Žádám organizátory akcí aby dodržovali následující pokyny.
1) Slovo LEGO se nesmí objevit v názvu akce (nebudeme to řešit ani slovy LE6O atd) . Ani dřívější názvy LEGO hračka nebo hobby se tedy již nesmí používat.
2) Slovo LEGO se může použít v popisu akce např. pohyblivé LEGO modely, LEGO stavby atd.
3) V popisu se může použít pouze slovo LEGO, které se neskloňuje. Tedy nepíšeme o modelech z LEGA (špatně) nýbrž o LEGO modelech.
4) Logo LEGO v červeném rámečku se nesmí použít nikdy. To je vyhrazeno pro akce pořádané Legem nebo partnerem Lega (po dohodě s Legem)
5) Plakát/grafickou podobu prezentace akce je potřeba prostřednictvím zástupce kostek(do odvolání peki) poslat Lego traidingu k odsouhlasení. Pokud je dodrženo 1- 4 je to formalita. Pokud není dodrženo 1- 4 nemá cenu ani to tam posílat.
Výše uvedené bylo potvrzeno při jednání v LEGO traidingu za účasti Jana Beyera 22.1.2014. Za kostky se účastnil peki.
Příklady:
1) Špatně v názvu použito slovo LEGO
2) Špatně v názvu použita "zkomolenina" LE6O
3) Špatně název je OK, ale používá se LEGA místo LEGO
4) Správně
Ještě jedno drobné upřesnění, pro použití (R) za slovem LEGO :
Pravidlo (R) je takové, že by se vždy mělo psát u prvního výskytu slova LEGO v textu. Takže u každého výskytu, ať už je to stavebnice LEGO(R) nebo 50 LEGO(R) modelů. POM2 správně (v modrém kolečku LEGO (R) )
Co se týká bannerů a názvů obchodů, prosím o odstranění následujícího obsahu (ze stránek kostek.org):
- Nesmí se používat logo LEGO v hlavičce firmy
- Nesmí mít v názvu slovo LEGO
- Nesmí používat font písma, který je v ochranné známce LEGO
S Jindrou jsme dostali seznam s žádostí o odstranění bannerů, jde o takovou klasiku kdy je v názvu slovo Lego.
Níže oficiální vyjádření společnosti LEGO :
Vážený pane Pekárku,
Zjistili jsme, že na Vašich stránkách www.kostky.org chtějí někteří členové nabízet pro komerční účely potisk ,,placek" s LEGO vizuály.
Rád bych upozornil, že všechny Minifigurky, kostky, loga spojené s naší firmou mají ochranné prvky/ známky, které nás opravňují k výlučnému používání a naopak neexistuje, aby bez našeho souhlasu, byly tyto prvky zneužívány ke komerčním účelům.
Pokud neupustí od této nelegální praktiky, budeme nuceni předat celou záležitost našim právníkům.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem,
Petr Břoušek
Senior Marketing Manager
Marketing Czech Republic
E-mail Petr.Brousek@lego.com