(vlastní) Tatra 8x8 (813-817)

Založil PsychoWard666, 06.08.2021, 20:20:32

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

HD

#30
Ok, rozumím. Nicméně, kam můj dotaz průmyslového špiona v zácviku směřoval - dle fotek se mi zdá, že výkyvné polonápravy se otáčejí klasicky kolem  hnacího hřídele. Nepřidává toto řešení trochu tření navíc, nebo se Ti podařilo podvozek postavit tak, aby osy byly shodné (kvůli id. záběru kol) , ale hnací hřídel nazatížen? ;D

Edit: ok, asi už tuším jak to máš poskládané. I tak, kolik hnacích os v podélném směru tam je?
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

PsychoWard666

Je mi to jasný, proto tu nic zatím neukazuju  :D  Hnací osy jsou dvě a polonápravy nevisí na hnací ose  ;)

PsychoWard666

@HD Tak tady máš pár fotek podvozku  ;)

Výhoda Tatra podvozku je, že je modulární a tak se věci na něm relativně snadno upravují, čeká mě předělání hlavních rozvodů a pohonu. Pokusím se vyměnit motory za XL pokud to rozměry dovolí a musím zpevnit převody, aby nedocházelo k přeskakování ozubených kol.






PsychoWard666

Tak zase trošku progres a konečně i otestováno venku a bude to chtít zpřevodovat více do síly, vyjede to cca 45° v pohodě, ale s větším kopcem už se to dost trápí.

Jinak jsem předělal zatáčení a některé další detaily a konečně i dodělal rám a zadní nárazník.




PsychoWard666

Tak nakonec úprava převodovky nedopadla dobře, když sem jí zpřevodoval více do síly tak už to nevydržela axle, která se ukroutila a praskla. Takže nakonec jsem vyměnil portálové náboje kol s převodem 3:1 za planetové s převodem 5:1 a už si to poradí i s dost náročným terénem. Jediným mínusem je, že se díky tomu snížila světlá výška, ale jiné řešení bez předělání celého auta od základu mě nenapadá.



A konečně je tu video  :)


Měch

Citace od: PsychoWard666 kdy 01.04.2024, 12:52:07Jediným mínusem je, že se díky tomu snížila světlá výška, ale jiné řešení bez předělání celého auta od základu mě nenapadá.

Za to můžou ty knoby. Jejich účinnost je asi třetinová oproti ozubeným kolům. Kdybys vyměnil tenhle převod, tak jsi v suchu i bez přestavby auta. Tyhle dílky nemají v pohonu aut co dělat. A tvrzení, že ozubená kolečka přeskakují, je dávno vyvráceno.
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

milanv

V životě bych neřekl, že budu koukat na video, jak auto jede pomalu rovně dokopečka. Je to fakt působivé, to ti povím. Nebyl jsem nikdy na LTTT, takže nedokážu odhadnout, jak to bude fungovat tam (ovladatelnost - manévrovatelnost, poloměr otáčení, obří délka vozidla...), ale tahle hrubá síla je prostě okouzlující...
Pán na Žlutém hradě

PsychoWard666

#37
CitaceZa to můžou ty knoby. Jejich účinnost je asi třetinová oproti ozubeným kolům. Kdybys vyměnil tenhle převod, tak jsi v suchu i bez přestavby auta. Tyhle dílky nemají v pohonu aut co dělat. A tvrzení, že ozubená kolečka přeskakují, je dávno vyvráceno.

Já vím, že nejsou ideální, bohužel ale v mém případě by ozubená kola s největší pravděpodobností přeskakovali, protože já mám osu otáčení posunutou o stud z důvodu, aby celá váha neležela na poháněných osách. Podobně to třeba má Madoca na té jeho Tatře, ale co jsem si jí kdysi dávno stavěl tak tam mi to právě přeskakovalo a to tam má i dost velká ozubená kola, já bych tam nic většího než 12z na 20z nenacpal.

@milanv Díky, já sám od toho moc neočekávám, jenom sem si už hodně dlouhou dobu chtěl Tatru 8x8 postavit. Samozřejmě by jí šlo udělat i lépe, hodně by určitě pomohlo nemít HUBy na autě a mohl by se díky tomu i zmenšit rozvor mezi druhou a třetí nápravou, což by určitě manévrovatelnosti pomohlo, ale já jí nechtěl mít ovládanou přes kabel a zase posunout je výš by určitě ovlivnilo stabilitu. Co se poloměru otáčení týče, tam s tím nic moc neudělám, přední náboje kol se otáčí o maximální možný úhel co CV joint dovolí, jinak rozměry jsou dle pravidel a tak, aby to bylo co nejvíce podobné předloze.

A ostatně, já to beru spíš jako zábavu, necílím na první místo, to bych jí udělal určitě hodně odlehčenou a vše jinak  :)

HD

Bejvr na osmikolce knob kola v roce 2022 měl, a když namazal, jak mu to jezdilo. Je ale pravda, že celé auto měl postavené dost odlehčeně, a sám bych ozubená kola ničím nenahrazoval - také  mám na svém speciálu osu otáčení poloosy o 8mm mimo ideální místo pro záběr, a s přeskakováním si neuvědomuji že bych měl vážnější problémy. Planetovky pohonu vážně hodně odlehčí. 
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

PsychoWard666

Jelikož nestihnu další úpravy před závodem, tak budu doufat, že to aspoň trochu slušně pojede a neskončím poslední  :D

Tady jsou finální fotky, jediné co ještě zvažuji změnit je tvar předních blatníků.