Ovládanie uzávierky diferenciálov.

Založil 14miro14, 28.01.2012, 12:23:58

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

14miro14

Zdravím, skladám tatru, pravdepodobne 4x4 a v nápravách budem mať diferenciáli s uzávierkou chcem sa opýtať, či ovládanie uzávierky mám dať na každý diferenciál samostatne alebo spolu??

PsychoWard666

Ovládání stačí spolu, sám to mam taky tak. Stejně to budeš odemykat jenom při zatáčení, jinak to nemá smysl ne?

Anatyt


Fairytale

#3
Citace od: PsychoWard666 kdy 28.01.2012, 12:40:10
Stejně to budeš odemykat jenom při zatáčení, jinak to nemá smysl ne?

Pokud by se jednalo o mezinápravový ,tak co jsem zjistil (testoval) ,že má velké výhody nejen při zatáčení.

Nápravový má výhody asi  jen při zatáčení. (do LTTT zbytečné)

14miro14

Citace od: PsychoWard666 kdy 28.01.2012, 12:40:10
Ovládání stačí spolu, sám to mam taky tak. Stejně to budeš odemykat jenom při zatáčení, jinak to nemá smysl ne?

Vďaka myslel som si že to bude tak lepšie :))

Anatyt: áno ďalšia Tatra, som do nich fanatik, mám hotovú teraz práve jednu s 81,6 kolesami ale to je taký zlepenec nápadov iných staviteľov :D

PsychoWard666

#5
Citace od: Fairytale kdy 28.01.2012, 12:48:38
Pokud by se jednalo o mezinápravový ,tak co jsem zjistil (testoval) ,že má velké výhody nejen při zatáčení.

Mezinápravový má výhody asi  jen při zatáčení. (do LTTT zbytečné)

Trochu si protiřečíš ne? Který má teda výhody nejen při zatáčení?

Edit: A jaký výhody má tedy ten mezinápravový? Jinak moc nesouhlasím, že pro trial je nápravový zbytečný. Hodně pomůže, když už nemůžeš měnit směr a do branky by ses jinak nedostal.

Fairytale

Tak samozřejmě , že s nápravovými se lépe otočíš , ale zase na druhou stranu další zátěž pro auto , vyšší těžiště. (Já poslední závod jel s Tatrou bez jakýchkoliv differenciálů a neměl jsem problém najet dobře do branky.Horší to bylo s tím těžištěm a váhou).

Mezinápravový differenciál má výhodu v tom že při výjezdu předními koly na překážku , zadní kola pouze přimačkávají přední k překážce(neprokluzují) dále skoro nelze převrátit truck  při výjezdu na překážku nebo do kopce.(místo toho ,aby zabrali zadní kola a převrátili auto na střechu ,tak začnou prokluzovat pouze přední.(až když se  přední kola chytí ,začnou zabírat zadní.)


14miro14

Citace od: Fairytale kdy 28.01.2012, 13:39:32
Mezinápravový differenciál má výhodu v tom že při výjezdu předními koly na překážku , zadní kola pouze přimačkávají přední k překážce(neprokluzují) dále skoro nelze převrátit truck  při výjezdu na překážku nebo do kopce.(místo toho ,aby zabrali zadní kola a převrátili auto na střechu ,tak začnou prokluzovat pouze přední.(až když se  přední kola chytí ,začnou zabírat zadní.)



Dobre som pochopil že medzinápravový diferenciál je užitočná vec??

PsychoWard666

Tak já to teď u té mojí tatry řeším zajímovou kombinací, protože nacpat tam nápravový i mezinápravový je docela problém tak sem dal dvě roury a každá má svůj diferenciál, takže to supluje jak nápravový tak mezinápravový a funguje to výborně, jenom ještě řeším těžiště, ale do dubna času dost.

14miro14

Ja som sa nechal inšpirovať v nápravovom diferenciáli jedným užívateľom odtiaľto konkrétne Moergil a jeho http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=33028.msg156528#msg156528

A ťažisko ja osobne riešim tak že nepoužívam redukcie pri kolesách, ale zase čo ja do toho vidím však ešte som predsa žiadny trucktrialový model neposkladal :D

PsychoWard666

Nevím jestli by jeho řešení vydrželo sílu motorů při trialu, při rally je to přece jenom něco jinýho. A osobně bych tě od stavby Tatry spíš odradil, pokud si nestavěl žádný trial, Tatra je docela složitá na postavení, aby fungovala jak má. Ale je to jenom můj názor, zkoušet to můžeš  :)

Moergil

Citace od: PsychoWard666 kdy 28.01.2012, 14:07:44
Nevím jestli by jeho řešení vydrželo sílu motorů při trialu, při rally je to přece jenom něco jinýho. A osobně bych tě od stavby Tatry spíš odradil, pokud si nestavěl žádný trial, Tatra je docela složitá na postavení, aby fungovala jak má. Ale je to jenom můj názor, zkoušet to můžeš  :)

Moje riešenie je s bevelmi vhodné len na rally. Už keď sú buggy motory spojené, a jedna náprava sa zablokuje (nepoužíval som medzinápravák), tak to začne preskakovať.
Bery ale použil podobný princíp pri svojej tatre (aj s nápravovými diferenciálmi) ale upravený na trial tým, že namiesto bevelov použil knoby a posun dal 1 stud namiesto pol studu:
http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=34491.0.

PsychoWard666

Neviděl sem tu jeho Tatru při jízdě, ale vzhledem k tomu, že má táhla na zatáčení vzadu, tak se kola budou asi rozjíždět, což u Tatry znamená, že se i propruží na maximum, alespoň mě to tak dělalo. Navíc knoby jsou hrozný žrouti výkonu, já tam mam všude bevelly a pohoda  :)

Bery

U tý 805ky bylo všechno v pohodě, jen zatáčení se někdy trochu rozjelo. S knoby nebyly problémy výkonu bylo dost. Teď někdy chci postavit 2. verzi, tak se mi snad povede předělat problémy jako zatáčení a design. 
Dont worry, dont cry, smoke ganja, and fly! :DDD

Moergil

Citace od: PsychoWard666 kdy 29.01.2012, 08:31:43
Neviděl sem tu jeho Tatru při jízdě, ale vzhledem k tomu, že má táhla na zatáčení vzadu, tak se kola budou asi rozjíždět, což u Tatry znamená, že se i propruží na maximum, alespoň mě to tak dělalo. Navíc knoby jsou hrozný žrouti výkonu, já tam mam všude bevelly a pohoda  :)

Dosť záleží ako to nastavíš. Keď máš poháňané kolesá a tiahla nastavíš do zbiehavosti, pri zatlačení na nápravy sa to akurát vyrovná. Dokonca sa jemným nastavením geometrie dá spraviť, že pri jazde sa pruženie prepruží, ale aj napruží (nápravy sa mierne zdvihnú). Pri cúvaní sa geometria chová horšie, ale minimálne v rally sa cúva len občas a vtedy to, pri poháňanej náprave, nevadí.
Inak knoby sú problémové len pri rally, pokiaľ viem pri trialu to nieje až tak o výkone ako skôr o presnosti... ale opravte ma ak sa mýlim :)