"Procento" je strašně zavádějící termín. Mnoho lidí si totiž neuvědomuje, že nelze použít samostatně, protože to znamená "setina". U té je také jasné, že musím dodat, pokud nechci mlžit, "setina čeho". V tomto případě je otázkou jestli původní nebo nové ceny. Pokud původní, může být to navýšení klidně 1000% (třeba z pětistovky na 5500), pokud to uvádím v procentech nové, výsledné ceny, tak to navýšení samozřejmě nemůže nikdy být větší než 100%.
Aby se v tom udělal aspoň trochu pořádek, zavádějí se další termíny (marže, rabat, přirážka) a to přesně poslal Peki - dík. Já tento příspěvek píšu jen jako upozornění na to, že mnoho prodejců, markeťáků atp. tyto definice nezná nebo záměrně nepoužívá a obzvlášť tady ve vláknech kolem slev a výprodejů už jsem mockrát našel "lákavá, ale nesmyslná procenta". Tak na to chci jen upozornit.