Stud.io - nový program přímo od BrickLinku

Založil tomaslambo, 29.11.2016, 13:51:53

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

tomaslambo

Narazil jsem na prográmek Stud.io, což by podle všeho měl být soft přímo od Bricklinku. Od začátku Listopadu je v beta testu, ke kterému se dá přihlásit (čekám na schválení registrace a snad mi to na mém pc pojede). Je tady už někdo, kdo to testuje?

Registrace k Beta testu
Vlákno na Eurobricks

LukaMull


HD

Koukl jsem na to, a popravdě mě to moc zatím nenadchlo. Pravdou však je, že jsem zvyklý tvořit v LDD, s dalším Lego-CADem zkušeností pozbývám.
Chválím ale tmavé schéma :D
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

LukaMull

Zatím k tomu nemám přístup, ale četl jsemrecenzi na bricksetu a líbi se mi propojení s BL databazí (konečně většina dílu) a možnost vypnout detekci kolizí (ldd jsem několikrát málem vyhodil z okna :D ) tak se nechám překvapit

tomaslambo

Už jsem vyzkoušel několik stavěcích programů, MLcad, SR3D builder, LDD a naposledy JBrickBuilder, takže bych si rád vyzkoušel i tento. Jestli tam bude úplná paleta dílů, správně fungující vazby, flexi díly, vypnutelná detekce kolizí a k tomu to bude mít dostatečně intuitivní ovládání, tak je to jednoznačný adept na "vítěze"

LukaMull

Citace od: tomaslambo kdy 29.11.2016, 15:36:41
Už jsem vyzkoušel několik stavěcích programů, MLcad, SR3D builder, LDD a naposledy JBrickBuilder, takže bych si rád vyzkoušel i tento. Jestli tam bude úplná paleta dílů, správně fungující vazby, flexi díly, vypnutelná detekce kolizí a k tomu to bude mít dostatečně intuitivní ovládání, tak je to jednoznačný adept na "vítěze"

Podle toho co jsem čatl na Bricksetu tak je to samozřejmě napojený na datábazi BL , takže to používá jejich názvosloví a slovník barev (hurá, najít něco v LDD byl porod), detekce kolizi se vypnout dá, takže taky super, ovládání by mělo být velmi podobné LDD. Vazby zatím prý občas trochu blbnou, ale furt je to jen beta, tak to snad odladí. Zatím to každopádně vypadá velmi lákavě

milanv

Popravdě nevěřím, že by hned v první verzi dosáhli funkcionality, rychlosti a odladěnosti LDCadu. Navíc neoznamují verzi pro Linux a ještě k tomu mají na stránkách podivnou formulaci, kdy je sice tučně "free", ale hned za tím "to use". To smrdí nesvobodnou licencí. Jediné, co by mě lákalo, je ta propojenost s BL. Ceny tolik nepotřebuju, ale jako databáze informace "díl je/není v této barvě" by se to šiklo. Jenže ta je zase jen v online módu, takže taky nic moc.

Výhledově si možná nějakou virtuálku s Windows nainstaluju a zkusím to tam, ale jinak mě to neláká. Spíš jestli budu mít někdy volno, tak popřemýšlím nad tím, jak dostat do LDCadu informaci o existujících barvách dílu, offline.
Pán na Žlutém hradě

tomaslambo

Po přečtení recenze na Bricksetu se na tento program celkem těším, jelikož pokrývá všechny funkce co nemá  LDD a to v jednom uceleném programu, což je opět výhoda oproti ostatním programům, kde člověk musí mít armádu programů a různých zásuvných modulů. Osobně mě moc nezajímá ani to samotné propojení s bricklinkem, protože programy tohoto typu používám pouze k zaznamenání svých již vytvořených staveb, nebo když se pokouším stavět cizí moc podle fotek (zpravidla se jedná o technic a tam mám celkem přehled o tom jaké díly jsou běžně k sehnání). Jo a občas si postavím nějaký ten origo set podle návodu, čistě jen tak pro radost.   

Tomik

Podle toho, co jsem v rychlosti přečetl na eurobricks a z několika screenshotů to vypadá nadějně. Oceňuji hlavně možnost exportu do formátu LDraw, který mi umožní generování návodu v LPub, a snadné renderování. Právě to renderování je věc, která mi chybí nejvíc a kterou se nechci učit dělat pomocí převádění souboru z jednoho programu do druhého, jak to vyžadují stávající nástroje od LDraw.

Přečtu si o tom více na bricksetu a možná se s programem blíže seznámím. Zatím stále používám SR 3D Builder, ale narážím tam na více a více problémů díky chybějícím dílům v knihovnách, které tam musím ručně vkládat pomocí textového editoru nebo MLCadu.
www.buildinst.cz - můj web s návody na stavbu alternativních modelů,
můj flickr

Tomik

Tak jsem se prokousal tou recenzí na bricksetu a našel jsem tam další užitečnou funkci - pokud stavíte např. alternativní model, tak si můžete jednoduše načíst POUZE díly daného setu a nemusíte je hledat v celé knihovně. Jako velkou nevýhodu zatím vidím velké nároky na výkon počítače (nevím, jestli bych to na svém asi čtyři roky starém notebooku rozchodil). Otázkou zůstává, zda program umí hledat průsečíky / spoje dílů. Tato funkce přijde vhod, když stavíte z Technicu a potřebuje postavit třeba trojúhelník.
www.buildinst.cz - můj web s návody na stavbu alternativních modelů,
můj flickr

Robkteryten

Dnes mě schválily do bety jako amatéra co nezná jiné programy, takže moc porovnávat nemůžu. Ale jestli chcete něco zjistit tak dejte vědět.

LukaMull

Citace od: Tomik kdy 30.11.2016, 09:43:53
Tak jsem se prokousal tou recenzí na bricksetu a našel jsem tam další užitečnou funkci - pokud stavíte např. alternativní model, tak si můžete jednoduše načíst POUZE díly daného setu a nemusíte je hledat v celé knihovně. Jako velkou nevýhodu zatím vidím velké nároky na výkon počítače (nevím, jestli bych to na svém asi čtyři roky starém notebooku rozchodil). Otázkou zůstává, zda program umí hledat průsečíky / spoje dílů. Tato funkce přijde vhod, když stavíte z Technicu a potřebuje postavit třeba trojúhelník.

Jestli myslíš fuknci jako je je hinge and align v LDD tak to tady zatím není, ale myslím že to je poměrně podstatná fce tak jí snad přidají...

tomaslambo

Citace od: Tomik kdy 30.11.2016, 09:43:53
Jako velkou nevýhodu zatím vidím velké nároky na výkon počítače (nevím, jestli bych to na svém asi čtyři roky starém notebooku rozchodil).

To je taky to jediné čeho se bojím. 

Tomik

Citace od: LukaMull kdy 30.11.2016, 09:58:41
Jestli myslíš fuknci jako je je hinge and align v LDD tak to tady zatím není, ale myslím že to je poměrně podstatná fce tak jí snad přidají...
Jo, to by mělo být ono. Prostě ohnout naráz dva díly nebo dvě části modelu tak, aby se srovnaly díry nebo study a mohl je člověk spojit dohromady a nemusel si složitě vypočítavat úhly otočení. Pokud to ten program neumí, tak ztrácí pro mě smysl s ním vůbec začínat, dokud to tam nedoplní...
www.buildinst.cz - můj web s návody na stavbu alternativních modelů,
můj flickr

LukaMull

Citace od: Tomik kdy 30.11.2016, 14:31:26
Citace od: LukaMull kdy 30.11.2016, 09:58:41
Jestli myslíš fuknci jako je je hinge and align v LDD tak to tady zatím není, ale myslím že to je poměrně podstatná fce tak jí snad přidají...
Jo, to by mělo být ono. Prostě ohnout naráz dva díly nebo dvě části modelu tak, aby se srovnaly díry nebo study a mohl je člověk spojit dohromady a nemusel si složitě vypočítavat úhly otočení. Pokud to ten program neumí, tak ztrácí pro mě smysl s ním vůbec začínat, dokud to tam nedoplní...

Ve finálni verzi pro veřejnost to snad bude...

tomaslambo

Tak jsem ráno dostal pozvánku k beta testu. Večer snad uvidím co to umí (píšu snad, protože nevím jestli to vůbec rozjedu)

Foton

Hmm zase nic pro Linux. Nešlo by to udělat dneska už v prohlížeči? Uvidím.
Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.

LukaMull

Dneska mi taky přišla pozvánka, tak uvidíme  :)

Faire

Citace od: Foton kdy 01.12.2016, 10:20:17
Hmm zase nic pro Linux. Nešlo by to udělat dneska už v prohlížeči? Uvidím.

Mecabricks ;)

Vůbec, zkoušel ho tady někdo? Já jsem s ním na menší stavění celkem spokojený.

tomaslambo

MecaBrick jsem zkoušel, ale jak sám píšeš: na menší stavění. Asi bych tomu musel věnovat opravdu hodně času abych se s tím sžil.

milanv

#20
Záleží, co kdo od programu potřebuje. Já jsem zkoušel všechno, co bylo k mání, poté co doslova umřel SR3D Builder. Takže jsem zkoušel i Mecabricks. Ale poté, co jsem se naučil základy v LDCadu, vypadají ostatní programy vedle něj jako demo. Aspoň pro mé potřeby. Já v tom doopravdy stavím na výstavy: prototypy, finalizace MOCů, jednotlivé detaily, ověřování složitějšího SNOTu, záznamíček nápadů na konstrukce... A to dělám nejčastěji cestou do/z práce. Takže potřebuji editor, který splňuje násl. desatero. Třeba to někoho z vás inspiruje:

1. je kompletně offline - v tramvaji nemám Net
2. je pro Linux nebo běží spolehlivě ve virtuálce
3. je rychlý - a tím myslím opravdu rychlý, aby byla práce intuitivní - i s tisíci kostek
4. umí pomoct ve složitějších situacích; i za cenu počáteční neintuitivnosti ovládání
5. kostky v něm "lepí" správně na sebe, ve všech typech spojů
6. autor si nehraje na Boha a nesnaží se mi vnutit jediný "správný" způsob stavění - naopak mi dá základní nástroje a já si je zkombinuji sám Tím myslím např. lokální souřadnice podle vybrané kostky (abych mohl stavět pohodlně v různých šikmých směrech), práci s podmodely, nerozlišovat v ovládání SNOT a "normální" stavění...
7. má v sobě editor ohebných prvků
8. má v sobě editor "lepící vlastnosti" kostek, takže si mohu snadno a rychle přidat chybějící
9. pracuje s LDraw soubory tak, aby mohla plynule navazovat další práce, např. výroba návodů v LPub
10. umí pracovat s kroky návodu

Pán na Žlutém hradě

Faire

Díky moc za souhrn, jenom mi prosím prozraď jednu věc: jak ten program používáš v tramvaji? :)

Foton

V LDCadu taky dělám, i když jen občas (jak obecně s legem). Trochu jsem naštíru s ovládáním a hlavně vyhledáváním kostek.
Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.

milanv

Citace od: Faire kdy 01.12.2016, 14:12:05
Díky moc za souhrn, jenom mi prosím prozraď jednu věc: jak ten program používáš v tramvaji? :)
Nevím, na co se přesně ptáš, to bys musel rozvést do detailů. Právě tím, že je kompletně offline a tak rychlý a kostky "lepí", tak se dá pracovat i s notebookem na klíně (vzpomeň, co znamená "laptop" :) ) - není to tak náchylné na přesnost práce s myší. A ty další vlastnosti umožňují rozdělit práci na zvládnutelné kroky a pracovat po částech. A hlavně tím, že umožňuje tolik způsobů práce a neurčuje ti, co a jak a kdy používat, tak si můžeš v každém okamžiku snadno pomoct. Je to opravdu rychlé, spoustu exponátů na výstavy bych nikdy nestihl, kdybych si je nemohl předpřipravit takhle po cestách.

Co mi tam chybí: plně automatické tvoření "trojúhelníků", jak popisuje Tomik. Nevím, jestli to není už v nové verzi, ale v mojí to zatím není.

Ale to je právě ono: než spec. editor na trojúhelníky by LDCadové filozofii mnohem lépe odpovídalo, kdyby se dala snadno nastavit osa otáčení přesně např. na díru v Technic kostce. A pak při otáčení by kostka "lepila" v momentě, kdy by jiná její díra potkala Axle nebo stará Technic kostka "cvakla" na nějaký stud apod.

To je podobné jako když v jiných editorech byl spec. editor na minifigy, kde si člověk mohl pohodlně postavit minifiga z různě potištěných dílů. Ale jen rovně stojícího. Dál měl smůlu. Místo toho je v LDCadu tak dobré "lepení" kostek na sebe, že si můžeš minifiga postavit kde chceš a v jaké chceš poloze a je to rychlejší než se slavnými spec. editory. To je právě ten rozdíl ve filozofii.

Zpátky k tomu, co mi tam chybí. Z těch velkých jsou to základy mechaniky jako uměl SR3D Builder: když ohnu hinge, jdou s ním i všechny kostky nacvaklé na něj. A podobně když točím s něčím kolem osy. To byla asi nejlepší vlastnost SR3D Builderu.
Pán na Žlutém hradě

tomaslambo

Tak jsem před chvílí nainstaloval na svůj ASUS X550C a začínám testovat

tomaslambo

Po čtyřech hodinách testování mám celkem smíšené pocity. :-\
Už při instalaci jsem zjistil, že program využívá ldraw knihovnu dílů, což se jeví jako dobrá volba, protože tuto knihovnu využívají prakticky všechny programy tohoto typu (až na LDD). Na druhou stranu poslední oficiální kompletní aktualizace je z prosince minulého roku a vůbec netuším (a zatím jsem se po tom nepídil), jestli se dá do knihovny vložit další díl samostatně, taktéž netuším, jestli si program vyhledá novou aktualizaci knihovny sám, nebo to zůstane na uživateli, každopádně jsem žádné tlačítko na aktualizaci nenašel. Program bez problému funguje i v offline režimu a nevšiml jsem si ničeho co byt mě nutilo být online. Funkci pro flexi díly jsem nikde nenašel (snad se časem objeví). Díly na sebe lepí , ale jsou tam jisté nedostatky: Třeba když mám axle a chci ji vložit do křížové díry v dílu, který je nějak natočený, tak se díly zavazbí osově, ale axle už se nenatočí dle křížové díry a musí se natočit ručně, což je dost otravné.
Pro první test jsem si zvolil jednoduchý setík 42044, který jsem stavěl podle originálního návodu a snažil jsem se dodržovat kroky a submodely. Zabralo mi to zhruba 3 hodiny, což je sakra hodně, protože v LDD bych za půl hodiny neměl co dělat. Kromě některých chybějících dílů jsem nenarazil na výraznější problém. Až když jsem setík znovu otevřel byly tři panely, bez jakéhokoliv upozornění, nahrazeny jejích zrcadlovým ekvivalentem >:(.

Pakliže máte nějaké otázky tak se ptejte

Tomik

Citace od: tomaslambo kdy 05.12.2016, 07:52:05
Na druhou stranu poslední oficiální kompletní aktualizace je z prosince minulého roku a vůbec netuším (a zatím jsem se po tom nepídil), jestli se dá do knihovny vložit další díl samostatně, taktéž netuším, jestli si program vyhledá novou aktualizaci knihovny sám, nebo to zůstane na uživateli, každopádně jsem žádné tlačítko na aktualizaci nenašel.
Aktualizace knihovny LDraw je i u ostatních programů manuální. Dá se to dělat jednoduše tak, že si stáhneš celý balík a nahradíš jím stávající starou knihovnu dílů nebo si můžeš stáhnout pouze nové díly a ty si tam vložit mezi staré. Mně se osvědčilo hledat chybějící díly přes rebrickable - u každého setu tam máš výpis dílů s odkazy na externí stránky včetně ldraw.org, takže velmi rychle zjistíš, jestli daný dílů v knihovně vůbec existuje nebo je alespoň mezi neoficiálními díly. Pak už stačí jen stáhnout daný soubor nebo soubory (některé díly jsou "poskládané" z několika částí, respektive souborů) a vložit je do správných složek.

Citace od: tomaslambo kdy 05.12.2016, 07:52:05
...jsou tam jisté nedostatky: Třeba když mám axle a chci ji vložit do křížové díry v dílu, který je nějak natočený, tak se díly zavazbí osově, ale axle už se nenatočí dle křížové díry a musí se natočit ručně, což je dost otravné.
Tak natáčení osiček do správného úhlu podle natočení axle díry jsem zatím viděl jen v LDD, takže to pro mě není nic nového pod sluncem. Já to dělám tak, že si dám osu do vodorovného liftarmu a ten potom otáčím společně s osičkou, dokud se mi nechytne do té axle díry. Z toho plyne následující otázka - jde tam otáčet skupinou dílů najednou nebo vždy jen jedním dílem?
www.buildinst.cz - můj web s návody na stavbu alternativních modelů,
můj flickr

tomaslambo

#27
Myslím, že JBrickBuilder měl funkci, že když jsi kliknul, tak ti to našlo a nainstalovalo poslední verzi komplet knihovny dílů (samozřejmě bez neoficiálních dílů)
Večer chci právě vyzkoušet, jestli tam nacpu nějak díl. Rozhodně tam chci zkusit naládovat díly na Claase

Skupinou dílů otáčet lze, dokonce mi to téměř vždy našlo správnou osu otáčení, ale pohodlnější je si vytvořit submodel a hýbat s ním

milanv

Knihovna LDraw dílů se oficiálně aktualizuje 1-2x ročně. Mezitím se objevují nové kostky mezi neoficiálními a je k nim vždy komentář, proč ještě nejsou schválené nebo že naopak už jsou a čeká se na vydání. Pokud tedy potřebuješ nějakou konkrétní kostku, můžeš si ji vyhledat na spodku této stránky.

Ohledně Stud.io:

nenapsal jsi, jak je to rychlé a použitelné. Ukázka by mohla být třeba s 2000 kostek, zapnutým "lepením" a přesunem skupiny třeba 30 kostek jinam.

Lepení je zajímavá otázka sama o sobě - co všechno jsi zkoušel? Clip na různé tyčky o průměru Bar včetně zábradlí apod.? Bar do děravých studů? Plynulé posouvání Baru v díře nebo Clipu na tyčce? Kvítek na stonek? Vlasy na Minifig head včetně Friends? Pin do pindíry? Stud do pindíry? Bar do vnitřku pinu? Půlky rozličných Hinge ke svým druhým půlkám? Části minifiga k sobě? Části zvířat na složení zvířat?

Podobné téma je pak ohýbání hinge, když už jsou spojené. Stejně tak ohýbání všech kloubů minifiga,  podobně se složitějšími zvířaty...

K vašim očekáváním: ohebné kostky není nijak jednoduché do editoru přidat, tak si nejsem nijak jistý, že to bude rychle. Rovnání Axle do Axledíry umí LDCad, nevím o jiném editoru nad LDraw, který by to uměl.
Pán na Žlutém hradě

tomaslambo

Co se těch chybějících dílů týče, tak tam se hodlám zkusit dnes večer. Nevím právě jestli to vůbec jde je tam samostatně vložit. Jestli to nemají nějak uzavřené.
  Momentálně zkouším na prakticky úplně čistém PC ASUS X550C s Win10, což rozhodně není raketa. Při nativním nastavení, kdy byly nastavené celkem zbytečně velké detaily, jsem měl mírný pocit zpomalení, ale když jsem ty detaily stáhl, tak bylo vše ok(set 42044, cca 100 dílů).   

Některé ty příklady co jsi uvedl vykouším, třeba pin do pindíry jde bezproblému, ale když chci dát dva poloviční liftarmy na pin přes pindíry, tak to se jeví jako problém. Jsem zaměřený hlavně na technic, takže jakýkoliv test s ním tě napadne, mi napiš.