Bucciali TAV 8-32

Založil Tatrovák, 27.12.2022, 16:20:54

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Tatrovák

Rád by som vám predstavil môj ďalší výtvor, čo sa predlohy týka, jedná sa o extrémne vzácne Bucciali TAV 8-32, do dnešných dní sa dochovali len tri autá tejto Francúzskej značky fungujúcej medzi rokmi 1922 až 1933, a v podstate len tento konkrétny kus je aj technicky autentický, napriek tomu že časť svojej existencie prežila karoséria na podvozku Bugatti a neskôr bola približne tridsať rokov len ako šrot niekde v severnej Amerike, tak v roku 1997 bolo toto Bucciali zrenovované do pôvodného stavu na podvozku bucciali s predným náhonom. Mimochodom bratia Buccialiovci boli priekopníci predného náhonu, a napriek tomu im za to nikdy neboli priznané zásluhy. Tento kus o ktorom tu píšem z označením TAV (Traction avant) 8-32 bol vyrobený v roku 1932, a je to vrcholový a zároveň bohužial aj posledný vyrobený kus od tejto značky, to čo však väčšinou ľudí zaujíma najviac nie je podvozok, ale karoséria ktorá dáva tomuto stroju vzhľad ktorý vzbudzuje pozornosť všade kde sa ukáže, a tú navrhol a vyrobil karosár Saoutchik, keďže ako bolo v tej dobe zvykom, hlavne u luxusných áut, zákazníci si často kúpili samostatne podvozok a naňho si dali na zákazku postaviť karosériu (napríklad v Československu pôsobil veľmi známi karosár Uhlík, alebo Sodomka). Ale o zaujímavostiach predlohy by som sa tu mohol rozpisovať ešte dlho, spomeniem len ešte že podvozok mal nezávisle zavesené všetky 4 polonápravy čo bolo v dobe vzniku tiež veľmi priekopnícke riešenie .
Môj model má po vzore predlohy tiež nezávislé odpruženie na obidvoch nápravách, náhon je však 4x4 kôli spoľahlivejšiemu prenosu výkonu. Pohon zabezpečujú dva Buwizz motory, riadenie jedno Pf Servo, vpredu aj vzadu sú jedny PF LED svetlá, všetko je napájané dvomi Buwizzmi.



Foton

Parádní kousek, chybí jen link na foto předlohy.
U mě čeká ve frontě Delahay 165.
Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.

Tatrovák

Ďakujem, na fotku predlohy som akosi pozabudol.
Ja by som rád niekedy v budúcnosti poskladal Voisin C25 aerodyne, alebo Tatru 77, ale ešte to chce čas, a hlavne dať dokopy nejaké súčiastky ktoré mi chýbajú.
Tento Delahaye, myslím že je to typ 165 a že karosériu má tiež od Saoutchika, aj keď to som si neni istý, je fakt krásny stroj, ale, aspoň teda pre mňa, sú tie tvary príliš komplikované na stavbu z Lega, obzvlášť z Lega Technic, ale o to viac sa budem tešiť na to, čo sa tebe podarí a držím palce, na internete bohužiaľ nie je moc ľudí čo by skladali veterány.
Ja som napríklad ešte veľa krát rozmýšľal nad Talbotom T26 Grand Sport 1954, ale tak isto1932_Bucciali_TAV832SaoutchikFlechedOr3.jpg  ako ten Delahaye, neviem si moc predstaviť ako by som realizoval tú karosériu.