3. předkolo Kostky Truck Trial

Založil peter, 17.09.2006, 12:21:55

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

peter

Vzhledem k tomu, že na příštím srazu, který se bude nejspíše konat 27. října (bude upřesněno), se ještě KTT nepojede, tak pro velký zájem a na přání soutěžících vyhlašuji:

poslední tedy 3. předkolo Mistrovství Kostky Truck Trial

Pravidla pro tento závod, zůstávají stejná, jako byli pro druhé předkolo a najdete je zde. Doufám, že pro minulý velký zájem bude účast opět minimálně stejná ne-li větší. Vy ostatní co stále váháte, nebo jste nestihli svůj stroj připravit na druhé předkolo, máte tedy poslední šanci si vyzkoušet svou stavitelskou zručnost v sestavení závodního plně ovladatelného vozu, před začátkem 1. Mistrovství KTT.

Přihlášky, a zde i s Vaším startovním číslem, mi zasílejte opět do mé soukromé pošty nejpozději do dnu před závodem. Závěrem, jako již tradičně uvádím seznam dosud přihlášených soutěžících.

Seznam soutěžících:


  • Peter #33
  • Colonel #32
  • Michal Moučka #6
  • Otaznik #2
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peter

Jak jsem tak koukal, tak to vypadá, že se sejdeme "až" 27. řijna. Takže to znamená, že pro stavbu vašich aut pro poslední 3. předkolo KTT máte ještě dost času.

Bohužel jsem ale už teď trošku zklamán z předběžného seznamu a zájmu soutěžících. Původně toto třetí kolo už nemělo vůbec být, avšak na vaše přání, když se KTT pojede až od 9. hospody, jsem ho vyhlásil. Takže neváhejte a přihlašujte se a doufám, že účast bude hojná.

Jinak nezapomínejte na důležitý fakt, že je to poslední předkolo, na kterém si můžete vyzkoušet své nápady, myšlenky a konstrukce, které by jste chtěli následně využít ve voze pro KTT, tam už na zkoušení s ostatními čas nebude, tam už se jede na ostro!
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

betakaroten

Až postavím, tak se přihlásím... abych nedopadl jako jeden nejmenovaný takyúčastník 2. předkola ;D

Colonel32


betakaroten


Raistlin M

A o tom to právě je. Za to, že jsem to nestihl jsem se organizátorovi omluvil a tím to pro mě v rámci druhého kola padá. Závodění má být příjemná zábava a ne nějaká povinnost.
Prioritou pro mě bylo, abych pomohl mrňousovi s autem.
A ačkoliv to možná někomu nepřijde, tak jsou mnohem důležitější věci, než je Lego, nebo dokonce vlastní ego.  ;)  ;D
( Po závodě se mi naskytl tak smutný pohled, že zvažuji, zda vůbec chci do dalšího kola už nastoupit  ::))





betakaroten

Citace od: Raistlin M kdy 28.09.2006, 08:06:21
....Závodění má být příjemná zábava a ne nějaká povinnost.
Prioritou pro mě bylo, abych pomohl mrňousovi s autem.....
Sorry, já to myslel v nadsázce...
No nevypadals, že by tě to navigování mrňouse nějak extra bavilo ;D ale jeho asi jo, a to je to hlavní.

Raistlin M

Citace od: betakaroten kdy 28.09.2006, 12:23:50
Citace od: Raistlin M kdy 28.09.2006, 08:06:21
....Závodění má být příjemná zábava a ne nějaká povinnost.
Prioritou pro mě bylo, abych pomohl mrňousovi s autem.....
Sorry, já to myslel v nadsázce...
No nevypadals, ľe by tě to navigování mrňouse nějak extra bavilo ;D ale jeho asi jo, a to je to hlavní.

Bavilo nebavilo... 8)

1) Zaujetí pro soutěž
2) Ambiciozní rodič

Výsledek: Řvoucí neurotik se sklony k fyzickým trestům a hnaní k zodpovědnosti. V případě zoufalého výkonu, bych od borce očekával písemnou omluvu a strukturovanou sebekritiku na dvě stránky A4.
A že neumí ještě psát? ... výmluva. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

(Celé je to myšleno jako vtip...pokud by se toho chtěl někdo chytat  ;) )

Colonel32

no... nove motory stale jeste nemam, ale zjistil jsem, jak to auto udelat jeste rychlejsi, i se starejma motorama... a se spolehlivosti zatim problemy nebyly... takze se na dalsi kolo docela tesim....

peter

#9
Takže díky dvoum členům, kteří drželi napětí až do poslední chvíle a včera se přihlásili tak říkajíc 5 minut před dvanáctou, se 3. a poslední předkolo Kostky Truck Trialu pojede! Příště už bude na programu 1. závod mistrovství KTT, kde konečně dojde k tzv. lámání chleba. A kdo že jsou Ti dva další soutěžící pro 3. předkolo?


  • Michal Moučka #6
  • Otaznik #2

Takže dnes se vy všichni ostatní kdo dorazíte na sraz můžete těšit na poslední 3. předkolo KTT :D
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peter

Na 8. Kostky srazu proběhlo poslední 3. předkolo mistrovství Kostky Truck Trialu. Od příští "hospody" už konečně přijdou nařadu skutečné KTT závody. Než k tomu však dojde, tak si zde ještě můžete přečíst poslední recenzi z průběhu 3. předkola.

Do posledního předkola se nakonec přihlásili čtyři soutěžící a sice tři už známí rivalové: Peter s vozem č. 33, Colonel s 32 a Otaznik s dvojkou. Posledním účastníkem byl další nováček a sice Michal Moučka s vozem č. 6. Již první pohledy a následné tréningové rozjížďky předznamenaly, že se bude jednat o jeden z nejzajímavějších a nejvyrovnanějších závodů. Závod se jel opět v osvědčeném pořadí, jako dva minulé závody, takže první tratí pro soutěžící byl Okruh.

1) Po úvodním rozlosování startovního pořadí závodníků, se jako první na startovní čáru připravil vůz se startovním číslem 32. Colonel si pro toto závěrečné předkolo připravil jednu podstatnou novinku a to v podobě zcela nového vozu. Po odstartování vyrazil na své poslední tři okruhy v pravdě raketovým způsobem a všem hned ukázal, že svůj nový vůz připravil vzkutku perfektně. Své tři poslední okruhy projel bez jediného trestného bodu v čase, kterým zaostal oproti svému maximu jen o 4 setiny.

Druhým kdo vyrazil na závodní dráhu byl Otaznik se svou vylepšenou verzí minulého závodního stroje, který vybavil diferenciálem. Již v prvních metrech bylo vidět, že vylepšení se vyplatilo. Vůz byl daleko lépe ovladatelný a tak Otaznik předvedl svoji nejlepší jízdu na okruhu ze všech tří pořádaných závodů a svůj doposud nejlepší čas zlepšil o více než 7 vteřin.

Třetí kdo se vydal na trať byl nováček Michal. Začátky jsou pro každého těžké a tak svá tři kola projel v klidnějším duchu. Bohužel se nevyhnul ani jednomu kontaktu s kuželem a tak si ke svému výslednému času musel připočíst ještě tří vteřinovou penalizaci.

Poslední startovní pozici si vylosoval Peter. Při zkušebních předstartovních jízdách opět ukázal nový závodní vůz a všichni byli zvědaví, jak se popral s minulým debaklem. Před odstartováním upoutal pozornost nejenom ostatních soutěžících ale i komisaře svým ovládáním, u kterého většině chyběl druhý batery box určený k ovládání směru jízdy. Peter si však připravil novinku, která by nenapadla snad nikoho a sice řízení pomocí dynama. Všichni tedy byli zvědaví jak toto ovládání bude fungovat a zda-li jeho vůz nedopadne jako minule. Bohužel ke zklamání ostatních soutěžící se tak nestalo a Peter s velmi jemným a jistým ovládáním své tři okruhy projel ve velmi těsném závěsu za vítězným Colonelem v podobě 33 setin a svůj dosud nejlepší čas vylepšil o 3,26 vteřiny.

Výsledné časy a body v prvním kole byli tedy následující:

Colonel#32 - 00:22:15 - 3 body
Otaznik#2 - 00:26:84 - 1 bod
Michal#6 - 00:45:93 - 0 bodů
Peter#33 - 00:22:48 - 2 body
2) Druhá soutěžní disciplína byl opět oblíbený Sprint. Po velmi vyrovnaném prvním kole se i zde očekával vyrovnaný souboj. Nejen diváci, ale především soutěžící byli zvědavi, zda-li Otaznik vylepšil ovládání svého vozu a předvede opět bleskovou jízdu jako na minulém závodě, kterou však ukázal jen na ukázku.
První na rovný úsek vyrazil Colonel. Již na okruhu ukázal, že jeho nový vůz je velmi rychlý a tak všichni netrpělivě čekali na verdikt časomíry. Ano! Zlepšení vozu bylo neskutečné. Za použití stále stejných motorů Colonel svůj doposud nejlepší čas zkrátil více než na polovinu o úžasných 3,68 vteřiny.

Druhý se na start připravil Otaznik. Výkon Colonela byl pro něj opravdovou výzvou a tak se pustil na trať. Rychlost sice byla bětší, ale ne taková jaká se očekávala. Bohužel své udělalo palivo a tak Otaznik Colonelův čas překonal jen o malý kousek, avšak i to mu zajistilo vítězství v této sekci. Bohužel svůj bájný čas v podobě 1,28 zůstal nepokořen.

Třetí vyrazil Michal. Jeho vůz však nepatřil k nejrychlejším a tak do cíle dojel jistým tempem, bohužel však v posledním čase. Škoda, že se nezúčastnil minulého závodu, jelikož tento čas by mu zajistil krásnou třetí příčku ze šesti.

Poslední kdo uzavřel lámání rekordů na této cca 6m dlouhé trati byl Peter. Jeho vůz co získával na ovladatelnosti bohužel ztrácel na rychlosti a tak trať pokořil v čase až za Otaznikem a Colonelem.

Výsledné časy a body ve druhé sekci byli tedy následující:

Otaznik#2 - 00:03:30 - 3 body
Colonel#32 - 00:03:67 - 2 body
Peter#33 - 00:05:21 - 1 bod
Michal#6 - 00:08:84 - 0 bodů
3) Třetí disciplína, která se též dočkala svého posledního závodu byl Kopec. Opět jako ve druhém předkole se tato sekce stala tou nejvyrovnanější.
První se ji opět pokusil v co nejkratším čase zdolat Colonel. Opět ho jeho nový vůz nezklamal a kopec vylétl v dalším pro Colonela osobním rekordu, který jeho dosud nejlepší čas překonal o 3,82 vteřiny.

Otaznik jakožto druhý s velmi rychlým vozem chtěl opět tuto sekci vyhrát jako na minulém druhém předkole. Bohužel palivo opět udělalo své a tak musel slevit z rychlejšího převodového stupně na pomalejší a tak nakonec kopec zdolal až ve třetím čase.

Michala Moučku a jeho vůz kopec také pěkně potrápil a nedal mu nic zadarmo. Díky tomuto tuto soutěžní sekci zdolal bohužel opět v posledním čase.

Poslední kdo opět uzavřel éru této sekce byl Peter, který kopec zdolal též ve svém osobním rekordu, který byl o 5,22 vteřiny lepší než jeho minulý.

Výsledné časy a body ve druhé sekci byli tedy následující:

Colonel#32 - 00:03:59 - 3 body
Peter#33 - 00:03:84 - 2 body
Otaznik#2 - 00:03:97 - 1 bod
Michal#6 - 00:11:53 - 0 bodů
4) Poslední soutěžní sekcí se již tradičně stal Slalom a tak i tentokrát tomu nemohlo být jinak. Oproti minulým dvoum závodům doznal slalom menší změny a to v podobě zvětšení. Avšak ani toto prodloužení nemělo za následek velké zvětšení výsledných časů.
První se na start postavil Colonel. Bohužel kousek před cílem se mu pokazilo řízení a tak slalom absolvoval ještě jednou avšak už bez nároku získání bodů.

Druhý na trať vyrazil Otaznik. Bohožel i zde ho párkrát zklamalo jeho ovládání, ale i přes tento problém díky Colonelovu defektu projel náročnou trať ve druhém čase.

Třetí na trať vyrazil Michal Moučka. Bohužel jen o kousek mu uniklo druhé místo v této sekci. Jeho pomalejší vůz s jistým a přesným ovládáním mu přinesl ale i tak první tak dlouho očekávaný bod.

Poslední na trať vyjel Peter. Zde na této trati konečně na plno ukázal sílu svého neobvyklého ovládání. Trať čítající 6 kuželů prokličkoval v obsolutně nejrychlejším čase. Jeho čas byl dokonce i jen o cca 1 vteřinu pomalejší než nejlepší časy získávané na menší (4 kužely) slalomové trati v minulých dvou předkolech.

Výsledné časy a získané body jednotlivých soutěžících v poslední sekci:

Peter#33 - 00:15:90 - 3 body
Otaznik#2 - 00:28:03 - 2 body
Michal#6 - 00:28:59 - 1 bod
Colonel#32 - nekalsifikován - 0 bodů
Celkové pořadí po ujetí všech čtyř závodních sekcí bylo to nejtěsnější, jaké skoro může být. O první příčku se totiž dělili dva jezdci a sice Colonel s vozem č. 32, který potvrdil svoji stálou a velmi vysokou kvalitu a Peter, který se dokázal vzpamatovat z minulého fiaska a opět se umístil na vrcholu.

Výsledné pořadí jezdců 3. předkola KTT:

Colonel#32 - 8 bodů - 1. místo
Peter#33 - 8 bodů - 1. místo
Otaznik#2 - 7 bodů - 3. místo
Michal#6 - 1 bod - 4. místo
5) Toto umístění se však nezamlouvalo jak samotným jezdcům, tak ani divákům a tak se přišlo s nápadem, že se postaví úplně nová pátá soutěžní sekce, ve které se rozhodně mezi oběma závodníky dělící se o první příčku. O postavení dráhy se postaral Otaznik. Opravdu si dal záležet a to co vzniklo byla opravdu dráha, na které si každý přišel na své a každý musel ze svého vozu i řidičských schopností vytáhnout maximum. Dráha byla tvořena jak velkou startovní a cílovou rovinkou, kde měl navrh v rychlosti jistě Colonel, tak malým slalomem (3 branky) kde zase díky ovladatelnosti získaval Peter. Dále byl na závodníky připraven opět kopec a to jak směrem nahoru, tak i dolů.

Po nově rozlosovaném pořadí se první z dvojice Colonel-Peter pustil na dráhu Peter. Jak se předpokládalo, tak Peter až na pár opravdu drobných zaváhání předvedl velmi jistou jízdu, takže jeho výsledný čas projetí této bonusové dráhy byl 25,21 vteřiny.

Druhý se tedy na dráhu vydal Colonel. Podle předpokladů byl Colonel výrazně rychlejší v rychlých rovných úsecích, avšak v technických pasážích na Petera ztrácel. Výsledný Colonelův čas byl tedy 27,21 vteřiny a tak se Peter stal konečným vítězem.

Jelikož se jednalo o poslední závod, kde si všichni mohli vyzkoušet své schopnosti postavit plně ovladatelný vůz a funkci různých zařízení jako různé motory, diferenciál, převodovka, dynamo atd. jezdci se s diváky rozloučili bonusem v podobě volných jízd nazvaných "Ukaž co umíš". Nebyla tedy neouze a skoky přes skokanský můstek, jízdu po dvou kolech či menší i větší karamboly. Při těchto jízdách se nejvíce ukázala posádka Otazníkova vozu, kterí se postarali o několk tzv. budek a právem jim náleží poprvé na Kostkách udělený titul "Budkaři závodu".

Po opuštění restaurace v pozdních večerních hodinách při cestě na metro ke stanici Florenc, ještě Peter naposledy ukázal schopnosti svého vozu, kdy vyjížděl a sjížděl strmé stoupání skutečných překážek v podobě chodníku u restaurace MC'Donalds.

Toto již byla poslední tečka za 3. předkolem Kostky Truck Trial a zároveň malá ochutnávka z toho co na Vás ostatní čeká při závodech 1. Mistrovství KTT, které se pojede již na příštím 9. srazu! Závěrem ještě pár fotek soutěžních strojů. Další fotky jak z hospody, samotných závodů, tak i z volných jízd naleznete zde.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik

Bohužel, opět mé tradiční 3. místo.
Ale titul "Budkař závodu" mě těší, vždyť jde hlavně o to pobavit diváky.  ;D

Ještě bych rád dodal, že po 3. předkole jsme podrobně probírali pravidla 1.Kostky Truck Trialu a došlo i na předvádění průjezdu soutěžní sekce na zmenšeném modelu.

1.KTT bude naprosto odlišný závod a troufám si říci, že divácky velmi atraktivní, tak přijďte všichni a zkuste nějaké auto a sekci dát dohromady!  ;)

Colonel32

koukam, ze zapis zavodu se mirne lisi od toho, jak to probihalo behem soutezniho vecera...

fuli

Trochu odbíhám od tématu, ale chtěl bych se zeptat, co dělá na Petrově ovladači ten motorek.
Uč se z chyb druhých. Nikdy nebudeš žít tak dlouho, abys je stihl všechny udělat sám.

otaznik

Citace od: fuli kdy 29.10.2006, 23:38:21
Trochu odbíhám od tématu, ale chtěl bych se zeptat, co dělá na Petrově ovladači ten motorek.
Je to popsaný v reportáži. Motorek funguje jako dynamo pro jiný motorek, který je přímo v autě. Takže když otočím osou motoru na ovladači, tak se také pohne osa motoru v autě. Fungovalo to geniálně.

bejver

Musím říct (trochu opožděně), že Peterův nápad s dynamem na zatáčení mě naprosto dostal. Je to vskutku geniální a jestli to fakt dobře fungovalo, tak dvakrát. Docela mě mrzí, že jsem to neviděl v akci, sám to nemám možnost úplně vyzkoušet (rychlé 4x5 motůrky).
A gratuluji "všem" vítězům.

TomG

Citace od: bejver kdy 09.11.2006, 15:54:40
Musím říct (trochu opožděně), že Peterův nápad s dynamem na zatáčení mě naprosto dostal. Je to vskutku geniální a jestli to fakt dobře fungovalo, tak dvakrát. Docela mě mrzí, že jsem to neviděl v akci, sám to nemám možnost úplně vyzkoušet (rychlé 4x5 motůrky).
A gratuluji "všem" vítězům.

Nejsi jediny, koho to dostalo :)
Only the best can survive.