Fidova Garáž

Založil stricekfido, 29.04.2018, 11:21:10

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

stricekfido

Opět vás všechny zdravím,

protože často stavím auta, offroady a jiné stroje rozhodl jsem se založit tento topic abych nemusel každému stroji zakládat téma. Často se totiž stává, že vozidlo zůstane ve fázi prototypu popř se stane dárcem na jiný Moc.

Jako první jsem se rozhodl představit aktuální fialovou krásku.

Kódové označení je The Purple One



Využil jsem nové fialové "blatníky", ikdyž jsou trošku větší na autě si myslím sedí perfektně. Jedná se o jakýsi hybrid mezi buggynou a závodním autem. nejblíže má asi k Rallye Fighteru. Bohužel jsem vyčerpal zásobu fialových dílů, myslím že víc by jich neuškodilo.



Přední náprava je nezávislá a samozřejmě s negativním náklonem, použil jsem ji už na svých dřívějších modelech a je od osvědčeného stavitele RM8.

Zadní náprava je zajímavější, použil jsem přepákování a horizontálně uložené tlumiče. Výhodou je výborná odezva a "křížení" , nevýhodou pak křehkost celého zavěšení, v terénu ale vše funguje.



Jako pohon slouží jeden Buggy motor, na zatáčení servo.


Vím že by bylo lepší video ale k tomu se teď bohužel nedostanu, doufám že se na něj dostane, stejně jako na lepší fotky ideálně venkovní.

Díky za koment a případnou kritiku

HD

Ten vypadá dost dobře a rychle. Líbí se mi přední nárazník a tvar střechy. :)
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

stricekfido

Díky, k té rychlosti... Abych řekl pravdu je to zvláštní, použil jsem druhý (silnější ale pomalejší) výstup z buggy motoru,  stejně auto nemá vůbec sílu a sebemenší kopec ho zastaví. Čím to může být? Používám V2 přijímač a malý 6xAAA Battery box. Mysíte že to auto je prostě těžké? nebo špatné baterky?

peter

Osobně si myslím, že na vině budou ty baterky a jejich Bbox, který nedovolí motoru dát to co si žádá.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

stricekfido

dnes vyzkouším úplně čerstvé baterky. Nabíjecí Bbox bohužel nemám, ten by byl asi nejlepší že?

peter

Nejlepší je auto s buggy motorem pohánět buď přes původní RC sadu, nebo napřímo propojený s Bboxem dráty, který navíc má přemostěnou proudovou ochranu. Chápu, že to asi není co by člověk chtěl, ale jinak si moc plného výkonu buggy motorů neužiješ :-\
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

HD

Jaká je hmotnost vozidla?
Zkontroloval bych, jestli je to opravdu pomalý výstup (ten dál od el-motorku) (viz. obrázek) - podle dostupných fotek se mi zdá, že hnací hřídel Ti jde až někam nahoru k rychlému výstupu. (to byla nevyřčená prosba o foto podvozku a jestli je to možné, i odstrojeného auta :P )
Hnací hřídel také vypadá zbytečně příliš zalomený, takže jestli na něm máš jediný U-kloub, tak ten taky může způsobovat kolísání přenášeného momentu.

S malým BB zkušenost bohužel nemám. Lego Li-po BB mi ale pro srovnatelně velký model na pohon stačil (neměl jsem vysoké nároky na rychlost).

Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

stricekfido

No tak v tom případě je jasno, myslel jsme že pomalý výstup je ten blíže k motoru. Takže dnes to zase posunu zpátky a při té příležitosti nafotím odstrojené auto. Díky za rady

stricekfido

Tak jsem včera vážil, stavěl atd. A jak to dopadlo?

Auto váží 800 gramů, komplet nazbrojené. Motor jsem tedy posunul na správný výstup, baterky dal raději nové.

Výsledek je pořád stejný, na rovině už to celkem frčí ale stačí kopec, nerovnost a auto stojí. Opravdu je ten motor takto slabý? nečekám žádný trial nebo tak něco ale doufal jsem v lepší výsledek. Přidávám ještě slíbené fotky podvozku a karoserie, ta by ještě mohla projít odtučňovací kůrou, šlo mi hlavně o pevnost a aby se nic nekroutilo.




HD

Tak bych ještě zkusil menší kola, nebo AA namísto AAA. Jinak netuším. :\
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

stricekfido

No tak problém vyřešen, opravdu je na vinně AAA batery box, dal jsem velký a hned to jede skoro 2x rychleji kopec, nekopec.

Teď tedy nějak nabastlit ten bbox do auta.

Díky za rady

sohibil

Ak si už technické problémy vyriešil, skúsil by som na tvojom mieste trochu popracovať na designe. V prvom rade by som sa zbavil tých hrôzostrašných vyčnievajúcich axlí.
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

stricekfido

#12
To je bohužel čistě praktická věc, jde o to aby kola neklouzaly dolů popř se snadno sundavaly. Vím že to není nejhezčí ale funkční.

Ještě pár fotek z venku, přepracoval jsem trochu přední světla. Ten vyčnívající motor je bohužel věc kterou taky vyřešit nedokážu.




HD

Funkčnost lze zajistit i použitím os kratších - předpokládám, že vepředu by stačila 3L nebo i 4L, 5.5L není potřeba, a vzadu vynecháním jedné spojky (connector) před připojením 5.5L osy (a aretací proti posunutí vůči uložení v náboji kola pomocí pin-spojky, nebo 1L liftarmu, resp. standardních podložek (bush)) lze osu vzadu posunout dovnitř až o 2dj (délkové jednotky, pravděpodobně 'study').

Osobně se mi více líbila přední světla původní.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

stricekfido



Tento parádní moc od Maddoca jsem se snažil upravit jako expediční speciál, přidána zahrádka, větší kola, rezerva, a kanystr s benzínem, a další nezbytné věci pro přežití v nehostinné džungli.



Pro pohon slouží 2x L-motor, a M-motor na zatáčení. Síly má tedy dost a nebojí se terénu.



aktuálně již pracuji na verzi unlimited která má o dva páry dveří více a delší rozvor, to si vyžádá větší zásah do podvozku a bude  upraveno i odpružení, v plánu je také obytná nástavba, popř expediční vozík

HD

Ten vypadá luxusně! kapota by mohla být jednobarevná, na druhou stranu mu ale dodává osobitost. Líbí se mi, jak máš vyřešenou zahrádku. A na verzi Unlimited se těším. Budeš stavět podle fotek od RM8, nebo půjdeš vlastní cestou?

Takže až někdy (snad brzy) bude expedice Kostky Trophy 2, jedeš? :D

Vidím správně, že jsi jel i v dešti?
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

stricekfido

No jdu vlastní cestou, karoserie už je hotová, ale zdá se mi moc dlouhá, uvidíme jak to bude vypadat s podvozkem, teď v létě na to ale není moc čas, takže práce postupují pomalu. Také jsem omezen nedostatkem červených dílů, černá se mi nelíbí, přijde mi že zanikají detaily. Proto ta červeno černá. Jinak na fotkách to není ale zadní část se nechá otevřít, vycházel jsem ze skutečných rámů atd.

A ano fotil jsem za deště, i když to bylo spíše mrholení, fotkám dodává tu exotiku, na to že je to focený u nás za vsí  ;D

Jinak pokud bude expedice 2.0 měl bych se opravdu zúčastnit, už o prvním ročníku jsem silně uvažoval. Musel bych vyřešit naviják a pokud možno zpevnit zatáčení, které není úplně stoprocentní co se terénu týče. 


Engine

Dobrá expediční úprava. Taky jsem zvědav na Unlimited.

A fotky vypadaj přesně jak z tropický afriky. To se ti fakt povedlo :D

HD

Jo, fotkám přidává barva půdy, a vlhká atmosféra, ta z toho přímo kape a je pro expediční speciál jak dělaná. :D
Otevírá se kanystr společně na jednom křídle s pneumatikou, nebo každý na druhou stranu?
Když jsem stavěl svůj pokus o Wrangler, tak se mi zdál po přestavbě příliš vysoký a široký. Takže Ti jen tiše závidím "dlouhou karoserii" :D

Video plánuješ až u Unlimited verze?



S podvozkem přeji hodně zdaru, stavět podvozek do hotové karoserie je těžká disciplína (ale o to větší zábava).

Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

stricekfido

No fotky se opravdu povedli, zvlášť když je to jen telefonem. Asi ideální podmínky.

Zadní část se otevírá zvlášť, jsou tam dvě křídla, měli jsme to takhle na expedičním autě tak jsem se inspiroval. Jinak stavět první karoserii se zprvu zdálo jako dobrý nápad, teď když je hotová tak zjišťuji že nevím jak to tam vše dostanu, mám v plánu zachovat modulární koncepci, stejně jako je to na originálu. A líbí se mi modulárnost samotného jeepu,  tzn. že jde sundat hardtop, vyměnit dveře atd, proto přemýšlím nad obytnou nástavbou, prostě se dá místo střechy a zadní části. Snad se to povede dostavět  do nějakého stavu, kdy se to dá prezentovat\natočit video. Opět bojuji s problémem, že nemám řidiče popř kameramana a v jednom člověku je to náročné

stricekfido

Tak po včerejší dlouhé noci je na světě nová prodloužená verze Unlimited



Byly přidány dveře a prodloužená karoserie, nestavěl jsem úplně podle měřítek ale myslím si, že finální rozměry se docela povedly. Kola konečně vypadají normálně, povedlo se vyřešit problém s podběhy kde se kola zasekávala.



Další novinkou je integrovaný naviják, věc kterou by měl mít každý správný expediční speciál. Ten by se vešel i do krátké verze a je poháněn jedním M-motorem, v další verzi přijde upgrade na L-motor. Syntetické lano má cca 1,5 metru.



Jako další se musí doladit barvy, bohužel nemám některé díly v červené barvě takže bude následovat přestavba popř jiné úpravy.  Poté přibila na střeše výsuvná markýza, u té ještě nevím zda zůstane na finálním modelu.



Děkuji za případné komentáře a konstruktivní kritiku (po 4 hodinách spánku jsem nic lepšího nevymyslel a nenafotil)

HD

#21
Zadní dveře (mezi B a C sloupkem) bych asi o 1 stud prodloužil. Velmi se mi líbí naviják pod kapotou, a nasvícení fotek, obzvláště té první.

Ukážeš prosím i fotky samotného podvozku? Prodlužoval jsi i ten, nebo se jedná o původní?
A jak jezdí? Jak ukazuješ křížení náprav (na druhé fotografii), zvládne tuto terénní překážku zdolat?

A kolik váží?
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

stricekfido

Váží 1,4 kg



Překážky přejíždí v pohodě, 2-L motory mají výkonu dost. Však brzy bude video.

Podvozek jsem samozřejmě prodlužoval, tuhost není ideální ještě jsou potřeba úpravy.




Dveře už jsou červené, vypadá to hned o něco lépe




peter

No, parádní auto! Expedice 2.0 určitě příští rok bude, ale o tom více jinde a jindy ;) Každopádně model je to fakt pěkný a jestli to i dobře jezdí jak píšeš, tak už se na tebe moc těším.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

milanv

Já smekám klobouk. Auto je nádherné, skoro jako by ses mi snažil dokázat (a dalším nevěřícím :) ), že i z Technic jde dělat designově pěkné modely :) Fakt paráda, tohle bych si jako stavebnici koupil stokrát raději než Porsche nebo to nové modré. Opravdu, v mých očích je to kvalitou mnohem, mnohem výš.

A navíc ty fotky! Skvěle nafocené, je v tom vidět ta pečlivost a práce. Nejen pěkně technicky (ostré, dobré světlo), ale i všechny ty detaily jako krajina naschvál tak, aby seděla s měřítkem vozu. Třeba ta "cesta"... Fakt radost koukat!
Pán na Žlutém hradě

stricekfido

Děkuji moc za kladné přijetí, co se fotek týče, sám jsem překvapen jak pěkné  fotky z toho telefonu lezou. Vše je bez filtrů pouze s HDR. Uvidíme jak bude natáčet video. Snad to té doby nebude sucho, mám v plánu nějaké bahno a jiné vylomeniny.

stricekfido

Tak video je konečně hotové, nejsem moc extra řidič a ani kamera není úplně ideální ale nakonec to není tak špatné.

https://www.youtube.com/watch?v=Z9lF7b9sqSc

Teď je v plánu postavit úplně nový podvozek, klasický, konvenční s normálním odpružením

HD

Z videa je vidět, že nový podvozek určitě si určitě zaslouží, a že šumavská expedice by obsahovala pěkná (eh..) brodění. :D
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

otaznik

Citace od: HD kdy 23.06.2018, 09:41:25
Zadní dveře (mezi B a C sloupkem) bych asi o 1 stud prodloužil.
S tímto jednoznačně souhlasím. Zadní dveře by měly zasahovat až nad zadní blatník a okno u nákladového prostoru by mělo být menší (kratší).
Také by bylo vhodné upravit odpružení, z videa je patrné, že má auto v tomto směru až příliš velkou volnost - ale psal jsi, že bude podvozek nový, tak uvidíme.  :)

stricekfido

Po delší době mám zase jeden upravený moc a to Fj Crawler od Madocy.



Poháněná je 1xl motorem, má dvourychlostní převodovku (4,2:1 a 12,6:1) ovládanou M-motorem), naviják pomocí M-motoru a servo pro zatáčení.



Tentokrát jsou úpravy jen lehké. Zahrádka na střeše, nezbytný kanystr a lehounce upravená maska s pevnostním nárazníkem. Zadní část by ovšem chtěla doladit.





Video asi nehrozí, neboť to prostě neumím  :D :D ale terénní vlastnosti jsou skvělé, hlavně kvůli převodovce kdy má auto neuvěřitelnou sílu

Díky za pozornost