Moray

Založil KLF, 13.09.2005, 17:39:28

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

KLF

Mate niekto skusenost s renderovanim v Moray ? Stiahol som to na comp, ale nechapem, ako do toho dostat .ldr, alebo .dat subory. Skusal som aj "Import", ale nic... ;/ Vyzera to byt cool nadstavba pre POV-Ray, len s tym vediet robit ! Takze ak s tym niekto pracoval, moze sem hodit nejake hinty ? Pripadne si to stiahnite, kto chcete a skuste a dajte vediet.
Dik.
Terminated.

betakaroten

Moray bohužel nedokáže číst ani POV soubory ... to nechápu, protože podle všeho POV-Ray soubory z Moray číst musí.

KLF

No... nechapem ten Moray. Hrali sme sa tu s tym viaceri, ale bez uspechu. ;( Ak niekto zisti, ako sa v tom da renderovat LEGO CAD modely - prosim napiste to sem.

Vdaka.
Terminated.

Rob

Nuže:

Postup pro všechny, kteří chtějí pracovat s LDraw modely v Moray

1) Vykašlete se na Moray 3.5 a stáhněte si Moray 3.2

2) Tím pádem odinstalujte POV-Ray 3.5 a stáhněte POV-Ray 3.1g (ten najdete tady)

3) Stáhněte si 3DWin for Moray Plugin (pozor - jedná se o 22 MB balík spolu s programem Rhino 3D - což je další modeler) a nainstalujte si zmíněný plugin

4) teď by měl být Moray schopen importovat .ldr soubory - teoreticky.

NEBO (cesta, kterou jsem šel já)

1) Nechte vše tak jak je, včetně moray 3.5 a povray 3.5
2) stáhněte a nainstalujte zmíněný 3dWin
3) otevřete v MLCadu model, který chcete exportovat
4) zvolte menu Soubor/export/ a nechte soubor exportovat jako LDraw primitiva
5) spusťte 3dWin a načtěte vyexportovaný .ldr soubor
6) v rámečku Export/options... zaškrtněte položku UDO/MDL. Tím aktivujete export do .mdl souboru
7) vyexportujte to do .mdl (vytvoří se hafo dalších files.)
8) Otevřete to v Morayi. Jde to, hele:


Rob

Rob

#4
Práce s LDR soubory v Moray - varování

Bacha!! Ještě jsem si s tím moc nehrál - radši používám POV-Ray, ale zdá se je jisté), že výše uvedený postup zruší objekty, čiže z kostek máte najednou jen mesh. Pokud ale chcete Moray používat jen pro vizualizaci scény, nemělo by to vadit.

Asi bude lepší použít postup LDraw-L3P-3dWin-Moray. To si ale otestujte sami, mě Moray nijak nenadchl.
Rob

KLF

#5
Citace od: Rob kdy 31.10.2005, 22:26:19
Práce s LDR soubory v Moray - varování
Bacha!! Ještě jsem si s tím moc nehrál - radši používám POV-Ray, ale zdá se je jisté), že výše uvedený postup zruší objekty, čiže z kostek máte najednou jen mesh. Pokud ale chcete Moray používat jen pro vizualizaci scény, nemělo by to vadit.

Diky Robe, velmi si vazim, ze vzdy si najdes cas a dokazes tu dat dost dobre a podrobne popisy.
Pises, ze dany postup zrusi objekty a ostane len mesh (jediny objekt?). Vysvetlim, co ja vlastne potrebujem.
Idem renderovat LEGO model. Ked si chcem nastavit pohlady kamery, pripadne svetla, musim mat otvoreny ML-CAD, L3P a POV-Ray. Nakolko v L3Paddon sa suradnice zadavaju v cislach, clovek nevidi dopredu aspon schematicky znazornene, ako bude render vyzerat. Tym padom sa musi pokazde vracat do ML-CADu, tam si pomocou nejakej pomocnej kocky urcit suradnice (dalsie klikanie), tie opisat do L3P, nechat vyrenderovat, potom clovek zisti, ze chce kapanek iny pohlad, zas musi hybat kockou v ML-CADe (pripadne dvoma - jedna je pozicia kamery, druha "look at"), opisat suradnice oboch kociek, zadat do L3P... atd.
Predstavoval by som si to tak, ze by som si v nejakom softe (zrejme Moray) mohol len pomocou hybania mysi nastavovat pohlad a POV-ray by mi ho uz len vyrenderoval.
Mozem to ocakavat u Moray ?

Citace
Asi bude lepší použít postup LDraw-L3P-3dWin-Moray. To si ale otestujte sami, mě Moray nijak nenadchl.

Preco Ta nenadchol ?
Terminated.

TomG

#6
Pokud ctu spravne .. Moray - A Wireframe Modeller for POV-Ray 3.x, coz znamena, ze to neni nejaky buhvi jak render, ale je to modelar, tzn. na tvorbu 3d objektu a pokud pri importu mdl z toho udela jeden objekt (pokud je slusny, tak aspon jednotlive kostky rozdeli na jednotlive povrchy, takze se s nima da pracovat, pokud ne, tak z puvodniho modelu zbyde hromada polygonu co maji jednotny povrch) tak to asi nebude to prave orechove na rendery a pokud Pov Ray je urcen na render, tak zde asi tezko pujde nastavit scenu .. zde si maximalne vyrobite modely.

Lightwave to ma velmi podobne .. je rozdeleno na dve casti, Modeler a samotne Lightwave, kde v modeleru vyrobite model (je jedno jestli uplne novy z trojuhelniku a jinych primitiv (koule, valce, krabice atd.) a nebo ho importujete pres nejaky plugin treba LDRAW2LWS, tak zde rozhodne nenastavite scenu, maximalne si muzete naplacat dilky jak chcete, urcit jim material (barvu, lesk, texturu, pruhlednost a jine veci) a az v Lightwave si nactete tyto modely a tam se nastavuje kamera, svetlo, kvalita renderu a dalsi efekty.

Spis me prekvapuje, ze to neumi samotny Pov-Ray. Tzn. nastavit scenu.
Only the best can survive.

Rob

#7
Citace od: TomG kdy 07.11.2005, 11:08:16... pokud Pov Ray je urcen na render, tak zde asi tezko pujde nastavit scenu .. zde si maximalne vyrobite modely...
Mám pocit, že právě ne. Mělo by tam jít i nastavit světla, kameru atp. - pokud teda to znamená "nastavit scénu". Přiznám se ale, že jsem to nestudoval a už ani nemám Moray nainstalovaný. Nicméně KLF to klidně může zkusit - polohy světel tam jsou vidět, stejně jako poloha kamery. tak proč je prostě nepřetáhneš jinam, KLF?

CitaceSpis me prekvapuje, ze to neumi samotny Pov-Ray. Tzn. nastavit scenu.
umí - jenže POV-Ray je "programmers oriented", takže scéna se tam nastavuje asi takhle:

global_settings {renderer settings jako gamma korekce, počet generovaných fotonů a jejich cahrakteristiky, radiozita, max_trace_level a jánevímcoještě, poněvadž renderuju se základním nastavením.}

camera {
location  <cam_x,cam_y,cam_z>
look_at   <objekt_x, objekt_y, objekt_z>
}
light_source { <0, 0, 0> color rgb <R-intenzita, G-intenzita, B-intenzita>
translate <x-poloha, y-poloha, z-poloha>
}
sky_sphere {
  pigment {
    gradient y
    color_map { [0.0 color rgb <0.7,0.7,1.0>] [1.0 color blue 0.5] }
  }
}
background { color rgb <0.1, 0.3, 0.8> }


- teda, nevím, jestli se do scény počítá i pozadí a nebesa. Já to považuju za součást modelu. Tady musím uznat, že Lightwave je v nastavení scény mnohem pohodlnější. Jenže taky mnohem dražší ;)
POV-Ray je prostě pro milovníky deskriptivní geometrie :)

KLF:

Při normálním postupu (MLCAD-L3P-POV) je každá kostka jedním objektem, tudíž jí jde snadno přiřadit barva, textura a další blbinky, pokud to opravdu potřebuješ dělat (což já teda nepotřebuju).

(To by bylo na delší vysvětlování, a až dopíšu článek do sborníku a opravím všechny protokoly a dopíšu všechny seminárky a zprovozním RIS pro výuku robotiky u nás na katedře a opravím všechny přístroje co se mi tu kupí, tak napíšu úvod do POVu, abyste líp chápali, co se tam přesně děje. )

Celkově se s kostkama prostě líp manipuluje. Řekněme, že máš v MLCAdu dvě kostky postavené na sobě. Ty kostky se v MLCadu tváří jako objekty - navenek nedělitelné entity, kterým můžeš přiřadit atributy jako je barva, poloha, orientace atp. Ve vnitřní reprezentaci LDraw ale kostka není objektem. Je to jen shluk ploch a čar, které tvoří plášť kostky. Když proženeš svůj LDRaw model přes L3P, ten sice přežvejká notaci LDraw do POV-Ray (čili z řádku  4 16 9 0 0 8 0 3 9 0 3 10 0 0
, což v řeči LDraw znamená "vykresli obdélník se souřadnicemi rohů (16,9,0), (0,8,0), (3,9,0), (3,10,0) barvou 0" , nebo tak něco - teď to z hlavy nevím
udělá řádek
polygon { 4, <16,9,0><0,8,0><3,9,0><3,10,0> texture{pigment gray}}} , kterej pro POV-ray znamená totéž, čiže "udělej šedivej obdélník.

Podstatný je, že potom, co to L3P rozseká na jednotlivý plošky, je zase v POV reprezentaci spojí do kostek-objektů - čili udělá něco jako
DECLARE kostka = object{jedna ploška za druhou}

Prostě: L3P má v sobě "zadrátované" co jsou kostky a jak to má vypadat. Takže kostka je kostka i v POV-Rayi.

Když půjdeš tím mým postupem - exportuješ do ldraw primitiv a použiješ ke konverzi 3dWin, tak tu informaci ztrácíš. LDraw primitiva je jen seznam hran a ploch, nikde se tam neříká co je kostka a co ne. 3dwin to krásně zpracuje, ale v POV-rayi nebo Moray nebo jakémkoliv jiném softwaru to sice bude na první pohled vypadat jako kostka, ale ve skutečnosti to bude půl miliónu malejch plošek. Když za to zkusíš chytit, tak odtáhneš jen jednu plošku, nikdy ne celou kostku. Celá manipulace je pak naprd, strašně složitá. Před tím jsem chtěl varovat.

Pokud ale už máš vše vychytané a jde ti jen o polohu kamery a světel, tak by to nemělo vadit.

Citace od: KLF kdy 07.11.2005, 10:40:25Tym padom sa musi pokazde vracat do ML-CADu, tam si pomocou nejakej pomocnej kocky urcit suradnice (dalsie klikanie), tie opisat do L3P, nechat vyrenderovat, potom clovek zisti, ze chce kapanek iny pohlad, zas musi hybat kockou v ML-CADe (pripadne dvoma - jedna je pozicia kamery, druha "look at"), opisat suradnice oboch kociek, zadat do L3P... atd.
;D Jo, tohle jsem se ti snažil vysvětlit už před rokem, že prostě kvalitní render je mravenčí úsilí  ;D

CitacePredstavoval by som si to tak, ze by som si v nejakom softe (zrejme Moray) mohol len pomocou hybania mysi nastavovat pohlad a POV-ray by mi ho uz len vyrenderoval. Mozem to ocakavat u Moray ?

Nevím, to sis už moh dávno vyzkoušet sám!   >:(  Ptal ses, jak dostat ldraw věci do Moray, já na to přišel, Tak proč jsi to nezkusil o krok dál? Myslím, že by to jít mělo. aspoň přesně tohle se píše na jejich homepage, ne?

CitacePreco Ta (Moray) nenadchol ?

Protože je to moc práce. Pokud bych se měl jen kvůli pohodlnějšímu nastavení pozice kamery a světel (a na nic jinýho Moray fakt nevyužiju) otravovat s konverzí a učením se novýho softwaru, vykašlu se na to. Na jednoduchý rendery (model na jednobarevným pozadí) mi bohatě stačí LDView, umí i řezy a podivný pohledy dovnitř, širokoúhlou kameru, nastavení bodu pohledu a další základní manipulace. Složitější rendery si radši napíšu, protože to nepotřebuju tak často. Prostě mi přijde zbytečný se učit ovládnout další program, kterej navíc nepodporuje LDraw úplně ideálně. Neříkám, že je špatnej. Pokud se začneš rovnou učit Moray, nejspíš v tom jednou budeš dělat jedna báseň. Já se zkrátka rozhodl, že je poměr výdajů a zisku je pro mě příliš nevýhodnej.

Pokud si myslíš, že jsem ti moc neporadil, tak takhle to dělám já ( i když na to bys asi už měl přijít dávno taky)

1) používám fintu s kostkou pro určení polohy kamery
2) světla nastavuju přímo v MLCadu - je na to součástka pod "Others/P/POV-Ray Light Source". V MLCadu si je dám, kam potřebuji a jen správně nastavím L3P
3) ve skutečnosti si nastavím "kameru" ne jako kostku, ale jako jedno černé světlo, abych ho snadno našel v POV souboru
4) přepíšu souřadnice kamery souřadnicema toho svýho černýho světla a světlo pochopitelně vymažu.
5) Když to mám nahrubo udělané takhle, provedu testovací render, a pak v POV-souboru na dně - úplně ke konci souboru, v sekci definice scény - jen edituju souřadnice kamery a světel ručně. Je to rychlejší a jen to chce trochu cviku a odhad. (A zopakovat si středoškolskou geometrii  ;)

Poslední, ale to je zatím jen takovej hint, ještě jsem do toho nevrtal:

Jako previewer /nástroj pro nastavení polohy kamery/ by měl jít použít LDview, protože ten umí vypsat trafo matici použitou pro nastavení svého pohledu. Bude to jen otázka jednoduchýho trafo vztahu mezi LDView a POV souřadným systémem. Momentálně ale nic nerenderuju, tak se tím v blízkým budoucnu asi ani nebudu zabývat. Pokud ale někdo nemá co dělat a trochu se v tom vyzná, moh by se touhle cestou dát a pomoct nám.
Rob

KLF

#8
CitaceMám pocit, že právě ne. Mělo by tam jít i nastavit světla, kameru atp. - pokud teda to znamená "nastavit scénu". Přiznám se ale, že jsem to nestudoval a už ani nemám Moray nainstalovaný. Nicméně KLF to klidně může zkusit - polohy světel tam jsou vidět, stejně jako poloha kamery. tak proč je prostě nepřetáhneš jinam, KLF?

Problem je v tom, ze som si este nestiahol ten 22MB plugin, nakolko mam EDGE pripojenie. Dam to kamosovi stiahnut a nainstalujem si to.

CitaceKdyž půjdeš tím mým postupem - exportuješ do RAW formátu a použiješ ke konverzi 3dWin, tak tu informaci ztrácíš. Raw formát je jen seznam hran a ploch, nikde se tam neříká co je kostka a co ne. 3dwin to krásně zpracuje, ale v POV-rayi nebo Moray nebo jakémkoliv jiném softwaru to sice bude na první pohled vypadat jako kostka, ale ve skutečnosti to bude půl miliónu malejch plošek. Když za to zkusíš chytit, tak odtáhneš jen jednu plošku, nikdy ne celou kostku. Celá manipulace je pak naprd, strašně složitá. Před tím jsem chtěl varovat.

Pokud ale už máš vše vychytané a jde ti jen o polohu kamery a světel, tak by to nemělo vadit.

Presne tak - presuvat som tam uz nic nechcel, len premiestnovat kameru a svetla.

Citace
CitacePredstavoval by som si to tak, ze by som si v nejakom softe (zrejme Moray) mohol len pomocou hybania mysi nastavovat pohlad a POV-ray by mi ho uz len vyrenderoval. Mozem to ocakavat u Moray ?

Nevím, to sis už moh dávno vyzkoušet sám!   >:(  Ptal ses, jak dostat ldraw věci do Moray, já na to přišel, Tak proč jsi to nezkusil o krok dál? Myslím, že by to jít mělo. aspoň přesně tohle se píše na jejich homepage, ne?

Lebo zatial som nemal ten 22MB plugin.

Citace
CitacePreco Ta (Moray) nenadchol ?

Protože je to moc práce. Pokud bych se měl jen kvůli pohodlnějšímu nastavení pozice kamery a světel (a na nic jinýho Moray fakt nevyužiju) otravovat s konverzí a učením se novýho softwaru, vykašlu se na to. Na jednoduchý rendery (model na jednobarevným pozadí) mi bohatě stačí LDView, umí i řezy a podivný pohledy dovnitř, širokoúhlou kameru, nastavení bodu pohledu a další základní manipulace. Složitější rendery si radši napíšu, protože to nepotřebuju tak často. Prostě mi přijde zbytečný se učit ovládnout další program, kterej navíc nepodporuje LDraw úplně ideálně. Neříkám, že je špatnej. Pokud se začneš rovnou učit Moray, nejspíš v tom jednou budeš dělat jedna báseň. Já se zkrátka rozhodl, že je poměr výdajů a zisku je pro mě příliš nevýhodnej.

LDView - pracuje s LGEO kniznicou ? (Zatial som si ten soft nestiahol...)

CitacePokud si myslíš, že jsem ti moc neporadil, tak takhle to dělám já ( i když na to bys asi už měl přijít dávno taky)

1) používám fintu s kostkou pro určení polohy kamery
2) světla nastavuju přímo v MLCadu - je na to součástka pod "Others/P/POV-Ray Light Source". V MLCadu si je dám, kam potřebuji a jen správně nastavím L3P
3) ve skutečnosti si nastavím "kameru" ne jako kostku, ale jako jedno černé světlo, abych ho snadno našel v POV souboru
4) přepíšu souřadnice kamery souřadnicema toho svýho černýho světla a světlo pochopitelně vymažu.
5) Když to mám nahrubo udělané takhle, provedu testovací render, a pak v POV-souboru na dně - úplně ke konci souboru, v sekci definice scény - jen edituju souřadnice kamery a světel ručně. Je to rychlejší a jen to chce trochu cviku a odhad. (A zopakovat si středoškolskou geometrii  ;)

Ano, na to som uz sam pochopitelne prisiel davno.

CitacePoslední, ale to je zatím jen takovej hint, ještě jsem do toho nevrtal:

Jako previewer /nástroj pro nastavení polohy kamery/ by měl jít použít LDview, protože ten umí vypsat trafo matici použitou pro nastavení svého pohledu. Bude to jen otázka jednoduchýho trafo vztahu mezi LDView a POV souřadným systémem. Momentálně ale nic nerenderuju, tak se tím v blízkým budoucnu asi ani nebudu zabývat. Pokud ale někdo nemá co dělat a trochu se v tom vyzná, moh by se touhle cestou dát a pomoct nám.

Dobre, nie je to uz potom zbytocne renderovat v POV-Ray ? Ci kvalita LDView renderu nie je taka ako POV-Ray ?
Terminated.


KLF

Rob, nasiel som nieco ako MegaPOV. A tam je nieco ako "camera_view". Vies o tom nieco blizsie ? Nemoze to byt to co hladam, na zlepsenie vizualizacie pred samotnym renderom ?
Terminated.

Rob

MegaPOV není vizualizér. MegaPOV je "a custom unofficial version of POV-Ray  with a lot of additional features.", čiže zas a jenom renderer. Tudy cesta nevede.

camera_view je  pigment používaný "In order to obtain the content rendered by some camera as an image_map - without the need for multiple renderings - there is now a new camera_view pigment type introduced in MegaPOV 1.1."
čiže jen a pouze textura aplikovaná na povrch nějakého POV objektu v průběhu renderu.

Moray nefunguje?? Dělá přece přesně to, co potřebuješ, ne?


Rob

KLF

Citace od: Rob kdy 21.11.2005, 21:08:51
Moray nefunguje?? Dělá přece přesně to, co potřebuješ, ne?

No ne. Neviem, ci som to tu uz aj niekde nepisal. Odhliadnuc od toho, ze to bolo hrozne pokazde prekladat tie subory cez 3DWin, atd. (to bol fakt horor) - tak Moray ked aj po velkom trapeni nieco zobrazil, tak render bol vzdy iba 1 farebny - sedy. On to proste bral ako jeden objekt s 1 farbou. Moray zrejme tiez nevie dobre pracovat s LEGO objektami (ani po prelozeni 3DWin). ;/ Aj ked som sa s tym dost hral a nielen ja. ;/
Terminated.