Kostky.org

Diskuse o stavebnicích => Trains => Sbírky => Téma založeno: peki kdy 18.01.2009, 15:24:45

Název: Recenze - New train buffers
Přispěvatel: peki kdy 18.01.2009, 15:24:45
Když jsem si zběžně prošel v RAILBRIKS č. 4 (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=14401.msg90970#msg90970) na straně č. 5 jejich popis, nepřemýšlel jsem o výhodách či nevýhodách. Shodou okolností se mi dostali do ruky, tak jsem se na ně podíval podrobněji a článek znovu přečetl. Při posledních řádcích jsem si vybavil i nedávnou diskuzi zde (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=15905.msg95539#msg95539) na toto téma.

Protože nových vlakových dílů je jako šafránu (pokud pominu skutečnost přechodu z 9V na IR, která je spíše o koncepci než o dílcích jako takových), řekl jsem si, že udělám takovou malou "recenzi".

Začnu tím co jsem se dozvěděl ve výše citovaném RAILBRIKS č. 4

Pozitiva nových magnetů/nárazníků jsou: ;D
----------------------------------------------------
- silnější (na rozpojení je zapotřebí větší síla)
- schovány v plastovém pouzdře, které je opatřeno studem dole i nahoře, lze tedy pomocí např. tile zafixovat spojení, tak aby nemohlo dojít k rozpojení vagónů (současně je to výzva pro stavitele, jak stou to novou stavební plochou naložit)
- omezená možnost vertikální rotace (nahoru/dolu) umožňující vyrovnání nerovnosti na trati (to přispěje ke stabilitě jízdních vlastností)

Negativa nových magnetů/nárazníků jsou: ???
----------------------------------------------------
- staré umožňovali spojení vagonů, kdy mezi jednotlivými nárazníky byl výškový rozdíl 1 plate, u nových se to nedoporučuje, magnety sice drží, ale ne "na plný výkon". Dále může docházet k nadzvedávání koleček, což může negativně ovlivnit jízdní vlastnosti (vykolejování vagonů, motor netáhne na plný výkon atd.). 

Moje dojmy:
---------------

Nové nárazníky se mi líbí už na první pohled. Možnost zafixovat spojení pomoci tile (ze spodní i horní strany) je definitivním řešením problému s případným rozpojováním delších vlaků. Výhodné se mi zdá také pořízení kompletního nárazníku jako jednoho (ne tří ) dílku. Magnet se dá v případě potřeby odstranit, je připevněn pomocí šroubku.

Hodnotím tedy nový magnet/nárazník pozitivně  ;D, podle mého šlo o krok správným směrem. Jediné co mne mrzí, ale třeba budu mile překvapen, že tento dílek není v červené barvě. Ta by se hodila při stavbě parních mašinek.

Na závěr, takovou třešinku, jak jsem se k novým nárazníkům dostal. Pořídil jsem si druhou soupravu setu IR vlaku 7897. Mým záměrem bylo zvětšit soupravu. Zarazilo mne už otevírání krabice, které bylo řešeno jiným způsobem.  Po otevření pytlíčku s dílky, jsem byl překvapen ještě jednou ;D

Více viz přiložené obr. :)


Název: Re: Recenze - New train buffers
Přispěvatel: mirek kdy 19.01.2009, 10:23:26
Peki díky za recenzi i za rozšíření poznatků.
Jsi ve svém popisu názornější než Railbriks 4.  ;D
Budu ještě zvědavý na chování spřáhel při přechodu jízdy kopec - rovina, kdy právě přechod kolejí nemusí být někdy plynulý.
Název: Re: Recenze - New train buffers
Přispěvatel: otaznik kdy 19.01.2009, 21:45:22
Velmi zajímavé, díky za rozšíření obzorů. Na první pohled ale nevím, jestli je to krok vpřed nebo ne.
Název: Re: Recenze - New train buffers
Přispěvatel: Hana129 kdy 19.01.2009, 21:57:54
Taky jsem o nových magnetech nevěděla a ani by mne nenapadlo, že toto bude vyměněno už u prodávaných setu. Toto znamená, že byla dodělávaná další série. :)
Sami máme doma tu první verzi.
Název: Re: Recenze - New train buffers
Přispěvatel: peki kdy 19.01.2009, 23:05:54
Citace od: otaznik kdy 19.01.2009, 21:45:22
Velmi zajímavé, díky za rozšíření obzorů. Na první pohled ale nevím, jestli je to krok vpřed nebo ne.

Ten krok resp. krůček  správným směrem vidím v tom, že je možné nárazníky spojit pomocí plate, takže se fakt nerozpojí, současně tam u páry může stát třeba i topič s lopatou  ;D.  Druhá pozitivní věc je ta možnost pohybu nahoru dolu. Nám vlakařům musí stačit drobnosti  :)
Název: Re: Recenze - New train buffers
Přispěvatel: Micho kdy 19.01.2009, 23:29:54
Som na ne zvedavý, chce to vyskúšať prakticky. Zmienka o tom bola aj v Railbricks č. 3 na 5. strane v článku LEGO Factory Update. Mať to však v ruke je určite o niečom inom.

Peki dík za názorné fotá a množstvo zaujímavých postrehov.  8)
Název: Re: Recenze - New train buffers
Přispěvatel: otaznik kdy 19.01.2009, 23:47:02
Musím přiznat, že tohle:
Citace od: peki kdy 19.01.2009, 23:05:54
Druhá pozitivní věc je ta možnost pohybu nahoru dolu. Nám vlakařům musí stačit drobnosti  :)
a z prvního příspěvku tohle:
Citace od: peki kdy 18.01.2009, 15:24:45
- omezená možnost vertikální rotace (nahoru/dolu) umožňující vyrovnání nerovnosti na trati (to přispěje ke stabilitě jízdních vlastností)
stále nechápu.
Můžeš to prosím ještě jednou vysvětlit? Omezení pohybu spíše nebude umožňovat lepší vyrovnávání nerovností, alespoň mi to přijde logické.
Možná to bude tím, že jsem ten nový nárazník ještě neměl v ruce, nevím.
Název: Re: Recenze - New train buffers
Přispěvatel: Jonas kdy 20.01.2009, 07:36:19
Citace od: otaznik kdy 19.01.2009, 21:45:22
Velmi zajímavé, díky za rozšíření obzorů. Na první pohled ale nevím, jestli je to krok vpřed nebo ne.

Nevím, jestli se to tady na Kostkách objevilo, ale důvod, proč TLC zavedlo tyto nové kompaktní nárazníky (v jednom kuse s magnetem) je ten, že staré magnety (až příliš připomínající bonbon) prý pár dětí spolklo.
Název: Re: Recenze - New train buffers
Přispěvatel: peki kdy 20.01.2009, 09:33:41
Citace od: otaznik kdy 19.01.2009, 23:47:02
stále nechápu.
Můžeš to prosím ještě jednou vysvětlit?

Zjednodušeně řečeno nové magnety/nárazníky je možné (resp. je doporučeno) spojovat ve stejné výšce. U starých jsem mohl magnet do nárazníku vložit ze shora nebo ze zdola, tím vznikl rozdíl 1 plate. Někdy při stavění MOC se to hodí. Starý magnet je v nárazníku upevněn způsobem, který mu umožňuje pouze minimální (v podstatě žádný) vertikální (nahoru/dolu) pohyb, který by mohl vyrovnávat případné nerovnosti na trati.

Nové magnety/nárazníky je možné (doporučeno) spojovat ve stejné výšce. Tím že je nárazník konstruován způsobem, že se může magnet pohybovat více nahoru nebo dolu (při průjezdu nerovností na trati), vyrovná hodně nerovností  "zubů" na trati ( při přechodu z jedné koleje na druhou třeba ve stoupání).

Ale jak říkám jsou to detaily  ;) Podstatné bylo asi jak píše Jonas, že se to nedá tak snadno sníst  ;D. Jen doufám že ze stejného důvodu nezmizí jiné důležité Lego dílky. Napadá mě jich hned několik které je možné spolknout podstatně snadněji  :o
Název: Re: Recenze - New train buffers
Přispěvatel: otaznik kdy 20.01.2009, 23:22:49
Citace od: peki kdy 20.01.2009, 09:33:41

Zjednodušeně řečeno nové magnety/nárazníky je možné (resp. je doporučeno) spojovat ve stejné výšce. U starých jsem mohl magnet do nárazníku vložit ze shora nebo ze zdola, tím vznikl rozdíl 1 plate. Někdy při stavění MOC se to hodí. Starý magnet je v nárazníku upevněn způsobem, který mu umožňuje pouze minimální (v podstatě žádný) vertikální (nahoru/dolu) pohyb, který by mohl vyrovnávat případné nerovnosti na trati.

Nové magnety/nárazníky je možné (doporučeno) spojovat ve stejné výšce. Tím že je nárazník konstruován způsobem, že se může magnet pohybovat více nahoru nebo dolu (při průjezdu nerovností na trati), vyrovná hodně nerovností  "zubů" na trati ( při přechodu z jedné koleje na druhou třeba ve stoupání).

Ale jak říkám jsou to detaily  ;) Podstatné bylo asi jak píše Jonas, že se to nedá tak snadno sníst  ;D. Jen doufám že ze stejného důvodu nezmizí jiné důležité Lego dílky. Napadá mě jich hned několik které je možné spolknout podstatně snadněji  :o
OK, díky za dodání detailnějších informací. Snad se mi dostane ten nový nárazník také do ruky.  :D
Název: Re: Recenze - New train buffers
Přispěvatel: betakaroten kdy 13.02.2009, 22:27:36
Citace od: peki
- staré umožňovaly spojení vagonů, kdy mezi jednotlivými nárazníky byl výškový rozdíl 1 plate, u nových se to nedoporučuje, magnety sice drží, ale ne "na plný výkon". Dále může docházet k nadzvedávání koleček, což může negativně ovlivnit jízdní vlastnosti (vykolejování vagonů, motor netáhne na plný výkon atd.).
U starých magnetů se mi občas stává, že se zaseknou "nad sebou" (na nerovnosti trati nebo při nekázni obsluhy - posun odrazem, brždění těžké soupravy apod.), pak se nadzvedávají kola, na nejbližší výhybce vykolejí atd. Jestliže magnety sousedních vozů umístím v nestejné výšce, zaseknou se tímto způsobem téměř jistě, takže snad kromě výstavního ježdění doporučuji rozhodně i starší magnety umisťovat do stejné výše! (problém odpadá u nejstarších druhů magnetů (http://www.ldraw.org/library/unofficial/images/parts//735.png) (http://www.ldraw.org/library/unofficial/images/parts//x290.png), ale tam si člověk musí dávat pozor na světové strany ;))