preneseni modelu z .dat, .ldr do Maxe (.3ds, .max)

Založil kilbarv, 25.01.2006, 10:17:52

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

kilbarv

Cau, mate nekdo s timto zkusenosti? Nainstaloval jsem si 3dwin a zkonvertoval si objekty do maxe. Hral jsem si docela dlouho s ruznym nastavenim, ale i tak jsou vysledky mizerne.

vysledny 3bodovy mesh je skoro nepouzitelny a musim vse predelavat rucne (spatne naflipovany polygony, volny vertexy atd.)... nemluve o 3bodovem meshi, ktery se me vubec nehodi....:-)

Ma nekdo nejake jine zkusenosti, konvertory...? dik

A jeste dalsi dotaz, shanim nejake volne virtualni (lego) modely pro konverzi do maxe.....mate nekdo neco k dispozici? :)


TomG

#1
Problem je uz v principu tech modelu, pze ldraw je CAD, tzn. modely maji minimum polygonu at pri zobrazovani neberou moc vykonu. Tudiz pri konverzi pres 3DWIN ci ldraw2lwo to musi mit nejakou knihovnu dilku ci zakladnich entit z kterych to dela a ta je mnohdy dost jednoducha. Takze ti to vygeneruje dost zvlastni veci. Pro poradne rendery nepouzitelne, takze potrebujes bud vlastni knihovnu dilku a nebo to rucne upravit a navic vyhazet z tech dilku casti co pri renderu nejsou videt, pze jinak se to pocita 14 dni. Ja osobne pouzivam Lightwave a mam knihovnu dilku rozdelanou, ale je to na dlouho, nez bude pouzitelna + prevadec, co ti nacte scenu/model z ldraw a vygeneruje prislusnou scenu pro Lightwave a priradi prislusne dilky.

Na virtualni modely se mrkni na www.brickshelf.com. Tam jich je spousta.
Only the best can survive.

kilbarv

takze holt manualni prace... neslo mi ani tak o sceny, ale o jednotlive modely...
presne jak rikas, ty vysledky konverze maji v prve rade dost polygonu, jelikoz se vygeneruje kompletni soucastka (ruka, hlava) vcetne vsech zahybu uvnitr kostky,  ktere jsou pro render k nicemu. To by ani nevadilo, problem jsou ty nekonzistentnosti v meshi, ktere musi kontrolovat doslova vrchol po vrcholu...

chtel jsem si postavit a otexturovat, pripadne rozpohybovat scenu primo v maxu z prenesenych cistych modelu, ktere si vytvorim v nejakem legocadu. Bohuzel to vypada tak, ze je mohu pouzit jako reference k rucnimu prepracovani celeho modelu...

a ty v lightwave jen renderujes nebo i animujes? (nemas nejakou ukazku?)
dik

Jindroush

#3
Co jít cestou LDRAW -> LGEO (Raves) -> POV -> 3DS

První tři dva kroky jsou tu popsány, netuším, zda je třetí realizovatelný.
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

TomG

Citace od: saad kdy 25.01.2006, 10:54:14
takze holt manualni prace... neslo mi ani tak o sceny, ale o jednotlive modely...
presne jak rikas, ty vysledky konverze maji v prve rade dost polygonu, jelikoz se vygeneruje kompletni soucastka (ruka, hlava) vcetne vsech zahybu uvnitr kostky,  ktere jsou pro render k nicemu. To by ani nevadilo, problem jsou ty nekonzistentnosti v meshi, ktere musi kontrolovat doslova vrchol po vrcholu...

chtel jsem si postavit a otexturovat, pripadne rozpohybovat scenu primo v maxu z prenesenych cistych modelu, ktere si vytvorim v nejakem legocadu. Bohuzel to vypada tak, ze je mohu pouzit jako reference k rucnimu prepracovani celeho modelu...

a ty v lightwave jen renderujes nebo i animujes? (nemas nejakou ukazku?)
dik

Spis jen modeluju, animuju a renderuju obcas. Ale jsou tu jen celkem stare veci.

http://www.3dgrafika.cz/index.php?a=galerie&gal=0&name=Tom%20Grays

Proste nevyhoda automatu, ze ty modely pro CAD nejsou vyladene na render a ten automaticky prevod dilku z CAD do polygonu tomu nijak neprida spis ublizi.
Only the best can survive.

kilbarv

Jidroush
Diky za tip, musim vyzkouset hlavne ty prvni dva kroky :)) jeste jsem do toho moc nepronikl :)

TomG
koukal jsem do jineho fora na model, ktery si naimportoval do LW a rovnou renderoval...mit takovej model v Maxovi, umru blahem :)
to jsi pouzil tu svou knihovnu?

takze vystudovanej grafik? :)

TomG

Citace od: saad kdy 25.01.2006, 11:13:11
Jidroush
Diky za tip, musim vyzkouset hlavne ty prvni dva kroky :)) jeste jsem do toho moc nepronikl :)
TomG
koukal jsem do jineho fora na model, ktery si naimportoval do LW a rovnou renderoval...mit takovej model v Maxovi, umru blahem :)
to jsi pouzil tu svou knihovnu?
takze vystudovanej grafik? :)

No spis jsem si rucne vyexportoval potrebne dilky a pak je rucne zkontroloval a hral si s renderem. Na tu knihovnu mi jeste chybi dost veci a dilku. Ale to casem.
Spis vystudovany informatik, grafiku mam jako jeden z konicku :)
Only the best can survive.

kilbarv

nevite, jestli tady nekdo zkousel udelat nejakej kratkej animovanej film s pouzitim scen a figur postavenych z lega?

co jsem doposud shledl filmy s touto tematikou, tak rucne delany filmy jsou ve vetsine pripadu priserny a v 3d jsem videl dva filmy jako upoutavky na hru lego star wars...a prislo me docela slaby (na film, jako reklama je to dobry) :-)

co neco takovyho zkusit? :)

TomG

Citace od: saad kdy 25.01.2006, 11:38:47
nevite, jestli tady nekdo zkousel udelat nejakej kratkej animovanej film s pouzitim scen a figur postavenych z lega?
co jsem doposud shledl filmy s touto tematikou, tak rucne delany filmy jsou ve vetsine pripadu priserny a v 3d jsem videl dva filmy jako upoutavky na hru lego star wars...a prislo me docela slaby (na film, jako reklama je to dobry) :-)
co neco takovyho zkusit? :)

Co sem videl lego filmy, tak vetsinou animovane s realnym legem pripadne jak rikas par komercnich veci, viz ty Star Wars, mam dojem, ze animovanemu lego filmu na pocitaci se v cesku venuje malokdo. Pokud vubec nekdo.
Only the best can survive.

kilbarv

#9
Citace od: Jindroush kdy 25.01.2006, 10:57:57
Co jít cestou LDRAW -> LGEO (Raves) -> POV -> 3DS

První tři dva kroky jsou tu popsány, netuším, zda je třetí realizovatelný.

tak jsem koukal do POV-Ray a vystup do maxe nema...ale nejsem si jisty, jestli si myslel tohle :)

docela dobrej vysledek - konvert do .dxf cadovskyho formatu a pote import do maxe se zatrzenymi unify normals ... sice ma ten soubor milion mega, ale nejak to pujde

Jindroush

Jo, je to tady napsaný, že to ani moc nejde
http://www.povray.org/documentation/view/3.6.1/170/

Jsem si říkal, zda prostě není konverter POV 2 3DS. A není. Co to renderovat z toho PovRaye?  ;)
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

kilbarv

takl jo potvrzuji ...zkonvertovat 3dwinem5 do autocadovskeho vykresu .dxf a ten importovat do maxe...dokonce kde to jde necha 4vertexovy polygony ...ted vyresit ty mezery :)))
zkusim to zmensovani :)

kilbarv

zkousel nekdo upravovat knihovny dilku ldraw a mlcadu, aby neobsahovaly detaily, napriklad vnitrni  strukturu kostek?

po vygenerovani z techto knihoven jsou ty modely silene objemny :)

TomG

Citace od: saad kdy 26.01.2006, 17:16:35
zkousel nekdo upravovat knihovny dilku ldraw a mlcadu, aby neobsahovaly detaily, napriklad vnitrni  strukturu kostek?

po vygenerovani z techto knihoven jsou ty modely silene objemny :)

Ja mam neco malo nachystane pro Lightwave, ale to resim dvema mensima knihovnama, detailni kostky pro blizke zabery a ocesane pro min detailni pohledy.
Only the best can survive.

kilbarv

#14
a jak a cim ty knihovny editujes?

pokud tomu dobre rozumim, pri importu zadas upravenou knihovnu a podle toho se model prepocita...
nemel bys ty knihovny nekde ke stazeni? :-)
hlavne ty mene detailni :-)


TomG

Citace od: saad kdy 26.01.2006, 18:48:08
a jak a cim ty knihovny editujes?
pokud tomu dobre rozumim, pri importu zadas upravenou knihovnu a podle toho se model prepocita...
nemel bys ty knihovny nekde ke stazeni? :-)
hlavne ty mene detailni :-)

No jak asi, vyexportuju si z Ldraw kostky a pak je pomoci Lightwave a posuvneho meritka prekuchavam. Takze prevod je defakto skript co nahradi puvodni ldraw dilky za nove, ale stejne to musis rucne projit a vyhazet kostky co nejsou videt nebo jsou zbytecne detailni, kdyz cast neni videt. Ke stahovani toho teda moc neni abych rekl pravdu.
Only the best can survive.

kilbarv

tak to jo,  ja myslel ze to funguje jinak...dik

kilbarv

co jsem na to zbezne koukal (jen na geometrii), tak to funguje zhruba pres tri urovne.

soubor kostka.dat obsahuje pouze prostorove souradnice a reference na objekty, ze kterych je slozena (stena kostky, vrch kostky, valec atd)...

soubor stena_kostky.dat obsahuje prostorove souradnice a reference na objekty ze kterych je slozena (lezaty_ctverec, svisly_trojuhelnik) + vlastni indivuidualni speciality (myslim, ze je zde barva apod.)

soubor lezaty_ctverec.dat je jednoduchy objekt, slozen z prostorovych souradnic jednotlivych vrcholu.. nejnizsi v hierarchie a neobsahuje zadne reference.

takze by stacilo nektere kostky nebo casti kostek (.dat soubory) zeditovat tak, aby neobsahovaly reference na objekty, ktere jsou skryte.

kazdopadne spousta prace :)

TomG

Ono stejne nejjednodussi bude mit vlastni knihovnu kostek, rozhazene podle detailnosti a pak pri parsovani ldraw souboru vygenerovat prislisnou scenu pro tvuj 3D program ale uz s tvymi kostkami, samozrejme prejmout barvy a materialy, dat nejake zakladni nasviceni a nastaveni sceny. Pak je otazka jestli pak rucne projit kostky co bud nejsou videt a nebo jsou videt malo a nebo napsat algoritmus, ktery ti to podle zvolene kamery spocita a nahradi automaticky.
Only the best can survive.