Má již někdo ovladač 8879? máte nějaké zkušenosti jak to funguje? jak vzorně se chovají motory? co říkáte na cenu celého doplňkového PF systému ( k8882 ) ? Jakou kapacitu má ten lithium-polymerový battery box (8878)?
oficiální stránka SaH http://shop.lego.com/ByTheme/Leaf.aspx?cn=587&d=70
Narovinu: do vlaků nedělám, mě zajímá hlavně ten ovladač.
Osobně si myslím že rc vlaky měli výhodu v tunelu, že se jim signál tak snadno neztratil, ale co do konstrukce kolejiště, tak PF bude jednodušší dovybavit - jak jízda na battery pack, tak se dá snadno postavit "napájecí vagonek", kdy při jízdě po starých elektrických kolejích by se dobíjely baterie, a na nových na ně mašinka pojede.
Citace od: MeNadruhou kdy 14.05.2009, 22:32:01
Má již někdo ovladač 8879? máte nějaké zkušenosti jak to funguje? jak vzorně se chovají motory? co říkáte na cenu celého doplňkového PF systému ( k8882 ) ? Jakou kapacitu má ten lithium-polymerový battery box (8878)?
Ahoj NeNadruhou,
nový ovladač vlastním již nějaký týden a jsem s ním vcelku spokojen, receiver poslouchá. Ovladač umožňuje sedm rychlostí vpřed a sedm vzad, navíc z jakékoli rychlosti můžeš stopnout (červený knoflík). Nevýhodou je kruhový pohyb ovladače, mně by více vyhovoval lineární. Když přetočíš ovladač o sedm dílků jede motor na nejvyšší otáčky, můžeš ovšem točit dál a nic se nestane, při opačném pohybu se při prvním dílku sníží otáčky, takže můžeš přetáček jak chceš a vždy při zpětném otočení ubíráš - vcelku sympatická vlastnost.
Nový akumulátor mám sice objednaný (s celou k8882), ale bude k dispozici až v červenci takže nic nevím.
Citace od: vasek kdy 15.05.2009, 07:44:25Nový akumulátor mám sice objednaný (s celou k8882), ale bude k dispozici až v červenci takže nic nevím.
Měl by jsi dostat celou sadu K8882. Jediné co nedodají je nabíjecí trafíčko, alespoň u mě to tak bylo. Co jsem však koukal, tak ten akupack je z výroby nabit, takže první vyzkoušení je nejspíše možné.
Citace od: peter kdy 15.05.2009, 08:29:34
Citace od: vasek kdy 15.05.2009, 07:44:25Nový akumulátor mám sice objednaný (s celou k8882), ale bude k dispozici až v červenci takže nic nevím.
Měl by jsi dostat celou sadu K8882. Jediné co nedodají je nabíjecí trafíčko, alespoň u mě to tak bylo. Co jsem však koukal, tak ten akupack je z výroby nabit, takže první vyzkoušení je nejspíše možné.
Mne nedodali nic s tím že zatím není k dispozici. Tys měl objednanou celou sadu nebo jen akupack + nabíječku ?
Citace od: vasek kdy 15.05.2009, 08:34:55
Citace od: peter kdy 15.05.2009, 08:29:34
Citace od: vasek kdy 15.05.2009, 07:44:25Nový akumulátor mám sice objednaný (s celou k8882), ale bude k dispozici až v červenci takže nic nevím.
Měl by jsi dostat celou sadu K8882. Jediné co nedodají je nabíjecí trafíčko, alespoň u mě to tak bylo. Co jsem však koukal, tak ten akupack je z výroby nabit, takže první vyzkoušení je nejspíše možné.
Mne nedodali nic s tím že zatím není k dispozici. Tys měl objednanou celou sadu nebo jen akupack + nabíječku ?
- takže celou sadu ...
Citace od: peter kdy 15.05.2009, 09:02:52
Citace od: vasek kdy 15.05.2009, 08:34:55
Citace od: peter kdy 15.05.2009, 08:29:34
Citace od: vasek kdy 15.05.2009, 07:44:25Nový akumulátor mám sice objednaný (s celou k8882), ale bude k dispozici až v červenci takže nic nevím.
Měl by jsi dostat celou sadu K8882. Jediné co nedodají je nabíjecí trafíčko, alespoň u mě to tak bylo. Co jsem však koukal, tak ten akupack je z výroby nabit, takže první vyzkoušení je nejspíše možné.
Mne nedodali nic s tím že zatím není k dispozici. Tys měl objednanou celou sadu nebo jen akupack + nabíječku ?
- takže celou sadu ...
To je zvláštní....holt těch 6 týdnů vydržím, já byl stejně nejvíc natěšenej na novej ovladač a ten již mám. Ovšem pokud se Shmade rozhodne v LTR povolit modelářské akupacky tak objednávku zruším a nechám si raději ten m. akupack postavit.
to peter: jsi teda ochoten zveřejnit, jakou má ten akupack kapacitu?
No jasně, ale teď z hlavy to přesně nevím - musim se pak podívat doma. Myslím ale, že to bylo něco kolem cca 1300mAh.
ta kapacita je teda nic moc, ale vzhledem k velikosti to neni zase tak zlé . ma někdo odvahu rozmontovat ovladač a ten box- nebo na netu najit fotky jak to vypadá uvnitř... celkem by mě to zajímalo.
Citace od: MeNadruhou kdy 15.05.2009, 10:36:03
ta kapacita je teda nic moc, ale vzhledem k velikosti to neni zase tak zlé . ma někdo odvahu rozmontovat ovladač a ten box- nebo na netu najit fotky jak to vypadá uvnitř... celkem by mě to zajímalo.
Myslim, ze vzhledem k velikosti je to naprosto OK. Porad lepsi nez NiMH. Vem si, ze je to 7.2V, tedy v NiMHu 6 clanku. To se vahou a velikosti neda srovnat. Li-Po je proste napred.
Citace od: xtepn01 kdy 15.05.2009, 11:01:38
Citace od: MeNadruhou kdy 15.05.2009, 10:36:03
ta kapacita je teda nic moc, ale vzhledem k velikosti to neni zase tak zlé . ma někdo odvahu rozmontovat ovladač a ten box- nebo na netu najit fotky jak to vypadá uvnitř... celkem by mě to zajímalo.
Myslim, ze vzhledem k velikosti je to naprosto OK. Porad lepsi nez NiMH. Vem si, ze je to 7.2V, tedy v NiMHu 6 clanku. To se vahou a velikosti neda srovnat. Li-Po je proste napred.
No pokud je napřed tak si otevři mobil a podívej se jak velká je v telefonu, a do prostoru 4*8 tudu 3 kostky na výšku se dá uzavřít víc...
Citace od: MeNadruhou kdy 15.05.2009, 11:42:05
Citace od: xtepn01 kdy 15.05.2009, 11:01:38
Citace od: MeNadruhou kdy 15.05.2009, 10:36:03
ta kapacita je teda nic moc, ale vzhledem k velikosti to neni zase tak zlé . ma někdo odvahu rozmontovat ovladač a ten box- nebo na netu najit fotky jak to vypadá uvnitř... celkem by mě to zajímalo.
Myslim, ze vzhledem k velikosti je to naprosto OK. Porad lepsi nez NiMH. Vem si, ze je to 7.2V, tedy v NiMHu 6 clanku. To se vahou a velikosti neda srovnat. Li-Po je proste napred.
No pokud je napřed tak si otevři mobil a podívej se jak velká je v telefonu, a do prostoru 4*8 tudu 3 kostky na výšku se dá uzavřít víc...
V telefonu mas taky Lithiovou baterku. Spis sice Li-Ion nez Li-Po, ale to je +- stejne. Telefon ale pouziva jednoclanek. Tady je dvouclanek. Navic tam nejspis bude nejaka dodatkova nabijeci elektronika + ty mechanicke dily pro ovladani bez IR. Cele to musi dychat, pac se baterka pri vybijeni zahriva. Cekat vic, nez tech 1200mAh je naivni.
Můžu se zeptat na kolik je ten ovladač kompatibilní s ostatnímy PF prvky třeba stavebnicí 8183( potažmo PF podvozkem)
Pokud se to někde řešilo tam bych prosil odkaz
Nemám žádný zdroj, ale jsem si jist, že je to 100% kompatibilní. Pokud ne, je někdo v Legu idiot ;D
Takže po domácí kontrole je na baterii napsáno toto:
LITHIUM ION POLYMER
Rechargeable 7,4V/1100mAh
Made in China ;D
poslední údaj mi krev pije nejvíc ;D ;D
Citace od: Rewolt kdy 15.05.2009, 13:50:08
Můžu se zeptat na kolik je ten ovladač kompatibilní s ostatnímy PF prvky třeba stavebnicí 8183( potažmo PF podvozkem)
Pokud se to někde řešilo tam bych prosil odkaz
Je to v mojí recenzi na 8184 (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=23326.msg102727#msg102727). Kompatidebilní je 8), řídit se tím nedá.
jaké jsou momenty motorů pro jednotlivé stupně? stejné nebo postupně rostoucí? zajímá mě to hlavně u xl motoru
Nerozumím obratu "momenty motorů", můžeš to vyjádřit jinak ?
Citace od: vasek kdy 16.05.2009, 22:28:10
Nerozumím obratu "momenty motorů", můžeš to vyjádřit jinak ?
no tím myslím zda je moment pro každou tu rychlost stejný , nebo je pokaždé jinak velký. u jednoho a toho samýho motoru, ale řízenýho tímhle ovladačem
Citace: xtepn01 10.03.2009, 20:06:53
Elektromotory nemají kroutící moment závislý na napětí. Proporcionální řízení změnou napětí ovládá jen otáčky motoru. Dá se říct, že kroutící moment se nemění a je na otáčkách nezávislý. Kroutící moment je určen proudem - a tedy tím, kolik snese samotný motor, vodiče, baterka, apod.
Zjednodušeně se dá říct, že převodovka u motoru nemá smysl, stačí jedno pevné zpřevodování, které vhodně převede rychlé otáčky elektromotru na výstup. Převodovka kde se mění převodové poměry je pro elektromotor (až na vyjímky) nesmyslná.
Pokud jsi myslel kroutící moment, tak odpověď máš nahoře.
Pokud jsi myslel velikost změny otáček motoru, tak rozdíl mezi jednotlivými stupni je přibližně stejný.
kroutící moment je závislý na napětí. Jinak by regulace změnou napětí nemohla fungovat(otáčky jsou u stejnosměrných motorů závislé na kroutícím momentu). Kromě toho je kroutící moment elektromotorů závislý na otáčkách - s přibývajícími otáčkami klesá(kdyby to tak nebylo, tak by se nezastavil nárůst otáček a motor by zrychloval, dokud by se nezadřel)
Račte pánové nastudovat:
http://www.philohome.com/motors/motorcomp.htm
To jsem samozřejmě nastudoval, ale zaráží mne, že moje motory se nějak těmi tabulkami nechtějí řídit ;D.
Ne těch tabulkách je vidět, jak je kroutící moment závislý naotáčkách a napětí(a proudu na něm závislém) Na tabulce to na první pohled vypadá, že proud a kroutící moment je na napětí nezávislý, ale koukněte hned vedle na otáčky, při kterých je kroutící moment naměřen.
to už tady někde v diskuzích bylo . mě jen zajímá jak je ten motor řízen. řekl bych že pulsně, tudíž se může kroutící moment chovat jinak něž při změně napětí. u velkých elektromotor je rozběhový moment mnohonásobně větší něž provozní... takže polopatě. kolik je pro každou rychlost danou tímto ovladačem?!
Nejsem žádný elektrotechnik, ale recever pouští do motoru odstupňovaně napětí, takže si myslím, že otáčky jsou řízeny změnou napětí. Pokud mi SZ polopaticky vysvětlíš princip pulzního řízení budu ti vděčný.
RCX/NXT/PF mají určitě motor drivery s PWM. Tj. napětí je konstantní, mění se jen 'duty cycle' - střída. Viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Pulzn%C4%9B_%C5%A1%C3%AD%C5%99kov%C3%A1_modulace
Citace od: Jindroush kdy 17.05.2009, 23:32:55
RCX/NXT/PF mají určitě motor drivery s PWM. Tj. napětí je konstantní, mění se jen 'duty cycle' - střída. Viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Pulzn%C4%9B_%C5%A1%C3%AD%C5%99kov%C3%A1_modulace
Pulsně šířková modulace, neboli PWM (Pulse Width Modulation)...Vzhledem ke svým vlastnostem je pulsně šířková modulace často využívána ve výkonové elektronice pro řízení velikosti
napětí nebo
proudu.
Například střídač může připojovat na stejnosměrný elektromotor pulsně-šířkově modulované napětí. Rozptylová indukčnost motoru se pak chová jako dolnofrekvenční propust, takže proud a tedy i moment motoru je spojitý.
Jenže že je moment spojitý neříká nic o jeho velikosti a průběhu
Stejná regulace se používá u RC modelů aut - a tam je kroutící moment závislý (stačí jednoduchý pokus-držet motor ve stallu, přidávat plyn a měřit napětí a proud - kroutící moment je závislý na proudu)
Citace od: peter kdy 15.05.2009, 19:16:41
Takže po domácí kontrole je na baterii napsáno toto:
LITHIUM ION POLYMER
Rechargeable 7,4V/1100mAh
Made in China ;D
Mohl bys ji prosím zvážit ?
Díky
Citace od: peter kdy 15.05.2009, 19:16:41
Takže po domácí kontrole je na baterii napsáno toto:
LITHIUM ION POLYMER
Rechargeable 7,4V/1100mAh
Made in China ;D
to je nějaká nová technologie? nja myslel že jsou jen Li-Ion a Li-Pol, ale tohle by bylo Li-Ion-Pol ;D
Citace od: vasek kdy 20.05.2009, 12:07:29
Citace od: peter kdy 15.05.2009, 19:16:41
Takže po domácí kontrole je na baterii napsáno toto:
LITHIUM ION POLYMER
Rechargeable 7,4V/1100mAh
Made in China ;D
Mohl bys ji prosím zvážit ?
Díky
Naše starší kuchyňská váha mi ukázala 98g.
No to je slušná váha, a to byl akumulátor prázdý nebo plný ? >:D
Díky Vašek
Pořídil jsem si ovladač. a narazil na jednu věc. Když používám "polovinu" tohohle ovladače (levou kanál 1) pro jízdu, a "pravou" půlku obyčejného pro řízení, tak se mi auto zastaví.
Zpozoroval někdo podobný ůkaz? Jinak musím říct, že mi ovladač pomohl obejít problém málo dimenzovaného převodu >:D (http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=383574) se mi plynule rozjede
Citace od: MeNadruhou kdy 15.09.2009, 22:05:05
Když používám "polovinu" tohohle ovladače (levou kanál 1) pro jízdu, a "pravou" půlku obyčejného pro řízení, tak se mi auto zastaví.
Je to dané použitým protokolom IR.
Princíp :
Nový ovládač - pošle príkaz ktorý určí silu a smer ... t.j. prijímač nečaká následný signál a ide ďalej udaným smerom a silou.
Starý ovládač - pošle príkaz ... ale z jeho formátu prijímač očakáva ďalší príkaz inak zastane.
Keďže oba výstupy idú po jednom kanále, prijímač sa riadi formátom posledného príkazu pre oba výstupy , tak Ti to prepne funciu a keďže nevysielaš , tak to zastaví ...
Uvedený IR protol v LEGO súprave dovoluje ešte ďalšie možné kombinácie a už sa teším ako ich TLC použije ...
Citace od: eltee kdy 15.09.2009, 22:39:19
...
Uvedený IR protol v LEGO súprave dovoluje ešte ďalšie možné kombinácie a už sa teším ako ich TLC použije ...
jake další kombinace máš na mysli?
Nejsem zrovna fanda elektroniky, ale myslím si, že by se lego recievry dali ovládat i pomocí IR portu a patřičné aplikace v telefonu (měl jsem nokii se symbianem a měl jsem tam program na ovládání televizí přes infra port) , teda pokud ten IR protokol používá frekvenci 38 kHz ( nebo kolik má IR port).
Citace od: MeNadruhou kdy 15.09.2009, 23:20:22
Nejsem zrovna fanda elektroniky, ale myslím si, že by se lego recievry dali ovládat i pomocí IR portu a patřičné aplikace v telefonu (měl jsem nokii se symbianem a měl jsem tam program na ovládání televizí přes infra port) , teda pokud ten IR protokol používá frekvenci 38 kHz ( nebo kolik má IR port).
Pred nedávnom som objavil tento dokument: http://www.brickjournal.com/attachment/download/15072.pdf
Tam sa píše o IR protokole, ktorý LEGO používa ... samozrejme na 38 kHz >:D (mal by si vedieť nahrať LEGO IR do telefónu a následne ho použiť)
Všetky uvedené možnosti som odskúšal pomocou simulácie IR vysielača svojim PDA-čkom a musím uznať, že TLC urobilo KROK VPRED, lebo všetky režimy fungujú na prijímači ... takže si nechali "otvorené dvere"
Použil som aj trošku silnejsiu IR diódu a dosahom som cca na 20m. Ešte mám dilemu, či upravím aj LEGO vysielač, alebo budem na dlhú vzdialenosť používať PDA (dosť nepohodlné).
sorry za příspěvek do staršího tématu.
Chtít za obyčejný adaptéř skoro sedm kilo je skoro víc jak smutné.
Může mi někdo poslat údaje k parametům toho adaptéru 8887?
output -napětí, proud...
thx.
Citace od: JardaL kdy 16.01.2010, 00:29:21
Chtít za obyčejný adaptéř skoro sedm kilo je skoro víc jak smutné.
Ceně se "nediv" musí to dovážet, je to made in CHINA :P
Omlouvám se za oživování opravdu starého tématu, ale přijde mi zcestné zakládat nové. Pokud je toto chování nepřípustné, prosím o smazání, či vytvoření tématu samostatného.
Máte prosím někdo zkušenosti s náhradou nabíječky k li-po nabíjecímu akumulátoru? Lze použít obyčejnou nabíječku se stejnými parametry, nebo má TLC ošetřeno i toto, a nákupu nové se nevyhnu?
Případně, je regulační zařízení pro nabíjení součástí pouzdra, ve kterém se nachází akumulátor, nebo je už zabudované v pouzdře spolu s transformátorem?