(cizí) zajímavé lokomotivy/vagony,odkazy, návody atd.

Založil Mates, 31.01.2005, 11:33:10

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 2 Hosté prohlíží toto téma.

5o

Vláčiky mám rád, ale tieto mi prídu voľajaké divné, buď tam niečo chýba(detaily), alebo sú naozaj zmutované. Ale zase žeriav, alebo most zlepený z špagiet, tak to nie je už plytvanie jedlom? Je to síce zaujímavo vymyslené ale špajgle už nie sú v móde?
Preto lebo Lego...

hobby

Ty vlaky vůbec nejsou špatné, naopak. Šířka 10ti studů totiž odpovídá více reálnému poměru mezi rozchodem kolejí a šířkou skříně vozu, která je v reálu dvojnásobná než rozchod kolejí, tedy cca 3 m, někdy víc; (u lego kolejí je rozchod kolejí 6 studů a proto šířka skříně 10 studů je ještě málo).
Jiná věc je geometrie lego-kolejí, která reálnému poměru neodpovídá ani z daleka (už zde tohle téma také několikrát proběhlo). Proto takové vlaky a dlouhé vozy jsou spíše vitrínovky, než hračky na ježdění.

Colonel32

Citace od: grohl kdy 14.10.2008, 07:18:26
Přijdou mi nehezké. Stejně jako nějaká radiací zmutovaná obluda. ;D

napad je lepsi, nez zpracovani.

hobby

#363
Musím opravit svůj omyl: rozchod lego-kolejí je 5 studů!, nikoliv 6, jak jsem mylně uvedl. Ano 5 studů a proto šířka skříně 10 studů přesně odpovídá přesně reálnému poměru, nikoliv že je ještě málo, jak jsem mylně uvedl.

eNTy

#364
Omlouvám se předem, že vstupuju do vlakového tématu anžto naprosto nezkušený v oblasti Lego vlaků. Příjde mi, že malé poloměry zatáček by mohly vypadat celkem věrohodně u nějaké úzkokolejky či důlních vozíků. U té úzkokolejky by se dalo docela vyřádit na detailech, tam by šířka vozu mohla být i více než 10 studů (klidně i 15) a jako mašinfíra technic-fig. Nejlepší, co jsem na brickshelfu našel je tohle: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=138501

Například pěkný model americké úzkokolejné klasiky - Baldwinu 0-6-0 by byl z Lega IMHO nádherný - bohužel nemám žádné vlakové díly, jinak bych to zkusil sám. Tendr bych nejspíš vynechal.



EDIT:

Rychlá matika. Pokud vezmem úzkokolejku jako rozchod 1 metr, pak pro Lego rozchod 5 studů vychází člověk cca 8 studů (to by byl Technic fig tak akorát), jedno patro domu cca 13 studů. Hodně kostek, ale malé diorama či kolejišťátko by bylo perfektní a originální, kdo se do toho pustí?

peki

#365
Zase jsem narazil na neznámý dílek, to je taky LEGO   ??? :o Nebo pinpongový míček  ;D


otaznik

#366
Citace od: peki kdy 26.11.2008, 21:01:09
Zase jsem narazil na neznámý dílek, to je taky LEGO   ??? :o Nebo pinpongový míček  ;D


Tipuji toto.

otaznik

Citace od: peki kdy 26.11.2008, 21:25:32
Předpokládám, že je to bez studu, jenom míček že? Takže ta konstrukce bude asi hodně bachrlatá.
Přesně tak, je to jen míček. Průměr 52 mm.

Colonel32


Ondrej


mirek

Ani tohoto stavitele nenechaly ojnice a "uši" na pokoji. Popral se s tím velice zdárně.

Colonel32

Citace od: mirek kdy 02.03.2009, 11:52:16
Ani tohoto stavitele nenechaly ojnice a "uši" na pokoji. Popral se s tím velice zdárně.

Zničit ojnici k 12V motoru je podle mě prasárna největšího kalibru.

Anatyt

Citace od: mirek kdy 02.03.2009, 11:52:16
Ani tohoto stavitele nenechaly ojnice a "uši" na pokoji. Popral se s tím velice zdárně.

S ušima se nepopral prozměnu vůbec. ;)

5o

Mňa zaujali dva tendre, buď je to ďiaľková linka, alebo má mašina taký apetít. A uši sa stratili pri tej rýchlosti?
Ale staviteľ je celkom dobrý, okrem vlakov a SW má aj ponorku.
Preto lebo Lego...

Colonel32

Citace od: Anatyt kdy 02.03.2009, 13:57:06
Citace od: mirek kdy 02.03.2009, 11:52:16
Ani tohoto stavitele nenechaly ojnice a "uši" na pokoji. Popral se s tím velice zdárně.

S ušima se nepopral prozměnu vůbec. ;)


Ano, samozřejmě...  ::)

Colonel32

Citace od: 5o kdy 02.03.2009, 14:07:07
Mňa zaujali dva tendre...

Nevím, jak to konkrétně platí u Skota, ale pro jiné evropské stroje platí, že nebývá problém s palivem, jako spíše s vodou, protože doplnit palivo bylo technicky náročnější než otevřít poklop a dolít vodu z pumpy. V dnešní době je samozřejmě počet takovýchto pump značně omezen, takže některé historické stroje se potýkají při provozu s nedostatkem vody.

U německé muzejní BR18.201 je běžně připřahán druhý tendr (nevím, jestli má zásobu i uhlí nebo je upraven jen na vodu), naopak u jednoho z českých papušků byl použit služební vůz Ds, který je uvnitř vybaven zásobníkem na vodu, který se za jízdy čerpá do lokomotivy - pokud má lokomotiva jet takovou vzdálenost, na kterou vlastní zásoba vody nestačí.

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]

Anatyt

Citace od: Colonel32 kdy 02.03.2009, 14:23:31
Citace od: Anatyt kdy 02.03.2009, 13:57:06
Citace od: mirek kdy 02.03.2009, 11:52:16
Ani tohoto stavitele nenechaly ojnice a "uši" na pokoji. Popral se s tím velice zdárně.

S ušima se nepopral prozměnu vůbec. ;)


Ano, samozřejmě...  ::)

No vidíš Mirku, takže s ušima se prát nakonec ani nemusel.  :P

Šejmus

Z lega je hezčí než ten model   ;D

A tak kostky a technic dílky zvítězily nad lží a nenávistí!
Fool of a Took!

betakaroten

Citace od: mirek
Ani tohoto stavitele nenechaly ojnice a "uši" na pokoji. Popral se s tím velice zdárně.
Nezdá se mi. Ojnice vypadají pořád moc tlustě a neohrabaně, za ty rozřezané díly to nestálo. A nějak mi uniká smysl pseudoojnic na předním (nehnaném) podvozku.
Citace od: Colonel32U německé muzejní BR18.201 je běžně připřahán druhý tendr (nevím, jestli má zásobu i uhlí nebo je upraven jen na vodu)...
Není to mazutka?
Citace od: Colonel32... u jednoho z českých papoušků byl použit služební vůz Ds, který je uvnitř vybaven zásobníkem na vodu, který se za jízdy čerpá do lokomotivy - pokud má lokomotiva jet takovou vzdálenost, na kterou vlastní zásoba vody nestačí.
OT: s vodou prý měli papoušci problémy i za běžného provozu - když se zadní nádrž napustila plná, tak byla lokomotiva nestabilní (a snad kvůli tomu bylo pár vykolejení).

Colonel32

Citace od: betakaroten kdy 02.03.2009, 20:55:31
Citace od: Colonel32U německé muzejní BR18.201 je běžně připřahán druhý tendr (nevím, jestli má zásobu i uhlí nebo je upraven jen na vodu)...
Není to mazutka?

Přiznám se, že tím si jistý nejsem. Ale žil jsem v domění (převážně vlivem 555.3 ) že mazut se používal spíše pro nákladní lokomotivy, a základním googlením se mi typ paliva u BR18 nepovedlo ověřit. Naopak jsem ale zjistil, že s povolenou rychlostí 180 km/h se jedná o nejrychlejší provozovanou parní lokomotivu světa.

mirek

 No vidíš Mirku, takže s ušima se prát nakonec ani nemusel.  :P

Popral, a to tak dokonale, že mu je utrhl. ;D >:D

betakaroten

Citace od: Colonel32 kdy 02.03.2009, 21:22:00
(....) žil jsem v domění (převážně vlivem 555.3 ) že mazut se používal spíše pro nákladní lokomotivy, a základním googlením se mi typ paliva u BR18 nepovedlo ověřit. Naopak jsem ale zjistil, že s povolenou rychlostí 180 km/h se jedná o nejrychlejší provozovanou parní lokomotivu světa.
Odhaduju to podle krytého tendru, to by se špatně zauhlovalo. Ale DR měly mazutek mnohem víc, např. některé rychlíkové 01. Jenže pak přišla ropná krize a ještě rádi se vraceli k uhlí.

linhi

Jako že nejsem vláčkař,tak tahle lokotka se mi opravdu zalíbila!! Pokud už tu byla tak to prosím smázněte.

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=373000

peki

V Rakousku jsem včera viděl na vlastní oči cisternový vagónek vytvořený pomocí dílku Wheel Spoked 7 x 7 x 2 & 2/3' (55817).  MOC se mi to líbilo  :o

peki

#384
Zajímavá konstrukce cisterna je také možná pomocí na sebe poskládaných dílků Dish 6 x 6 Inverted

mirek

Citace od: peki kdy 29.03.2009, 11:54:19
V Rakousku jsem včera viděl na vlastní oči cisternový vagónek vytvořený pomocí dílku Wheel Spoked 7 x 7 x 2 & 2/3' (55817).  MOC se mi to líbilo  :o
Peki, určitě se pustíš do stavby. Mně však zaujaly ty koleje na kterých stojí. Co jsou zač?

peki

Citace od: mirek kdy 29.03.2009, 12:24:12
Peki, určitě se pustíš do stavby. Mně však zaujaly ty koleje na kterých stojí. Co jsou zač?

Více bude na odkaz

mirek


peter

Při mém opětovném projíždění BS, jsem narazil na velmi pěknou galerii, věnující se železeniční tématice. Jsou zde velmi pěkně provedené jak železniční stavby, z nichž bych vypíchl např. historickou stanici, tak všemožná kolejová vozidla ať už tažná či hnací, jako např. Class 08 BR Shunter.

Některé modely a samotné kolejiště autora jsou sice doplněny jistými modelářskými doplňky, avšak velmi citlivě a účelně. Takovýto postup a využívání modelářských technik je i krásným přínosem do našeho LEGO světa. Myslím, že v této galerii zde najdou hodně inspirací, jak čistí stavitelé, tak i naši rádoby modeláři, kteří se zde mohou mnohému přiučit.

Autor se věnuje i jiným tématům, tak třeba někoho zaujme i něco úplně odjinud.



:D ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peki

Z jakého dílku (pokud je to ovšem LEGo) je dělané to zábradlí u kabiny modré lokomotivy? Nemusel bych pak řezat ty flex táhla  ;D