SR 3D Builder

Založil Shmade, 28.03.2009, 13:49:42

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Shmade

Tak jsem se dnes koukal na http://technicbricks.blogspot.com/ a poprvé jsem se tam dozvěděl o tomto programu. No a co k němu? Prostě bomba, nyní asi budu používat spíše tento, respektive asi i v kombinaci s MLCADem, soubory jsou vzájemně kompatibilní.

A co je na něm tak super? To že má automatickou podporu vazeb mezi prvky. A co to znamená v praxi? Když dáte kostku na kostku, tak se automaticky chytá studů a pak tam drží, a můžete manipulovat s celkem bez vytváření grup a podobně, ale tohle je jen začátek, co mě dostalo, že takhle funguje většina dílů. Takže i ozubení (točíte jedním kolečkem, točí se druhé, řetězové převody, převody gumičkami...).

No myslím, že to tady pár lidí třeba osloví, program ještě není ve finální verzi, ale i v té současné je myslím dost dobře použitelný.

stránky programu: http://staff.polito.it/sergio.reano/

Výčet fíčur:
# Support for other popular program formats like: .dat; .ldr and .mpd (partially support) files
# 3D view building environment with reflection and transparencies
# Fast selecting/moving/adding/removing
# Copy/Rotation/Deletetion/Color change of single or multiple brick
# Real connections detection (not always the same near brick positioning)
# Brick selection by Block (means that solid connected bricks can be selected at once)
# Grid positioning to speed up positioning of pieces
# Automatic and precise positioning of most bricks according to connection detection
# Automatic detection of rotation axles
# Hinges and gear support (includes real time animation of moving parts)
# Connection Solver for quick connecting hinges and rotating parts
# Towball connection support
# Belt Generator with real connections
# Undo/Redo options and Automatic brick orientation
# Support of unofficial parts
# Management of parts groups
# Exclusive MirrorBuilding features for quick build of symmetric models
# And much more...


Ještě přiložím video, které jsem vytípnul z programu pět minut po instalaci, kde je ve zkratce vidět funkčnost... Jako model jsem použil částečný návrh nápravy, kterou jsem dělal v MLCADu, a bez problémů jsem jí otevřel i v tomto programu. Jen ještě dodám, že vykreslení je fakt pěkné a hlavně rychlé.

http://www.youtube.com/watch?v=yxYE19PaUWE

7omy

funguje ti to bez problému? mě to ve 64 bitové vistě hodí hned chybu a na xp to sice naskočí, ale objeví se chyba, která nejde přeskočit a pak se to zavře

Splinter

#2
Tento program má podľa mňa neintuitívne ovládanie, pre ktoré sa neviem dostať ďalej ako k prvej kocke. Možno keby bol niekde nejaký návod, pretože po prečítaní toho čo je pribalený som akurát ostal prekvapený keď tam bol použitý výraz "CANC button", ktorý sa  napríklad na mojej klávesnici nenachádza. Proste na to ako pekne vyzerá ma sklamala jeho nepoužiteľnosť. Ale ak niekto má s týmto programom dobré skúsenosti, velice by ma potešil keby napísal ako vlastne tento program funguje...

Papiňák

Tak jsem si zkusil, jak funguje ten program. To ovládání není moc dobře vymyšlený, ale možná si na to zvyknu.

Kostku dáš na prac. plochu dvojklikem levým tlačítkem. Pak se levým tlačítkem posouvá do stran, kolečkem myši se posouvá nahoru a dolů. Otáčí se numerickými klávesami. Když je kostka na místě, kde jí chceš mít, stiskne se enter.

Kamera se otáčí pravým tlačítkem myši, posouvá se kombinací pravý+levý tlačítko. Zoom je v pravém horním rohu obrazovky(možná existuje nějaká kombinace, ale na tu jsem zatím nepřišel).

Shmade

Mám v plánu udělat lehkej návod... Pro začátek zoom je +- :)

Splinter

#5
No skúsil som a funguje to :). Síce mám trocha problémy s vyhľadávaním dielikov, ale to je len otázka zvyku. No aj tak je tento program podľa mňa až príliš jednoduchý. Najlepší program by bol taký, ktorý by okrem vlastností tohto programčeku obsahoval aj niektoré funkcie LeoCAD aj MLCAD.

Citace od: Shmade kdy 29.03.2009, 04:39:45
Mám v plánu udělat lehkej návod...
Už aby tu bol :) Držím palce.

P.S.: SR 3D má ešte (teda aspoň na mojom xp-čku) vcelku nestabilný chod - zvykne sa zasekávať pri návrate systému zo spánku, alebo pri prepínaní medzi programami...

Shmade

No k tomu návodu asi jsem lehce přestřelil, zatím to moc nevidím, respektive nemám zatím tolik zkušeností, abych se mohl dělit o nějaká větší modudra, než jsou napsaná v helpu, podle kterých se dá podle mě v klidu stavět. Leda pokud někdo neumí anglicky tak to můžu v případě zájmu přeložit, ale stačí si to prostě nainstalovat a hrát si s tim. Mě ti celkem intuitivní přišlo.

Splinter

Mám ďalších pár postrehov, ktoré znepríjemňujú prácu. Ako napríklad zoznam kategórii dielov je nejako zvláštne oklieštený takže treba veľa dielov hľadať a aj tak sa mi stalo, že niektoré nenašiel (napríklad pri vyhľadaní minifigových častí nenájde nohy, torzá, ramená, bedrá...), čo ma dosť sklamalo. Takto mi príde tento programček dosť obmedzený na stavbu akurát prázdnych scén bez života. Tak ako ma sklamala aj nemožnosť ukladať výsledky práce v inom formáte, ako jeho vlastnom čo znemožňuje prevedenie napríklad do pov formátu. No čo už, možno v ďalších verziách sa to zlepší.

Jamesek

Ahoj,
povedlo to se to někomu rozchodit? Mně to nejde ani na jednom počítači. Čekal jsem, že vyjde nějaká nová verze, která by chybu opravila, ale nic.
Podle videí vypadal program zajímavě a chtěl jsem jej využít při vymýšlení modelů.
Možná je chyba u mně. Zkoušel jsem to na dvou NB a jednom starším stolním PC s integrovanou grafikou. Pokud to tedy vyžaduje speciální (rozumněj novější a hlavně neintegrované) grafické karty, tak mám asi smůlu ;)

Papiňák

Mě to bez problému běhalo na 5 let starým compu s XP Home SP2 se starou 128MB nVidií. Problém je asi ta integrovaná karta. Problém může bt i u ATI, s tim jsou problémy u některých her.

Shmade

Mě to v notebooku na ati hd3470 běhalo... Ale asi to bude karta od karty...  Prostě to ještě není finální "produkt", ale hobby projekt v beta verzi, takže se holt člověk musí smířit s tím, že to ještě není všechno doladěné a dodělané. Ale i tak se mi ten program už teď moc líbí.

Krtecek

Normalne jsem to nainstaloval, ale nejde mi to spustit . . ..

xSergio74

Hi,
first of all, I apologize for not speaking Czech, so be patient.

I'm new of this forum, and I subscribed because I was searching for my application diffusion when I found this forum is talking about it.

So, as author of this program, if anybody has any questions about it, feel free to ask, and I will try to answer.

Just one problem: please speak in English (or italian ;D) since  I'm not able to read or write in your language.

For people having trouble starting the application I recommend to install latest Microsoft DirectX library from microsoft official site. Even if you already have DX10, some latest updates changes DX9 library according to my software requirements.
A manual (still incomplete) is also available at web page

Enjoy building

Sergio


Byes

Sergio

winring

Tak návod koukám ještě nikdo nevytvořil  ;D Dneska jsem to prvně zkusil a mísí se ve mně různé pocity. Ovládání jako takové mi přijde celkem v pohodě, až na pohyb kamery, který bych radši měl na klávesnici než pouze myší. Plus pro mě - hodně kostek, aspoň na první pohled.

A teď pár dotazů, zda mi to jen přijde, nebo to tak je a co s tím.
- Když přidám novou kostku, přijde mi, že spíš než kostkou hýbu modelem, do kterého se snažím kostku přidat (má logika by to viděla opačně).
- Nevím, zda se to někde nemusí zapnout, ale kostky do sebe na první pohled nezapadají a na druhý pohled se dají dávat i do nelogických pozic (například že brick 1x1 vložíte dovnitř bricku 1x1, že kouká jen jako plate a nic se neděje, žádné, že kostky jsou v kolizi).
- Trefit něco do díry se mi často nepovedlo. Například náboj do odpalovače. Vždy byl mimo, neboť pohyb nahoru dolů nelze pomocí alt zjemnit (pokud by to pomohlo).
- U drátů nevím, jak je spojit. Buď jsou tam jen ustřižené koncovky, u kterých sem nenašel "propoj drátem". Je tam ještě drát stočený, a lze ho pouze rozdělit na milimetrové dílky, tudíž práce tak na rok, i kdyby ho chtěl člověk dát pouze do roviny.

Za rady děkuji.

winring

#14
Tak jsem se v tom trochu šťoural. Kostky již zapadají dobře (asi předtím nějaká chyba), ale nemůžu se poprat se spojováním prvků. U některých částí se píše, že se mají použít jen jako koncovky a poté dalším prvkem spojit. Ten jsem však nenašel a "connection solver" hází chybu. Ukázka - snažím se spojit tyto dva konce (podle nápovědy v souboru by to mělo jít). Díl 343 na propojení podle návodu (který však patří k jinému programu, ze kterého jsou pouze přebrány modely) jsem nenašel, tak jsem označil první, dal "Connection solver", druhý totéž a hodí to tohle:

Raistlin M

#15
Tak koukám, že tu na tento program je thread. Mám první problém.

Setkal se někdo s tím, že mu po umístění dílku celý dílek zmizí krom studu/studů? Dělám něco špatně, nebo je to můj problém s grafikou?

Další věc je, že když umísťuji další dílek, tak ten se snaží do některých směrů jen lícovat se spodním dílkem, a nehodlá přesáhnout. Co dělám špatně?

U ikonky "AutoOrient" je napsáno, že je "experimntal" a ač dle manuálu má jít o přepínač ON/OFF, tak se nic nepřepíná.
(přehlédl jsem tu červenou tečku, ale nevšiml jsem si i tak žádného  efektu)

Mám tu poslední verzi, která je ke stažení.

Raistlin M

Chvíli si s tím už hraju a dokud stavím z dílů, není problém. Jakmile ale začnu stavět minifiga, naprosto přestává fungovat nějaké automatické chytání. Je to běžné? Kupříkladu když si dám baseplate a na ní stavím nožičky, nechytají se mi na tu baseplate. Když kolečkem myši zvednu nožičky na úroveň vrchu baseplate, tak po dalším pohnutí myší zase spadnou a rozhodně se nepozicují proti studům. Dokonce mají tendenci se osou otvoru pozicovat přesně doprostřed, mezi study. Mám nějaké špatné nastavení?
Poradí mi někdo?

Tomik

S minifigama v SR3D Builderu nemám vůbec žádnou zkušenost, ale občas se mi taky stane, že se mi špatně chytají díli k sobě. Myslím, že to je způsobené špatným nadefinováním uchopovacích bodů v souboru daného dílu. Já to obcházím tam, že pokud jsem schopný na daný dílek (ten co se mi nechytá) přichytit jakkoliv třeba plate, tak tento díl umístím na své místo pomocí tohoto platu a "pomocné konstrukce", které ve finále zase smažu.

Případně, pokud máš model dobře umístěný vzhledem k počátku souřadného systému, tak můžeš v souboru modelu upravit souřadníce daného dílu tak, aby to přesně sedlo. Pokud vím, tak každému dílu v modelu odpovídá jeden řádek vypadající následovně:
1 0 10 20 30 několik desetinných čísel 12345.dat
- jednička na začátku znamená zadání dílu
- druhé číslo (0) znamená číslo barvy dílu
- 10, 20, 30 jsou souřadnice x, y, z (neznám jejich pořadí)
- několik desetinných čísel od 1 do -1 je matice natočení dílu
- 12345.dat je číslo dílu
www.buildinst.cz - můj web s návody na stavbu alternativních modelů,
můj flickr

Raistlin M

Díky za radu. Pomocné konstrukce jsem už začal také používat.

Ještě by mě zajímalo, jak měnit barvu dílů, aniž by se staly pohyblivými? Když si vyberu díl, který chci přebarvit, tak se mi okamžitě chytí na myš a dá to s tím bláznivým ovládáním občas i práci ho dostat zpět na místo. Jde nějak díl jen označit a změnit barvu?

Díky předem za radu.

milanv

#19
Doporučuju video tutoriály přímo ze stránek SR 3D Builderu, tam se tyhle základní věci dozvíš všechny naráz. Mně to pomohlo velmi. Taky, ačkoliv to autor moc nikde nepřipomíná, tak program má help - to je skvělý seznam klávesových a myších zkratek, nějakou dobu jsem ho měl vytištěný vedle monitoru než mi to přešlo do krve.

Nevím, proč má popis ovládání tak pozastrkaný všemožně téměř polotajně, na to se mě neptej :) Píšu jen, jak jsem to našel já a co mi pomohlo.

EDIT: Nemůžu teď najít kanál, odkud se videa spouštěla automaticky jedno za druhým, tak posílám odkaz alespoň na první video seriálu, další díly je potřeba vyhledat v pravém sloupci.

Konkrétně na změnu barvy není žádný speciální klik nebo klávesová zkratka, používá se běžný způsob výběru/označení kostek nebo jejich skupin - a to je v tutoriálu popsáno líp než já tady umím, včetně různých příkladů.
Pán na Žlutém hradě

Raistlin M

#20
Já to tušil. Tak budu asi muset zapracovat na šikovnosti. Dílky mi občas lítaj docela daleko. V tutorialech toto konkrétně Sergio neřeší.

Díky

Martins

Ahoj,
zkoušel jsem to (jsem začátečník) a docela to funguje při vypnutém Alternative UI. Kliknu na kostku, vybere se (růžová) a zůstane na místě. Pak kliknu na barvu, přebarví se. Abych z toho utekl, musím zmáčnout mezerník (usadit) a pak Esc (ukončit)... A je to. Uff.

Pokud je to Alternative UI zapnuté, tak se to chová divně, jak píšeš a myslím, že se díky tomu chová divně více věcí. Např. usazení tile mi jde také na půlku studu...

PS. dobře jste zvládli ten flame, DÍK za to oběma, už to vypadalo, že toto vlákno bude nepoužitelné!

Raistlin M

Taky jsem zjistil, že záleží na dílku. Kupříkladu bricky mi vydrží sedět i při zapnutém UI, slope inverted moc ne.

Mám na to fígl. Vytočím a posunu pohled tak, aby byl dotyčný díl hned vedle okna s barvami a pak ho označím těsně vedle toho pole a v klidu jdu do barev a udělám, co potřebuji.  ;D

Raistlin M

Tak vypnout UI není jediná možnost. Pokud držím při výběru ctrl, tak se to nehne taky. Nepřišel jsem na to sám(ikdyž jsem přesvědčený, že jsem zkoušel snad všechny kombinace myši a kláves), ale poradil mi to kolega na Eurobricks. 8) Díky míří na Slovensko!