Kostky.org

Obecné => CAD => Téma založeno: betakaroten kdy 21.10.2005, 18:56:23

Název: Problém s barvami v LGEO
Přispěvatel: betakaroten kdy 21.10.2005, 18:56:23
... je částečně vyřešen! Již nikdy více "khaki" hnědá ani "přesycená" modrá! Upravil jsem zadání několika základních barev podle oficiální palety (http://peeron.com/cgi-bin/invcgis/colorguide.cgi) a výsledky jsou uspokojivé. Pokud to chcete také vyzkoušet, postupujte následovně:
1. Soubor lg_color.inc (z adresáře ...\LGEO) přejmenujte nějak zapamatovatelně, kdybyste se chtěli vrátit k původnímu nastavení.
2. Stáhněte soubor přiložený k této zprávě, umístěte jej do adresáře LGEO a přejmenujte na lg_color.inc
Název: Re: Problém s barvami v LGEO
Přispěvatel: KLF kdy 21.10.2005, 21:11:41
Tak neviem... zda sa mi to z blata do kaluze. Tiez to nie su tie prave farby, teraz to je trochu blede. Hneda by mala byt vyrazne tmava a ta modra... to je ako "zozltnuta" modra. ;)

1. obrazok povodne farby, 2. obrazok Tvoje farby.

Název: Re: Problém s barvami v LGEO
Přispěvatel: betakaroten kdy 21.10.2005, 21:35:06
Tak opravdu nevím ... na mém monitoru je původní modrá příliš sytá a upravená vypadá decentně, ale ne zažloutle. Poměr RGB jsem zadával podle oficiální palety, s přesností na 9 desetinných míst (POV-ray totiž má odlišný způsob zápisu: místo 0-255 používá 0.0-1.0). Béžová by měla být ještě světlejší, hnědá naopak tmavší. Asi v tom nemá jasno ani Lego (případně dodavatel ABS). Kdyžtak v mé galerii "továrních snímků" vlaků (http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=144244) jsou některé obrázky ještě v původních barvách, jiné již v "nových".
Název: Re: Problém s barvami v LGEO
Přispěvatel: KLF kdy 21.10.2005, 22:12:26
No ja som skusal menit farby podla oficialnych kodov priamo v ML-CADe, lebo som chcel "Maersk-blue", ale prisamfakt, ked som si to sam "namiesal" bolo to vernejsie ! A to som fakt postupoval podla kodov na Peerone a tam ich je DOST.
Takze najlepsie je asi namiesat si to sam...
Název: Re: Problém s barvami v LGEO
Přispěvatel: Jindroush kdy 21.10.2005, 22:43:44
Ona je totiž otázka, co přesně ta LEGO barva je. Pokud je to barva barviva (i když to bych spíš čekal nějakej RAL nebo něco), tak není vyloučeno, že holý ABS po smíchání a zpracování tu barvu změní....

Jinak má KLF pravdu, původní barvy byly lepčí, měl by sis zkalibrovat monitor  ;)
Název: Re: Problém s barvami v LGEO
Přispěvatel: betakaroten kdy 22.10.2005, 12:12:55
Mám se hrabat v nastavení monitoru i tiskárny, nebo bude lepší přesvědčit ostatní, že to mají blbě oni? (Zamyšleně si mnu patku a knírek) :)

Teď vážně, mně se ty původní barvy nelíbí ani na vytištěném renderu, ale to bude subjektivní.

Další zádrhel je u míchání barev v samotném MLCAD; renderoval jsem si nějaké návody pomocí LDView & LPub, při standardním nastavení se ale bílá dost podobala šedé (jako v současných oficiálních návodech >:( ), když jsem barvy zadal ručně, problém byl vyřešen. Jenomže v MLCAD nelze předefinovat základní barvy!!! Dá se to nějak obejít úpravou hodnot v hlubinách nějakého souboru?