LIAZ 706 MTSP 27 Agro

Založil Tatrovák, 27.10.2022, 09:02:06

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Tatrovák

Zdravím všetkých.

Ako svoj prvý model na tomto fóre vám predstavujem LIAZ 706 MTSP 27, O Trambuse sa tu asi nemusím rozpisovať, pochybujem že by sa tu našiel niekto kto ich nepozná, len teda konkrétne k modelu MTSP 27 poviem že je to sklápač/nosič nástavieb určený pre poľnohospodárov s pohonom 4x4.

Na pohon môjho modelu slúžia 4 PF L motory, riadenie obstaráva jedno PF servo, sklápanie poháňa jeden PF M motor, a jeden PF M motor poháňa systém na zmenu smeru sklápania, všetko napájajú dva Buwizzy 2. K tomu systému na zmenu smeru sklápania korby ešte poviem že funguje pneumaticky, PF M motor poháňa jednu pneumatickú pumpu (je umiestnená v priestore pod krytom motora, v kabíne), na hriadeli ktorý poháňa tú pneu. pumpu je ďalej umiestnený mechanizmus na prepínanie pneu. ventilu(je ho vidieť na fotkách, je umiestený na pravej strane rámu za predným uložením korby), a tento systém ovláda dva pneu. piesty v uloženiach korby ktoré hýbu tiahlom doprava alebo doľava a tým zamykajú pánty korby buď na ľavej alebo na pravej strane.

Prikladám sem odkaz na video s jednou mojou staršou Tatrou 148 kde som tento systém prvý krát použil:


Korba samotná má tiahlový mechanizmus na automatické otváranie bočníc, a v spodnej polohe sú spodné aj horné bočnice zaistené voči otovreniu.

Nápravy sú obidve tuhé každá poháňaná jednou dvojicou PF L motorov , obidve majú planétové reduktory (tu je malá odlišnosť od predlohy, LIAZ 706 rady MT mal kolesové redukcie len na zadnej náprave).

Kabína bohužiaľ nemá interiér, na ten mi už nejako neostala chuť skladať ďalej, a keďže je tento model už rozobraný tak to čo tu vidíte je jeho finálna verzia.

Tu je ešte video o samotnom LIAZe:


HD

Dost dobrá práce. Kola z Vespy (?) tomu velmi sluší, stejně jako jednoduchá barevná kombinace.

Jeden dotaz k T148 - ty plastové pásy jsou na kolech kvůli vnějšímu průměru, nebo suplují diferenciál? 
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Anatyt

Aj Tatra, aj LIAZ sú super! Do partie už chýbajú len Praga a AVIA. ;)

martindavid

Jak jsem psal včera na YT,parádní model a ještě lepší funkce.

milanv

Teda jestli tohle je prvotina... Nádherný model. Věrný předloze, pěkný mechanismus, skvěle zvolená kola pasující k modelu a umožnující i zadní dvojitá, podvozek je pro mě (pořád ještě začátečníka v Technic) zdroj na samostudium :) Přijde mi skvělé, že ses taky snažil být co nejvěrnější principu fungování podvozku skutečného vozu a ne jenom podvozek jakkoli funkční s věrnou napodobeninou až kabiny.

Pákový mechanismus vyklápění korby je sám o sobě hodně pěkný, hned bych ho použil na výuku mechaniky dětem - pořád je z 99% představa, že každý takový mechanismus se musí dělat ozubenými koly a neznají tyhle triky s pákou.

Z pohledu modeláře tam vidím k vylepšení jediný detail - jak je čelo kabiny tak krásně uhlazené, tak pak bije do očí ta spousta ďolíků mezi kulatými konci Technic beamů na bocích. Když už je kabina dělaná takhle i ze Systemu, tak bych ho použil ze všech stran a pohrál si s méně nápadným přechodem na Technic. Ale je to opravdu detail oproti tomu celému krásnému autu, jen tip na příště.
Pán na Žlutém hradě

Tatrovák

#5
Všetkým vám moc ďakujem :)

Citace od: HD kdy 27.10.2022, 09:14:09Dost dobrá práce. Kola z Vespy (?) tomu velmi sluší, stejně jako jednoduchá barevná kombinace.

Jeden dotaz k T148 - ty plastové pásy jsou na kolech kvůli vnějšímu průměru, nebo suplují diferenciál?

Áno, kolesá sú z vespy len som začiernil bielu časť diskov, a farebná kombinácia je výsledok nedostatku súčiastok, inak by bola aj korba v LBG. N tie kolesá sa ma pýtalo už veľa ľudí  :D  a odpoveď je že, v prvom rade ide o priemer, suplovanie diferenciálov je len vedlajší efekt, aj keď užitočný, aj keď tá 148čka na videu diferenciály má, vlastne to bola moja prvá Tatra s diferenciálmy.

Citace od: Anatyt kdy 27.10.2022, 09:16:11Aj Tatra, aj LIAZ sú super! Do partie už chýbajú len Praga a AVIA. ;)

Čo sa týka Pragy, tak V3Sku som už raz skladal, ale nebol som s ňou spokojný, ale teraz keď už mám tieto vespové kolesá tak to možno skúsim zas. A čo sa týka Avie tak tam nie v podstate žiadny model čo by som mal v pláne niekedy postaviť, možno keď tak S-430ku ale to je v podstate vývoj Pragy len sa to volá avia.

Citace od: martindavid kdy 27.10.2022, 09:42:24Jak jsem psal včera na YT,parádní model a ještě lepší funkce.

Ďakujem :)

Citace od: milanv kdy 27.10.2022, 09:50:33Teda jestli tohle je prvotina... Nádherný model. Věrný předloze, pěkný mechanismus, skvěle zvolená kola pasující k modelu a umožnující i zadní dvojitá, podvozek je pro mě (pořád ještě začátečníka v Technic) zdroj na samostudium :) Přijde mi skvělé, že ses taky snažil být co nejvěrnější principu fungování podvozku skutečného vozu a ne jenom podvozek jakkoli funkční s věrnou napodobeninou až kabiny.

Pákový mechanismus vyklápění korby je sám o sobě hodně pěkný, hned bych ho použil na výuku mechaniky dětem - pořád je z 99% představa, že každý takový mechanismus se musí dělat ozubenými koly a neznají tyhle triky s pákou.

Z pohledu modeláře tam vidím k vylepšení jediný detail - jak je čelo kabiny tak krásně uhlazené, tak pak bije do očí ta spousta ďolíků mezi kulatými konci Technic beamů na bocích. Když už je kabina dělaná takhle i ze Systemu, tak bych ho použil ze všech stran a pohrál si s méně nápadným přechodem na Technic. Ale je to opravdu detail oproti tomu celému krásnému autu, jen tip na příště.

Neviem teraz ako to myslíš s tou prvotinou, ale Lego Technic skladám už asi 10 rokov, takže tam to prvotina určite nie :D  , a čo sa týka Trambusu tak je to môj druhý pokus. No čo sa týka vernosti predlohe, tak ja sa vždy snažím nájsť kompromis medzi vernosťou, funkčnosťou, a dizajnom, a zrovna pri Trambuse to nie zas až tak zložité , veď má len dve tuhé nápravy na rebrinovom ráme, nič tuctovejšie snáď ani neexistuje :D
Tá predná maska je z mojej strany v podstate experiment, ja bežne skladám všetko len z technicu a system bricky používam len ako doplnky, ale pri trambuse by sa všetky tie oblé hrany z technicu napodobňovali dosť ťažko preto som vyskúšal ísť touto cestou, ale viac system brickov než na tú masku v podstate ani nemám, aj tie som si objednal cez bricklink vyslovene na tento model. Celkovo tento model nie je zrovna moja bežná tvorba, málokedy skladám niečo s takýmto podvozkom (závislé odpruženie, tuhé nápravy...).

Tu je ešte fotka tej 148čky zospodu kde je vidieť použitie diferenciálov:
20211114_140053.jpg

otaznik

Parádní práce, vše již bylo asi řečeno. Snad jen, to cvakání ozubů při pohybu korby, nešlo by tam nějak vměstnat Technic Gear 24 Tooth Clutch, případně někde použít gumičkový převod?

Tatrovák

Ďakujem :) , to mi preskakoval ten linear actuator, ale tak či tak preklzové spojky ani nič iné podobné nepoužívam.