Společný projekt - Strašidelný hrad

Založil milanv, 03.12.2017, 23:41:01

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

milanv

Projekt pokračuje jako Strašidelná krajina




Původní text je jen pro archiv, inspiraci atp.:


aneb Sousedé po letech

Potýkáte se rádi se všemi problémy, kterých jsme se společně báli? Málo místa, málo světla? Tak to je projekt pro vás! Budeme spolu stavět společný oboustranný strašidelný hrad - atrakci to pouťovou. Atención!

Proč oboustranný? A jak to bude vypadat? A co budeme stavět? A co znamená ten podtitulek?
Odpověď začneme dvěma obrázky:



Ano, takhle to bude vypadat zezadu. Zepředu to bude veliký dům v tomto stylu, nástupiště s vozíky, amplióny, pokladna atp. Zezadu pak jen černo, ticho a tma - dokud nepřijede vláček vozíků, před kterým se budou postupně rozsvěcovat takovéto "kobky", v každé nějaká strašidelná atrakce. Nejlépe i s něčím pohyblivým, hučícím, blikajícím... Vláček "projede" a rozsvítí se další kobka... A tak dále, cik-cak ve třech patrech kobek až doprava dolů nakonec, kde vláček projede naskrz domem zase dopředu, kde přihlížející uvidí vystrašené zelené pohledy přijíždějících. Což je správně navnadí koupit si lístek hned na další jízdu :)

Společný projekt tedy vyhlašuji (zatím) na zadní stranu projektu: úkolem každého je vytvořit takovouto "kobku" se simulací pohybu vláčku. Funguje to tak, že součástí stavby je okruh z malého pásu, na kterém jsou vozíčky umístěné tak, aby divák viděl jen "rovný průjezd". Pásy pak ve výsledném domě sesynchronizujeme, aby byl dojem plynulého pohybu mezi kobkami dokonalý.
Proto se také později budeme muset shodnout na počtu a podobě vozíků i minifigů. Samozřejmě krom obličejů - vystrašení mohou být pokaždé jinak :)

Uprostřed je pak strašidelná scénka, co si představíte nebo najdete, že by se hodilo do pouťového strašidelného hradu. Předem vyhlašuji, že se budeme snažit o obecné vyznění, takže např. z filmových setů můžete použít některé prvky, ale nestavte z nich celé scény jako z toho filmu. Naopak vlastní fantazii se meze nekladou, když bude výsledek pěkný. Vlastně nepěkný - prostě strašidelně pěkný a pěkně strašidelný.
Stejně tak podporuji každého s nápady na pohyb ve scénce. Poletující netopýr, kývající se kostlivec, mrtvolné dítě vstávající z dětské postýlky... Vzadu za scénkou bude dostatek místa na příp. mechanismus a rád každému pomohu s Technic částí, pokud bude chtít. Scénky bez pohybu by měly být výjimečné a jen v hodně omezeném počtu.
Také pomohu s nasvícením scének, použijeme světélka jako na betlému, takže umístitelná prakticky kamkoliv, několika barev...

Základní rozměr jedné kobky je celkem 24 studů šířka (zbývá 16 na scénku uprostřed), ukázková scénka má 15 studů hloubku plus mechanismus v pozadí. (Přední 4 study jsou na koleje pro vozíky). Můžete se přihlásit i s kobkami lehce jiných rozměrů, já to jedině podporuji, ať nám nevznikne v celkovém dojmu pravidelná šachovnice. Jen se předem domluvte.

V nejbližší době pošlu model technického řešení své kobky jako základní model.

Čelní stěnu zatím řeším s Chairudem a příp. možnosti se stavebně zapojit i do této části (opět jednotlivé atrakce jako průjezd ven přes balkon, průjezd siluet za okny atp.) vyhlásím.

malý lugbulk

Na tento projekt bude možné čerpat malý lugbulk, takže se nebojte např. nedostatku pásů.

první výstava

Model bude mít premiéru na začátku října 2018 na Olomoucké výstavě.

závěrem: hlašte se!

Těším se zase na skvělou společnou a spolupracující atmosféru jako na Filmech a Petronelových Sousedech. Postupně to vyladíme a na výstavě(-ách) to pak bude bomba![/size]
[/color]
Pán na Žlutém hradě

milanv

#1
O pohodlí všech příšer se tedy stará následující tým seznamky:

technický konzultant
  • HD

stavitelé kobek

  • Hacislav: Oživení Frankensteinova monstra
  • Hardegon
  • HD
  • honzicek22
  • Hroch
  • Igorus
  • Izabella08: hmyzí hnízdo
  • Jezevec: Drákulův obývák
  • LukaMull: zlobr
  • Martins: Duchové vylétající z hrobů
  • matka
  • MilanV
  • Mr.Caramba
  • papluh: oživlé muzeum
  • patkutil
  • Pool: Halloween
  • Sihaja
  • šipka
  • skywalker007: Zombie svatba
  • yanice: drak šlehající plameny
stavitelé kobek - náhradníci

  • Robkteryten

stavitelé přední stěny

  • Chairudo
  • yoshimaka
  • Ivansliz
  • ogar49
  • Foton
Pán na Žlutém hradě

milanv

#2
Všeobecné poznatky o stavbě jedné kobky.
sem přijdou všechny společné informace a i tipy pro stavitele

Technický základ kobky je vidět na obrázku - vnitřní scénku jsem záměrně částečně skryl, aby byl vidět mechanismus.
Přiložil jsem i ldraw 3D soubor. Pokud nemáte nainstalovaný žádný z ldraw editorů, můžete zkusit otevřít soubor v LDD (ale nevím, jak se zkonvertuje) nebo obsah souboru zkopírovat do schránky a vložit do horního pole na 3D prohlížecí stránce (místo demo textu, který tam je teď) a po kliknutí na Load se objeví 3D model, se kterým můžete otáčet.
Pán na Žlutém hradě

papluh

hmm, pohyblivé, som za

len som nepochopil, vo finále bude erárny pás cez viac modulov, alebo medzi každým modulom bude dosť miesta na otočenie a návrat vozíka spodkom ?

Chairudo

#4
Každý modul bude samostatná buňka s vlastním pásem, vozíky dělají kolečko a vrací se zadní stranou za stěnou.

Podle fotek není vidět jestli je ta scénka funkční, ale jestli se ti podařilo nacpat otočení vozíku do té čtyřstudové stěny a nebude to drhnout o vedlejší modul tak smekám.

Přední fasádu udělá Olomoucká buňka :) Yoshimaka přislíbil pomocnou ruku a ještě budou další  :)
- podle počtu buněk postavíme příslušně velký dům.

Nějaké rychlé poznatky ode mě:
- navrhuji aby byla v pohybu alespoň čtvrtina atrakcí, jinak to bude pro lidi nudné. V reálném domě jezdí taky třeba desítka vozíků najednou v cca půl minutových intervalech.
- Kromě standardních strašidelných scének kostlivců, duchů, chlápka s motorovou pilou.... bych se vůbec nebál scénky nakombinovat se známými horory - It, vetřelec, krotitele duchů.... - o to to bude pro lidi zajímavější. - většinou se lidé nadchnou poznáním něčeho co znají.

- 16 studů šířky na vyjádření scénky mi přijde extrémně malé, takto včetně podlah a stropů větší polovinu pohledového prostoru budou tvořit černé stěny :-\

Řešení:
1. kombinace buněk s většími plochami 32x32
2. odstranění části zdí z 24x24 viz obrázky, prodlouží se tak viditelná část dráhy vozíku a bude i se zatáčkou, takto se to i přiblíží reálné předloze kde vozík kličkuje domem jako v bludišti. (bílá značí trasu vozíku)
při spojení dvou buněk 24x24 zrcadlově pak vznikne krásně velký prostorový náhled i ze stran.
- plocha půjde upravit ještě lépe, tohle je rychlý nástřel ve 2 ráno ;D

YouTube LEGO videa, Fotky z výstav na Flickr

milanv

Citace od: papluh kdy 04.12.2017, 00:58:33
len som nepochopil, vo finále bude erárny pás cez viac modulov, alebo medzi každým modulom bude dosť miesta na otočenie a návrat vozíka spodkom ?
vozíčky se vrací zadem. Přidal jsem obrázek i 3D soubor základu kobky s mechanismem, můžete se podívat.

Ad Chairudo: ano, scénka se mi hýbe, vozíčky se pěkně vejdou do vchodu i východu, najíždějí na koleje... A co jsem testoval plochou stěnou, tak nikam nezasahují a přitom jsou ty kraje široké jen 4 study. To bylo účelem dokázati :)
Pán na Žlutém hradě

milanv

Citace od: Chairudo kdy 04.12.2017, 02:12:26
Přední fasádu udělá Olomoucká buňka :) Yoshimaka přislíbil pomocnou ruku a ještě budou další  :)
- podle počtu buněk postavíme příslušně velký dům.
To zní dobře, budeme to tedy řešit spolu, aby to dobře navazovalo - a taky mám nějaké nápady, co bych tam chtěl. Na základním stylu se shodneme, tvoje inspirační foto je jak jsem si to zhruba představoval. Ale bude potřeba si tam pohrát s měřítkem (jako na betlému) - probereme.

Citace od: Chairudo kdy 04.12.2017, 02:12:26
- navrhuji aby byla v pohybu alespoň čtvrtina atrakcí, jinak to bude pro lidi nudné
- Kromě standardních strašidelných scének .... bych se vůbec nebál scénky nakombinovat se známými horory
- počet současně jedoucích vláčků se bude dát nastavit i na výstavě, to už je záležitost programu pro krabičku, ale mimochodem nejsem přesvědčený stejně - podle mě sledování jednoho vláčku je zábavnější. Uvidíme.
- jak jsem psal výše, zatím si ty filmy nedovedu představit a nechci z toho mít přehlídku filmů, na to byl jiný projekt :) Speciálně třeba Krotitelé duchů se podle mě vůbec nehodí do strašidelného hradu. Takže platí, co jsem psal: základ obecné scény (však už jen na videích na youtube se jich dá vidět fůra!) a pokud někdo bude chtít něco filmového, na přední i zadní stranu, konzultujte to se mnou předem.

Citace od: Chairudo kdy 04.12.2017, 02:12:26
- 16 studů šířky na vyjádření scénky mi přijde extrémně malé, takto včetně podlah a stropů větší polovinu pohledového prostoru budou tvořit černé stěny :-\

Na tohle téma určitě sbírám i další nápady. Rozhodně ale musíme udržet iluzi vláčku projíždějícího hradem.
Mne napadlo:
- stěny nebudou holé, budou obsahovat dekorace, minijeskyňky s havětí apod. Šly by i triky se světýlky.
- kobky/scénky můžou být různě veliké, to jen tahle je "náhodou" široká 16 - klidně někdo může postavit širší a bude tam větší okno
Pán na Žlutém hradě

Chairudo

#7
Ještě co se týče stěn - černé stěny jsou podle mě až moc tmavé a s tou barvou se nedá moc dále pracovat.
Navrhl bych DBG jako základní stavební materiál na zadní stěny, půjde do toho využít i cihlobrick a jiné díly i v kombinaci s jinými barvami, dark blue, dark red... a nebude to jen jednoduchá rovná souvislá vrstva. Přechod mezi vnitřními stěnami které předpokládám budou mít různé barvy podle toho co bude kdo stavět, tím bude lehčí a celkově to bude působit příjemněji.
DBG je pořád dost tmavá a dá se s ní mnohem lépe pracovat.

Ještě pro zajímavost tady jsou nějaké skutečné předlohy
https://www.youtube.com/watch?v=RUqcCsGU7eA
https://www.youtube.com/watch?v=1EXKaE-Apa4
https://www.youtube.com/watch?v=et9oID-PJrg

a Lego modely co si vyhráli jiní.
https://www.youtube.com/watch?v=Yg5BEtpoJqs
https://www.youtube.com/watch?v=yfTk3lQfa74
https://www.youtube.com/watch?v=AJsmVaWn6qo
https://www.youtube.com/watch?v=DqSeC8eYR2c
https://www.youtube.com/watch?v=9uXYtGthNMM

Citacepodle mě sledování jednoho vláčku je zábavnější
- z pohledu jednoho páru očí sledující 1 bod na třeba i metr a půl dlouhém modelu, ano.
Ale počítej s tím, že těch párů očí se u modelu těsná třeba i 10 a více, všichni chtějí něco vidět a na metr a půl dlouhém modelu kde to může hrát životem sledují jednu malou místnůstku z 15. Nudááááááááááá >:D
- jo a lidi u toho nebudou chtít čekat čtvrt hodiny aby si mohli prohlédnout všechny místnosti ;D
YouTube LEGO videa, Fotky z výstav na Flickr

Izabella08


šipka


Martins

Také se rád přidám, jen nechápu, jak zařídíš tmu?

Hardegon

Další Milanův společný projekt vynechat nemůžu. Svezu se s váma  ;)

HD

#12
A jak bude řešen rozvod točivého momentu? Ten dodá Náčelník z centrální motorové ústředny (a podle potřeby (rozdílné hodnoty pasivních odporů mechanismů proti otáčení) připojení pohonů přídavných), nebo si malý 'agregátek' mají jednotlivé moduly přivézt vlastní?

Zkusil jsem si Milane Tvůj modul postavit, a zjistil jsem, že tam není místo pro "rozumné" (uložené rovnoběžně s podložkou) přivedení nějaké hnací osy. To by šlo vyřešit zvednutím o 1br.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

honzicek22

#13
Sousedé byli suproví, jeden modul určitě rád dodám, už teď mám několik bláznivých nápadů. >:D

Dotaz : uvažuje se i o nějakém zvukovém doprovodu ? ;)

Mr.Caramba

Zdravím a hlásím, že já spolu s LukaMull se do tohoto projektu také přidáme  ;)

Pool

#15
Také se hlásím.

Chairudo

Citace od: Martins kdy 04.12.2017, 07:53:34
Také se rád přidám, jen nechápu, jak zařídíš tmu?

Tma nebude, jen šero a ticho tam kde zrovna vyděšení lidé nepojedou.
I když bych takové mechanizmy vůbec neřešil, protože to asi bude znamenat čidla a časovače do každého modulu.
Uvidíme, jak to Milan vyřeší.

Citace od: HD kdy 04.12.2017, 08:03:32
Zkusil jsem si Milane Tvůj modul postavit, a zjistil jsem, že tam není místo pro "rozumné" (uložené rovnoběžně s podložkou) přivedení nějaké hnací osy. To by šlo vyřešit zvednutím o 1br.

Milan potom určí výšku pater, vzhled interního mechanizmu a další parametry, ale zatím je to otevřené pro diskuzi a vylepšování.
Jelikož dům bude mít s největší pravděpodobností 3 patra, je důležité, aby byly patra co nejnižší, ideálně do 15cm = 15 bricků a 2 plate.
- další nápady jak do buněk nacpat co nejvíce zábavy na co nejméně místa jsou velice vítány.
YouTube LEGO videa, Fotky z výstav na Flickr

Jezevec

Můžu se účastnit i když nemám technic součástky na ty pásy? Jen prostě materiál na kobku.  :)
Kde všude můžeš sledovat aktivity naší LEGO komunity Kostky.org?
Mrkni na náš Facebook nebo Instagram a sdílej, lajkuj, komentuj.

peki

Citace od: Chairudo kdy 04.12.2017, 02:12:26

- Kromě standardních strašidelných scének kostlivců, duchů, chlápka s motorovou pilou.... bych se vůbec nebál scénky nakombinovat se známými horory - It, vetřelec, krotitele duchů.... - o to to bude pro lidi zajímavější. - většinou se lidé nadchnou poznáním něčeho co znají.

Nezapomenout na Scooby do  >:D
Předpokládám že budete pracovat i se světlem tedy nejen pohyb, ale i nějaké to strašidelné podsvícení/případně blikání modulu.
Doporučil bych pak zvážit celkové ozvučení projektu (ne jednotlivých scének). Určitě to dotvoří kulisu

Chairudo

Citace od: peki kdy 04.12.2017, 11:50:12
Nezapomenout na Scooby do  >:D

2 týdny zpátky jsem si koupil ten strašidelný hrádek a čerpám inspiraci ;D


Přidávám návrh úpravy vozíků, vím že bojujeme s nedostatkem místa ale pokud to jen trochu půjde zavřel bych je ze všech stran.
Takto šířka vychází na cca 3,75 studu. Původní vpravo.
YouTube LEGO videa, Fotky z výstav na Flickr

peki

Citace od: Chairudo kdy 04.12.2017, 11:59:22
2 týdny zpátky jsem si koupil ten strašidelný hrádek a čerpám inspiraci ;D

Supr, to jsem měl na mysli. My (tedy Zuzka) dostaneme k vánocům ten setík s autíčkem. Šlo to mimo mě, ale Zuzka na to kouká, a je to hodně v tom duchu, strašidla záhady atd.

HD

#21
 
Citace od: Chairudo kdy 04.12.2017, 10:57:35


Milan potom určí výšku pater, vzhled interního mechanizmu a další parametry, ale zatím je to otevřené pro diskuzi a vylepšování.
Jelikož dům bude mít s největší pravděpodobností 3 patra, je důležité, aby byly patra co nejnižší, ideálně do 15cm = 15 bricků a 2 plate.
- další nápady jak do buněk nacpat co nejvíce zábavy na co nejméně místa jsou velice vítány.

Osobně bych byl rád, když by rozvodná osa, či kabeláž k motorům, vedla pokud možno mimo dráhu vozíku. Budeme také muset standardizovat, kde bude případná osa pro pohon vyvedena ven z modulu (ideálně ve výšce 2 br, aby bylo možné na ni v modulu jednoduše připojit převod na kuželová kola, která budou pak přímo pohánět vozík. (Minimalizace třecích odporů v rozvodu, redukci bych nechal někde centrálně jedinou u pohonu) - také sjednoceno. A vozík uchycený na plate 1x2 za střed na round brick (RB) 1x1 nedrží, vlivem vibrací mi po třech otočkách po dráze spadl, navrhuji tedy RB1x1 chytit za středový antistud vespod plate 2x2.

Takže, standardizovanými prvky, na kterých bude třeba se dohodnout budou určitě:
Rozměry modulu, jak bylo naznačeno, možná dohoda se sousedním modulem
Poloha rozvodné osy (RO), jestliže bude použit rozvod od jednoho motoru k více modulům (konečně, pro mechanickou synchronisaci nezbytnost, syn. Pomocí senzoriky moc nerozumím a nevěřím)
Napojení RO od rozvodu na modul A jeho poloha- zde aby se zabránilo poškození při instalaci, navrhuji umístit Technic connector do klece (pevně spojené s rámem modulu) mezi 2 technic brick-y (s pin hole), přičemž jedna strana connector-u povede dovnitř modulu, a druhým otvorem bude při instalaci prostrčena oska (axle) vedoucí k motoru
A v neposlední řadě i převod mezi rozvodnou osou a pásem, resp. tvar a délka a uložení pásu.
Atd.


Pohyblivý SP je jistě obrovská výzva, a troufám si říct i neznámá, a hodně věcí bude muset být dle mého názoru pevně daných.

Ideální (ale zároveň i trochu utopistické) by také bylo, když by každý účastník alespoň rámcově každý modul lišící se od normálu vytvořil i digitální přepis svého modelu, aby bylo možné takový modul zasadit do sestavy celého projektu ještě před instalací.  :)
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Mr. Cube

Citace od: peki kdy 04.12.2017, 11:50:12
Doporučil bych pak zvážit celkové ozvučení projektu (ne jednotlivých scének). Určitě to dotvoří kulisu

Kdyby byl zájem, mohl bych splácat nějakou atmosférickou hudební kulisu (vlastní tvorba).

Ivansliz

Hlásím se do projektu jako pomocník - pokrývač, klempíř.  :)
We don´t smoke, we don´t drink alcohol, then we have money for lego! We spend money best!
http://www.legomodely.blog.cz

Chairudo

Citace od: Ivansliz kdy 04.12.2017, 13:53:04
Hlásím se do projektu jako pomocník - pokrývač, klempíř.  :)

Paráda, tak už jsme na přední stěnu 3  :)
YouTube LEGO videa, Fotky z výstav na Flickr

yanice

to zni super, rada se pridam (aspon se bych se priucila neco technickeho).

Omluvte, prosim, chybejici diakritiku, pisi z nahradniho pracovniho pocitace, ktery ma jen anglickou klavesnici.

J.

matka

Paní na Žlutém hradě

Hacislav

Já bych se přidal.

Téma mé kobky bude oživení Frankensteinova monstra.
moje fotky Rajče a Flickr - pinterest

skywalker007

Hlásím se,jestli je ještě zájem,udělám zombie svatbu.

Hroch

Pěkný projekt, rád bych přispěl jednou kobkou.