Otázky k LDCadu

Založil Martins, 04.08.2016, 09:39:32

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Martins

Ahoj,
mám dotaz k LDCadu, prosím o radu.

Mám mainmodel a v něm submodel. Když se mezi nimi přepínám, tak vždy vidím kostky mainmodelu/submodelu a mohu je editovat. A teď chci ten submodel do toho mainmodelu vložit a to neumím a nepřišel jsem na to. Víte někdo jak to udělat?

V zásadě mám stejný problém i u modelu, který vznikl samostatně (je v jiném souboru) a teď chci 2 modely složit k sobě, ale tak aby to nebylo jen CtrlC CtrlV, ale aby mi zůstala vazba.

Předem díky!

milanv

Ahoj. V Part binu nejsou jen kostičky, ale v jeho hlavním (nejvyšším) výběru máš i možnost vyhledávače (panáček s lupou) a vedle divná ikona s malým nápisem MPD. To je ona, sekce na (pod)modely. Tam máš pak na výběr možnosti jako "podmodely aktuálního modelu (rekurzivně)", "všechny editované modely" atp. Pak ty modely uvidíš jako by to byly kostky a můžeš si je umísťovat kam chceš.

A tedy když si otevřeš víc souborů, tak i dělat vazby mezi nimi. Jenom teda moje zkušenost je ta, že pokud začnu dělat takové vazby, tak na to později zapomenu a pak se divím těm vyskakovacím okýnkům "uložit změny?" až ve skutečnosti v rámci editace jednoho modelu jsem v jeho podmodelech změnil i tři další soubory...

No a další level že, že si jiným trikem lze jako podmodel otevřít a editovat i kostky. Nejen tvary (na to odvahu nemám), ale i "snap points" ("chytací body" v češtině?). Přímo v rámci práce na modelu a upravenou kostku, s opraveným chytáním, můžeš rovnou použít v modelu, testovat a příp. znova opravit. To je pak už úplná bomba.
Pán na Žlutém hradě

Martins

No, že ti ta odpověď ale trvala!!!!  ;D ;D ;D
Já věděl, že budeš vědět... je to ono, moc díky! Budu na ty vazby opatrnej, ale znáš mě, já se do žádných velkých akcí nepouštím.

Martins

Jak řešíte úlohu, kdy chcete zjistit počty kostek v modelu? Já na to používám Brickstock, ale vždycky narazím na problém s neexistujícími kostkami. Pak je docela problém dohledat, co je to za kostku a čím jí nahradit. Hodně mi pomůže, že si udělám PartList ale i tak je to někdy problém.

Taky se stane, že kostku najdu a snažím se pro ní najít v LDCadu ekvivalent, ale ten buď není, nebo je jiný, ale je s jiným číslem. Ptám se tedy na nějaké vychytávky, jak si poradit.

milanv

Určitě to není já nevím jak elegantní, ale je to rychlé a mně to funguje nejlíp ze všeho: prostě otevřu ten model v LPub a v jeho menu kliknu na "Add BOM" (BOM = Bill Of Material). Není tam přímo součet kostek v modelu, ale je to perfektně fungující seznam, kde ti právě vyřeší všechny podmodely apod. Číslo jako součet kostek jsem snad nikdy nepotřeboval a pokud ano, tak z tohoto seznamu už je to podstatně snazší než z čehokoliv jiného.

Až budu mít jednou čas (hahaha), tak opravím v tomto směru brickstock, zdrojáky jsou k dispozici. Ale zatím je to ve hvězdách.
Pán na Žlutém hradě