

peter

Citace od: TomG kdy 31.10.2006, 10:27:45Napada me bud Bejver nebo Peter :)

Je sice pravda, že během těch tří předkol jsem si vyzkoušel několik věcí, takže jsem si ověřil, zda-li je má nebo nemá cenu zakomponovat do auta pro KTT. Co se však týká pneumatického řízení, tak o tom jsem nějak ani neuvažoval, takže ode mne se to asi nedočkáte. :P
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

TomG

Citace od: peter kdy 31.10.2006, 10:31:38
Citace od: TomG kdy 31.10.2006, 10:27:45Napada me bud Bejver nebo Peter :)

Je sice pravda, že během těch tří předkol jsem si vyzkoušel několik věcí, takže jsem si ověřil, zda-li je má nebo nemá cenu zakomponovat do auta pro KTT. Co se však týká pneumatického řízení, tak o tom jsem nějak ani neuvažoval, takže ode mne se to asi nedočkáte. :P

Buuu. Zklamals :))
Only the best can survive.

peter

Důležité upozornění!
Pravidla byla doplněna o důležitou podmínku, která se týká konstrukce samotného vozidla.

V bodě 3.2. byla doplněna tato věta: "Vozidlo musí obsahovat též kabinu nebo minimálně ochranný rám, který ochrání posádku při přetočení vozidla."
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik

#25
Citace od: peter kdy 31.10.2006, 21:35:43
Důležité upozornění!
Pravidla byla doplněna o důležitou podmínku, která se týká konstrukce samotného vozidla.

V bodě 3.2. byla doplněna tato věta: "Vozidlo musí obsahovat též kabinu nebo minimálně ochranný rám, který ochrání posádku při přetočení vozidla."

Uvědomili jsme si, že jsme zapomněli na dostatečnou bezpečnost posádky, což jsme okamžitě museli napravit.

Pravidla by se už do 1. závodu neměla měnit. Přesto, pokud se tak stane, vždy na změnu upozorníme.

peter

#26
Už je tomu 53 dní co bylo slavnostně vyhlášeno 1. Mistrovství Kostky Truck Trial. Na minulém srazu proběhlo závěrečné třetí předkolo, protože již na 9. srazu, který se bude konat 8. prosince, se odstartuje první ze šesti závodů mistrovství KTT. Od zítřejška to bude přesně za jeden měsíc, takže všichni již přihlášení účastníci, tak i další, kteří se teprve přihlásíte stavte a vylepšujte, protože čas se neúprosně krátí.

První závod je vždy něčím zvláštní a tudíž ho všem doporučuji. Je to, dle mého názoru, velká šance na dobré umístění a tím získání hodně bodů do celkového hodnocení jezdců. Nikdo totiž přesně neví co může od soupeřů očekávat a tak i pro autora zdánlivě jednoduchého vozidla a sekce může klidně bez problémů bodovat. Předpokládá se, že další závody budou čím dál víc náročnější, jelikož jednotlivý soutěžící již budou vědět čím disponují ostatní a tak se budou moci lépe připravit na další závod a to jak své vozidlo, tak i soutěžní sekci. Další důležitou věcí je, že body získané v jednotlivých závodech se sčítají, takže účast v jednotlivých závodech se opravdu vyplatí.

Proto vy všichni kdo máte zájem se zúčastnit a dosud jste se nepřihlásili, tak neváhejte a přihlašte se.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Colonel32

Dotazy:

1) je mozno pouzit dvojdilne auto, ktere by melo uprostred kloub, a pomoci nej zatacelo? (neco jako kloubove dempry)

2) Je mozne pouzit kolove redukce? (jako ma V3S, T805)?

3) Je dany nejaky maximalni rejd pro kola?

4) musi byt pohon celeho vozidla realizovan prez jeden rozvodny system, nebo mohou byt motory umisteny mechanicky nezavisle (Napr. predni kola hnana jednim motorem, zadni kola druhym)

5) je mozne pouzit automatickou spojku? (viz bejvar)

6) je dany nejaky minimalni nebo maximalni polomer kol?

7) mohu prinest "nocni" sekci? Tz. ze by se na prujezd muselo zhasnout hlavni svetlo, a vozidlo by si muselo samo svitit?




otaznik

Citace od: Colonel32 kdy 07.11.2006, 21:02:45
Dotazy:

1) je mozno pouzit dvojdilne auto, ktere by melo uprostred kloub, a pomoci nej zatacelo? (neco jako kloubove dempry)
Ano, může. Ještě prosím ale Petera, aby to potvrdil.
Citace
2) Je mozne pouzit kolove redukce? (jako ma V3S, T805)?
Ano
Citace
3) Je dany nejaky maximalni rejd pro kola?
Není, ale kola nesmí být otočná tak, aby zmenšila šířku vozidla pod 26 studů.
Ještě jednou upozorňuji, že všechna vozidla musí být před závodem schválena hlavním komisařem a NEMUSÍ být povolena k závodu, pokud zjistíme, že cílem závodníka je obcházení a dvojí výklad pravidel. Cílem je, aby každý přinesl model podobný teréním speciálům (prototypům) nebo nákladním autům, která jezdí opravdové TT.
Proto prosím, ve vlastním zájmu, pokud chcete postavit nějakou velkou "zvláštnost", nejprve kontaktujte Petera, zda takové auto bude akceptováno.

Citace
4) musi byt pohon celeho vozidla realizovan prez jeden rozvodny system, nebo mohou byt motory umisteny mechanicky nezavisle (Napr. predni kola hnana jednim motorem, zadni kola druhym)

Oddělený motor pro přední a zadní kola ano, motor zvlášť pro levou a pro pravou stranu ne.

Citace
5) je mozne pouzit automatickou spojku? (viz bejver)
Ano, je to možné.

Citace
6) je dany nejaky minimalni nebo maximalni polomer kol?
Není, ale všechny prosím, aby jejich auto vypadalo alespoň trochu jako auto.

Citace
7) mohu prinest "nocni" sekci? Tz. ze by se na prujezd muselo zhasnout hlavni svetlo, a vozidlo by si muselo samo svitit?
Sekci přinést můžeš, ale KTT, stejně jako TT se jezdí jen za světla (slunečního, umělého), takže tato sekce by se jela při plném světle (z lustrů ;)).

Colonel32

upresneni k otazce c. 4

Je mozne, aby byl na kazde strane auta jeden motor, pokud oba tyto motory budou napojeny ke stejnemu zdroji? (tz. nebude mozno pouzit tankove zataceni) (viz. muj posledni zavodni special)