(vlastní) Tramvaj TATRA T3

Založil AdamKo, 17.11.2009, 13:09:38

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

AdamKo

Další nálož aneb jak některým zkazit den  ;D

Spojení čel propojovacím kabelem mnohočlenného řízení byl skutečný oříšek.
Upevnění kabelu v zásuvce muselo být pevně, samotný kabel zase dokonale pružný a ohebný. Po vlnách peripetií a zvratů konečné rozhodnutí padlo na panel 1x2x1 = otevřený kryt zásuvky mnohočlenného řízení + black string with end studs 11l overall = propojovací kabel.
Úkol, ten zněl jasně: Přimět kostku, aby se udržela na svislé stěně bez jakéhokoliv výstupku8)

Co jsem už zkusil použít a neosvědčilo se:
- kolečko z oboustranné lepicí pásky o rozměru studu provázku
- kulička z disperzního lepidla typu herkules

Proto mi nemějte za zlé, že si dovoluji nazývat spojení pomocí magnetu za sofistikované - nic se nemusí lepit a při použití adekvátního magnetu to celé drží jako >:D.
Po tom, co jsem si obstaral malé a silné magnety, jsem se pustil do díla. Kovovým předmětem, ke kterému se magnet přitahuje, je tenká zbroušená matka, přesně zapadající do výstupku koncovky provázku.
Vytahování matičky je rovněž velmi elegantní. Do matky se zasune šroubek a po chvilce utahování závitu matka sama vyskočí. (Princip "štkorku" je shodný s vysouváním tuhého kancelářského lepidla.)
Delší magnet je skrytý za panelem 1x2x1 v čele tramvaje.
Na panelu 1x2x1 je stále neodlepená oboustranná lepicí páska jenom proto, aby zdrsnila poměrně hladký povrch kostky a koncovka provázku s matičkou "nelítala" ze strany na stranu.  :)


Naturalistický popis včetně nechutně detailních obscénností okolo řezání, broušení a lepení popisuji na svém blogu >:D

mirek

Tleskám, ať žije zdravý selský rozum.

Ivansliz

Tramvaje jsou velmi povedené. ;) Dlouho jsem čekal na tvoji variantu propojení dvou tramvajových vozů a dočkal jsem se. Magnety splnili očekávání. :D
We don´t smoke, we don´t drink alcohol, then we have money for lego! We spend money best!
http://www.legomodely.blog.cz

Berndthardt

Velice hezké, skutečně, obzvláště bych vyzvedl dveře (asi nejlepší, co jsem viděl)
Avšak i kritika je nutná - trochu mi tu schází to charakteristické "V" zúžení na začátku a konci vozu - jako laik předpokládám, že je tam proto, aby se vozy v zatáčkách náhodou netloukli s protijedoucí soupravou(?).
Nebo to není u tohoto typu?
Jinak SUPER TRAMVAJ!!!

kryst.off

Před kritikou je dobré si ověřit, co chci kritizovat  ;)
Tohle zůžení mají prakticky všechny české tramvaje. Samozřejmě z výše uvedeného důvodu. Zrovna u T3 ale není tak výrazné a v šestistudové šířce prakticky zanedbatelné. O něco výraznější bylo díky ostrým tvarům u modernějších T6.
Jinak tramvaj je super, spojení taky, jeden z nejpovedenějších českých kousků tady na kostkách!
kryst.off

Berndthardt

kryst.off:
Dle Tebe asi nevím, co píšu? Samozřejmě jsem si vše ověřil jak prakticky jízdou uvnitř, tak teoreticky pozorováním zvenčí :-)

Záleží jistě na vkusu, co označím jako prakticky zanedbatelné.
Pokud zkosení končí za předními, resp. začína před zadními dvěřmi, je to už téměř třetina vozu?? Zanedbatelné?

Pokud Ti to uniklo, tramvaj nehaním, ale chválím, a do nikoho se osobně nenavážím.
Měj hezkej den a ať se Ti daří.

AdamKo: pro jistotu - OPRAVDU SUPER TRAMVAJ!

AdamKo

Berndhardt, Kryst.off:
Samozřejmě, že v reálu je kastle T3 na koncích zúžená, aby o sebe v oblouku protijedoucí vlaky neškrtaly. Vzhledem k velké pracnosti jsem úvahy o zkosení vypustil hned v úvodu a vůz udělal čistě 6studový.
Kdybych chtěl zúžení mermomocí prosadit, přinejmenším by mi haprovala střecha, čelní sklo, nejspíš by padla celková zakulacenost a uhlazenost modelu.

Kdybych stavěl 8studový model, na zkosení bych v tomto větším měřítku už musel brát ohled (zrealizovat by šlo nejspíš snáz než u 6studového).

Když jsem jednou přemýšlel, co postavit dál, napadl mě "Kočkopes" T6A5, ale kvůli jmenovanému kónickému zúžení jsem vize převeksloval spíše na "Kátéčko" KT5D8 - to nemá tak markantní zúžení předku (taky pro něj platí omezení v zatáčkách).

kryst.off

Tak na KT8D5 už se těším. Hlavně na to, jak se popereš s harmonikou  :) Ale tříčlánkový vůz bude jistě impozantní!  ;)
kryst.off

TomG

Hodně povedená tramvaj. Dobrá práce.
To ukážu synovi a mám problém. Budu tě muset ukecat na poskytnutí podrobnějších informací ke stavbě a abych začal šmejdit na Bricklinku.   ;D
Only the best can survive.