Fidova Garáž

Založil stricekfido, 29.04.2018, 11:21:10

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Jezevec

Pecka, krásné vozidlo do terénu, nejlepší jsou ty fotky v blátě. ;)
Kde všude můžeš sledovat aktivity naší LEGO komunity Kostky.org?
Mrkni na náš Facebook nebo Instagram a sdílej, lajkuj, komentuj.

HD

Citace[size=0px]Video asi nehrozí, neboť to prostě neumím [/size]

Zato fotky Ti jdou výtečně. Jak když by se brodil skutečným deštným pralesem (nebo jen deštivým lesem? :D ) Nejvíce se mi líbí ta se zaháknutým lanem.


Líbí se mi žebřinové řešení střešního nosiče, i když lampy bych z něj asi vypustil (na můj vkus jsou příliš rozměrné).


Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

stricekfido

Díky,

musím říct, že příroda okolo fotkám dost pomáhá, to ráno co jsem fotil bylo po dešti a všude mlha (cca v 7 ráno). Fotky nemají žádný post-procesing, filtry atd.

Ta zahrádka se mi fakt líbí z celého auta asi nejvíce, světla by mohly být menší ale zas bez nich je to takové prázdné. Na střechu by se ještě hodila síť ale tu nemám, stejně jako krabice popř další expediční doplňky.

a pro milovníky vody ještě bonusová fotka


peter

Fotky jsou vážně super, co se mi ale moc nelíbí je přední okno. Oproti zbytku auta mi přijde hrozně vysoké a malé :-\ Možná bych ho zkusil dát o ten jeden beam dolu a k třeba ještě celou červenou nástavbu rozšířit.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

sohibil

No vidno že sa s ním nemazneš :D Nechcelo by to inakšie pneu? (čítaj predné z Tumblera) Balónové nemám moc rád.
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

stricekfido

Děkuji všem za podněty a postřehy. Včera večer jsem našel trochu času a pustil se do úprav.

Výsledek můžete vidět níže na fotkách, popř na mém flickrovém účtu. Poladil jsem přední okno které bylo opravdu malé a tohle větší sluší autu více, také byly odstraněny světla na zahrádce a přidáno rezervní kolo. Další jsou šekly na předním nárazníku a přidaný zadní nárazník.







A samozřejmě balonová kola nejsou idealní ale na offroad asi lepší než Tumbler kola. A ani je nemám takže nemohu posoudit jak by to vypadalo vzhledově. Ideální by byly nějaké Mud pneu nebo Super Swamper

stricekfido

Konečně se mi  povedlo dát dohromady dílky na tento skvělý moc od Madocca 1977. Jedná se o naší českou Tatru T-813.



Opět jsem provedl nějaké změny.
Konkrétně se jedná o výměnu XL motorů za dva L motory. Ty časem čekají 2 další, místa mám dost.
Dála jsem nahradil velká 36 kola za menší. Tatra je i tak dostatečně výkonná a v další fázi bude výkon 2x takový.
Dále jsem upravil zadní korbu aby více ladila s trial verzí. 



V plánu jsou ještě navijáky a ideálně i samolepky.



Tento moc opravdu doporučuji postavit, Tatra je opravdu velká a skvěle funkční


HD

#37
Luxus. Měl bych pár otázek.

Náhrada 36z kol za menší mě zajímá -

       
  • Znamená to tedy změnu převodového poměru a konstrukce uložení náprav?
    (Originální MOC, pokud si to pamatuji dobře, se vyznačoval zejména tím, že oproti většině LEGO vozidel s 'tatra podvozkem' nespočívala váha celého vozidla na hnacím hřídeli, nýbrž jen na samostatném čepu - hnací hřídel byl odlehčen a přenášel jen točivý moment - čímž se eliminovaly ztráty třením v pohonném řetězci, i za cenu nepříliš ideálního záběru oz. kol (který ale vlastně není u LEGO kuželových soukolí, s redukcí jinou než 1:1, nikdy dosažen)).

  • Jak máš řešené uložení kyvných polonáprav?

  • Zůstala v podvozku dálkově ovládaná dvoustupňová převodovka?

  • Čím ji napájíš (velký 6AA/6AAA BB, Li-Po BB (+počet)) a ovládáš (PFIR, S-brick (+počet)), nebo nějaké 'custom' řešení?

Poskytl bys prosím , pro nás zvědavce, foto podvozku (zespodu, i prosím svrchu, bez budky a korby).
Co se výkonu týče, asi nebude dvojnásobný, nutno počítat s konstatními ztrátami (nezávislými na přenášeném P), ale to je, pravda, opravdu jen technický detail. :D

(Moc se omlouvám za hromadu otázek, ale tento MOC si mi vždy líbil a líbí se mi i Tvůj přístup k němu. :) )
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

stricekfido

Pokusím se odpovědět a i dodat nějaké fotky.


  • Konstrukci uložení jsem neměnil, jen jsem změnil velké 36 kolo za 20 zubové (viz foto).
  • Dvoustupňová převodovka zůstala ale na rychlejší převod má smysl jezdit pouze po silnici, vzhledem k L-motorům. Po přidání dalších dvou už bude mít smysl.
  • K napájení používám jen jeden 6AA BB a jeden V2 ir(pohon) + normální ir (zatáčení), po upgradu to bude chtít ještě jeden 6AA BB

Dále přidávám fotky podvozku, jak je vidět místa je opravdu dost. Celkově je vše pevné, ale jak píšeš nejvíc výkonu se ztrácí v převodu 20/12. Bohužel jiné řešení mě nenapadlo. Na nějaký větší úpravy se zatím nechystám.



Snad jsem ukojil tvou zvědavost, pokud máš nějaké otázky sem snima  :D

HD

Ok, díky. Tak to si někdy budu muset takovouto alespoň jednu testovací nápravu postavit. :) Díky za inspiraci.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

martindavid

bláto a voda nééé
ale jak jsem psal na fb nádherný stroj

stricekfido

Citace od: martindavid  kdy 27.01.2019, 18:30:46
bláto a voda nééé

Proč ne? Bez toho by to nebylo ono!  >:D >:D

stricekfido

Konečně jsem se dostal k natočení videa.

Od té doby jsem Tatru trošku upravil, pár menších změn v desingu ale podstatnou změnou prošel podvozek, kde byly použity 36z kola, stejně jako v originálu. Auto má opravdu obrovský výkon/kroutící moment což je vidět ve videu. To jsem schválně nezrychloval ať je vidět práce podvozku atd.

https://youtu.be/0rQ4DI66Erg

díky za  zhlédnutí a konstruktivní kritiku

HD

Dobře Ti to jezdí. Na některých překážkách jsem byl překvapen, že se vozidlo nezaseklo, že to ustály u-klouby.
Ukážeš prosím i fotky provedených modifikací?

Je to věc vkusu, a technicky asi neproveditelná (max. propérování, detaily, atd.), ale kabina je na můj vkus moc vysoko. :\ (Vím, už jsem to psal, ale nemůžu se toho zbavit) ;)
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

stricekfido

Popravdě jsem fakt překvapen kolik toho zvládne a nic se nezlomí/neukroutí. 

Modifikace je spíše vizuální. Jediná úprava jsou vyměněné 2x Xl motory za 4x L-motory. Až budu mít sundanou nástavbu tak rád nafotím.
Kabina je opravdu trošku mimo, chtěla by alespoň o stud dolů ale obávám se že tam moc místa není. Je to hold cena za funkčnost

peter

To je to auto opravdu takhle pomalé?
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

stricekfido

Jede na pomalejší stupeň, převody si teď nevybavuju. Je tam ještě rychlejší převod, na ten už to jede lépe. Ale je to šnek  :(

milanv

Já jsem laik, ale sleduju hodně rád videa z LTTT a u tohoto auta mě zaujala ta "přilnavost k terénu". Hodně modelů aut (LEGO i RC) se terénem nechá rozhodit do neskutečných poloh, kdežto tohle auto vypadá velmi skutečně a uvěřitelně při průjezdu terénem, jako reálné auto.

Nemůžu posloužit kritikou k modelu (necítím se být tak dobrý v Technic), k videu bych měl pár drobností: to barevně blikající písmo na začátku, ať už je to chyba nebo záměr, prosím nahradit normálním staticky bílým: obě dvě oči z mých dvou ti pošlou děkovný dopis! :D  No a na konci ten úhel kamery zbytečně uškodil modelu: člověk si říká, proč to jede tak příšerně pomalu, jen čistě rovně kupředu - a pak přejede kamera odzadu na bok a je teprve vidět, jaký je to krpál! Předtím to vypadá, že se jen tak po rovině plouží z posledních sil baterií...
Pán na Žlutém hradě

stricekfido

Na rovinu... Video fakt není můj šálek čaje a jsem rád že jsem to dostal do této podoby, nemám řidiče, takže vše musím natáčet a ještě řídit  ;D

Na texty si dám příště pozor a budu se snažit lépe umisťovat stativ aby bylo vše vidět. Mě do toho ještě lítal pes, takže to nebylo úplně snadné :D

stricekfido

DAlší tatra je hotová. Jedná se o moc od uživatele Touchobut. Fotonávod není úplně přesný ale o to větší výzva to je.  K pohonu slouží 1-XL Motor a jeden M-motor pro zatáčení. Rád bych ještě prodloužil kabinu o jedny dveře.

https://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/117474-moc-tatra-t-813-dakar-8x8/

Na fotkách jsou spolu s vetší sestrou.





Více fotek je na Flickru popř Instagramu


Technic BOOM

Más 2 skvelé tatry  :D takže dúfam že spravíš aj video v ktorom ich budeš porovnávať.

HD

Která jezdí lépe?  :D  A jaké modifikace jsi prováděl u té menší?
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

stricekfido

Úpravy jsem prováděl pouze u vzhledu, oproti originálu jsou ještě jiná kola.

Jinak popravdě mám radši tu menší. Je lehčí a celkově agilnější. U té větší jsou při delší jízdě problémy s napájením.
Srovnávací video určitě bude. Jen musím vychytat nějaké mouchy.

sohibil

Stále sa prikláňam k Madocovej 813-ke. Balónové pneu proste nemám rád :(

Naviac mi na tej novej príde kabína akási vyššia ako by mala byť.
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

stricekfido

Tak další moc je v přípravě. Možná že je to základ na Expedici, která byla nedávno oznámena. Čekám hlavně na pravidla. Nejhorší bude vymyslet kam umístit naviják, vzhledem ke konstrukci podvozku ( opět Tatra ), to není úplně jednoduché.



Dnes proběhly první testy venku, moc je lehký a tomu odpovídá chování v terénu, rychlost je dostatečná stejně jako prostupnost. Až jsem byl překvapen.

Ještě zbývá doladit pár neduhů. Především přitvrdit přední odpružení, moc se mi nelíbí jak moc vypadá. Možná ještě "zpomalit" zatáčení.



Základem bylo aby bylo auto co nejvíce spolehlivé, s co nejmíň "zničitelnými" prvky a to se myslím povedlo. Aktuálně je nejslabší článek asi táhla na zatáčení ale myslím, že jsem našel řešení.



Jen dodám, že k pohonu slouží 2L-motory a M-motor pro zatáčení. Vše napájí AAA-BBox skrze V2 přijímač.

HD

Hmmm... Vypadá dost dobře. Fotku podvozku máš? Jak píšeš o eliminaci dílů nespolehlivých, podařilo se eliminovat i křížové klouby? Jaká je hodnota převodu od motorů až ke kolům?


Předlohou byla T805?  ;)
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

stricekfido

Fotky podvozku dodám až doladím odpružení, kardany tam jsou, na pohon přední nápravy, ale měly by vydržet, ten výkon tam není takový. Poměr z motorů je 8.337:1.

A ano předlohou byla 805 ale radši jsem se k ní nehlásil  ;D

Aktuálně jsem střechu zvedl o dva study a celkově  změnil proporce, najednou to začíná dávat smysl. Odpoledne pošlu fotky

Chairudo

Krásné kousky, na výstavu v Plzni to nestihneš? Rád bych si je prohlédl  :D
YouTube LEGO videa, Fotky z výstav na Flickr

HD

Ok, držím palce ať se přestavba podaří. Přijde mi ale, že převod 8,3:1 bude pro expedici v kombinaci s L motorem vhodný jen pro terénní úseky, na přesuny mezi stanovišti mi to dle charakteristik z Philohome vychází čistě teoreticky o polovinu pomalejší než můj jednorychlostní wrangler s XL motorem a převodem 1,6667:1.  ;)  A i ten byl pomalejší než běžná chůze, což byl požadavek u první expedice. Nebo jsem někde něco přehlédl?


Cívka navijáku může být i poměrně daleko od výstupu z vozidla, ne?
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

stricekfido

Citace od: Chairudo kdy 08.05.2019, 11:46:06
Krásné kousky, na výstavu v Plzni to nestihneš? Rád bych si je prohlédl  :D

Tak v Plzni bych je rád ukázal, mám to kousek tak snad se domluvíme.

K té rychlosti, ta se dá lehce upravit, měl jsem tam původně jen převod 1:3 ale zdálo se mi to rychlé. Fakt nemám představu jak by to mělo jet. Snad jsem ten poměr napsal dobře. zkusím něco natočit, popř změřit rychlost.



Vzhledem ke konstrukci  je umístění navijáku podle mě nemožné, nedaří se mi najít místo kde by byl "výstup" s hákem. zřejmě budu muset přepracovat podvozek.

Níže přidávám fotky z úprav. Byla přidána pořádná ochraná klec a expediční zahrádka. Ještě musíme připevnit rezervu, nájezdové plechy a jiné dopňky.