Bricklink objednávka prodejcem odeslána ale nedorazila. Co teď?

Založil MartasZLA, 28.02.2019, 00:16:35

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

MartasZLA

Ahoj, zakoupil jsem pár drobností, 1. 2. byl balík odeslán prodejcem z Německa ale do teď nedorazil. Jaké mám teď možnosti? Balík je bez sledovacího čísla. Jaký mám udělit komentář? Mám ještě počkat? Je šance zásilka dorazí? Díky.

danyboy

Pokud jsi přistoupil na balíček bez sledovaciho čísla a prodejce je ověřeny, tak mi připadá z cesty přemýšlet o o nějakém spatnem hodnocení. Tohle se prostě může stát a prodejce s tím nic nenadela

MartasZLA

No právě má samé pozitivní hodnocení a nechci mu ho kazit. Když balíček nedorazí mám mu tedy udělit pozitivní komentář a oželet ty necelé tři stovky? Zatím se mi nestalo že by něco nedorazilo. Většinou jiné věci nakupuju přez ebay a tam prostě když něco nedorazí v lhůtě tak si člověk nechá vrátit peníze a je to. Na Bricklink s tím nemám zkušenosti.

david.zeman

Dávat pozitivní hodnocení, když balíček nedorazil je hodně zvláštní nápad. Můžeš dát negativní, neutrální nebo žádný. Podle mého názoru je prodejce odpovědný za to že zásilka dorazí i když nemá tracking - pokud jste se výslovně nedohodli, že odpovědný není. Šance, že balík dorazí ale ještě určitě je.

Jako první bych napsal prodejci, že jsem nic nedostal. Pokud bych byl prodejce a někdo mi napsal, že po měsíci nedostal balík, požádal bych ho ať ještě dva týdny počká a pak mu vrátil peníze. Balíků se ztratí tak 1%, takže to pro prodejce není až taková katastrofa jako pro kupujícího - pokud má jen pozitivní hodnocení, možná už takovou situaci řešil ke spokojenosti zákazníka.

MartasZLA

Problém je že jsem prodejci již 3x psal přez bricklink, zprávu si přečetl ale nijak neodpověděl.

david.zeman

Pokud prodejce nekomunikuje, tak to na pozitivní feedback nevypadá. Počkal bych dva týdny, pak bych dal negativní  - balík nedorazil, prodejce nekomunikuje. V případě, že ti prodejce taky dá negativní feedback - stačí napsat adminům ať ho smažou s tím, že si jako kupující zaplatil, ale zásilku nedostal, čili nic špatného si neudělal.

MartasZLA

Před chvílí tu byla pošta a balíček právě dorazil. Netušil jsem že z Německa to může trvat skoro měsíc to i z číny mi chodí balíky dříve. Každopádně to dobře dopadlo. Všem i tak moc děkuji za rady budou se hodit do budoucna.

fanda

To jsou paradoxy, mě teď přišly v úterý BUWIZZy ze Slovinska odeslané v pátek (a to se projely přes Milano a Lipsko).

MartasZLA

Ano obvykle co jsem objednal dorazilo velmi rychle. Nakupuji jen v rámci EU.

cendix

Asi před rokem jsem objednal z Francie, po 3 týdnech mi prodejce sdělil, že se mu balík vrátil, protože zapomněl do adresy
napsat Czech Republik.  ;)   

davroman

Citace od: david.zeman kdy 28.02.2019, 07:53:53
Podle mého názoru je prodejce odpovědný za to že zásilka dorazí i když nemá tracking ...
A právě díky takto smýšlejícím jedincům, jsme možnost zaslání "bez trackingu" brzy zrušili.

Citace od: david.zeman kdy 28.02.2019, 07:53:53
... - pokud jste se výslovně nedohodli, že odpovědný není.
Taková dohoda je úplně k ničemu, obzvláště pokud je to placeno přes PayPal - ten žádná taková "dohoda" nezajímá.

Výslovně jsme v podmínkách obchodu upozorňovali na to, že zaslání "bez trackingu" je na vlastní nebezpečí kupujícího, který tím na sebe bere riziko ztráty zásilky. Výsledek - z deseti zásilek se ztratily dvě, obě pak kupující reklamovali přes PayPal, za obě jsme vraceli (rozumněj - PayPal nám automaticky strhnul) peníze. A to jsme dokládali komunikaci (fakturu), ve které jsme na riziko upozorňovali, a zároveň foto zásilky s nalepenými a orazítkovanými známkami po podání na poště. Všechno k ničemu.
Na náš dotaz, proč nyní reklamují, když souhlasili se zásilkou "bez trackingu" ani jeden kupující nereagoval. Naopak jsme dostali negativy, jedinné které na BL máme. Tak asi tak ze zákulisí života prodejce ...  :D

Jinak blahopřeji k úspěšnému doručení balíčku!
Náš BL shop TDH Bricks: https://store.bricklink.com/TDH_Bricks

fanda

Modleme se, aby cena sledování zásilky šla s rozvojem elektroniky atd. dolů a byla za čas automatická a zdarma (neboli schovaná v rozumné ceně).

MartasZLA

Díky jsem rád že dorazil už jsem to ani nečekal. Pokud se mi to v budoucnu stane a balík se opravdu ztratí, bude nepojištěný a bez sledování jak to tedy řešit? Nezbude mi nic jiného než udělit pozitiv a ztrátu peněz oželet? Přijde mi že bricklink s tímto nijak nepočítá tedy není jiná možnost v hodnocení. Nebo dát neutrální hodnocení? Opravdu nevím na ebayi je to jasně dané prodejce si určí třeba že za měsíc to dorazí. Pokud se tak nestane ebay mi vpohodě vrátí peníze protože tam mají nějakou tu garanci. Jak ale s bricklinkem?

david.zeman

Citace od: davroman kdy 28.02.2019, 13:32:19
Citace od: david.zeman kdy 28.02.2019, 07:53:53
Podle mého názoru je prodejce odpovědný za to že zásilka dorazí i když nemá tracking ...
A právě díky takto smýšlejícím jedincům, jsme možnost zaslání "bez trackingu" brzy zrušili.

Citace od: david.zeman kdy 28.02.2019, 07:53:53
... - pokud jste se výslovně nedohodli, že odpovědný není.
Taková dohoda je úplně k ničemu, obzvláště pokud je to placeno přes PayPal - ten žádná taková "dohoda" nezajímá.


Takto smýšlí především právní úprava v rámci EU - prodávající je za dodání odpovědný.

Dohoda je k ničemu pokud je protistrana bezcharakterní, já bych dohodu třeba dodržel. U paypalu nebo ebaye musí člověk respektovat jejich pravidla, bricklink je volnější, ale v zásadě taky sleduje princip kupující musí zaplatit, prodávající dodat, jinak to asi nejde.


Tracking jako takový je spíš informativní, není žádná záruka sama o sobě, tj. nemusí to automaticky znamenat že je zásilka pojištěná a poštovní služba při ztrátě uhradí cenu zásilky. Samozřejmě vůbec negarantuje, že se balík neztratí.  Je to dokonce ještě horší, Česká pošta například doručila pojištěny balík někomu jinému v baráku, tj. příjemce balík nedostal a řekli mi, že není povinností poštáka kontrolovat totožnost příjemce na dané adrese. Odvolal jsem se až k obmudsmanovi ČP a odpověd byla stejná.

MiHo

Citace od: davroman kdy 28.02.2019, 13:32:19
Citace od: david.zeman kdy 28.02.2019, 07:53:53
Podle mého názoru je prodejce odpovědný za to že zásilka dorazí i když nemá tracking ...
A právě díky takto smýšlejícím jedincům, jsme možnost zaslání "bez trackingu" brzy zrušili.
A díky  takto smýšlejícím jedincům k tomu stejně přistupuje většina prodejců u nás i zahraničí i u velmi nízkých částek za nákup. Ze zahraniční při nákupu dílů, které nejsou třeba drahé, ale v tuzemsku vůbec nejsou k mání, a daly by se poslat v obyčejném dopisu, je to zvlášť nepříjemné a poštovné přesahuje třeba i cenu dílku. Nechápu takto omezené kupující, kteří nejsou ochotni převzít žádné riziko, ale chtějí nízkou cenu. Kvůli nim - několika málo jedincům (malá menšina), platíme pak všichni (většina) za vzácnější dílky nesmyslné ceny.
Je to úplně stejné jako když všichni (drtivá většina) si musí kupovat drahé zámky a drahé dveře kvůli malé skupině zlodějů. Je to v podstatě taková terorizace malou menšinou vůči většině s níž si současná společnost vůbec nedokáže poradit.


david.zeman

Citace od: miho kdy 28.02.2019, 21:24:47
Citace od: davroman kdy 28.02.2019, 13:32:19
Citace od: david.zeman kdy 28.02.2019, 07:53:53
Podle mého názoru je prodejce odpovědný za to že zásilka dorazí i když nemá tracking ...
A právě díky takto smýšlejícím jedincům, jsme možnost zaslání "bez trackingu" brzy zrušili.
A díky  takto smýšlejícím jedincům k tomu stejně přistupuje většina prodejců u nás i zahraničí i u velmi nízkých částek za nákup. Ze zahraniční při nákupu dílů, které nejsou třeba drahé, ale v tuzemsku vůbec nejsou k mání, a daly by se poslat v obyčejném dopisu, je to zvlášť nepříjemné a poštovné přesahuje třeba i cenu dílku. Nechápu takto omezené kupující, kteří nejsou ochotni převzít žádné riziko, ale chtějí nízkou cenu. Kvůli nim - několika málo jedincům (malá menšina), platíme pak všichni (většina) za vzácnější dílky nesmyslné ceny.
Je to úplně stejné jako když všichni (drtivá většina) si musí kupovat drahé zámky a drahé dveře kvůli malé skupině zlodějů. Je to v podstatě taková terorizace malou menšinou vůči většině s níž si současná společnost vůbec nedokáže poradit.


Kupující poté co zaplatí nemá nad dalšími událostmi žádnou kontrolu. Pokud není tracking, není ani důkaz že bylo zboží odesláno. Právní úprava a pravidla zavedených platform  chrání primárně kupující před nepoctivými prodejci. Mě to přijde správné a jako prodejce to respektuji, protože systém globálně dobře funguje. Myslím, že podobně smýšlejících je většina, nikoliv menšina. Právní úpravu a pravidla komerčně úspěšných platform myslím nediktují menšiny.

Pokud chcete přesouvat odpovědnost na kupujícího, např. protože kupující chce levnější poštovné bez trackingu, dobře, ale potom nedělejte obchody pres platformy, které takové dohody netolerují. Pokud chce kupující zaslat pár kostiček bez trackingu, tak ať zaplatí přes paypal friends ne přes normální paypal s ochranou kupujícího. Jsou taky platformy bez pravidel, kde je to jen o dohodě, žádné feedbacky ani garance (třeba tutti.ch).

Pokud mě a podobně smýšlející chcete obviňovat z toho, že je drahé poštovné, nebo mě dokonce řadíte někam ke zlodějům a podvodníkům, zjevně nechápete souvislosti a svoji frustraci řešíte takovouhle nesmyslnou zkratkou.

MiHo

Zásadní otázkou je, zda kupující měl možnost volby se sledováním, bez sledování, s pojištěním, bez pojištění.
Požadovat zaslání bez sledování a bez pojištění a zároveň chtít ochranu stejnou jakou má ten kdo sledovaní a pojištění objednal a zaplatil je trochu zcestné, ať si EU co chce říká.

Citace od: david.zeman kdy 01.03.2019, 09:20:11
Právní úprava a pravidla zavedených platform  chrání primárně kupující před nepoctivými prodejci.
Není tomu tak, primárně je chráněn prodejce a to tím, že kupující musí nejdříve zaplatit (objednávka - faktura - platba - dodání). V běžném obchodním styku je tomu naopak (objednávka - dodání - faktura - platba)

Citace od: david.zeman kdy 01.03.2019, 09:20:11
Právní úpravu a pravidla komerčně úspěšných platform myslím nediktují menšiny.
Pravidla komerčně úspěšných platforem formuluje majitel platformy a na základě zkušeností je mění a přizpůsobuje, aby mu byznys běžel co nejlépe.

Pokud chce "většina" dražší poštovné nebo třeba dražší vejce, teplo nebo pohonné hmoty a ostatním chce vzít právo volby, tak to není dobře.
Tvrdit, že to co prosazují byrokraté EU je vůle většiny je dost na pováženou.

Citace od: david.zeman kdy 28.02.2019, 14:39:47
Takto smýšlí především právní úprava v rámci EU - prodávající je za dodání odpovědný.

Pokud by takováto právní úprava existovala pak by prodávající (tj. i ten kdo prodává poštovní službu) byl odpovědný za dodaní každé zásilky i té bez sledování a bez pojištění. A tak tomu zjevně není.

klubo

spíš by se měli prodejci zaměřit na to, aby mi v každý druhý objednávce něco nechybělo nebo nedošlo k záměně barev...

Futurion

Samozřejmě, že prodávající zodpovídá za dodání zboží. Ať už má tracking nebo ne. Z logiky věci. Přijde až absurdní, že se to zde musí někomu vysvětlovat.