Kostky.org

Obecné => ***archiv akcí*** => Výstavy, akce => Banská Štiavnica 2009 => Téma založeno: Cavelon kdy 18.05.2009, 18:06:29

Název: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Cavelon kdy 18.05.2009, 18:06:29
Ahojte!

Výstava sa pomaly, ale nezadržateľne približuje a tak som sa pustil do prvotného návrhu koľajiska. Vzhľadom na jeho veľkosť cca 10 x 1.6 m (či sa nám ho podarí vybudovať v predpokladanom rozsahu, ukáže čas a množstvo disponibilného stavebného materiálu) som ho rozdelil na moduly veľkosti 4 veľkých baseplates (96 x 96 studov = 76.8 x 76.8 cm), ktorých by malo byť dovedna 13 x 2 = 26 kusov.

Dominatnými prvkami stavby by mali byť nasledujúce prvky:
- pomerne veľká osobná stanica s nástupišťami, navzájom prepojenými podchodmi a nadchodmi spolu so staničnou budovou
- nákladná a prekládková stanica s príslušnými budovami a žeriavmi
- skrytá stanica pre dočasné odstavenie striedajúcich sa vlakových súprav
- 4 vjazdy do tunela
- pomerne dlhé rovné úseky hlavnej dvojkoľajnej trate
- vedľajšia jednokoľajná trať s 5 zastávkami)
- 2 kopce s množstvom domčekov
- 3 železničné priecestia
- 2 viadukty (jeden so zastávkou vedľajšej trate ponad osobnú stanicu s prepojením na jej nástupištia a jeden dlhý ponad hlavnú dvojkoľajnú trať a cestu)
- jazdiace nákladné a rýchlikové súpravy, motoráky na hlavnej a vedľajšej trati
- systém ciest s autíčkami
- možno ešte jedno prekvapenie  :)

Ako som už spomenul, ide o porvotný návrh, ktorý sa prirodzene pred zahájením stavby a počas nej bude ešte podľa potreby upravovať. Preto akékoľvek konštruktívne rady budú neustále vítané. :)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: peki kdy 18.05.2009, 22:46:47
Všiml jsem si že v K1 a M2 je vnitřní okruh propojen s vnějším. Jakým způsobem a kolik plánujete řídit/střídat vlakových souprav na jednom okruhu?

10 m se mi zdá celkem hodně, sice to bude široký jenom 1,6 m ale i tak je to 16 čtverečních metrů  :o

Jaká forma pomoci /spolupráce je očekávána  ;)   
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Cavelon kdy 18.05.2009, 22:53:03
Citace od: peki kdy 18.05.2009, 22:46:47
Všiml jsem si že v K1 a M2 je vnitřní okruh propojen s vnějším. Jakým způsobem a kolik plánujete řídit/střídat vlakových souprav na jednom okruhu?

Presný počet zatiaľ nie je presne stanovený, to sa ukáže počas testov - predbežne 4 alebo 5.

Citace od: peki kdy 18.05.2009, 22:46:47
10 m se mi zdá celkem hodně, sice to bude široký jenom 1,6 m ale i tak je to 16 čtverečních metrů  :o

Áno, máš pravdu, je to dosť veľa.  8)

Citace od: peki kdy 18.05.2009, 22:46:47
Jaká forma pomoci /spolupráce je očekávána  ;)  

Čas ukáže...  ;)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: zakm kdy 19.05.2009, 18:58:46
Cavelon ja by som si daval omnoho menšie cieľe no lespšie zrealizovateľné . Ked bereme do úvahy stav ľudí čo sa chcú aktívne zapojiť do tejto výstavy určite by som sa do MOCu tychto rozmerov nepustal ;)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Micho kdy 19.05.2009, 23:01:32
Citace od: zakm kdy 19.05.2009, 18:58:46
Cavelon ja by som si daval omnoho menšie cieľe no lespšie zrealizovateľné . Ked bereme do úvahy stav ľudí čo sa chcú aktívne zapojiť do tejto výstavy určite by som sa do MOCu tychto rozmerov nepustal ;)

Vieme, že to nebude vychádzka ružovou záhradou, ale je to v našich silách.  8)

V čom nám vieš pomôcť?  ;)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Micho kdy 19.05.2009, 23:01:41
Citace od: peki kdy 18.05.2009, 22:46:47
...
Jaká forma pomoci /spolupráce je očekávána  ;)   


Peki, to je slovo chlapa.   8) 8) 8)

Dáme vedieť a verím, že ak bude potrebné a možné, tak nám s tým helfnete.  :D
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Micho kdy 19.05.2009, 23:30:04
Keď mi Cavelon pvykrát predstavil návrh koľajišťa (bol len v jednom náčrte, nebol rozložený), tak sa mi to zdalo zbytočne komplikované a nejasné. Keď to rozložil do 3 vrstiev, tak som sa mi to postupne ako som to študoval veľmi zapáčilo. A musím uznať, že to Cavelon výborne premyslel. Jasné, to je môj názor.  8)

Koncepcia je postavená tak, že v prípade potreby môžeme niektoré úseky skrátiť tak, aby hrubý koncept ostal zachovaný.  ;)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: peki kdy 20.05.2009, 09:09:49
Citace od: Micho kdy 19.05.2009, 23:30:04
Koncepcia je postavená tak, že v prípade potreby môžeme niektoré úseky skrátiť tak, aby hrubý koncept ostal zachovaný.  ;)

To je mi jasné  ;). Čemu zatím nerozumím je jakým způsobem a pomocí čeho chcete řídit vlaky na okruhu a celkové "animaci":
- počítáte s ovládáním výhybek ?  Jinak nerozumím proč je vnitřní a vnější okruh propojen  ???
- budete/"budeme"  ;D používat pro řízení RCX/NTX nebo něco jiného ?

Nechci "Vám" do toho "naprázdno kecat", když nevidím přímo do kuchyně, rád se něčemu novému přiučím. Ze Svitav a Brna mám několik postřehů které je "zbytečné" znovu objevovat  ;D. Ale chápu, že není nad vlastní zážitek.

Čili jak jsem řekl jsem zde, chci pomoc z Brna máme nějaké nové 9V motory (asi 10 ty budou k dispozici). Čekám na další úkoly.  >:D
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Cavelon kdy 20.05.2009, 10:10:49
Citace od: peki kdy 20.05.2009, 09:09:49
- počítáte s ovládáním výhybek ?

Áno.

Citace od: peki kdy 20.05.2009, 09:09:49
Jinak nerozumím proč je vnitřní a vnější okruh propojen  ???

Aby mohli tie isté vlaky jazdiť obidvoma smermi ako v skutočnosti na dvojkoľajnej trati.

Citace od: peki kdy 20.05.2009, 09:09:49
- budete/"budeme"  ;D používat pro řízení RCX/NTX nebo něco jiného ?

Chcem skúsiť najprv RCX a ak to nepôjde dostatočne uspokojivo pomocou nich, zrealizujem vlastnú elektroniku.

Citace od: peki kdy 20.05.2009, 09:09:49
není nad vlastní zážitek.

Presne tak. 8)

Citace od: peki kdy 20.05.2009, 09:09:49
Čili jak jsem řekl jsem zde, chci pomoc z Brna máme nějaké nové 9V motory (asi 10 ty budou k dispozici). Čekám na další úkoly.  >:D

Fajn, určite Tvoju ponuku odbornej pomoci využijeme. :)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: peki kdy 20.05.2009, 11:52:45
Dobrá napřed k RCX:
===============
3 vstupy na čidla (na jeden vstup se dají připojit i dvě) takže cca 6 čidel. Vyděl jsem udělátko které umožní i více. Nicméně pouze 3 výstupy. Pokud si budeš hrát s diodama a změnou polarity tak 3 z celkových 6.

Pravdou je že RCX se může domlouvat s další RCX. Na to jsem nenašel dost odvahy. Každou kostkou jsem řídil samostatnou část = řídící program byl jednoduchý.

Doporučuji dvoumotorovou soupravu (vlaky ve Svitavách vydrželi cca 1 měsíc bez údržby). Jednomotorové soupravy v Brně měli problém po týdnu !!! Jeden výstup z RCX utáhne pouze 2 9V motory = jeden vlak.

RCX je dobrá na rozjetí vlaku, pak by měl následovat úsek který je napájený trafem, protože je podstatný rozdíl v regulaci rychlosti soupravy pomocí trafa a programově pomocí RCX


Výhybky
======
Pokud jsem udělal motorizované přepínání výhybky, kterou jsem nemodifikoval a nechal jsem jí v rámci cestu přepínat (několikrát za minutu, 24 hodin), zjistil jsem že cca po jednom dni testu se sice dále přepínala, ale kolej při přepínání nedoléhala vznikala milimetrová mezera, která začala způsobovat vykolejování.
   
Sečteno podtrženo
==============
1) dlouhodobé přepínání/řízení výhybkyje to určitě výzva  ;)
2) obávám se že řešení pomocí RCX nebude optimální
3) snažil bych se minimalizovat komplikace, pokud uřídíš na jednom okruhu 4 vlaky s tím že se budou náhodně střídat a takové okruhy tam jsou dva, tak je to 8 vlaků. Pokud bude na jednom okruhu problém je hodně pravděpodobné že bude jezdit aspoň druhý. Propojením okruhů se zvyšuje pravděpodobnost výskytu problému (výhybka, řízení , nečistota na kolejích) který způsobí zastavení obou okruhů.


Každopádně budu netrpělivě očekávat výsledky vašich testů a těším se na inovace  8)
 
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Cavelon kdy 20.05.2009, 12:29:59
Peki, ďakujem Ti za cenné rady a praktické skúsenosti. Všetko beriem do úvahy a plne s Tebou súhlasím.
Pokiaľ ide o riadenie, taktiež si myslím, že bude rozumnejšie a najmä flexibilnejšie vyvinúť vlastnú elektroniku. Ukážu testy.
Pokiaľ ide o výhybky, verím, že sa správajú ináč pri nepretržitom častom prepínaní (ako si spomínal) a pri prepínaní menej častom a nepravidelnom. To takisto budem testovať.
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: zakm kdy 20.05.2009, 20:14:10
Citace od: Micho kdy 19.05.2009, 23:01:32
Citace od: zakm kdy 19.05.2009, 18:58:46
Cavelon ja by som si daval omnoho menšie cieľe no lespšie zrealizovateľné . Ked bereme do úvahy stav ľudí čo sa chcú aktívne zapojiť do tejto výstavy určite by som sa do MOCu tychto rozmerov nepustal ;)

Vieme, že to nebude vychádzka ružovou záhradou, ale je to v našich silách.  8)

V čom nám vieš pomôcť?  ;)

Dobra otázka : sú dve možnosti bud budem mať vlastnú vítrinu ktorú bude tvoriž old town dioráma , alebo by som sa s vami pustil do stavania budov , alebo aspon nejakeho vyseku statickych casti , t.j. budovy popri zeleznici ...bol by zaujem ?

Rad totiz  pomozem , no potom uz nebudem moct mat soamostatnenu dioramu , lebo totiz mozno je lepsie dat jeden vacsi ako viac stavieb ale rozkuskovanych a mensich  ;)...
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Micho kdy 20.05.2009, 22:44:06
Citace od: zakm kdy 20.05.2009, 20:14:10
Dobra otázka : sú dve možnosti bud budem mať vlastnú vítrinu ktorú bude tvoriž old town dioráma , alebo by som sa s vami pustil do stavania budov , alebo aspon nejakeho vyseku statickych casti , t.j. budovy popri zeleznici ...bol by zaujem ?

Rad totiz  pomozem , no potom uz nebudem moct mat soamostatnenu dioramu , lebo totiz mozno je lepsie dat jeden vacsi ako viac stavieb ale rozkuskovanych a mensich  ;)...

Súhlasím s tebou, aj ja som za samostatnú diorámu. Pokiaľ ešte bude energia a chuť, tak privítame pomoc na koľajišti. Ale hlavne nech vznikne dobrá mestská dioráma.  ;)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Micho kdy 06.07.2009, 23:02:59
Včera som sa neplánovane dostal do Popradu a tak som skočil aj do Tatranskej Lomnice za Cavelonom Podiskutovali sme o všetkom možnom a aj o výstave v BŠ.

Dohodli sme sa, že keď sa Cavelon vráti z dovolenky na ktorú o pár dní ide, tak sa pustí do koľajištia. Tak by mohli vznikúť prvé moduly okolo polky augusta. 
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Micho kdy 27.07.2009, 18:31:00
Citace od: Micho kdy 06.07.2009, 23:02:59
...
Dohodli sme sa, že keď sa Cavelon vráti z dovolenky na ktorú o pár dní ide, tak sa pustí do koľajištia. Tak by mohli vznikúť prvé moduly okolo polky augusta. 

Priebežná informácia: Cavelon v Tatrách zahájil prvé reálne práce na železnici. Držím palce a teším sa na návštevy u neho. Priebežne budeme informovať, keď budeme mať niečo konkrétne a vhodné aj na foto.  ;)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Cavelon kdy 15.08.2009, 21:32:45
Vzhľadom na časový stres (do stavacích víkendov už ostáva iba 8 týždňov a práce je viac než dosť) som bol nútený trochu prepracovať koncepciu.

a) Zhotovil som prototyp ovládanej výhybky, ale na testy jej spoľahlivosti už nieto času, takže výhybky budú tentokrát ešte neovládané.
b) Počas našej diskusie s Michom sa ukázalo, že preprava hotových modulov nebude jednoduchá záležitosť. Nakoniec sme sa dohodli na rozmere krabíc cca 80 x 60 cm, z čoho vyplynula potreba "premodulovať" koľajisko do takto veľkých modulov.
c) Rozhodol som sa takmer strikne dodržať odporúčanú geometriu koľajiva, aby trate neboli iba položené, ale poctivo nacvakané na studoch.

Na základe spomínaných požiadaviek som teda prepracoval návrh celej stavby, ktorá by mala pozostávať z 38 modulov obsahujúcich 526 rovných a 86 oblúkových koľajníc, 7 ľavých a 15 pravých výhybiek. Dúfam, že vo VSŽ (ehm USS) majú dosť Fe na výrobu koľajiva, ktoré nám momentálne ešte chýba. ;D
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Micho kdy 09.09.2009, 00:00:27
Za posledné týždne sme dali dokopy naše vlastné zásoby a pozháňali aj odhadovaný chýbajúci stavebný materiál (hlavne cez BL, niečo z Legáčika v Košiciach). Hlavne kocky v zelenej boli problém, snáď budeme mať dosť. Tatranská Lomnica je teraz zavalená stavebným materiálom.

Takže Cavelon ako hlavný staviteľ teraz dostáva zabrať. Koľajište sa realizuje modulárnym spôsobom. Nejaké tie moduly sú už na hrubo hotové. Snáď si nájde trochu čas a hodí tu aj nejaké foto. Ja budem v priebehu týždňa u neho, takže prípadne urobím foto.  ;)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: peki kdy 09.09.2009, 08:48:42
Dovedu si představit, že na publikaci fotek asi není mnoho času. Doufám, že ale průběžně nějaká vzniká (včetně hromad nákupů z BL  ;D). Aby až bude za dlouhých zimních večerů čas vzniklo zajisté zajímavé téma popisující průběh výstavby modulárního kolejiště.  Zajímavé bude určitě porovnání výhod/nevýhod oproti nemodulárnímu postupu. Popis omezení (viz. přemodulování kvůli dopravě atd.), Materiálová náročnost atd. atd.
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Cavelon kdy 09.09.2009, 18:36:03
Veľmi sa ospravedlňujem, ale skutočne ako napísal Peki, teraz jednoducho nieto času na rečičky. Ak chceme výstavu stihnúť a prispiesť modelom na úrovni, musíme makať, makať a makať. Takže zatiaľ aspoň malá chuťovka a o ostatnom sa budeme baviť asi až počas výstavy... ;)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Shmade kdy 09.09.2009, 19:29:32
Na co jsou tam ty provázky?
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Cavelon kdy 09.09.2009, 19:34:03
Citace od: Shmade kdy 09.09.2009, 19:29:32
Na co jsou tam ty provázky?

Pomocou nich budem preťahovať káble popod násypy počas inštalácie modulov.
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Shmade kdy 09.09.2009, 19:35:54
Díky, dobrej trýček. :)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Colonel32 kdy 09.09.2009, 22:17:18
Nemohu si pomoct, ale kryté nástupiště bych čekal tak o brick výš.
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: peter kdy 10.09.2009, 09:34:55
Citace od: Colonel32 kdy 09.09.2009, 22:17:18
Nemohu si pomoct, ale kryté nástupiště bych čekal tak o brick výš.

To je jak v čechách, tady také na většině nádražích pomalu potřebuješ žebříky, aby jsi se dostal do vagónů ;D
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Micho kdy 10.09.2009, 10:48:23
Citace od: peter kdy 10.09.2009, 09:34:55
Citace od: Colonel32 kdy 09.09.2009, 22:17:18
Nemohu si pomoct, ale kryté nástupiště bych čekal tak o brick výš.

To je jak v čechách, tady také na většině nádražích pomalu potřebuješ žebříky, aby jsi se dostal do vagónů ;D

Aj na Slovensku je to tak ...  ;D
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Cavelon kdy 15.09.2009, 14:43:05
Oznamujem, že na základe Vaších pripomienok bolo vykonané niekoľko praktických meraní s vlakmi a nástupištiami. Následne bolo dohodnuté s dodávateľskou firmou ich zdvihnutie o jeden stud. V dôsledku dodatočných prác bude stanica odovzdaná o cca 3 týždne neskôr. Pokiaľ ide o dodávku materiálu, firma Mi&Cho doviezla dostatočné množstvo prefabrikátov, takže to nebude nijaký vážny problém. :)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Micho kdy 18.09.2009, 18:52:52
Včera neskoro večer som sa zastavil na chvíľu u Cavelona. Ukážkovo pripravil a rozložil viacmenej hotových 7 modulov (z 38). Jeden modul má veľkosť 96 x 64 studov, spolu to bolo rozložené na 96 x 448 studov. Dĺžka bola cez 3,5 m. Vyzerá to výborne, škoda, že ani fotoaparát nedokáže zachytiť tu masu a krásu Lega. Cavelon urobil pár snímkov, ale nepáčili sa nám. Snáď za denného svetla spraví lepšie. ;)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Cavelon kdy 18.09.2009, 21:19:52
Skúsil som dnes po návrate z práce niečo nafotiť, ale dosť ťažko sa fotia také veľké haraburdy v malej izbe. ;D Nuž posúďte sami:
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Cavelon kdy 18.09.2009, 21:23:34
Stihol som to len tak-tak, lebo o pár minút sa dovalila demoličná čata a spôsobila mi menšie zdravotné ťažkosti. ;D
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Cavelon kdy 18.09.2009, 21:24:53
... a po dobre vykonanej práci ešte zaslúžený odpočinok hlavného búrača:
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Hana129 kdy 18.09.2009, 21:33:01
Vypadá to moc hezky a je vidět už velký kus práce. To občasné bouraní, je třeba, ať dílo projde pořádnou zátěžovou zkouškou  ;).
Snad se  po odpočinku, pak stane z velkého burače  velký pomocný  stavitel a pomůže to uvést do původního stavu.
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Vasyk kdy 18.09.2009, 22:42:21
WOW !! Už se těším až to uvidím naživo.
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: otaznik kdy 18.09.2009, 22:45:29
Ten terén z LEGA vypadá naprosto skvěle (kam se na to hrabe "modelová železnice").
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Micho kdy 30.09.2009, 00:04:16
Cavelon na železnici tvrdo pracuje. Má hotových skoro polovicu modulov z 38. 8)  Nedočkavo čaká na dodávku krabíc, do ktorých moduly zabalí a ktoré spomínam práve tu (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=24696.msg110708#msg110708). Hotové moduly mu zahlcujú byt, takže si výroba krabíc musí pohnúť, aby tatranci mali kde bývať.  ;D

Toľko informácia na základe nášho vzájomného telefonátu. Predpokladám najneskorší môj príchod do Tanskej Lomnici aj s krabicami do 2 týždňov. Dovtedy musí Cavelon vydržať. Potom spravíme aj nejaké ďalšie foto.  ;)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Micho kdy 30.09.2009, 18:39:08
Citace od: Micho kdy 30.09.2009, 00:04:16
... Nedočkavo čaká na dodávku krabíc, do ktorých moduly zabalí a ktoré spomínam práve tu (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=24696.msg110708#msg110708). Hotové moduly mu zahlcujú byt, takže si výroba krabíc musí pohnúť, aby tatranci mali kde bývať.  ;D
...

Dnes má výrobca krabíc veľmi príjemne prekvapil. Polovicu krabíc mám už v aute a polovicu v našom sklade. Krabice spĺňajú požadované parametre. Trvalo im to 4 pracovné dni, rátal som s 2 týždňami. Cavelon sa tomu veľmi potešil.  :D
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Micho kdy 02.11.2009, 22:51:53
Aspoň písomne, Cavelon ani poriadne nesleduje fórum aby stihol dokončiť koľajište. Stojí na tom časovo dobre. Dokončuje posledné moduly z 38. Museli sme ešte 2 x dopĺňať zásoby materiálu na stavbu, s niečím nám pomohol matny z jeho http://www.bricklink.com/store.asp?p=svk, s niečím www.legacik.sk, niečo aj z iných BL.

Záver: Ideme podľa plánu, prvý stavebný víkend sa bude koľajište kompletizovať a oživovať v priestoroch múzea banskej Štiavnice. Doprava zabezpečená.  8)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Micho kdy 03.11.2009, 09:02:07
Ešte tu mám požiadavku od Cavelona na stavbu hradu resp. nejakej dominanty do koľajišťa na plošine o veľkosti zhruba 64 x 32 studov, prípadne 48 x 48 studov. Nie je potrebný detailne spracovaný hrad, jedná sa skôr o vhodne spracovanú siluetu hradu / zámku, ktorý bude takou menšou dominantou koľajišťa. Stavba bude umiestnená vpravo v zadnej časti koľajišťa. Najbližšia vzdialenosť pozorovateľov bude cez 2,0 m.  Schematický obrázok je tu: Schéma koľajišťa (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=23597.msg108128#msg108128)

Nedávno bola zverejnená stavba, ktorá by myslím bola vhodnou inšpiráciou pre takúto stavbu -  (Vlastní) Hrad (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=25537.msg111801#msg111801)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Micho kdy 20.11.2009, 00:21:48
Citace od: Micho kdy 03.11.2009, 09:02:07
Ešte tu mám požiadavku od Cavelona na stavbu hradu resp. nejakej dominanty do koľajišťa na plošine o veľkosti zhruba 64 x 32 studov, prípadne 48 x 48 studov. ...

Takže hrad zabezpečený, spravil ho Luky 007 s mojou menšou pomocou. Verím, že vhodne zapadne do koľajišťa.  ;)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Micho kdy 20.11.2009, 01:03:00
Ešte tu mám pár záberov zo začiatku októbra, na ktoré som pozabudol. Vtedy bola nahrubo hotová predná časť koľajišťa (teda polovica).

Je tu záber celku, po rozložení to prechádzalo z jednej izby cez chodbu do druhej. Plus pridávam aj nejaké detailnejšie zábery. Zatiaľ to je také ešte holé ...  ;)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Micho kdy 20.11.2009, 01:03:39
...
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Shi-So kdy 20.11.2009, 08:31:45
Tebe musi zena milovat ;D
Jinak je to parada, tesim se, az tam budou i stromky a dalsi detaily
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: mirek kdy 20.11.2009, 09:04:14
Bude mi velkou ctí, když moje vagonky budou na tomto krásném kolejišti i jenom stát.
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: peter kdy 20.11.2009, 09:32:01
Citace od: mirek kdy 20.11.2009, 09:04:14Bude mi velkou ctí, když moje vagonky budou na tomto krásném kolejišti i jenom stát.

To si myslím!

Osobně doufám a velmi bych se přimlouval aby toto velmi čisté Lego kolejiště, nebylo poznamenáno jinými velkými viditelnými modelářskými úpravami a technikami. Toto kolejiště je totiž velmi zdárným přikladem toho, jak LEGO vypadá ve své čisté a neposkvrněné kráse. Opravdu bravurní práce!

Zároveň si dovolím vznést jedno velké přání. Velmi rád bych uvítal a ocenil, kdyby i kolejiště v Roztokách si z tohoto modelu vzalo opravdu velké ponaučení a též se co možná nejvíce oprostilo od modelářských a nelego excesů, viz. minulé výstavy. Pokud jsou nutné pro vylepšení vlastního dojmu, např. LED osvětlení, tak prosím o co možná nejšetrnější přístup a též maximální "skování". Již mnohokrát jsem nejen já, ale i jiní upozorňoval, že nejsme spolek modelářů, ale AFOLů. Pod tímto pojmem si proto předstvuji bandu lidí, která je příznivcem především této stavebnice. Výstavy jsou skoro jedinou možnou příležitostí, kdy se náš klub může na venek presentovat a tak široké veřejnosti představit. Proto ať na LEGO výstavě je vidět LEGO a nemusíme tak slýchávat postřehy návštěvníků (dětí), že to a to by si rády doma také zkusili sestavit, ale nemohou jelikož bez úprav to je nemožné apod. ;)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: peki kdy 20.11.2009, 10:20:22
Pěkná práce. Jak dlouho to stavíš? Co s tím potom po výstavě uděláš?
- schováš (kam) ?
- rozebereš (není to škoda) ?

Kolik ti tam bude jezdit vlaků?
Jaká je finální plocha v M2
Zatím jsem neviděl fotku el. ovládání  :o

Citace od: peter kdy 20.11.2009, 09:32:01
Zároveň si dovolím vznést jedno velké přání. Velmi rád bych uvítal a ocenil, kdyby i kolejiště v Roztokách si z tohoto modelu vzalo opravdu velké ponaučení a též se co možná nejvíce oprostilo od modelářských a nelego excesů, viz. minulé výstavy.

Bohužel tě zklamu, kolejiště v Roztokách je už naplánované a bude se stavět opět jiným způsobem (nejsou lidi ani materiál). Asi mi to opravdu nedochází, ale nevidím nic fascinujícího na stavbě stoupací rampy dlouhé 3 m, když to mohu vyřešit nesrovnatelně rychleji jiným způsobem a následně zamaskovat. Ale slibuji že tohoto znesvěcení se dopustím naposledy. Rád předám štafetu někomu jinému.

Citace od: peter kdy 20.11.2009, 09:32:01
Proto ať na LEGO výstavě je vidět LEGO a nemusíme tak slýchávat postřehy návštěvníků (dětí), že to a to by si rády doma také zkusili sestavit, ale nemohou jelikož bez úprav to je nemožné apod. ;)

Kolik takových rozhovorů jsi proboha slyšel  ??? Troufnu si říci že jak ve Svitavách tak Brně jsem byl jedním z nejčastějších návštěvníků z fóra a u vlakových stolů jsem slyšel něco úplně jiného.

Každopádně konstruktivní připomínky spojené s příslibem pomoci (já postavím to a to) rád uvítám v tématu kolejiště v Roztokách (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=20071.0)


Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Micho kdy 20.11.2009, 10:39:43
Hlavný staviteľ je Cavelon, ja mu pomáham s materiálom a riešim podporné veci, hlavná ťarcha stavby je na ňom. Pomáha mu v tom celá rodinka.  8) 8) 8)

Obdivujem jeho nasadenie a rýchlosť, toleranciu jeho manželky. Momentálne je vo veľkom časovom tlaku, keď sme boli spolu tento týždeň utorok, tak sa vyjadril, že takéto koľajište chce viacej času. Odhad, asi tak 1 rok. Od prípravy plánu koľajišťa, po zabezpečenie materiálu a až samotnú stavbu. Samozrejme, že teraz sme vyriešili veľa vecí a získavame množstvo skúsenosti, ktoré tvorbu prípadného ďalšieho koľajišťa len urýchlia a zjednodušia. To sme však ešte len v prvej časti cesty, dôležité je oživenie a samotná 2 mesačná výdrž v prevádzke na výstave. 

Veľký problém je absencia vhodných priestorov na stavbu. Mať tak rodinný domček a v ňom voľnú garáž, to by bolo super. Alebo taký priestor, aký má mirek na povale ... To by bola paráda.  ;)

Citace od: peki kdy 20.11.2009, 10:20:22
Pěkná práce. Jak dlouho to stavíš? Co s tím potom po výstavě uděláš?
- schováš (kam) ?
- rozebereš (není to škoda) ?

Kolik ti tam bude jezdit vlaků?
Jaká je finální plocha v M2
Zatím jsem neviděl fotku el. ovládání  :o

Čo viem to odpoviem, zvyšok musí Cavelon. To budete musieť trochu počkať.  ;)

Koľajište sa skladá z 38 modulov zložených v 2 radoch po 19 modulov o veľkosti 2x3 baseplate (51,2 x 76,8 cm). Teda dľžka je 970 cm, hľbka 153 cm. Pri rozmeroch 9,7x1,5 m to činí zhruba 14,5m2.

Či s tým po výstave spravíme, to sme ešte nevyriešili. Na to máme času dosť.  ;)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Cavelon kdy 20.11.2009, 13:13:00
Len stručne, lebo čas je nekompromisný.

Citace od: peki kdy 20.11.2009, 10:20:22
Pěkná práce. Jak dlouho to stavíš? Co s tím potom po výstavě uděláš?
- schováš (kam) ?
- rozebereš (není to škoda) ?

Kolik ti tam bude jezdit vlaků?
Jaká je finální plocha v M2
Zatím jsem neviděl fotku el. ovládání  :o


Myslím, že som s praktickou stavbou začal na prelome augusta a septembra.
Čo s tým potom? Neviem a ani ma to teraz netrápi, teším sa neskôr na tieto starosti. ;D
Vlakov by tam podľa mojej predstavy mohlo jazdiť 10-15 (hrubý odhad, budem to riešiť v najbližších dňoch, či hodinách).
Finálna plocha, lepšie povedané pôdorys by mal byť cca 234000 studov štvorcových, čo je cca 15 m2.
Elektronické ovládanie práve vyvýjam, takže fotky ešte neexistujú. Keď to bude funkčné, tak sem potom hodím nejaké obrázky.
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: otaznik kdy 21.11.2009, 17:37:34
Chlapi, to je nádherná práce, ten LEGO terén, naprosto úžasné, nenahraditelné.
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Micho kdy 23.11.2009, 20:14:21
Aby som ucelil thread, tak dopĺňam link na stavbu koľajišťa v priestoroch Starého zámku. Jednalo sa o položenie modulov v priebehu stavebného víkendu. Oživenie chodu vláčikov nás čaká o týždeň. Veľká časť príspevokov je venovaná položeniu koľajišťa na mieste určenia.

Banská Štiavnica / 2. stavebný víkend: 21.11. + 22.11.2009 (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=25639.0)
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Micho kdy 14.12.2009, 23:03:52
Dám informácie ku koľajisku sem na to najsprávnejšie mesto. Rekapitulácia: Keďže oživenie koľajiska sa hlavne z časových dôvodov nepodarilo k vernisáži, tak bol zvolený náhradný termín - a to dnešný deň 14.12.

Aktuálne informácie o sprevádzkovaní koľajiska: Cavelon tam dnes je so svojou polovičkou od rána 9-tej hodiny. Je tam ešte stále aj teraz, ja som v KE. Spojazdnených je zhruba 4-5 súprav jazdiacich naraz. ;)

Naráža na problémy nielen s ovládaním ale hodne s problémami mechanického razu na výhybkách. Teplota na Starom zámku je veľmi nízka, pohybuje sa do 10 stupňov. Tuhnú výhybky, ak vláčik ide zo smeru, ktorý nie je prepnutý, tak jazýček na výhybke by mal umožniť prejdeniu vlaku - mal by pružiť. V tomto prípade pri týchto teplotách sa neuvoľňuje a prekvapujúco sa vlaky aj vykoľajujú práve na týchto neprepnutých výhybkách. Preto sú volené iné náhradné trasy.  ::)

Je to zaujímavé zistenie, ktoré musíme pre budúcnosť brať do úvahy. Sú tu aj ďalšie mechanické problémy, viacej možno uvedie Cavelon. Svitavy a Brno mali teplotné optimálnejšie podmienky, takže aj pre iných pozor na tieto problémy. :(

Je tu tým vyššie riziko problémov s funkčnosťou koľajiska. Dúfam, že to bude držať a že z rána nebudeme mať pravidelne zamrnuté trate. Vo štvrtok tam budem aj ja, takže som zvedavý, či to vydrží ... ;) Budem to musieť konzultovať s múzeom.
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: mirek kdy 15.12.2009, 12:44:39
Pro mechanické problémy s výhybkami doporučuji vyzkoušet následující řešení.
Použijte INDULONU, namažte (lehce, tedy malým množstvím) kluzné části jazýčku.
S indulonou mám dobré zkušenosti. Používám ji jako mazadlo na převody do 9V motorků.
Když to nepomůže,... výhybky budou alespoň vonět.  ;D
Název: Re: Stavba krajiny so železnicou
Přispěvatel: Cavelon kdy 15.12.2009, 14:36:10
Ako povedali na Markíze, tak sa aj stalo. :)
Vlaky opustili stanicu a koľajište je od dnešného dňa spojazdnené. Jazdí na ňom 5 vláčikov a sekvencia trvá asi 6 minút. Po dvojminútovej pauze je ju možné tlačidlom znovu spustiť.

Pre mňa to znamená, že po takmer polroku budem mať konečne čas aj na iné veci a jednou z nich bude aj to, že sem umiestnim podrobný popis celej stavby. Postupne sem budem dopĺňať informácie a skúsenosti, ktoré som nadobudol, takže všetko sa dozviete. ;)