konec kovových osiček ?

Založil peki, 23.07.2019, 10:55:11

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

peki

Dám to i sem
Citace od: Matthes_CS kdy 20.07.2019, 11:34:06
Tak úplně nové vlakové nápravy bez těch kovových osiček.

https://www.promobricks.de/lego-hidden-side-70424-geisterzug-express-review/83905?fbclid=IwAR0sQ97N8WYQ4RMpVHtHzMpSzkCMvl3_P5fiSkK9vLIylAVH9Mid7KGSCDQ

Je tam i to nakolejovadlo a koukám spřáhla trochu nějak normálně se snaží řešit.

No nevím, ale kovová osička byla pro mne perfektní




yoshimaka

Má tento systém pro koncového uživatele nějakou výhodu? Mně osobně ty kovové osičky přišly docela nesmrtelné (a to ještě nechci moc upozorňovat na docela možnou relativně bezchybnou druhovýrobu).

Abych teda jen nehanil - trochu to zvyšuje stavitelské možnosti samotného kolečka (pokud se ta "poloosička" vejde do té správné ďoury)
Lust och fägring stor

Anatyt

Druhovýroba osiek je jedna vec, ale budeš k tomu potrebovať aj kolesá. A tie asi lego prestane tiež vyrábať.

Clermont

Me spis napadla otazka odporu pri toceni. U osicky ta vaha se rozlozila a ta hladka ocel klouzala. Tady ta oska je plastova a kratka, takze v zatackach to bude lehce tlacit i bocnim smerem a plast na plast. Mozna to celkove bude nepatrne zvetseni odporu, ale jak uz bylo psane, jde jim mozna i o jine vyuziti kolecka a pak si myslim i o vyrobu u sebe nebot si myslim ze to vyslo draz ze zeleza a od subdodavatele.

peki

Citace od: yoshimaka kdy 23.07.2019, 11:05:37
Abych teda jen nehanil - trochu to zvyšuje stavitelské možnosti samotného kolečka (pokud se ta "poloosička" vejde do té správné ďoury)

Tak ono už to v jakési obdobě bylo možné u koleček na páru Train Wheel RC Train, Spoked with Technic Axle Hole and Rubber Friction Band


A i kovová osička se vešla do "správné" ďoury



Viděl jsem(nyní nemohu najít) řešení vlastních uchycení kol pomocí dílků

Pool

Pokud na tento systém přejdou a začnou ho dávat i do setů s motorizovanými vlaky, tak to je těžký krok zpět ve vývoji. Už to tu zaznělo, tření bude větší, tím i výdrž baterek bude kratší, plast na plast bude mít mnohem větší opotřebení a poruchovost oproti současnému systému bude asi obrovská  :-\. Ani bys se moc nedivil, kdyby to vydrželo pár let, snad ne desítek let a pak se vrátili k těm kovovým ;D. Dále bude otázka, jestli na to přejdou jen u těch setů bez motorizace nebo u všech. Každopádně to je velmi špatná zpráva, že žádné výhody v tom nevidím a když si člověk kupuje nějaký ten nemotorizovaný vlak, tak většinou si ho stejně chce motorizovat  :(.

Clermont

Jeste otazka co to vydrzi pri tlaku na masinku zeshora. Kdyz masinka spadne na kolecka, dite zatlaci na ni apod. Kolecka vyskoci nebo se ohnou, poskodi se ten uchyt... No zaver nedelam,  necham se prekvapit.

Matthes_CS

Pro mě vidím výhodu, že se nebude opakovat lugbulk, kde bude chybět část nápravy. Pak ještě sem viděl diskuzi, že v zatáčkách se bude moct každé kolečko otáčet jinou rychlostí. Jinak bylo diskutováno o třetí plastu na plast a že se bude muset zkoušet, jak to vydrží.

Spíš se bojím více konce magnetických spřáhel.

peki

Citace od: Matthes_CS kdy 23.07.2019, 13:02:25
Pro mě vidím výhodu, že se nebude opakovat lugbulk, kde bude chybět část nápravy.

A místo 3 lotů ti budou stačit (teoreticky) 2. Píšu teoreticky, protože prakticky si to každý pořídí na BL.  Příde mi úsměvné nebo spíše k pláči jak se to stále odklání od "modelové" železnice k jakési jednorázové hračce. Motivací podle mne bylo šetření, ty osičky měli jako subdodávku, určitě ne zlepšení jízdních vlastností (či řešení možnosti točení kola v zatáčce různou rychlostí).   

Matthes_CS

Citace od: peki kdy 23.07.2019, 13:11:00
Citace od: Matthes_CS kdy 23.07.2019, 13:02:25
Pro mě vidím výhodu, že se nebude opakovat lugbulk, kde bude chybět část nápravy.

A místo 3 lotů ti budou stačit (teoreticky) 2. Píšu teoreticky, protože prakticky si to každý pořídí na BL.  Příde mi úsměvné nebo spíše k pláči jak se to stále odklání od "modelové" železnice k jakési jednorázové hračce. Motivací podle mne bylo šetření, ty osičky měli jako subdodávku, určitě ne zlepšení jízdních vlastností (či řešení možnosti točení kola v zatáčce různou rychlostí).

Ono když už jsem tu objednávku udělal, tak teď snad chvíli vydržím bez dalších nákupů, aspoň se mezitím ukáže jestli to za to stojí nebo se bude muset kupovat staré nápravy, než budou moc drahé (někdo už určitě začal).
To že to udělali hlavně kvůli sobě je asi jasné, ale dofuám, že to aspoň nějak ozkoušeli, aby to mělo podobné vlastnosti. Nebo někdo přijde s nějakým upravením, jako se teďka dávají na nápravy ty ložiska (Mirek už jsem koukal to taky dělal), tak snad to půjde nějak i tady, kdyby bylo nejhůř.

Anatyt

Citace od: Matthes_CS kdy 23.07.2019, 13:02:25
v zatáčkách se bude moct každé kolečko otáčet jinou rychlostí.

To platilo aj doteraz.

sohibil

#11
Na tej kovovej oske boli tie kolieska navoľno? Pretože keby sú napevno, neexistuje spôsosob ako docieliť aby sa na jednej strane otáčali inou rýchlosťou ako na druhej.

Mimochodom skutočný vlak rieši prešmyk v zákrutách úplne iným a podľa mňa geniálne jednoduchým spôsobom. TLC by sa mohli inšpirovať.
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

peter

Za mne to je jednoznačný krok zpět a pro mne tím vlaky končí :'(
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Clermont

Petre, si zvykneme a budeme zase jezdit  ;)

peter

Kdepak, tyhle plastové se brzo odřou a jezdit se nebude, takže vlaky jedině s kovovými osičkami.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peki

Citace od: peki kdy 23.07.2019, 12:09:33

Viděl jsem(nyní nemohu najít) řešení vlastních uchycení kol pomocí dílků


tak jsem si vzpomněl :)

mirek

Až budu mít nové nápravy v ruce, určitě je budu  modifikovat.

Chairudo

Další facka od Lega  :D

Už to tu zaznělo, ale jízdní vlastnosti budou 100% horší, se třením, ošoupáváním.... ty kovové osky jsou nesmrtelné.... utíkám se zásobit >:D
YouTube LEGO videa, Fotky z výstav na Flickr

fulda

Tady je vždy velké dilema, jestli mám být 100% lego a nebo připustím modifikaci.
Pokud připustím modifikaci, pak stačí najít vhodné ložisko (ideálně kuličkové), které bude pasovat do té rozšířené části. Na kovovou osu nalisovat dvě ložiska a dvoukolí a naopak dostanu mnohem lepší jízdní vlastnosti než kovová osa v plastovém pouzdře.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.

mirek

Citace od: fulda kdy 26.07.2019, 12:53:02
Pokud připustím modifikaci, pak stačí najít vhodné ložisko (ideálně kuličkové), které bude pasovat do té rozšířené části. Na kovovou osu nalisovat dvě ložiska a dvoukolí a naopak dostanu mnohem lepší jízdní vlastnosti než kovová osa v plastovém pouzdře.

Vhodné ložisko existuje a já si právě myslím, že by se do prostoru nápravy, kam se zacvakává kolečko s osičkami po obou stranách mohlo vejít.
Ale jak jsem řekl, až budu mít nové nápravy v ruce.


otaznik

Citace od: fulda kdy 26.07.2019, 12:53:02
Tady je vždy velké dilema, jestli mám být 100% lego a nebo připustím modifikaci.
Já si myslím, že tady žádné dilema není.

Matthes_CS

Citace od: otaznik kdy 26.07.2019, 22:11:09
Citace od: fulda kdy 26.07.2019, 12:53:02
Tady je vždy velké dilema, jestli mám být 100% lego a nebo připustím modifikaci.
Já si myslím, že tady žádné dilema není.

Když už i lego píše, ať si seženeme nelego kovové osičky, tak asi opravdu není.

peki

Tak velmi brzy (ještě koncem srpna) bude definitivně jasno.
Pro zajímavost video jak zlepší jízdní vlastnosti ložiska, která popisoval Mirek.

Matthes_CS

Už se prodávají ty nové Hidden Side sety, co jsem zahlédl na fb, tak kdo si to koupil, tak nápravy vyměnil a spřáhla také.

mirek

Nové nápravy nemám ještě na stole, ale tento TEST říká vše : nápravy s kovovou osou jsou podstatně lepší.
Nápravy z "vlaku duchů" jsou pro duchy,strašidla a příšery...jsou z hlediska použití pro vláčkaře prostě PŘÍŠERNÉ.

https://www.youtube.com/watch?v=dORr5MnoKAM&fbclid=IwAR2riCC-EKyTZfeOy8fJ-nXOsNzLxr1P7ijg4KNuInKCUEIrmunGEgT5cEI

Chairudo

Kde se dají tyto osičky sehnat?

Pasuje to Mirku na podvozek, nebo jsou potřeba nějaké úpravy?

díky


Citace od: mirek kdy 26.07.2019, 14:10:06
Citace od: fulda kdy 26.07.2019, 12:53:02
Pokud připustím modifikaci, pak stačí najít vhodné ložisko (ideálně kuličkové), které bude pasovat do té rozšířené části. Na kovovou osu nalisovat dvě ložiska a dvoukolí a naopak dostanu mnohem lepší jízdní vlastnosti než kovová osa v plastovém pouzdře.

Vhodné ložisko existuje a já si právě myslím, že by se do prostoru nápravy, kam se zacvakává kolečko s osičkami po obou stranách mohlo vejít.
Ale jak jsem řekl, až budu mít nové nápravy v ruce.



Citace od: peki kdy 06.08.2019, 15:59:42
Tak velmi brzy (ještě koncem srpna) bude definitivně jasno.
Pro zajímavost video jak zlepší jízdní vlastnosti ložiska, která popisoval Mirek.

YouTube LEGO videa, Fotky z výstav na Flickr

Matthes_CS

http://www.newelementary.com/2019/08/lego-review-71044-disney-train-station.html

Disney vlak jako další bez kovových osiček, ale opět s magnetickými spřáhly, ale zase bez PU ovladače.
Kolečka do náprav i červené a použité i na okrasu a dají se uchytit i třeba takto:

A trochu tam i testoval jak se zase kolečka s kovovými osičkami a bez nich chovají a došel k názoru, že plastové mají víc konzistentní dojezd, kovové dojeli jak hodně málo, tak i hodně navíc.

peki


mirek

Když jsem objevil na netu toto video, měl jsem k němu nedůvěru z toho důvodu, že to vypadá, že použil frikční motor na natažení.
Vytvořil jsem si jednoduchou nakloněnou rovinu z kolejí a samospádem pouštěl tři stejně konstruované vozíky.

1 bílý vozík     -   kovová osička používaná u prvních 9V LEGO vlaků - delší se zápichem na koncích
                           kolečka provrtaná skrz - osička z kolečka vyčnívá
2 modrý vozík -  kovová osička, tak jak ji známe
                          kolečko částečně provrtané
3 červený vozík - kovová osička není
                           kolečko má po obou stranách plastový kulatý výstupek

ANO, a takové je pořadí úspěšnosti dojezdu na nakloněné rovině vytvořené z kolejí.


mirek

Pokoušel jsem se upravit "nový"  podvozek. Marně. Tudy cesta nevede. Ani při použití ložisek.