motorizace 42029 - prosím pomoc

Založil Togaran, 15.01.2020, 08:35:11

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Togaran

Ahoj,

Motorizuji set 42029 Customized Pick up Truck pomocí Buwizz. Všechno se zdá vcelku přímočaré, ale při rozjiždění auto cvaká, napojení pohonu je:

PF XL motor - gear 8z --> gear 8z - gear 20z --> diferenciál.

Myslel jsem, si že bude problém mezi těmi 8z kolečky, proto jsem už při stavbě tohle spojení pořádně zpevnil, ale problém je při přenosu na diferenciál, viz foto. Zkusil jsem diferenciál "podepřít" z druhé strany, ale moc to nepomohlo. Nemáte prosím nějaký tip, co s tím?
Určitě by pomohlo přenášet sílu při větších otáčkách a až na kolech to redukovat, ale bohužel tyhle díly nemám v zásobě, takže hledám alternativní řešení.

Děkuju za rady :)
Moje stavby: Brickshelf, Flickr

HD

#1
Zkusil bych jiné schéma pohonu. Diff je poněkud měkký
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

HD

Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Togaran

Díky za odpověď  :)

Citace od: HD kdy 15.01.2020, 10:38:26
Zkusil bych jiné schéma pohonu. Diff je poněkud měkký
Myslíš bez diferenciálu? můžu ho zkusit úplně vyhodit, ale u jednoho vozítka se mi řízení pak hodně pralo s kolama při zatáčení.

Citace od: HD kdy 15.01.2020, 10:41:17
Případně diff obrátit.
Jak by to mohlo pomoct?
Moje stavby: Brickshelf, Flickr

HD

Ne, měl jsem na mysli zvednout a posunout motor.
Otočení diferenciálu by způsobilo změnu směru působení síly při záběru. Když jedeš dozadu, tak zuby nepřeskakují, ne?
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Togaran

Citace od: HD kdy 15.01.2020, 14:05:23
Ne, měl jsem na mysli zvednout a posunout motor.
Otočení diferenciálu by způsobilo změnu směru působení síly při záběru. Když jedeš dozadu, tak zuby nepřeskakují, ne?

Cvaká to i dozadu. Nerozumím, jak myslíš zvednout a posunout, to pořád neeliminuje ten převod 20z --> diferenciál.
Dneska zkusím postup - vyměnit diferenciál za jiný, když nepomůže, zkusím řešení bez diferenciálu. Mám dvě varianty (viz obrázek). u obou platí červená axle = motor. šedá = kola, černá = zpevnění. Která se vám zdá lepší?
Moje stavby: Brickshelf, Flickr

HD

#6
Měl jsem na mysli přesunout motor dopředu a výš v rámci podvozku. Spojení 8z a 20 z máš na hřídeli uloženo jen v délce 1stud, což může způsobovat odklon 20 ze záběru. A jaký je to typ 20 z kola? Nový či starý? Děje se klepání i po vyzkoušení různých kol?


Mohl bych požádat o video s klepajícím podvozkem? Děje se tak jen při zátěži (auto jede dopředu), nebo i když má kola nahoru?


Z naznačených schémat doporučuji spíše to druhé, to první bude zatíženo zbytečným pnutím při záběru. Na druhou stranu, ty žluté převodové elementy jsou sice pevné, ale zato mají nesrovnatelně vyšší tření v záběru. Ale budou fungovat v první chvíli lépe.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Togaran

Konečně jsem se k tomu dostal. Zkoušel jsem různé varianty, při vyndání difersnciálu se ale cvakání přesunulo na ty dvě malá 8Z kola. Takže jsem to zkoušel všemožnými způsoby zpevnit, ale nepovedlo se :( Není možné, že by byl model moc těžký na jeden PFXL motor?
Pokud přidávám plyn plynule, tak je to v pohodě, auto se rozjede a pak může zrychlovat.
Moje stavby: Brickshelf, Flickr

HD

Jestli se rozjede, tak jeden motor dostačuje, ale možné to je, že to nezvládá utáhnout převodové ústrojí kvůli velké hmotnosti.
Zkusil bych namísto 8-8 převod 12-20.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Měch

#9
Převod 8:8 určitě NIKDY nepoužívat. Dostaneš z toho tak poloviční sílu. Vždy se snaž o co největší kola kvůli ztrátám. Tady bych doporučil 16:16 a motor o 1 stud výš. Ty 8z vždycky křupat budou. Navíc když tam pošleš XL motor napřímo. V minulosti mi XL motor lámal zuby některých i silnějších koleček.
Taky knoby (ty žluté věci) NIKDY nepoužívej když něco poháníš motorem (a chceš aby to mělo sílu). Mají mizernou účinnost.

Je dobré, že jsi diferenciál podepřel z druhé strany, tenhle typ s pravoúhlým převodem totiž trpí na cvakání - to 28z kolo se prostě ohne. Na závody bych určitě použil starou klec, ta nepřeskočí nikdy. Ale pro tebe se musí vymyslet něco lepšího.

Buď použiješ slabší (ale rychlejší) L motor a auto se v pohodě rozjede a má pak i vyšší rychlost. Nebo použiješ non-lego řešení a to že podepřeš diferenciál kovovou podložkou. Hledáš takovou, která je tenká a vleze se mezi to 28z kolo a rám. S průměrem vnitřního otvoru akorát na tu malou část co z difu trčí. Já tohle řešení použil, když jsem model 3x těžší poháněl 2 buggy motory a měl jsem tam ty největší kola. To cvakalo okamžitě a řešil jsem stejný problém jako ty. Po vložení této podložky model jezdil rychleji, než jsem stihl utíkat a cvakl si ,jenom když jsem při maximální rychlosti dal plnou zpátečku.

Diferenciálu se v modelu určitě nezbavuj. Ale pokud chceš ven do terénu, použij pravoúhlý převod vždy převod do pomala (12 na 20, 16 na 24 atd) jinak ti to buď bude cvakat nebo zbytečně ztrácíš výkon.

Snad jsem ti poradil, kdyžtak se ptej.

PS: te oska, co je v tom 20z kole musí být co nejdelší, v tomto případě 5L aby to zasahovalo až do XL motoru - kvůli ohybu.
A zkus dát kola trochu výš, aby CV jointy neměly takový úhel - další ztráty. Čím rovnější osa, tím lépe a s těma tvrdýma pružinama bys tam usel stejně vozit cihlu aby to nějak pracovalo. Můžeš je vyměnit za šedé pružiny ?

PPS: to volné 20z kolo na osce délky 3 nic nedělá, jenom se vychýlí. Dej tam žlutý axlo-pin.
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Togaran

Moc děkuju za rozsáhlej rozbor :) netušil jsem, že ta 8z kolečka jsou tak špatná v záběru. Plynou mi z toho dvě řešení:

a) posunout motor o 1 výš a použít větší kolečka - to by bylo ideální, mohl bych to zpřevodovat pomocí 12z+20z na pomalejší. Bohužel to by znamenalo kompletně přestavět konstrukci zadku, protože tam už jsou nosné beamy.

b) posunout motor o 1 níž a tím ho zapojit přímo na 20z kolo a diferenciál. Tohle zkusím v první řadě, když to nepomůže, zkusím tu podložku.

PS: kolo je na dlouhé axle až do volné díry v motoru, to jo.
šedé pružiny mám, můžu zkusit. v modelu je ale docela naloženo motorama - buwizz, XL, M, M, servo. A žluté tam byly už dle návodu bez jakýchkoliv motorů.

PPS: bez ohledu na tuhle situaci, existuje řešení jak rozumně vyřešit převod mezi dvěma tyčkami s rozdílem 1 stud?

Moje stavby: Brickshelf, Flickr

Měch

Citace od: Togaran kdy 27.01.2020, 12:03:04
...mohl bych to zpřevodovat pomocí 12z+20z na pomalejší...

To nedělej pokud nebude model přetížený ( =rozjíždí se pomalu). XL motor má síly dost a problém s přeskakováním se jenom zhorší. Naopak když to dáš 20 -> 12 do rychla, mohl by se problém vyřešit.

Citace od: Togaran kdy 27.01.2020, 12:03:04
A žluté tam byly už dle návodu bez jakýchkoliv motorů.
Ano byly, ale jsou opravdu zbytečně tvrdé. Vyzkoušej a uvidíš.

Citace od: Togaran kdy 27.01.2020, 12:03:04
PPS: bez ohledu na tuhle situaci, existuje řešení jak rozumně vyřešit převod mezi dvěma tyčkami s rozdílem 1 stud?

Ano, dáš motor daleko a vložíš mezi to dva kardany.
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Togaran

Konečně jsem se dostal k tomu abych to přestavěl. Nakonec šel motor o stud níž a hnaná hřídel jde bez převodů přímo na 20Z a diferenciál. Při normálním záběru teď auto nemá problém :)
Tlumiče jsem vyměnil za šedé, ale celé si to sedlo nadoraz, takže jsem dal zase zpátky žluté.

Při velkých překážkách nebo kopcích začne zase proskakovat diferenciál, ale při normálním ježdění se to nestává.
Moje stavby: Brickshelf, Flickr