(vlastní) LTRL Toyota AE86 Levin

Založil PsychoWard666, 18.07.2023, 16:42:28

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

PsychoWard666

Rád bych vám představil svoje auto na nadcházející závod LTRL.

Inspirací pro mě byla Toyota Corolla AE86 Levin, ale účelem nebylo postavit dokonalý model, ale něco aspoň trochu podobného předloze z kostek co mám doma.

Přední náprava dala asi nejvíce práce, má virtuální pivot a díky němu má model hodně velký rejd a malý poloměr otáčení. Původně byl záměr do modelu použít PF servo a 2x PF L motor a Buwizz, bohužel aplikace pro ovládání a gamepad samotný způsoboval lagy a aplikace samotná velmi často padala, proto tato možnost padla.

Model je poháněn dvěma PU XL motory a pro zatáčení je použit jeden PU L motor jako servo, celé je to napájeno pomocí PU Hubu s 6xAA nabíjecími bateriemi a ovládání bude zajišťovat PU vlakový ovladač pomocí Pybricks.

S Pybricks zkušenosti zatím nemám, nicméně něco málo už zkouším, zatímco čekám na zmíněný ovladač.





[


@HD Chvilku sem laboroval jak to přes Pybricks udělat, ale vypadá to, že se povedlo a "diff" funguje


PsychoWard666

Tak snad to příští víkend pojede dobře  :)

IMG_20230803_111106 by Tomáš Novák, on Flickr

HD

WOW, vypadá vážně luxusně. I s vozíkem sladěným do barvy karoserie. líbí se mi mechanismus zatáčení a umístění startovacího tlačítka.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

PsychoWard666

@HD Díky, ono to tlačítko vyšlo tak nějak náhodou. Potřeboval sem trochu místa na ozubená kola a vyšli mi přesně okolo konektorů, opačně by to drhlo o battery box  :D  Ono celkově je tam všechno hodně natěsno.

PsychoWard666

#4
Pokud má někdo zájem tak jsem pro model vytvořil návod a je k dispozici na Rebrickable.

PsychoWard666

#5
Jelikož další závod bude asi offroadový tak Levin dostal paket pro české špatné cesty  :D

Pro pohon jsou teď dva C+ L motory, jeden C+ L pro zatáčení.

S přední nápravou jsem si docela vyhrál, takže má odklon, záklon i sbíhavost  :)

Auto celkově nejede špatně, ale ještě nejspíš předělám zadní nápravu, občas tam přeskočí ozubené kolo a při současném stavu můžu použít převod jenom do rychla a nebo 1:1 což není úplně ideální. Původní jsem jí chtěl co nejvíce kompaktní, ale nakonec jí můžu o 1 stud prodloužit tak půjde upravit docela snadno  :) 






HD

Bude i foto podvozku? Vypadá dosti drsně na těch traktorových pneumatikách. :D
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

PsychoWard666

@HD Bude, ale ještě ladím detaily, aby vše fungovalo jak má a doufám, že to pak nikdo ode mě neokopíruje na závody  :D

HD

Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

PsychoWard666

@HD  Tak tady máš fotku podvozku  :)  Je to už upravená verze, takže to není to co bylo na prvních fotkách.

IMG_20230822_094806 by Tomáš Novák, on Flickr

PsychoWard666

Sem dneska trochu testoval a upravoval program pro ovládání a narazil na divnou věc, já mám každý motor na jedno kolo a nejsou spojené, ale pokud zatáčím naplno tak se auto chová po chvíli divně, jeden motor se jakoby přibrzdí a pak zase zrychlí, na zpátečku a nebo i na druhou stranu se to chová ještě divněji a auto zatáčí skoro jak tank.

Zkoušel jsem hřídel spojit, aby šel výkon obou motorů dohromady na obě kola a to se při plném rejdu zase po chvilce zastaví asi na vteřinu a zase rozjede a tak pořád dokola.

Nepostřehl někdo podobné chování při použití jednoho motoru pro každé kolo u Control+? Zkoušel sem i nějaké jiné setupy přímo od Pybricks, které jsou určené na tovární sety a chová se to stejně. Obávám se, že tam budu muset dát diferenciál aby se to srovnalo, což v terénu nebude úplně ideální.

peter

Je to logické, jelikož vždy vnitřní motor se mnohem více zatěžuje, než ten vnější a tak ho vnitřní tepelná pojistka utlumuje. Jakmile se změní směr zatáčení, nebo se jede rovně, tak se to zase srovná. Řešením je tedy diferenciál ať už softwarový nebo mechanický.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

ditetemnaporad

Citace od: peter kdy 05.09.2023, 08:23:51Je to logické, jelikož vždy vnitřní motor se mnohem více zatěžuje, než ten vnější a tak ho vnitřní tepelná pojistka utlumuje. Jakmile se změní směr zatáčení, nebo se jede rovně, tak se to zase srovná. Řešením je tedy diferenciál ať už softwarový nebo mechanický.

Souhlas, vidím to stejně, že jde o formu regulace zatížení motoru. Stačí se jenom podívat na DUPLO vláčky. Tam při zatížení vzroste výkon a po odlehčení ho regulace ještě chvíli drží, takže vláček uhání jak splašený.

PsychoWard666

Původně jsem si myslel, že to bude přesně tak jak píšete, takže jsem včera ještě zkoušel upravit kód a během testování sem narazil na to, že to jedno kolo se pořád brzdilo i když jsem měl auto jenom položeno na střechu na stole. Nakonec se ukázalo, že je problém jinde. Měl jsem nastavený moc velký úhel na motoru na zatáčení, takže se při plném rejdu zvýšil odběr a protože jsou nejspíš levá a pravá strana výstupů na hubu propojena a mají omezený maximální možný odběr společně tak se motor pro pohon, který je připojený na stejné straně jako motor pro zatáčení, zastavil. Upravil jsem úhel a vše funguje i bez simulace diferenciálu bez problémů.

Nakonec jsem se rozhodl ještě přepracovat zadní nápravu, aby pro exhibiční závod v Kostelci bylo možné dát i převod do rychla, protože při původním převodu 1:1 to jelo v terénu hodně slušně a nebylo tak nutné využít možnost převod dále zpomalovat. Navíc se mi podařilo posunout i uchycení tlumičů a tak teď zadek už není tak nakoplý jako předtím.