Kostky.org

Obecné => CAD => Téma založeno: pet kdy 30.09.2014, 00:09:50

Název: LPub a gumičky
Přispěvatel: pet kdy 30.09.2014, 00:09:50
Ahoj, můžete mi, prosím, někdo poradit, jak dostanu rubber belt (např. http://brickset.com/parts/design-85543) do LPubu do rozpisu částí k danému kroku? V MLCadu jsem si ho nechal vygenerovat, v LPubu je vidět ve výsledném modelu, nedaří se mi ho ale nacpat do part listu u daného kroku (v souboru je jednak jako MLCAD RUBBER_BELT... a zároveň v MLCAD SKIP_BEGIN ... MLCAD SKIP_END jsou jednotlivé úseky).

díky
Název: Re: LPub a gumičky
Přispěvatel: milanv kdy 04.11.2014, 17:44:36
Ahoj.

Promiň, že jsem si tohoto vlákna nevšiml dřív.

Na generování pásů, řetízků atp. je speciálně udělaný LSynth (http://lsynth.sourceforge.net/), ale já ho nikdy nezkoušel, protože jsem si zatím vystačil s tím, co umí SR 3D Builder (ano, mám jen kvůli němu virtuální mašinu s Windows XP).

V návodu se to podle mě řeší stejně jako jakákoli jiná náhrada v seznamu dílků, např. minifig místo jednotlivých anatomických komponent. Koukni do velkého návodu na eurobricks (http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=83642&#entry1622128), konkrétně tvůj problém je řešený v sekci 3.5 a hned za tím je odkaz, jak to zkombinovat s LSynth (3.6).
Název: Re: LPub a gumičky
Přispěvatel: pet kdy 05.11.2014, 15:50:41
Ahoj, díky určitě zkusím. Cesta photoshopu (gimpu) mi zatím přišla jednodušší, protože gumička nasazená má jiný tvar než to, co bych chtěl v návodu. A vzhledem k tomu, že jde o jeden krok, moc jsem to neřešil (viz krok 21 v návodu na mini offroad truck http://lego.vanecek.info/?model=minioffroadtruck). Sice to není systémové, ale je to tak jak chci a je to rychle.

K těm dalším tipům - zkusím něco málo sepat o Brigl - možnost načtení LDraw pomocí javasciptu v prohlížeči. Na statické modely funguje vcelku bez problémů. Teď si hraju s možností jednoduchého pohybu částí. Tady je drobná ukázka na psíkovi - funguje zatím jen ocas, nějak nemám čas to dokončit (http://lego.vanecek.info/animace.php). Musíš mít nějaký prohlížeč s podporou WebGL (Chrome, Firefox, Opera, asi i Safari).

pet
Název: Re: LPub a gumičky
Přispěvatel: peter kdy 06.11.2014, 08:48:30
Citace od: pet kdy 05.11.2014, 15:50:41
... Tady je drobná ukázka ...

Bohužel nefunguje mi.
Název: Re: LPub a gumičky
Přispěvatel: milanv kdy 07.11.2014, 00:11:37
Citace od: pet kdy 05.11.2014, 15:50:41
Ahoj, díky určitě zkusím. Cesta photoshopu (gimpu) mi zatím přišla jednodušší.
...
Sice to není systémové, ale je to tak jak chci a je to rychle.

Počkej, to jsi nemohl zvládnout jen gimpem, když máš ty gumičky i v briglovském modelu...

A jinak: právě na to, abys mohl mít v seznamu dílů něco jiného než v modelu přesněje ten postup, co jsem ti na něj poslal odkaz. Dá se použít mnoha způsoby: v seznamu složené podčásti místo jednotlivých dílů (třeba minifig) nebo náhrady dílů tam, kde v modelu jsou díly virtuální - to je právě případ gumiček a kabelů. Do seznamu dáš dílek gumičky v základním tvaru a v modelu bude vyrenderovaný z mnoha virtuálních dílků "1 milimetr délky gumy" atp.

Ještě dodám, že to lze kombinovat s PLI souborem. Viz též návod. Ve zkratce jde o to, že v seznamu dílů bude ten stejný díl, ale v jiném než základním pohledu: např. baseplate zmenšená, některé díly jinak natočené atp. Šikovná věc, protože nemálo dílů je v ldraw natočené v základním tvaru tak, že např. nejsou vidět důležité vlastnosti dílu (splývá s jiným dílem) atp.

Citace od: pet kdy 05.11.2014, 15:50:41
K těm dalším tipům - zkusím něco málo sepat o Brigl.

To se moc těším a jsem opravdu zvědavý. Zkoušel jsem si s tím krátce hrát, ale jen na demo stránkách (možnost vložit vlastní model), nemám to rozchozené na vlastním serveru. A ty to máš moc pěkné: kvalitní render a ještě k tomu ty animace. O této možnosti jsem ani nevěděl. Opravdu paráda, těším se až se podělíš.
Název: Re: LPub a gumičky
Přispěvatel: pet kdy 07.11.2014, 19:04:44
No v shopu jsem jen upravil ručně návod. Gumičky jsem udělal v MLCadu, ale v LPubu se mi je nepodařilo rozumně zobrazit v oknýnku s dílkama - viz první příspěvek o MLCAD RUBBER_BELT.
Ten postup od Tebe asi bude fungovat, až bude čas tak otestuju.

Jinak co se animací týče, tak Brigl má základní podporu přímo v souboru, nepovedlo se mi ale omezit rozsah pohybu. Nicméně model je načten ve stromě a dá se poměrně jednoduše dostat na jednotlivé části modelu. Pak už si s tím můžeš dělat v zásadě co chceš. Bohužel nevím o žádném nástroji, který by s tím pomohl, takže jediná cesta, o které vím, je ruční editování souboru. Navíc Brigl ignoruje některé transformace (WORLD, LOOKAT apod.), což celou věc trochu komplikuje.

Vrtěti ocasem pak lze poměrně jednoduše v javascriptu:
              // zjištění hodnoty slideru
   var val = document.getElementById('tail').value / 100.0;
              // vytažení části pojmenované tail
   var tail = obj3d.brigl.animatedMesh.tail;
              // rotace ocasu
   tail.quaternion.x = val;

Ocas musí být definovaný v souboru samostatně a pak použit jako dílek. Naštěstí Brigl podporuje multipart document, takže celý model může být v jednom souboru.