HD garage

Založil HD, 28.11.2014, 12:00:43

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

peter

Hodně šmrncovní fotky.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

HD

Díky. Jsem rád, že se líbí. :) V dohledné době snad přibude i video.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

HD

#242
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Villa Legina

Dala som Ti na YT like, ale musela som po 25 sekundách vypnúť zvuk, inak by som to nevydržala dopozerať.

HD

Díky.
Je se zvukem špatně něco jiného, než že se jen netrefil do vkusu?
(popravdě, můj šálek kávy, či raději čaje, to taky zcela není, ale z toho dostupného v YT online knihovně hudby to byla jedna z lepších variant, která jakž takž splňovala zadaná kritéria názvu a délky)
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Bard

Model se mi opravdu líbí (super), včetně jízdních vlastností, takhle má podle mě vypadat stroj z Technicu.
Video je podařené, pěkně předvádí právě ty jízdní vlastnosti. Dobře natočeno, zaostřeno, je vidět, co má být vidět. Jestli sneseš trochu kritiky, tak jsou tam místa těsně před střihem, která už tam neměla být.
Hudba je kapitola sama pro sebe. Zní mi opravdu podivně, pocit jako z levné hudby nahrané na PC, ačkoli ta basa je asi živá (i když má dost divný zvuk).

HD

Díky.

Díky i za zpětnou vazbu k hudbě ve videu, kouknu na to.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

HD

Přiznám se, tento set jsem si kupoval s jasnou vizí stavby alternativního C modelu. Nicméně, ačkoli jsem věděl, že jednou model postavím, a udělám k němu návod, po sestavení A odelu a jeho  rozebrání, seděl jsem nad dílky dlouho, nevěda z jakého konce se do stavby pustit. Zkoušel jsem různá vozidla, až nakonec jsem skončil u osvědčené koncepce motoru uprostřed. A vzniklo z toho cosi mezi F458 Italia, McL P1 a Corvette Stingray modelové řady 2020. Aby toho nebylo málo, záď se v jednom místě svažuje nebezpečně porscheovitě.

No, posuďte sami. A pokud vám nevadí trochu mne podpořit v dalším stavění, tak si můžete model doma dle návodu postavit (viz odkaz).  ;D



Více fotek:
https://bricksafe.com/files/horcikdesigns/42093-c---sportscar/3upload03.jpg/800x450.jpg

Návod:
https://www.kostky.org/forum/index.php?topic=53181.msg283777;topicseen#msg283777
https://rebrickable.com/mocs/MOC-55048/Horcikdesigns/pdf-42093-c-model-sportscar/#details



A ještě porovnání s mým jiným modelem.  :)
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Stimpi

Za mě super C model, moc pěkný auto ... osobně tam okem designéra vidim boční profil 911 a předek F612 v kombinaci s Mercedesem ...

HD

Citace od: Stimpi kdy 07.11.2020, 00:22:45
Za mě super C model, moc pěkný auto ... osobně tam okem designéra vidim boční profil 911 a předek F612 v kombinaci s Mercedesem ...

Díky. Jo, inspiraci nepopřu; mimochodem, cosi inspirované 911 byla jednou z variant, co stavět.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

HD

#250
Nespím, stavím motocykly do soutěže na EB. Mimochodem, od doby, kdy jsem se o tato vozidla začal vlivem závěrečné práce zajímat více jsem si s myšlenkou postavit si ji i jako MOC okrajově a postupně více a více zabýval. Takže toto je po dvou ofic. setech (BMW a Ducati) moje první jednostopé LEGO vozidlo.

Doufám, že se mi podaří uchovat modularitu pohonných řetězců (spalovacího či elektrického).

Mimochodem, poznáte, který díl by do MOCu patřit neměl? (pravda, na EB a IG je hutná nápověda)

Dnes je spalovací řetězec ve své druhé a zatím finální iteraci, přestože prostor na zlepšení tam stále ještě je. Důraz je při stavbě kladen na viditelný trubkový rám (bohužel na nosný si jen hraje, ale na zvýšení torzní a boční tuhosti se podílí významně) a celkovou šířku motocyklu, která by měla být co nejvíce podobná (ne jako u oficiálních setů) skutečným strojům a ergonomii jezdce. Ano, bude potřeba to ještě důkladně zkontrolovat a porovnat s předlohami.
Více fotek (i ze stavby) u mne na Bricksafe galerii: https://bricksafe.com/pages/horcikdesigns/tc19-hd-one
...či průběžné reporty na IG či Eurobricks: https://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/182329-tc19-hd-one-update-2/&page=2








Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

milanv

Tak tohle je pecka! Jako laik bych nejvíc ocenil "vernisáž": předvedení autorem s vysvětlením funkcí. Protože to mi přijde jako ten největší přínos: ta skutečná, nehraná, realističnost.

Navíc akorát teď v době Dakaru :)
Pán na Žlutém hradě

HD

Díky.
No, velmi rád bych model (nebo modely, pokud se mi podaří postavit i tu e-variantu), předvedl na nějaké výstavě, ale v plánu mám pro účely soutěže i video.
Nicméně, zde jsou funkce základní, vesměs totožné s originálním setem 42107 - pérování, maketa motoru a řazení dvou rychlostí. Ale v "lepším" provedení. :D
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Stimpi

Vypadají super!!

milanv

Citace od: HD kdy 09.01.2021, 23:25:51
Nicméně, zde jsou funkce základní, vesměs totožné s originálním setem 42107 - pérování, maketa motoru a řazení dvou rychlostí. Ale v "lepším" provedení. :D
Ony ty funkce nemusí být funkční (hýbací),. Zajímavé jsou už jen takhle naznačené, když jsou podle reality a odpovídají skutečné motorce. Prostě mi přijde fascinující, že ten model je tak podle reality, že jde vzít a vysvětlit na něm někomu, jak kompletně funguje motorka. To je přece super.
Pán na Žlutém hradě

poMOCník

Je to neskutečně propracované a realistické. Koukám na to už poněkolikáté a prostě nechápu jak jsi to složil.

Jen mi tam nesedí ty trialové gumy. Na tenhle typ motorky by patřily spíš silniční ne?

Chairudo

Ty detaily jsou fakt masakr  :D
YouTube LEGO videa, Fotky z výstav na Flickr

HD

@Stimpi - Díky! :)

@Milanv - Jo, chápu. :) No, občas to jsou ale vážně jen náznaky, a na několika místech je to čistý greebling. Na motoru je ale jasně vidět sací soustava se vzduchovým filtrem, mřížky chladičů chladicí tekutiny, červený rozvodný řemen pohonu ventilů pohánějící dost možná olejové čerpadlo, řadicí nožní páka nešikovně vzdálená od stupačky, primární i sekundární řetězový převod, znázorněnyjsou přední (snad dvoupístkové) kotoučové brzdy. Na druhou stranu chybí znázornění sestavy zapalování (svíčky, rozdělovač), ECU, akumulátor (pod sedačkou již není místo), startér, alternátor (no, řekněme, že ten by se tam dal najít...), neí ověřena geometrie zatáčení, jak velký je závlek předního kola (letmým pohledem tovypadá, že je až směšně malý, což by vedlo k velmi obratné až nestabilní jízdě, a už bych si nemohl obhájit použití těch trialových pneumatik), a na motocyklu je namontováno i zbytečné výfukové potrubí (ústí hluchého výfuku je pod sedačkou, kdežto skutečný končí bez tlumiče a katalyzátoru pod motorem... :D Omlouvám se, trochu jsem se nechal unést vzpomínkami na DP. :D

@poMOCník - Ano, asi by tam silniční seděly, ale osobně preferuji ty trialové, které celku dodávají drsnější a lehce nesmyslný vzhled a styl custom scrambleru či svérázného lehce futuristického caféraceru, který se mi osobně dost líbí. (zde motocykl chápu spíše jako umělecké dílo než stroj a dopravní prostředek - když bych měl praktickou zkušenost, možná bych hovořil jinak).
Asi by ale tento motocykl měl dostat trochu vyšší světlou výšku, aby se tam ty trialky hodily více, to je fakt. (navíc je problém s montáží širší zadní pneumatiky do stávající zadní kyvné vidlice - na e-verzi je to ale již vyřešeno, a se zapracováním do primárního modelu čekám na dodávku černého 40z kola)    :D

@Chairudo - Díky. Až mám skoro strach, abych nebyl na EB diskvalifikován pro zanedbání technic podstaty MOCu. :D
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

HD

Hlásím drobný postup na současném projektu.

Podařilo se mi postavit dva modulární pohonné balíčky, které je možné v základním rámu motocyklu velmi snadno vyměnit.
Více fotek sdílím opět na Bricksafe (https://bricksafe.com/pages/horcikdesigns/tc19-hd-one), detailnější popis projektu v AJ ve vlákně na Eurobricks. (https://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/182329-tc19-hd-one-update-2/&page=2).

Spalovací:



... a elektrický. Konečně jsem si po roce v praxi mohl ověřit realizovatelnost projektu z mé DP. :D






A ještě pohled na oba moduly balíčku pohonů:

Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

HD

#259
Jen malá ukázka toho, co se děje s EXP.SUV v současné době.
POZOR, obsahuje neoriginální ale zcela unikátní díly vlastního návrhu a výroby.

Ráfky jsou dvojdílné a lepené (natisknout tam závit by mohlo být zajímavé  >:D ), brzdové třmeny falešné a bez disků, kanystr lze připevnit pomocí osičky (axle 2L) k originálním dílům. Nevyfocené jsou ještě náhrady za tažná oka vepředu a



Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

HD

#260
Zpět do jedné stopy.

Na EB je detailněji popsaný příspěvek (https://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/182329-tc19-hd-one-update-4-finished/&do=findComment&comment=3348735).

Co se změnilo od minule - nová čistší zadní kyvná vidlice, trochu poupravené detaily na motoru a převodové skříni, spojka stále chybí. MOC se také poprvé podíval ven.
Fotky ve větším rozlišení jsou již tradičně u mne na Bricksafe. (https://bricksafe.com/pages/horcikdesigns/tc19-hd-one)

Začněme tedy od šasi. Na následujícím snímku je vidět jak pomocný trubkový rám, který zvyšuje boční a torzní tuhost střední části motocyklu, tak i černý páteřový rám, ke kterému se montuje pohonné ústrojí a tento celek následně slouží jako hlavní nosný prvek. Zajímavostí je, že oproti původnímu předpokladu, že trubkový rám bude mít jen estetickou funkci, nelze bez něj zajistit již zmíněné nutné tuhosti a snadno namontovat sedlo. Nutno poznamenat, že vlivem tuhosti zvoleného konstrukčního materiálu, nesčetných nechtěných kloubů v konstrukci a skoro až směšně tenké přední vidlici, je dosažená celková torzní, podélná i příčná tuhost rámu při upnutí za osy otáčení kol pro bezpečný provoz stále nedostatečná a dosahovanými výchylkami odpovídá spíše FEM simulaci.




Oba balíčky pohonu jsou snadno zaměnitelné v rámci minut i u vás doma v garáži. :D

Deatily k jednotlivým pohonům včetně částečného rozpadu najdete u mne na IG.

Detailní video z řazení rychlostí: https://www.instagram.com/p/CKMiwu1pRDh/
Detail sestavy převodovky: https://www.instagram.com/p/CKMr_UypgNX/







Varianta s namontovaným elektropohonem a slušivým dílenským stojánkem.






Se stavbou základního dílu podvozku, tedy rámu, souvisí velmi úzce i zajištění jízdní stability. Toho je docíleno volbou vhodné geometrie zatáčení a rozumně umístěným těžištěm (to jsem ještě neměřil). Následující snímek ukazuje geometrické poměry na přední vidlici a znázorňuje geometrii odpružení té zadní. Je patrné, že se mi podařilo docílit celkem realistického závleku předního kola (s přihlédnutím k určení motocyklu a stavebním možnostem). Nerad to říkám, ale ne všichni soutěžící mají tuto základní konstrukční zásadu zohledněnou. Naštěstí jich není mnoho.) Těžiště by se v ideálním případě mělo nacházet pod bílou diagonálou, aby byla zajištěna dostatečná jízdní stabilita. Ne však příliš, aby se motocykl dal pohodlně ovládat.

Dynamiku motocyků mám sice z dob minulých částečně prostudovanou, ale pro účely tohoto projektu nebyla tolik potřeba.



A teď už konečně zmíněné venkovní fotky.

Motocykl pruží, řadí, hýbe písty či myšleným rotorem ve statoru, má funkční stojánek, který v zavřené poloze netrčí ven (jako u řady ofic. setů), nastavitená řidítka (sklon).
Nemá katalyzátor ve velmi krátkém výfukovém potrubí, takže by kontrolou emisí neprošel, což jej řadí k výstavním custom kouskům.

Jako inspirace mi posloužil motocykl z odkazu na konci tématu a stroj z následujícího odkazu poskytl inspiraci pro barevné schéma (https://petrolicious.com/articles/this-custom-pike-s-peak-racer-is-from-a-post-apocalyptic-future)











A pro zvídavé jedince, kteří by chtěli náhodou vědět, proč má tento MOC tak moc kladený důraz na podvozek a dvojí pohon, a proč vypadá tak jak vypadá, je zde ještě jeden odkaz a podnět pro vyhledávání na dlouhé zimní a karanténní večery.
https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/84964/F2-DP-2019-Horcik-Martin-priloha-437259-0000-0_sestava_ramu_all.pdf?sequence=-1&isAllowed=y
KONCEPČNÍ NÁVRH KONSTRUKCE MOTOCYKLU S KONVENČNÍM I ELEKTRICKÝM POHONEM.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

HD

#261
Stavím si takhle podvozek, jakože pro expedici, když by se náhodou letos mohla jet, a najednou přede mnou stojí krátký Defender. Pravda, na expedici bude nepoužitelný - nemá originální pneumatiky, na dalších fotkách by měl mít custom kanystry, a hlavně trochu přibral na váze, ale i tak jsem se rozhodl jej sdílet se světem. Video je v předběžném plánu.





Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

HD

#262
Tatra T148 CAS32 C+

Tak, po dlouhé době jsem se pod tlakem restartovací Lipenské výstavy dostal zpět k tomuto projektu. Byla stavěna opravdu jako výstavní, takže v sobě má 4 C+ motory, které ovládají pohon, zatáčení, a manipulaci s vodními děly. (obě děla synchronně)

zabere plochu zhruba 650*200 mm

Větší fotky:
https://bricksafe.com/pages/horcikdesigns/tatra-t148/firetruck-tatra-t148-cas120




Technicky je to více méně kopie staršího MOC T815.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

martindavid

Pěkný. A control+ jsi tam už měl nebo jsi to teď předělával?

HD

Díky. Tuto jsem stavěl od začátku s C+ motory.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

martindavid

Aha tak to jsem už asi zapomněl.
A jak jsi s ními spokojený já moc tedy ne.
Jeden moc mám Teda komplet s control+ ale zatím žádná sláva to není.pri ovládání je tam docela prodleva to u sbricku to šlapalo rychleji.

HD

No, asi jsem to nikde ještě nepsal.  ;)  a původní t815 byla ještě na PF.
S novými motory se celkem dobře staví, jak jsou hranaté, ale ovládání je poněkud neintuitivní, než jej zvládnu nastavit.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Chairudo

Moc pěkný, budeme si s tím moct i zajezdit?  ;D
YouTube LEGO videa, Fotky z výstav na Flickr

HD

Díky! No, to raději ne. Jezdí pomalu, a líbí se jí bohužel jen rovina. Asi slabý zdroj.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

davroman

Krásně zpracovaný model, palec nahoru. 
PS: Mně se snad začne líbit i Technic.   ;)
Náš BL shop TDH Bricks: https://store.bricklink.com/TDH_Bricks