Lego Digital Designer

Založil KLF, 13.09.2005, 23:45:28

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Ondra

Nesleduji to tak často, to ho tam přidali teď?Ptám se, protože většina tvojich příspěvků je zbytečné oživování starých témat.

mind storm

No, nedávno som si stiahol LDD 4, a po aktualizácii už ho tam mám. Viď moja "buggy".

Kiko97

Je v LDD PF switch a predlžovací kábel?  :-\

mind storm


Had z ráje

17.1.2012 jsem stáhnul 4.2 a s potěšením zjistzil, že solidně rozšířili databázi kostek, a co mne nejvíc potěšilo, přidali vlaková kola.
Had z ráje
>C:)SSSSssss

Faun

Dobrý den,

         chtěl bych Vás prosím požádat o radu, nainstaloval jsem si program
> Lego Digital Designer ver. 4.3.6. Vše ostatní běhá jak má, to si alespoň
> myslím, ale když chci třeba sestavit diferenciál vznikne problém. Jak
> víte diferenciál mívá 3 planetové ozubené kola. Takže já vezmu klec
> diferenciálu č. 62821 a do bočních stran vložím křížové osy č. 3705.

>      Následně na tyto osy nasadím ozubené planetová kola č. 6589. Doposud vše
> jde tak jak má, ale když chci to samé ozubené kolo vložit na čep v kleci
> diferenciálu, čímž se jedná o třetí kolo, jedná se o kolo č. 6589, nejde
> to. No a tehle problém je u všech ozubeých kol, které chci třeba vedle
> sebe instalovat, nejde to.

        Snad jsem Vám to popsal srozumitelně:-)

Kiko97

Neviem či je na to nejaký iný spôsob, ale ja som to vždy robil otočením prevodového kolesa zväčša o 45° alebo podľa potreby.

tomaslambo

#37
Přesně tak. Ozubené kolečko je potřeba otočit o 45° a potom je potřeba o 45° otočit i celou klec nebo to 20-ti zubové kolo, jinak to tam nedostaneš. Osobně doporučuji pootočit tu část, na které nebude závislý nějaký další převod, nebo jiný složitější mechanismus. A co se těch ostatních převodů týče, tak tam je potřeba si propočítat úhly natočení jednotlivých kol, aby ti nešel zub do zubu. Občas je to sice piplačka, proběhne i pár neslušných výrazů ;D, ale nakonec se to vždycky dá dát nějak do kupy ;) U převodů zatím bohužel chybí vazby, ale snad se brzy dočkáme. TLC na LDD stále pracuje a je to znát. Chyby postupně opravují a třeba poslední update mne velice potěšil kdy opravily nejednu automatickou vazbu (například: konečně lze zavazbit píst do tělesa válce u fake motoru HURÁ :D)
  A ještě jedno drobné doporučení: otáčej díly za pomoci nějakého samostatného dílu umístěného volně mimo stavěný model, může se ti totiž stát, že se mírně pootočí celý model proti hlavní rovině, a když si toho nevšimneš, tak se to potom celkem špatně vrací zpět.

MÍLA

Nevím jestli je to chyba ale je to zajímavé, je to v LDD a našel jsem to při kontrole modelu.
Fotka by k ničemu nebyla tak jsem to rovnou natočil.

https://www.facebook.com/photo.php?v=732397163455563

Setkal se s tím už někdo ? mám poslední aktuální verzi 4.3.6.

MÍLA

LDD verze 4.3.8 přišla a minifigové ztratili možnost držet v rukách hasicí přístroj.

tomaslambo

Že by drobný BUG ;D. Já jsem už přišel na spousty vazeb, které se při stavbě běžně používají a LDD je neumí, ale že by se vyloženě vazba ztratila mi hlava nebere. Nevím přesně okolnosti, jak se to stalo tobě, ale mi  se občas stane takováto vtipnost: Dostavím, uložím, vypnu LDD, (po čase) znova zapnu a vyskočí hláška Invalid bla bla bla a několik dílů chybí. Nejhorší na tom je, že nejdou jen tak lehce vrátit zpátky na místo, musí se většinu nějak přestavět okolí chybějících dílů, aby to tam znova pasovalo.

milanv

Já jsem s LDD začínal, ale zjistil jsem, že je to klasický "velkofiremní" software: na první pohled krásné pozlátko (já byl nejdříve nadšený), všechno se nakliká včetně návodu. Ovšem další pohledy odkryjí jednoúčelovost a nemožnost téměř cokoliv změnit: návod si nezměníte. Když nefunguje napojení kostek, tak s tím nejde NIC. Prostě tam tu kostku nedáte ani přibližně, nemá to možnost "volného" umístění kostky. Natož možnost přidat si sám další napojení nebo ho opravit. To mě asi odradilo nejvíc. A samozřejmě klasika všech klasik: vlastní formát nepoužitelný nikde jinde, takže nemůžete ani si ten návod stvořit v jiném programu, když by vám LDD nevyhovoval.

Po zvážení toho všeho jsem se naučil s programy nad ldraw, konkrétně na stavění SR 3D Builder. Bylo to ze začátku náročné, ale dal jsem na radu Tomíka a dnes jsem za to moc rád. Možnosti jsou neporovnatelně větší. dokonce jsem psal sem do fóra kompletní postup. Jediná nevýhoda je, že v ldraw nejsou tak rychle nové díly.
Pán na Žlutém hradě

tomaslambo

#42
Vím že jsou lepší programy, ale LDD kvůli tomu nezatracuji. Především díky jeho triviálnosti je to opravdu mocný nástroj a v hloubi duše věřím, že ho TLC jednou dotáhne k dokonalosti. Mám odzkoušeno, že s trochou snahy je možné v krátké době postavit i hodně složité věci. Mi se třeba čistě v LDD povedlo postavit některá SW UCSka (10212 Imperial Shuttle, 7181 TIE Interceptor, dokonce i 10143 Death Star II). Navíc dnes již LDD umí exportovat i importovat formát *.ldr, takže s MLcad či SR3D soubory není zásadní problém. Když si potřebuji udělat něco složitějšího, tak to co jde, poskládám v LDD a potom to dodělám třeba v MLcadu. Dost to usnadní a urychlí práci.

milanv

Určitě LDD šetří čas člověku, co se ještě nenaučil to prazvláštní ovládání SR 3D Builderu (a já se takovým lidem nedivím :) ). Vím o exportu a importu .ldr, ale jelikož mi LDD při obou operacích maže náhodné kostky a ani neřekne které, tak jsem právě raději překousl to prazvláštní ovládání SR3DB.

To si musí každý rozhodnout jak chce či potřebuje. Já jsem jen chtěl dát echo, že alternativa existuje a že jsem k ní napsal do fóra i celkem podrobný postup (jak dělat návody).
Pán na Žlutém hradě

tomaslambo

#44
SR3D je dobrý program. Sám jsem jej nějakou dobu používal a když jsem se naučil ho používat byl jsem maximálně spokojený, ale pak mi bohužel vyhořel komp a od té doby používám jen netbook, na kterém už se mi jej nepodařilo a nejspíše nikdy nepodaří rozchodit :'(. Proto jsem vzal za vděk LDD, který hold má své mouchy.

Mimochodem znáte tento prográmek: LDD to POV-Ray Converter

milanv

Citace od: tomaslambo kdy 07.12.2013, 10:30:57
SR3D je dobrý program. Sám jsem jej nějakou dobu používal a když jsem se naučil ho používat byl jsem maximálně spokojený, ale pak mi bohužel vyhořel komp a od té doby používám jen netbook, na kterém už se mi jej nepodařilo a nejspíše nikdy nepodaří rozchodit :'(. Proto jsem vzal za vděk LDD, který hold má své mouchy.

Tak to chápu a držím palce na získání nového pořádného kompu. Já jedu celou dobu z miniaturního Thinkpadu, 6 let starého, navíc pod Linuxem. Takže rozchodit SR3DB bylo peklo na několik dní. A pak ovládání touchpointem... - jsem vděčný za každou klávesovou zkratku, našel jsem i ty nezdokumentované :-) Takže si dokážu představit, jaké je to s netbookem a o to víc ti držím palce.

Citace od: tomaslambo kdy 07.12.2013, 10:30:57
Mimochodem znáte tento prográmek: LDD to POV-Ray Converter

Neznám a budu moc rád, když se někdo zkušenější podělí o to, jak to funguje. Já jsem velký fanda opensource a na Linuxu spustím spíš Blender, takže kdyžtak vyzkouším import do něj. Ale to je hudba budoucnosti, teď se zaměřuji hlavně na tvorbu návodů a tutoriálů, chtěl bych rozjet stránku o nich. A do toho jsem se namočil v GBC a ještě chystám překvápko v úplně jiné kategorii... Až si říkám, jestli jsem se nezbláznil :-)
Pán na Žlutém hradě

tomaslambo

#46
Taky držím palce ve tvých projektech

Tady je pár takových zkušebních obrázků z LDD to POV-Ray. Funguje to celkem pěkně a má relativně jednoduché ovládání. Automaticky se pak otevře POV-Ray a začne rendrování

MÍLA

u všech modelů kde minifig drží v ruce hasicí přístroj to při otevření oznámí vyhození dílu 4599 Tap 1 x 1 a není možné ho znovu do ruky umístit ve stejné pozici.




Rewolt

A zkoušel si nejdřív přístoj a až pak figa ?
It's a trap!

blindmelon

Můžu potvrdit, že to nejde. Je to prostě bug.

Jinak musím na obranu LDD říct, že na to běžné stavění, na které je určen je to dobrý nástroj, také je třeba mít na paměti, že je určen pro děti.
Hezký den, Blindmelon

Raistlin M

#50
Zkoušeli jsme se synem v LDD položit dynamit do velkého sudu. Nenašel jsem ale cestu, pokud tam je jen plocha a ne možnost kontaktu, to udělat. Obecně jsem zkoušel třeba položit mrkev na talířek a taky to nejde. Viděl jsem ale pár setů v LDD udělaných, kde to bylo. Specielně ve Friends ryba na talíři.
Jde nějak v LDD pohybovat předměty vertikálně?

EDIT: Vím, že si jde pomoci pomocnou konstrukcí. Jen přemýšlím, jestli to nejde nějakou klasickou cestou, kterou jsem přehlédl.

tomaslambo

To je nevýhoda oproti jiným softwarům. Pokud se díl nenaváže na jiný, tak se automaticky váže na základní rovinu a bez pomocné konstrukce ho ním jinam nepřemístíš. 

Raistlin M

Uf  ;D když si jen představím, kolik a jaké práce stály některé oficiální sety přestavět do LDD ... obdiv mají i autoři malých předělávek.  8)

tomaslambo

Jak už jsem se zmiňoval, stavím si vesměs pro radost nějaké ty UCS sety a musím říct že málo z nich se dá poskládat bez nějakého kompromisu či drobné úpravy.

Erunamo

#54
Zdravím,
narazil jsem ve svém LDD na jeden zádrhel:
V modelu jsem použil díl 553c v barvě Reddish brown, který má program normálně v nabídce. Jenže když jsem dílek začal shánět, nikde jsem ho nenašel (BL, Ebay, internet). Existuje tento dílek vůbec?
Ten samý problém mám i dílkem 44300.
Od roku 2007 úspěšně léčen ze závislosti na kostičkách. Bohužel v lednu 2014 se nemoc opět naplno projevila.

tomaslambo

Pouze barvy které jsou tady. Pozor označení barev v LDD nesedí s BL, ale třeba takový LDD Manager si to dokáže přeložit.

Erunamo

Od roku 2007 úspěšně léčen ze závislosti na kostičkách. Bohužel v lednu 2014 se nemoc opět naplno projevila.

McBain

#57
Ahoj, o víkendu jsem se rozhodl zkusit poskládat v tomto programu svůj první model a to z důvodu, že bych ho chtěl někomu věnovat. Mám však několik otázek a přiznávám, že možná jsou pro někoho jednoduché, ale já se v tom nevyznám  :-\
1. Existuje někde nějaký návod, jak krok za krokem objednat z programu dílky modelu přes eshop na webu Lega?
2. Existuje nějaký jednoduchý návod, jak rozšířit databázi dílků v programu o dílky, z kterých jsou poskládány různé originální sety stavebnic Lego? Třeba tento dílek 6039740 https://service.lego.com/en-us/replacementparts#WhatIndividualBrickBuy/6039740.
3. Nenašel jsem nástroj v LDD, který by navrhoval potřebné související dílky - např. vyberu dveře a program by mi doporučil možné dílky použitelné k uchycení těchto dveří.
4. Nepřišel jsem na možnost kontroly modelu?
5. Jak to vychází cenově, tj. o kolik % se liší originální set o x dílkách od Lega vůči x dílkům z vlastního modelu - hrubý odhad, díky.
6. ... a pokud by se mi to všechno zdálo složité, je možné se individiuálně domluvit např. na kontrole modelu a sehnání potřebných dílků?
Děkuji za reakci a dole posílám rozpracovaný model :-)

tomaslambo

#58
Ahoj.
1. přesný návod asi není, ale v hlavní menu se nachází položka Export BOM. Ta vytvoří tabulku s náhledy a počty dílů v Excelu. Tu by možná mohl lego servis akceptovat jako objednávkový list, ale ruku do ohně na to nedám. A počítám, že to zde na fóru ani nikdo nezkoušel. Většinou lidi objednávají přes Bricklink
2. Rozšířit databázi dílů nelze. Ale je možné že se některé díly časem objeví v aktualizacich
3. Takový nástroj LDD nemá
4. Stejná odpověď jako u otázky tři. Třeba že LDD je program víceméně na hraní pro děti, počítá s tím, že uživatel ovládá alespoň základní stavební techniky (provazování dílů...) a do toho jak si co postaví mu nekecá (teda až na občasné bugy, kdy některá standardní spojení ignoruje)   :D 
5. na tuto otázku není jednoznačná odpověď, ale u menších setů se obvykle nákup po dílech nevyplatí. U větších by ten rozdíl nemusel být až tak markantní a možná by ses dostal i na nižší cenu než originální set s podobným počtem dílů, zejména pokud člověk použije již zmiňovaný bricklink.
6. Záleží, jestli narazíš na ochotnou duši, která by do toho šla.

znouzectnost

5.U starých space setů (polovina 80tých let) vychází poskládání z jednotlivých dílů o 100-200% dráž.
Jak u nových netuším je to mimo můj záběr.