LEGO Technic Indoor Racing

Založil Shmade, 29.09.2008, 22:25:41

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Shmade

Ajajaj, zatím anketa moc nedává prostor k jednoduchému rozhodnutí, vím, že teď každý hlasuje tak jak by se mu to více hodilo (kam to má blíž..., já jsem tam ten jedinej neutrál :) ) Ale pokud je někdo pro koho by druhá varianta než pro kterou hlasoval byla opravdu takový problém, že by se kvůli tomu neúčastnil, tak ať mi napíše sz, ať aspoň vím a můžu vymýšlet řešení, mým cílem je aby se nás sešlo co nejvíc...
  Jinak díky za zájem o soutěž, předběžně to vypadá, že by nás, pokud nenastanou komplikace, mohlo být minimálně jak minule.

Shmade

#211
Vážení soutěžící a diváci,
 
   přišel nelehký moment kdy musím rozhodnout o místě konání 2. LTIR závodu. I přes to, že podle výsledků ankety těsně vyhrála Praha, chtěl jsem se pokusit vyhovět jedinému z Vás, kdo mi poslal SZ s tím, že v Praze se účastnit nemůže, hlavním důvodem bylo asi to, že uživatel to má přes 400 km daleko... (překonatelné, ale dálka to je, no tak budiž... a taky se jako jedinej ozval tak jak jsem zde v tématu avizoval) Takže jsem minulý týden ve středu poslal mail vedení gymnázia Integra abych se informoval o případném pronájmu a za jakých podmínek by se závod mohl uskutečnit. Podle reakce jsem chtěl učinit finální rozhodnutí. Z daného institutu se mi však dodnes nikdo neozval...

Tímto tedy oznamuji, že jsem se rozhodl 2. závod LTIR uspořádat na stejném místě jako 1. závod, tedy v Praze ve Squash centru na Arbesově náměstí. (podle ankety je to stejně vítěz z pohledu jak soutěžících, tak i případných diváků.) Z mého pohledu má toto místo asi i lepší zázemí, minimálně v podobě baru :)

Pokud mi ještě přijde nějaké vyjádření z Brna, respektive pokud přijde kladné vyjádření, tak tam zorganizuju při přihlášení minimálně pěti soutěžících ještě nad plán 3. závod, kterým by se letošní sezóna ukončila.

Nyní prosím hlasujte v anketě a volte den konání závodu, začínat se bude opět v 13:00.  Možnosti jsou sobota 21.2. a sobota 14.3.

TomB

#212
Jak zvládáte stavbu aut?? :) ;)
Já už mám hotovo - 2buggy napřímo, poháněné kuchnutým BBoxem a mechanickým relé by Xtepn01.
Jinak 15 metrů (měřeno) za 2,43 sekundy.
Myslím že s tímhle vám to natřu, a má to i goooood design.
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

davda54

A bude tedy povolen "kuchnutý" BB?

eNTy

Citace od: TomB kdy 29.01.2009, 14:20:22
Jak zvládáte stavbu aut?? :) ;).
Já už mám hotovo- 2buggy napřímo, poháněné kuchnutým BBoxem a mechanickým relé by Xtepn01.
Jinak 15metrů(měřeno) za 2,43 sekundy.
Myslím že s tímhle vám to natřu, a má to i goooood design.

Byl bych trochu opatrnější, jak jsem minule zjistil, rychlost není vše. Podstatně důležitější je ovladatelnost, většina disciplín ji vyžaduje. Problém je, že není jak postavit proporcionální řízení a tak buď zatáčíš ovladatelně ve velkých rychlostech, ale pak se s autem neotočíš na metru. Nebo se otočíš na pětníku, ale v rychlosti je to průser.

Colonel32

co pouzit u zataceni prevodovku?

eNTy

Citace od: Colonel32 kdy 29.01.2009, 15:10:54
co pouzit u zataceni prevodovku?

O něčem podobném jsem uvažoval, ale nedokázal jsem si představit další ovladač, kterým nastavuji citlivost řízení. Navíc to stejně dle pravidel nejde - jen jeden receiver (resp. dva na stejném kanálu)

Colonel32

prepinat rucne pred nastupem do dalsi sekce?

Shmade

Citace od: davda54 kdy 29.01.2009, 14:34:02
A bude tedy povolen "kuchnutý" BB?


Jestli se kuchnutím rozumí odebrání nějaké te pojistky z BB, jak popisoval někde xtepn, tak proti tomu nic nemám, stejně by se to nedalo moc dobře kontrolovat...  

eNTy

Citace od: Colonel32 kdy 29.01.2009, 15:45:05
prepinat rucne pred nastupem do dalsi sekce?

Podle mne budeš vždy potřebovat "obě" citlivosti, podle mně by to nemělo moc smysl, to to rovnou postavím s malou citlivostí a radši obětuju malý poloměr zatáčení. Uvidíme, mám jeden malý trik v rukávu.

Shmade

Citace od: TomB kdy 29.01.2009, 14:20:22
Jak zvládáte stavbu aut?? ...
... Jinak 15metrů(měřeno) za 2,43 sekundy.

No já už mám postaveno, v podstatě se jedná o předělané auto z prvního závodu, podvozek a zatáčení víceméně beze změn, jen jsem se trochu snažil vylepšit vzhled a výkon, ale nevím jestli je to úplně změna k lepšímu...

... a 15 m za 2,5 s je jako dost dobrá rychlost, to máš na tom úseku průměr 21,6 km/h, takže maximálka je víc... respekt! Minule byl při sprintu nejrychlejší xtepn a to bylo na trati 8m a čas měl myslím nějak pod 4 s...  bojimbojim :)    

TomB

#221
Citace od: Colonel32 kdy 29.01.2009, 15:10:54
co pouzit u zataceni prevodovku?
Ono by to šlo kdybys do auta namontoval RCX, rotační senzor, a udělal prográmek, kde by RCX "řadilo" při rychlosti X na menší poloměr zatáčení, to stejné by prakticky šlo udělat u obyčejné převodovky na rychlost ;).
Jen váha by asi hrála svou roli ;) ;).
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

TomB

Otázka k pravidlům - Postavil jsem "servisní truck", kam se vejdou až 2 závodní auta, původně byl jen pro mé auto, ale pak jsem postavil návěs větší - je tedy možné, aby u disciplíny "exhibice" mohl tahač dělat tu pravou závodní kulisu??

Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Shmade

#223
TomB: Kulisu si klidně vezmi jakou chceš, aspoň to bude zajímavější...  Hodnotit se budou ale jen auta samotná...


... a hlasujte prosím v anketě, v minulé anketě destet lidí s úmyslem soutěžit, a teď zatím jen tři...?   :(

Pokud někdo víte už určitě že pojedete nezávazně na finálním datu konání závodu, tak se mi ozvěte pomocí SZ. Díky

Zatím přihlášení:

Jamesek - na  75%
Krtecek
TomB
TomBův táta
Shmade
Xtepn01

Shmade

#224
Jedna organizační věc...
Omlouvám se, ale z osobních důvodů jsem musel změnit navrhované termíny závodu. (únorový termín byl zrušen, byl přidán další březnový)  Prosím hlasujte znovu v anketě.  
Díky za pochopení.

Vím, že jednomu z Vás se nehodilo 14.3. , kdyby se mu nehodil ani termín 21.3. ať se mi ozve pomocí sz.

Edit: Nehodilo se, takže pozměněno z 21. na 22. , nechtěl jsem změnou oproti původním termínům rovnou někoho eliminovat.

A jedno radostné oznámění...
Matny přislíbil sponzorování 2. LTIR závodu

Shmade

Tak ještě změna, ale slibuji, že poslední, dále už prostě buď jak buď...

V anketě změněna sobota 21.3 na neděli 22.3. 

Anketa poslední restart.


Shmade

A další radostné oznámění...
banana.com přislíbil sponzorování 2. LTIR závodu

Takže díky sponzorům bude i o co soutěžit...

TomB

Tak hybaj, hybaj, přece nebudem jezdit ve dvou ::) ::) :D.
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Shmade

                                   


                            Pravidla pro 2. závod Lego Technic Indoor Racing
                                                (malé úpravy oproti 1. závodu)             


Pravidla pro stavbu vozu:
( žádná změna oproti dříve zveřejněným, uvádím jen pro úplnost )

- vůz musí být postaven pouze z originálních Lego součástek, vyjímku tvoří možnost použít
  neoriginální gumičky a provázky
- vůz musí mít minimálně 4 kola
- vůz musí být plně ovladatelný pouze pomocí jednoho Power Functions IR
  Remote Controleru - http://www.peeron.com/inv/parts/58122cx1 v kombinaci s jedním
  nebo dvěma Power Functions IR Receivery - http://www.peeron.com/inv/parts/58123cx1 ,
  při použití dvou recieverů musí být na obou vždy nastaven stejný kanál. Reciever(y) musí 
  být na voze umístěn tak, aby byl dobře dostupný pro snadnou změnu kanálů.   
- vůz musí mít jekéhokoliv Lego řidiče
- vůz musí mít na vrchní části místo pro umístění jedné plate 2x2 se startovním číslem
- vůz může obsahovat ručně řaditelnou převodovku, případně ručně 
   uzamykatelný difereniál(y)
- vůz nesmí být širší než 49 cm :)



Všeobecná pravidla:

- každý soutěžící může závodit pouze s jedním vozem
- v průběhu jízd je přihlížejícím zakázáno manipulovat s IR Remote Controlery
  na stejných kanálech jako má nastaven právě soutěžící vůz (vozy)
- v průběhu celého závodu je zakázáno cokoliv na vozech měnit či upravovat,
  vyjímku tvoří manipulace s převodovkou, zámkem diferenciálu či nutná
  oprava vozu v případě poruchy či nehody
- baterie lze měnit kdykoliv ale tak, aby kvůli tomu nedoházelo k časovým
  prodlevám
- vozy se ovládají v průběhu soutěží z jednoho místa, nechodí se za nimi (dosah IR ovládání
  jednotlivých vozů bude na začátku ověřen), lze případně možno udělit vyjímky
- pořadatel má právo v případě nejasností pravidla během závodu
  upřesňovat či upravovat



Bodování:

Všechny disciplíny jsou ohodnoceny stejným maximálním počtem bodů, který je roven počtu závodníků na startu. V jednotlivých disciplínách bude prvnímu přidělen plný počet bodů, dalším v pořadí sestupně vždy o 1 bod méně. Body získané v jednotlivých disciplínach se sčítají, celkovým vítězem se stane soutěžící s nejvíce body. V případě rovnosti dosažených výsledků v jednotlivé disciplíně dostávají oba soutěžící stejný počet bodů za sdílené místo, další místo má ale bodů stejně jako kdyby místo sdílené nebylo. V případě rovnosti bodů na některém místě ve finálním hodnocení rozhodne o pořadí speciální disciplína. Body se budou počítat až na závěr, průběžné pořadí nebude propočítáváno. V případě, že by se z nějakého důvodu nestihly odjezdit všechny disciplíny bude finální pořadí dáno již absolvovanými disciplínami.



Pravidla disciplín:

Do první disciplíny nastoupí jako 1. vůz s číslem 1, do druhé vůz s číslem 2 atd. dále pak podle pořadí startovních čísel.

Exhibice:
Subjektivně hodnocená disciplína, kdy diváci (hodnotí všechny vozy) a soutěžící (svůj vůz nehodnotí, respektive ho zařadí na poslední místo) seřadí vozy od toho, co se jim líbí nejvíce (jak vizuálně, tak třeba po technické stránce) po ten který se jim až tak nelíbí. Podle toho budou přiděleny body. 

Sprint:
Závod na rovném úseku, každý má tři pokusy, pořadí podle nejlepšího dosaženého času.

Slalom:
Slalom mezi kužely, každý má tři pokusy, pořadí podle nejlepšího dosaženého času. Způsob správného projetí bude upřesněn na místě, za poražení kužele bude závodník penalizován 5 vteřinami k času.   

Skok:
Začínat se bude na nulové vzdálenosti ramp. Jako úspěšný pokus se bude počítat takový, kdy se vůz dostane z odrazové na dopadovou rampu a  bude dále schopen jízdy (může klidně udělat kotrmelec, ale musí zůstat na kolech a odjet). Po uspěšném odskákání všech aut na jedné vzdálenosti se vzdálenost ramp zvětší. Na každou vzdálenost má každý tři pokusy. Pokud se mu během těchto pokusů nepodaří aktuální vzdálenost překonat, dále již nepokračuje. Na rampu bude možné se rozjíždět odkukoliv. Za započatý pokus bude brán ten, kdy se dostanou přední kola na odrazovou rampu. Jako započatý pokus se nepočítá, když se vůz po rozjezdu zastaví z nějakého důvodu ještě před rampou. (např. špatný nájezdový úhel...) Tohle zastavení se všek může udělat pouze dvakrát za sebou, potřetí už se to bere jako nezdařený pokus. Pořadí dáno maximální překonanou vzdáleností. Závodník může na přání vynechávat vzdálenosti a nastoupit do závodu až v momentě kdy bude chtít.

Parkování:
Z určeného místa vyjede vůz popředu (není možné celou cestu couvat) směrem k parkovacímu místu, kam má za úkol zacouvat. Šířka parkovacího místa bude odvozena od maximální šířky jednotlivých vozů a to tak, že parkovací místo bude 1,5 x širší než vůz. Každý má tři pokusy, pořadí podle nejlepšího dosaženého času. Čas se přestává měřit v momentě, kdy vůz stojí na určeném místě. Za každé nabourání do ohraničení parkovacího místa se připočítávají k výslednému času 2 vteřiny.

Okruh:
Na začátku proběhne kvalifikace, kdy každý absolvuje dvě měřená kola. Podle časů dosažených v kvalifikaci se závodníci rozdělí do finálových skupin, podle výsledků těchto finálových jízd se určí finální pořadí. Počet kol finálových jízd bude upřesněn na místě. Okruh bude po obou stranách ohraničen, pokud vůz toto hrazení překoná a vyjede mimo trať, musí se na trať vrátit tak, aby se nedostal před vůz, který byl před vyjetím mimo trať před ním. V přípedě kolize, či nutnosti vrátit vůz na trať budou podél tratě stát nandavači, kteří co nejrychleji umožní vozu pokražovat v jízdě. Jiná pravidla závod na okruhu mít nebude, ale doufám v jistou závodnickou etiketu, kdy se nebudou dělat naschvály.

Speciální disciplína:
Tato disciplína bude taková hra na honěnou. Nastupovat se bude vždy jeden proti jednomu. Auta se postaví dva metry od sebe a první bude mít za úkol druhému ujíždět. Druhý ho má naopak za úkol chytit. Za chycení se bere jakýkoliv kontakt těchto dvou vozů. Po chycení se role vymění. Maximální limit trvání je 40 vteřin na jedno pronásledování. Pořadí podle toho, kdo vydržel déle ujíždět. Tato disciplína bude také sloužit pro vyřešení pořadí v případě stejného počtu bodů na nějakém místě ve finálních výsldecích.

Překážková dráha
Ještě není jasné zda tato disciplína bude zařazena. Důvodem je to, že jsem zatím neměl čas udělat překážky, ale pokud to stihnu budu včas informovat.      Díky za pochopení.

Shmade

#229
Sponzor závodu Matny poskytne do závodu tyto ceny: set 8283 Telehandler MISB a set 8229 Tread Trekker MIB. 

                                              Tímto mu za všechny děkuji.

Shmade

Mimo jíné zajímavé Lego sety Matny nabízí k prodeji v současné době skvělý technic set - Air Tech Claw Rig 8868 MISB, takže pokud máte někdo zájem, tak neváhejte...  ;)

TomB

#231
Byl bych neskonale vděčný, kdyby mi někdo na závod půjčil 1x toto a 1x toto
.
Díky :-*
(na závod pojede totiž jak brašule, tak taťulda ;D ;D)
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Shmade

#232

2. LTIR závod se dle výsledků ankety uskuteční v neděli 22.3. 2009
Vlastní závod začne tak jako minule v 13 hodin, já budu na místě už dříve...

Prosím zájemce o účast, aby mi dali vědět pomocí SZ.

Seznam přihlášených

Krtecek
Shmade
TomB + familia
xtepn01



Edit: Jo a ještě jedna rychloanketa... tak hlasujte :)

TomB

#233
Sic s velikánským spožeděním, ale lepší pozdě než vůbec :-[ :-[ :-[
Video mého auta s polonabitými baterkami ;) (s nabitými dosahuji již dříve zveřejněných výsledků při sprintu ;D)

Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

TomB

Tak jsem na Rajče.net nahrál ještě fotky mého auta :) :).
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Shmade

Pěkně, pobavila mě rezerva, a koukám, že tam máš taky šestiválec... I ta karoserie je podle mě dobrá (rychlý pruhy dávaj kolik koní? :)), to já jsem karoserii zas tak trochu ošmelil...
Jinak oproti minulému autu fakt hodně velkej skok, to se nedá vůbec srovnávat!

Shmade

Den závodu se nám blíží, proto jsem se pokusil udělat návrh jak by mohl vypadat tentokrát okruh, snažil jsem se aby tecnhnické pasáže byly techničtější než minule, kdy se daly projíždět víceméně rovně, další změnou bude to, že "silnice" bude celkově užší - +- 80 cm a místy jen 60, minule to bylo často hodně přes metr...
Dále bych se chtěl, zejména u této disciplíny, pokusit dodržet pravidlo o tom, že se za autem nechodí. Auta by se řídila z vyvýšeného místa na okraji dráhy. Dosah jednotlivých aut by se předem ověřil. Kolize by řešily nandavači...  Myslím, že by to vypadalo o hodně lépe...

Návrhům ke zlepšení trati se nebráním...

peter

Citace od: Shmade kdy 07.03.2009, 19:41:01Dále bych se chtěl, zejména u této disciplíny, pokusit dodržet pravidlo o tom, že se za autem nechodí. Auta by se řídila z vyvýšeného místa na okraji dráhy. Dosah jednotlivých aut by se předem ověřil.

Jelikož jsem byl účastníkem prvého závodu, tak v tomto mám jisté obavy. Již minule se ukázalo, že i když mají 4 jezdci nastavené různé kanály, tak se signály přesto výrazně ruší. Vozy měli problémy i s ovladači skoro až u senzorů, takže při větší vzdálenosti bude jízda dle mého názoru skoro nemožná.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

TomB

Citace od: Shmade kdy 07.03.2009, 09:43:14
Pěkně, pobavila mě rezerva, a koukám, že tam máš taky šestiválec... I ta karoserie je podle mě dobrá (rychlý pruhy dávaj kolik koní? :)), to já jsem karoserii zas tak trochu ošmelil...
Jinak oproti minulému autu fakt hodně velkej skok, to se nedá vůbec srovnávat!
Taky bych řekl že je to dost velkej skok, ale je tam osmiválec, ne šestiválec. :)
Brácha kterej mě to právem minule zkritizoval, tak teď pochválil(což se u něj tak často nevidí ;))
Jinak rezerva se mi jednou vyplatila :D, sem jel v plné rychlosti(já blbec jsem překopal elektriku tak, že sem na dálkový ovládal jen zatáčení, motory byly napevno připojeny k BB, a pak jsem v plný rychlosti narazil do zdi čelně, protože sem neměl signál na zatáčení(tělocvična dlouhá 70m), no a vyplatila se proto, jelikož sem nalomil ráfek jednoho předního kola ;D ;))
Jinak na fotce taky není(a bohužel ani nebude) fotka rozsvícených světel, sem při tom giga nárazu stratil jedno 9v světlo, takže na jedné straně by to svítilo jen modře a na druhé straně červeně a modře(resp. sem si všiml že tam není až další den, a když sem to tam pak šel hledat, tak sem hledal asi 4 hodiny, ale nenašel :( :'((sem je totiž neměl zapojený, takže zrovna nesvítily(ty světla))).
A nakonec otázka - mám tam nechat plamen na výfuku(brácha tvrdil že k tomu prvnímu autu to sedělo, protože to prý vypadalo jako od 5-ti letýho fracka).
A taky bych chtěl podotknout, že auto má teď další pěkné detaily
- novou výplň zadních kol, FUNKČNÍ PODSVÍCENÍ AUTA(zelené a modré), a novou výplň předních kol.
HOWGH!! ;D
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Shmade

ad Peter...

No uvidíme, minimálně bych se o to chtěl pokusit...  U prvního závodu byl problém s ovládáním podle videí, a co si pamatuju, jen u finálové jízdy A, kdy jsem si na 99% jistej, že chyba byla v tom, že jsem měl já a tomB nastavenej stejnej kanál, nikdo jinej problém s "rušením" signálů neměl, takže to, že by se signály ovlivňovaly v nějaké škodlivé míře si nemyslím.  A dosah... no bude to chtít nové baterky do vysílače a dobře umístěný přijímač. Mám ověřeno, že IR ivládání je schopno porýt celý kurt, tak proč toho nevyužít...

Ale závěry žádné nedělám, uvidíme na místě podle testovacích jízd...