HydroplánNe, že bych měl zrovna hydroplány nějak zvlášť v lásce (znám tak nanejvýš Catalinu Black Cat), ale po konstrukční a designové stránce jsou velice zajímavé - hlavně když se jedná o hornoplošník se dvěma motory. Je to pro mě totiž taková kombinace aerodynamiky, účelnosti a estetiky. Předlohou mému modelu nebyl žádný konkrétní stroj. Stavěl jsem to jen tak z hlavy.
Nejtěžší na této stavbě asi bylo (jako vždy) hospodaření s díly, tj. jak si je rozvrhnout, aby na všechny části letadla zbylo dost vhodného materiálu, model působil celistvě, a zároveň se na něj dalo koukat (barevně i designově). Další "mentální překážkou" pro mě pak byla snaha se co nejvíce vyhnout přejímaní některých konstrukčních řešení z vrtulníku.
Kokpit, trup, vodorovné a svislé ocasní plochy - to všechno se do značné míry nabízelo jen zkopírovat a místo rotoru udělat křídla. A to jsem právě nechtěl. Myslím, že se to ve finále i docela povedlo. Možná to na první pohled nevypadá (čumák, zejm. sklo), ale je to celé poskládané jinak než můj zelený Black Hawk.
Nakonec jsem s výsledkem ještě o něco spokojenější, než jsem byl minule s vrtulníkem. Tenhle model je daleko pevnější. Troufám si tvrdit, že by v tomto ohledu obstál i proti oficiálním setům. A jak říkají Angličané, je náramně "swooshable" (pozn.: to jste věděli, že tento výraz skutečně původně vzniknul čistě pro popis vlastnosti lego modelu?).
Tak se mrkněte a schválně posuďte sami, jak se nám povedlo s Tomikem splnit zadání 3. kola.
A téma pro 4. kolo - opouštíme vzdušný prostor a míříme na silnici - příště budeme stavět
Supersport ve stylu Speed Champions.

