(vlastní) Fandovo kolejové dopravní prostředky atd. (POZOR: vč. NON LEGO dílů)

Založil fanda, 18.12.2017, 04:08:39

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

fanda

#30
Konstrukce vychází z vozu Glm/Ztr/Zsr. Ve skutečnosti je o něco užší (aby okna vlakvedouciho nezasahovala mimo...).
První várka se vyráběla bez šikmých výztuh.
Bohužel TLG nevyrábí jeho 3 zásadní dílky v tmavě zelené.
Zvolil jsem záměrně variantu s pouze 6 bočními okny (bez posledního zadního páru), protože nelze umístit 2-studové okno doprostřed 3-studového segmentu.

Okno pro vlakvedoucího jsem udělal ve dvou variantách:
a) ošklivé pro puristy
b) docela modelově věrné pro modeláře (výrobením Green Slope 30 1 x 1 x 2/3 Double Convex - doufám, že ho v budoucnu zavede i TLG).
Mám 2, s těmito okny na různé straně, takže se dá simulovat cokoliv - tedy i dokonalá varianta pro Otazníka :-)

Aktuální foto bude s novým foťákem.

fanda

#31
S-brick, lithiový PF BB, PF L-motor. Jízdní vlastnosti jsou dobré, adheze postačující pro utáhnutí jednoho dvounápravového nákladního vozu ve stoupání 5 % (ve smíšeném vlaku).

Pojezd je tvořen dvěma jednonápravovýma otočnýma podvozkama, z toho jeden poháněný vodorovným kardanem jako ve skutečnosti (tato metoda neumožňuje pohon druhého podvozku). Né, že bych byl takový puntičkář, ale zbylé dvě možnosti, které jsem realizoval, nefungovaly uspokojivě:
a) pohon jednonápravového podvozku pomocí svislé osy (na což logicky každý sáhne jako první) způsobuje natáčení hnacího podvozku (a samozřejmě vlivem mechanického spojení lego provázky i druhého podvozku) podle směru jízdy do jednoho nebo druhého boku.
b) pohon pomocí 8 ozubených kol a šneku (obcházející zcela použití svislé osy, přenášející výkon) při zachování polohy středu kardanu v ose otáčení podvozku, umožnuje pohon obou náprav. Problém je, že ztráty výkonu L motoru v převodech (16 kol) už jsou příliš velké. Nezkoušel jsem však XL motor ani namazání převodů.

Takže na vodorovné přímé trati nebo v oblouku o poloměru 40 studů a větším jezdí motorák SÁM celkem bez problémů. Při stoupání až 5 %, na výhybkách nebo na protisměrných obloucích (rad. 40 s.) potřebuje další vhodné vozidlo, které se nalézá za ním a napovídá mu, kam má natočit podvozky. Tím může být buď nákladní vůz (smíšený vlak), nebo další motorový vůz (ČSD ani ČD podle mých informací zde bohužel nikdy neprovozovaly řídící vozy) (není sice běžné použít dva motoráky v jednom vlaku bez dalších vozů, ale předpokládám, že se to občas stalo - když zkolaboval vlečný vůz). Osvědčilo se mi, oba motoráky spojit kromě běžných magnetů ještě navíc pružnou spojkou Hinge Coupling - Nylon, nalézající se pod standardními spřáhly - skoro to není vidět. A s S-brickem lze bez problemu provozovat přípřež. Jen ta cena :-(

Jelikož jsou vnuci líní objíždět soupravu v koncových nádražích (a vlastně to ani nejde), tak se nám nejvíce osvědčilo použití dvou spřažených motoráků. Problémem stále zůstává pouze projíždění dvojitým kolejovým křížením (to je samo o sobě bez problémů), kdy nesmí na ihned následující výhybce vjet do odbočky - prostě 4 protisměrné oblouky za sebou už příliš zmatou chování podvozků.

Aktuální foto bude s novým foťákem.

fanda

#32
Provozujeme ho trvale s motorovým vozem ČD/ČSD 810 / M152 Orchestrion béžová okna. Kdybych udělal ještě vložený (bezmotorový) vůz, vypadalo by to realističtěji, ale nevím, jestli by si pak podvozky předávaly správnou informaci o potřebném natočení. Bylo by dobré to vyzkoušet, ale nejsou lidi.

Aktuální foto bude s novým foťákem.

fanda

BUWIZZ a PF M-motor.

Jezdí perfektně (i když má poháněnou jen jednu nápravu - narval jsem do ní olovo), ale pomalu, jako správná posunovačka. Tak to kluky moc nebaví.

Ještě bych měl nalepit samolepky na přední chladič.

Aktuální foto bude s novým foťákem.

fanda

Nejsou finance na BUWIZZ, tak je to pouze maketa s motorem (který bude asi brzy zkanibalizován).

Ještě bych měl nalepit samolepky na přední chladič.

Aktuální foto bude s novým foťákem.

fanda

S-brick, PF BB, 2x PF Train-motor.
Elektrický motorový vlak 7938 se mi zdál po čase tak hnusný, že už jsem se na něj nemohl dívat. Tak jsem prakticky z něho a pár dalších kostek udělal 2-vozovou motorovou jednotku, známou i z našich tratí.

Zde si nejvíce cením PURE LEGO řešení červených a bílých světel v jedné lampě (skutečné vozidlo má sice na každou barvu svou lampu, ale na mém modelu nebylo dost místa). Za bílou PF LEDkou je Trans Red Brick 1x1 a pak další bílá PF LEDka, která prosvítí červenou kostku i předchozí LEDku a navozuje tak dojem červeného světla slabší intenzity. Vypadá to fakt dobře, když strojvůdce v konečné stanici přechází na opačný konec soupravy a zhasíná bílé světlo a zapíná červené a vpředu opačně.
Jízdní vlastnosti jsou díky vloženému Jakobsovu podvozku dokonalé.
Jen s tím bude ješte dost práce - chtěl bych u S-bricku využít všechny 4 kanály: motory, světla vpřed a vzad a světlo v interiéru (přičemž PF LEDky na to nejsou zrovna vhodné a staré žárovky zas moc hladové). Uvažuju o PFx Brick a zdá se mi, že to bude to správné řešení.

Aktuální foto bude s novým foťákem.

fanda

Napočítal jsem u provozovatele minimálně 3 varianty.

Určen na dopravu mletého vápence, dodnes používán.

Aktuální foto bude s novým foťákem.

fanda

Vychází z velké části z mého vozu (vlastní) vůz 2-osý nákladní Tds modrobílý Vápenka Čertovy schody (Lhoist)

Určen na dopravu mletého vápence apod., dodnes používán.

Aktuální foto bude s novým foťákem.

fanda

#38
BUWIZZ, PF L-motor.
NON-LEGO jsou kromě BuWizzu pouze BBB kola, zkrácené Hose Rigid 3mm a Technic Axle a used Technik Flex Kable 2,5 L z mosazného drátu vhodného průměru. A olověné závaží vpředu pod dýmnicí (bez toho se při tahání těžšího vlaku ve stoupání 5% stavěl na zadní - protože vzadu dost přečnívá). A natřené PF LED černou lihovou fixou (aby nesvítily okolo) a komunistické hvězdy červenou lihovou fixou - lze to bez následků umýt lihem.

Šířka 7 studů, protože kotel má průměr 3 study.

Nezávislá PF LED světla dopředu a dozadu (připomínám, že mašina nesmí svítit dozadu, když tahá vlak).

Mám pocit, že delší mašina z Lega bez běhounů nebo tendru nelze provozovat, protože v obloucích hodně vybočuje. Obávám se, že na to při stavbě dalších mašin narazím.

Touto lokomotivou se na lokálkách s větším a těžším provozem postupně nahrazovaly Kafemlejnky 310.0. Na posunu pak vydržely až do konce parního provozu.

Aktuální foto bude s novým foťákem.

fanda

BUWIZZ, PF L-motor, orig lego červené bandáže (spolu s motorem L to evokuje nadbytek testosteronu :)
NON-LEGO jsou kromě BuWizzu pouze zkrácené Hose Rigid 3mm a Technic Axle a used Technik Flex Kable 4L (z obyčejného mosazného drátu - nebaví mě kupovat pořád orig. za 100+ Kč, když to stejně není vidět). A olověná závaží v předním podvozku (potřebná pouze při tlačení těžkých vozů). A natřené PF LED černou lihovou fixou (aby nesvítily okolo) a komunistické hvězdy červenou lihovou fixou - lze to bez následků umýt lihem.

Nezávislá PF LED světla dopředu a dozadu.

Poprvé jsem zde použil červená kola, ale moc se mi to nelíbí (na rozdíl od mých blízkých), myslím, že u nás jezdila i s černými koly, ale jsem líný to ověřovat.
Lahůdkou byl kotel, ten je z větší části tvořen jen horní polovinou - bez nejmodernějších kostek by to takhle vůbec nešlo - je to fakt konstrukčně tuhé. Ovšem průměr by měl být spíš 5 studů a né 4, bohužel.

Má perfektní jízdní vlastnosti - miminka ji proto rádi používají.

Po válce u nás zůstaly jako kořistní v počtu cca 53 ks a vydržely až do začátku 60. let, dost dlouho i v traťovém provozu.

Aktuální foto bude s novým foťákem.

fanda

BUWIZZ, 2x PF L-motor. Poháněno 18 z 22 kol! Nezávislá PF LED světla dopředu a dozadu.
NON-LEGO jsou pouze zkrácené Hose Rigid 3mm a Technic Axle a used Technik Flex Kable. A olověná závaží v předním podvozku (potřebná pouze při tlačení těžkých vozů). A natřené PF LED černou lihovou fixou (aby nesvítily okolo) a komunistická hvězda červenou lihovou fixou - lze to bez následků umýt lihem (ta komunistická hvězda byla ve skutečnosti tak absurdní a ohavná na parních mašinách, až byla krásná - nemohl jsem tomu odolat).

Měl jsem ji rozestavěnou 10 let, ale troufnul jsem si ji dodělat až po nasbíraní zkušeností s menšími parními mašinami. Na délku má 67,5 s.

V zadání jsem si stanovil několik podmínek:
- bude co nejvíce pureLego (případné nonLego prvky nebudou vidět vůbec, nebo jen minimálně)
- bude použitelná pro děti, takže blbuvzdorná
- bude jezdit spolehlivě a to stejně dobře dozadu i dopředu
- bude moci tahat těžké vlaky a to i pozpátku (ke konci parního provozu sloužily Štokry i na lokálkách a tam nebyly pro ně dost velké točny)
- bude mít celé poháněcí ústrojí v sobě, vč. zdroje energie (aby nemusela být povinně spojena s nějakým vagónem)
- bude mít pístní tyče ve výši os hnacích kol
- bude celá co nejvíce věrná originálu

Největší problém bylo narážení předního běhounu do parních válců (máme-li pístní tyče ve výšce os hnacích kol - výš umístěné pístní tyče považuju za hnusné, zatím se mi to u všech mých parních podařilo dodržet - BR80 má pístní tyče o něco výš, ale ta není můj výtvor, tam to mám na koho svést ;-).
To jsem po všech peripetiích vyřešil komplikovanou konstrukcí parních válců, do kterých přesně zapadá běhoun v oblouku. V předním podvozku jsou myslím také jediné 2 zkracované Technik Axle.

Další oříšek byl potom zadní 3-osý podvozek tendru s prostřední osou nepoháněnou, ale posuvnou do boku.
Ten, aby při velkém zatížení "nevybouchl" a neroztrhal se, je dost sofistikovaný, ale bohužel pak dost velký (konkurenční 3-nápravové poháněné podvozky na netu mi připadají příliš křehké pro náš těžkotonážní provoz). Takže se do tendru už nevešel další Buwizz, který je tedy jen jeden v budce a vedou pak do tendru 2 čtyřvodičové tuhé PF kabely (motor a zadní světla), což nedělalo moc dobrotu v protisměrných obloucích, než jsem to jakž takž vyladil (šlo by použít na spojení lok a tendru starší 2-vodičové 9V kabely, ale to by tam pribylo 6 kabelů s 12 konektory! A to už je akorát na infarkt.

Budku se mi naštěstí podařilo udělat snadno odnímatelnou (2 L-motory jsou pěkný žrouti, jediný BUWIZZ se pak musí nabíjet častěji). Za všechno může TLG a BBB - chybí nejmenší lokomotivní kola bez okolků (slepá, která tak miluje hobby - musím ho popíchnout ;-)

Používám zásadně (pokud to lze) u parních mašin pohon všech spřažených kol - místo spojnicemi, tak ozubenými koly. Zdá se mi, že mají pak lepší chodové vlastnosti. A co je důležité, spojnice z Technik Flex Kable lze pak jednoduše nahradit mosazným drátem správného průměru (a např. u Štokra délky 2,5 s, kterou TLG nevyrábělo) schovaným v Hose Rigid 3mm, takže zvenčí to není vidět. Technik Flex Kable jsou totiž na můj vkus trochu drahé.

Jezdí prakticky bez chyb i přes to šílené TLG orig. kolejivo, tažnou sílu na háku (NEODYM) má obrovskou - větší, než je síla magnetů.

A jedna perlička: Přívodní potrubí k parním válcům je za ochozem zalomené (jako ve skutečnosti - což jsem zjistil až v 61 letech).

Skutečné mašiny byly vyrobeny v počtu 510 kusů - takže jde o naše nejpočetnější parní lokomotivy  a jedny z nejsilnějších (cca 1,5 MW). Také to jsou spolu s Albatrosem (2 MW) naše nejdokonalejší parní lokomotivy a tvoří evropskou špičku ve své třídě.

Řekl bych, že ten můj legový Štokr vzbuzuje také takový respekt u minifigů, jako skutečný Štokr u šotoušů. Proto asi Američani stavějí tak rádi z Lega Big Boy apod. Mimochodem můj Štokr má hnací a spřažená kola bez bandáží - s nimi se choval jako rozzuřený býk, měl jsem pocit, že trhá kolejnice z pražců.
Náš československý Albatros je ještě o 2 m delší než Štokr. Tak už asi tušite, kudy má další cesta možná povede :-)

Provizorní foto s novým foťákem a foto skutečného Štokra:

fanda

Dvoucestné vozidlo = road/rail vehicle = Zweiwege Fahrzeug.
My tomu s vnoučatama říkáme obojživelník.

BUWIZZ, PF M-motor, 2x mikromotor, 2x blikající 2-žárovkové kostky 9V, zvuková kostka 9V.

Kromě Buwizzu a 2 olověných závaží (která teď už ani nepoužíváme - na železnici pomohla, ale na silnici výrazně zhoršují schopnost zatáčení) neobsahuje žádné NON-LEGO díly.

Umí jezdit po silnici (ale protože nemá automatické centrování řízení /jako má např. peterův autobus/, tak to není moc jednoduché /jako peterův sypač s pluhem/) vpřed i vzad, doleva i doprava, i po kolejích vpřed i vzad, pomocí lineárního aktuátoru vysouvá železniční adaptéry a 4 kanál je na blikání a houkání. Neboli přijede po silnici např. na přejezd, tam se nastaví pokud možno na první pokus souose nad kolej, vysune železniční adaptéry a odjede po kolejích. V praxi to je dost náročné - jako ve skutečnosti (zkuste najet nad kolej přesně souose s 20t vozidlem, plným rozdivočelých hasičů :-).

Česká chudá realita (ale nemáme tu zas tak divoké hory a nepřístupné hvozdy jako Švýcaři apod.):
https://www.youtube.com/watch?v=1w7Mfa255gc
Nakolejování:
https://www.youtube.com/watch?v=LiJEqYnmHIw
https://www.youtube.com/watch?v=llQ0319eN80
https://www.youtube.com/watch?v=CJy92BV0BsE

Asi největší problém bylo vyladit celý mechanismus tak, aby 2. náprava (jediná hnací) měla dostatečnou adhezi na kolejích a přitom nezpůsobovala vykolejení v zatáčce při prudké změně nivelity (což prasácký layout mívá, vč. našeho domácího). A na druhé straně při provozu na silnici nesmí být zase její adheze moc velká, protože bez diferenciálu nutí jet auto rovně (dost pomohlo např., když jsem namontoval na druhou nápravu vnitřní kola o malinko větší, než jsou vnější kola). Kdyby TLG udělalo maličký nerozebíratelný diferenciál /maličkou planetovou převodovku už zvládli před mnoha desítkami let u mikromotoru/, dala by se konstruovat pěkná malá auta). S výsledkem jsem jakžtakž spokojen. Kdyby se provedla hnací jen jedna strana (jak to řeší peter), tak by to jezdilo dobře na silnici i železnici, ale pouze na vodorovné trati. Když ale my máme ta stoupání tratě až 5%...

Umíme tahat i tlačit silniční i dvoucestný vlek (např. rozprašovač vodní tříště - pomocí standardní legové samice vpředu i vzadu) i železniční vagóny (např. cisternu s vodou - pomocí speciálního pure legového adaptéru).

Na střeše je připraven držák reflektorů (ve skutečnosti bývá el. teleskopický - legoví hasiči musejí pořádně napnout svaly, když ho instalují, protože Buwizz má jen 4 kanály :-( ).

Bylo by možné dosadit ještě dopředu bílá PW LED světla (která by svítila vždy současně s blikajícími majáky), ale nechtělo se mi tahat další 4-žilový kabel po střeše.

Cením si dost toho, že oba mikromotory nezpůsobují v úvratích (při zatáčení nebo sklápění železničních adaptérů) žádný problém, i když jsou dorazy pouze mechanické - našel jsem totiž mezi mými poháněcími koly se silikonovou vložkou https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=2983#T=C 2 dostatěčně volná (v úvrati se prostě protáčejí - takže je to opět blbuvzdorné pro mimina).

Pohon těchto vozidel na skutečné železnici je realizován zhruba 4 způsoby (jestli jsem to správně pochopil):
1) mechanicky prostřednictvím pneumatik, opírajících se přímo o kolejnice (to je moje řešení a mají to většinou Mercedesy Unimog - mají kvůli tomu menší=železniční rozchod)
2) mechanicky prostřednictvím pneumatik, opírajících se o pomocné válce na železničních adaptérech (protože nákladní silniční vozidla mají větší rozchod, než je rozchod kolejí - pro jízdu vpřed ale musí motorově couvat)
3) hydrostatickým pohonem železničních adaptérů
4) hydrodymamickým pohonem železničních adaptérů.

Zajímavostí je, že některá nehasičská řešení umožnují jízdu takového vozidla na železnici s řidičem/strojvůdcem vně kabiny.

Aktuální foto bude s novým foťákem.

fanda

Jedná se o silniční přívěsné vozidlo - rozprašovač vodní tříště s vlasním generátorem el. a vodními čerpadly a železničními adaptéry.

PURE Lego.

Sklápění železničních adaptérů je ruční.
Po silnici ho lze tahat za každým legovým nákladním autem vybaveným samicí ve standardní výšce.
Po kolejích ho lze tahat i sunout každou lokomotivou (i s vagony) i dvojcestným vozidlem se samicí. Umístěn musí být na začátku (pozice při hašení) nebo na konci vlaku.

Aktuální foto bude s novým foťákem.

fanda

PURE Lego.
Oříškem bylo připevnit PEVNĚ obě půlky nádrže k prostřední nosné konstrukci (která nesmí být prakticky vidět) - nakonec je to směšně jednoduché a hodně pevné.
Kvůli brzdařské budce jsem se nevešel do maximální délky, která ještě projíždí protisměrnými oblouky s radiusem 40 studů a nemá otočné podvozky. Do těch se mi nechtělo z důvodu přílišné výšky podvozkové části vůči malé nádrži (6 studů). Vymyslel jsem tedy nové upevnění spřáhla s více stupni volnosti (ještě jsem to nikde neviděl - nedávno k tomu jěště neexistovaly kostky), které nahrazuje otočné jednonápravové podvozky.
Brzdařská budka je vždy příjemný rébus - dnes už jich mám několik konstrukcí - pro různé vozy je potřeba většinou vyvinout novou.

Aktuální foto bude s novým foťákem.

fanda

Platí pro něj to samé, jako pro předchozí, až na to, že se mi nelíbí - nejsou totiž k dispozici (nebo jsou příliš drahé) vhodné červené kostky. Ale potřebujeme ho k dvoucestným hasičským vozidlům - co když hoří v lese v místě bez silnice, bez vodní nádrže, v tunelu... Naše dvoucestné hasičské auto ho umí tahat za sebou, přičemž před sebou tlačí rozprašovač vodní tříště.

Aktuální foto bude s novým foťákem.

fanda

Rozvor 4200mm, tj. 12 studů
Vyroben v roce 1929.

Jsou to prakticky nejdelší vozy z lega, s normálními spřáhly bez otáčivých jednonápravových podvozků, které ještě dobře jezdí na orig. legovém kolejivu.
S Kafemlejnkem a patřičným hytlákem nevypadají špatně :-)

Aktuální foto bude s novým foťákem.

fanda

Rozvor 4200 mm, tj. 12 studů.
Vyroben v roce 1929.

Vychází z předchozích vozů, ale skříň je o jednu plate užší, přičemž střecha zůstala široká 8 studů, takže na boku přečnívá o půl plate. Je tedy o něco věrnější originálu, ale na úkor velké hmotnosti a chybně vyvedeného komína (jakoby kamna byla daleko od stěny - lépe to fakt nešlo). Ale ty svislé dlaždice docela dobře imitují oplechovaní skříně.

Bohužel ten rozdíl z větší vzdálenosti není patrný, tak zůstane asi chudák sám.

Aktuální foto bude s novým foťákem.

fanda

Rozvor 4200mm, tj. 12 studů
Vyroben v roce 1928 jako CDl 4-9401, přeznačen v roce 1957 na BDlm a zrušen v roce 1964.

Aktuální foto bude s novým foťákem.

fanda

Ve skutečnosti i u mne vznikl jako rekonstrukce vozu Kbkks / Nsk přidáním dalšího podlaží pro automobily.

Naivně jsem si myslel, ze podvozek či rám už mám vyřešený, tak zbývá už jen udělat 1. patro.

Jenže legová osobní auta vyrostla za poslední roky ohromně. Nákladní vyrostla o něco méně. A vlaky nevyrostly vůbec. Takže dostat nad sebe 2 osobní legová auta do 6-ti studového legového vagónu není možné. To je ostatně jeden z hlavních důvodů, proč jsem už před mnoha lety začal stavět 8-mi studové vlaky). Jenže problém je, dostat nad sebe 2 osobáky i u 8-mi studových vozů.

Nakonec jsem to jakžtakž vyřešil --> vůz je zatím bez aut :-)

Aktuální foto bude s novým foťákem.

hobby

Fando,
zahltil jsi nás tady záplavou textu, že to ani nejde přečíst. Preferoval bych napřed fotky a hned k nim stručný komentář (což paradoxně znamená mnohem více času a práce, než dlouhý text). Já vím, že umíš stavět, tvoje kreace jsou výborné. Takže se budeme těšit na ty fotky, akorát, že pak musí člověk skákat ze stránky na stránku a zpět >:D.
Jinak O.k. a zdravím. 

fanda

Já vím, omlouvám se, nemám prachy na foťák. Můj dokonalej foťák mají zloději (nebo ten laskavec, kterej ho od nich koupil). Všechny prachy jsem dal do kostek a Buwizzů a Sbricků a legových lithiových BB - běs. Teď musím přednostně nakoupit motory M a L, dokud ještě jsou levné (opravdu si myslím, že jsou levné, budou mnohem dražší). Ten nový system je pro věrné modely vlaků zatím k ničemu (BB je o 1 Brick vyšší než Buwizz a má poloviční počet kanálů, nelze 2 motory na jeden kanál, atd).

Neboj, až tam dám fotky, tak napíšu, odkud máte sledovat novinky.

fanda

Tak jsem si včera koupil foťák Canon 4000D (místo potřebných Buwizzů) a opět jsem zjistil, že vůbec neumím fotit.

Abyste mi pořád nenadávali, že posílám jenom kecy a žádné fotky, tak ještě před tím, než se jakžtakž naučím fotit, posílám jednu ochutnávku Štokra.
Je to focené ve 14 hodin v severním pokoji se stativem bez fotostanu a jakéhokoliv umělého světla a úplným laikem.

Zajímavé je, že až na fotce jsem si všiml několika nedostatků:
- u třetího kola tendru je vidět kostku https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=18975#T=C
která je pouze DBG, takže bych ji měl oplácat černou samolepou (ale jak se znám, protože jsem línej, natřu ji černou lihovou omyvatelnou fixou a nikomu to neřeknu)
- mezi tendrem a lokomotivou je vidět 2 světlé kostky - jedno je žlutá kostka a ta druhá není kostka v tendru, ale skrz tendr je videt modulární radnice - to půjde vylepšit
- část ochozu u budky - Tile 1x8, je uchycena pouze na jednom konci v budce a zapoměl jsem ji před focením správně nalícovat na zbytek ochozu
- vůbec se mi nelíbí na fotce (ve skutečnosti je to v poho) uhlí z Dark Brown
- celou mašinu jsem brubším štětcem za sucha vyčistil, přesto je prach na fotce dobře vidět
- vůbec nevím ale, co je to fialové u parního válce.

Fotka Štokru je u Štokru:
https://www.kostky.org/forum/index.php?topic=51352.msg274219#msg274219

Takže za chvíli doplním ještě můj poslední MOC Glaskasten a jdu se učit fotit a čistit prach z modelů.

Matthes_CS

Fialové bych řekl, že je nějaký blbý odlesk.

Jinak vypadá parádně, chtěl bych vidět víc fotek, nebo ještě radši ho vidět na živo.

fanda

Tak když budeš hodnej, tak přijedem do Jaroměře (naposled jsem tam byl se synem v depu, když mu bylo cca 8-9 let, přičemž dcera a neteř tehdy raději čekaly v autě někde u nádraží /cílem byla ZOO DK/ - a za trest má teď moje dcera 3 kluky a ten nejstarší už je členem kroužku žel. mod. /ale za to jeho postižení já fakt nemůžu/) ;-)

Všechno to závisí na tom, jak se budou moje modely líbit na Polabských kostkách. Původně jsem chtěl už být na podzimním Olomouci letos, ale z finančních důvodů jsem to musel vzdát - na konci roku se prodává nejvíc našich židlí, tak jsem si nemohl dovolit zavřít krám v Pá i So.

Matthes_CS

Tak to musím domluvit, aby byli všichni ve výtopně hodní a sehnali i skutečnýhého škotra :)

A jak to je s těma kostkami přebarvenými liháčem? Drží barva, neroztírají ji děti?

fanda

Neboj, spíš si dělám srandu.

Uvědomme si, že TLG běžně používá samolepy a tampoprint na změnu barvy části kostky (oni si dokonce často vyrobí zcela novou kostku - to jsem si já dovolil jen u hytláku Da, Ds, Daa, Da-k, Daa-ks):

(bohužel zrovna nefunguje BL)
- u expresu Horizon byly samolepkou nebo tampoprintem upravené dveře
- u více aut tampoprintují boční hrany čelních skel
- atd atd

Já to (černé samolepy nebo černá omyvatelná lihová fixa) víceméně používám jen u parních mašin na zakrytí šedé barvy PF motorů (myslím, že samolepy u Štokra), tm. šedých BuWizzů (černá fixa u Glaskastenu), průsvitných obalů Led diod (to dělám poctivě u všech mašin, kde jsou většinou přední světla odkrytá) a víc si nevzpomínám.

Úplně pure LEGO jsou černé legové samolepy (nikdy jsem jejich samolepy na jejich modely nelepil, takže od doby mých dětí je jen sbírám), ale je jich velká spotřeba a je to pracné. Proto, když to nikdo neuvidí, použiju černou lihovou fixu, je to dokonale umyvatelné lihem a nemám moc špinavé svědomí, jen trošku ;-)
Vždy to je na nepřístupném (špatně viditelném) místě, takže nehrozí otírání dětmi pomocí fermentů, enzymů apod. Suchou, ani běžně zpocenou rukou, lihová fixa nelze jednoduše otřít.

Jestliže znázorníme postoje naší bláznivé komunity (nikdo mimo nás to nechápe) na jednorozměrné 10-ti stupňové škále, kde na levém konci je Otazník (1 - méně svobody) a na druhém konci Mirek (10 - více svobody), tak já se cítím býti 4 (zdravím vás chlapi oba, jste mými vzory :-)

Poslední dobou spěju ke stavu, kdy vše kompatibilní s Legem (samozřejmě na nejvyšší úrovni, žádný Lepin atd), jsem schopen použít na stavbu MOCu, který pak považuju za výtvor z kostek. Vím, že je to hloupost, ale tak to cítím.

Asi to souvisí s tím, že mě vždy bavily vlaky, jenže TLG (podle mě) jim nevěnovalo dostatečnou pozornost a H0 jsem opustil kvůli nepoužitelnosti pro děti (je křehké - na rozdíl od kostek - některé legové mašiny, např. BR80, se nám po pádu rozsypaly už 4x, přičemž škoda byla nula nebo pár korun).

Takže já vlastně sám sobě simuluju železniční modelářství pomocí Lega, S-bricku, BuWizzu, černé samolepy, černé lihové fixy a řezání trubiček a vyjímečně i axlí.  >:D

mirek


fanda

BUWIZZ, PF M-motor.
NON-LEGO jsou kromě BuWizzu a BBB M kol pouze zkrácené Hose Rigid 3mm a used Technik Flex Kable 8 L z mosazného drátu vhodného průměru. A samozřejmě vpředu a vzadu je vidět BuWizz tm. šedý, který jsem natřel černou lihovou fixou - když bude čas a chuť, tak to polepím černou samolepou od TLG.

Líbila se mi už v mé H0 éře, ale nebyly na ni prachy. A když si ji udělal Mirek, tak už to ve mne nešlo zastavit. Ale měl jsem ji rozdělanou snad 3 roky.

Nakonec jsem ji spatlal tak, že je to vlastně hybrid, co se týká rozměrů rámu a rozvodu.
V roce 1908 byla vyrobena série s jalovou hřídelí a s rozvorem jako mám já a v roce 1911 série bez jalového hřídele ale s rozvorem menším, než mám já. Bohužel jsem si to uvědomil, až když byla mašina hotová - přitom stačilo se podívat do německé Wiki.

Takže abych to dal do pořádku, musel bych:
1) Přidat jalovou hřídel. To by šlo, ale znamenalo by to vyrobit jalová kola, protože vzdálenost ojničního čepu od osy kol Medium BBB je cca 6 mm, přičemž TLG vyrábí kostky s technikovými roztečemi 1 stud nebo 1/2 studu, tj 8 nebo 4 mm. Takže řezat, lepit, odlévat atd.
2) Přiblížit kola o 1 stud k sobě, tzn. každou nápravu o půl studu. Ačkoliv to zní neuvěřitelně, nelze to bez výrazného zvýšení rychlosti (teda aspoň já jsem na to nepřišel). A když tak malá mašinka tahala i několik velkých osobních 2-osých vozů, tak předpokládám, že nejezdila jak Pendolino (jezdila max. 50 km/h) ;-)

Teď babo raď...

Co se mi nejméně líbí, jsou okna (jejich rozměry a rozmístění na budce), ale nevidím lepší řešení, ani pomocí snotu.

Jinak můj hybrid jezdí nádherně, šlo by udělat i svícení, ale je to hrozná pakárna - legové kabely jsou hodně tlusté. Možná přidám ještě olověná závaží kvůli adhezi.

Nevím, zda to všichni víte, ale BBB udělal některá nová kola s bandážemi a všechna kola v Dark Red. V TLG mám objednané tm. červené
trubičky a sehnal jsem barevnou fotku rakouské Glaskasten, která má červená právě jen kola a rozvodné tyče, zbytek podvozku je černý. To bude luxus.

Především je ale hrozně roztomilá :-)

Aktuální foto bude až se naučím fotit. Slibuju, že je to poslední příspěvek bez fotky (stejně nic jiného nemám rozpracováno), budu už jen vkládat fotky, dokud zde nebudou všechny :-)

Pavel Svatoš

Ozývám se, jak to vypadá s těmi foto štokra. Pustil jsem se do stavby a až na na nedodělaný podvozek, tak mám hotový tendr a kabinu s kotlem. Čekám na ty fota, abych začal řešit zbytek, protože ty podvozky budou nejsložitější. A poslední dotaz je, kde se nechá obstarat ta hvězda na čele kotle. V nabídce Lega marně pátrám. Děkuji za odpověď.

Vasyk

Citace od: Pavel Svatoš kdy 24.01.2021, 11:44:51
Ozývám se, jak to vypadá s těmi foto štokra. Pustil jsem se do stavby a až na na nedodělaný podvozek, tak mám hotový tendr a kabinu s kotlem. Čekám na ty fota, abych začal řešit zbytek, protože ty podvozky budou nejsložitější. A poslední dotaz je, kde se nechá obstarat ta hvězda na čele kotle. V nabídce Lega marně pátrám. Děkuji za odpověď.

hvězda