Ne, že bych vymyslel něco světoborného, uvádím jen jako zajímavost a připomínku, že i tyto soupravy patřily do výbavy C.K. říšských drah a později československých státních drah. Lokomotivu mám již mnoho let, představuje legendární "třistadesítku".
.
.
.
A nějaká fotografie, jak tento vlak vypadal ve skutečnosti by nebyla? Jinak vláček vypadá dobře, jenom se mi u těch vagónů zdá, že asi nebyly takhle jednolitě bílé.
Myslí, že velice dobrý...určitě to má mouchy, ale o ty nejde..., hlavně že po nějaké době opět pěkný výtvor....
V jednoduchosti je síla, je to moc hezké. Ten raněný je super, to si hrál asi s granátem ne? ;)
Mne sa to celkom páči! 8)
Čo je v tom nákladnom vagóne za osobným ? Na jednom obrázku je odkrytý, ale nevidno doň poriadne.
Citace od: Micho kdy 27.11.2006, 17:04:38
Čo je v tom nákladnom vagóne za osobným ? Na jednom obrázku je odkrytý, ale nevidno doň poriadne.
Podle mě to vypadá na sudy a zdravotnické zásoby.
Ešte také drobné technické upozornenie. V jednom príspevku sa dá pripojiť naraz viacero obrázkov - za ikonou Vyhľadať je ešte tlačítko (více příloh). ;)
Díky, Hobby, za další zpestření tématu Lego Trains.
Neotřelý námět, hezké zpracování a hlavně trochu nenásilného poučení z českých (a vlastně také česko-slovenských) dějin.
Budu se těšit na další Tvé výtvory.
Citace od: Micho kdy 27.11.2006, 17:13:27
Ešte také drobné technické upozornenie. V jednom príspevku sa dá pripojiť naraz viacero obrázkov - za ikonou Vyhľadať je ešte tlačítko (více příloh). ;)
Ale myslím, že mu to nepůjde, nejvyšší povolená velikost je 512KB, ne? ;) A ty obrázky mají okolo 280KB, by je musel ještě zmenšit...
Ale vláček je to vážně moc pěkný :)
Citace od: Pepan kdy 27.11.2006, 17:42:59
Citace od: Micho kdy 27.11.2006, 17:13:27
Ešte také drobné technické upozornenie. V jednom príspevku sa dá pripojiť naraz viacero obrázkov - za ikonou Vyhľadať je ešte tlačítko (více příloh). ;)
Ale myslím, že mu to nepůjde, nejvyšší povolená velikost je 512KB, ne? ;) A ty obrázky mají okolo 280KB, by je musel ještě zmenšit...
To ma nenapadlo, že v tom mohol byť problém. Dík za upozornenie. ;)
Inak by ma celkom zaujímalo, či je pre adminov jedno, že aké veľké fotá tam teraz pripojíme (do 512 kB).
No admini by asi byli nejradši, kdybyste se mírnili, ale v týhle verzi fóra to nelze zakázat - díky bohu aspoň za ty thumbnaily, výrazně to podle mě urychluje...
Jinak je to:
max. velikost jedné přílohy 512KB
max. počet příloh do zprávy - 10
max. velikost všech příloh ve zprávě - 1024KB
Citace od: Vasyk kdy 27.11.2006, 17:10:31
Citace od: Micho kdy 27.11.2006, 17:04:38
Čo je v tom nákladnom vagóne za osobným ? Na jednom obrázku je odkrytý, ale nevidno doň poriadne.
Podle mě to vypadá na sudy a zdravotnické zásoby.
Funkcia prvého vagónu je jasná, funkciu druhého sme nejak "vykoumali". Avšak akú funkciu má posledný vagón súpravy? Absolútne na nič neviem prísť.
Citace od: myth kdy 27.11.2006, 20:21:47
Citace od: Vasyk kdy 27.11.2006, 17:10:31
Citace od: Micho kdy 27.11.2006, 17:04:38
Čo je v tom nákladnom vagóne za osobným ? Na jednom obrázku je odkrytý, ale nevidno doň poriadne.
Podle mě to vypadá na sudy a zdravotnické zásoby.
Funkcia prvého vagónu je jasná, funkciu druhého sme nejak "vykoumali". Avšak akú funkciu má posledný vagón súpravy? Absolútne na nič neviem prísť.
Střelba od boku... že by pitná voda?
Citace od: Micho kdy 27.11.2006, 17:13:27
Ešte také drobné technické upozornenie. V jednom príspevku sa dá pripojiť naraz viacero obrázkov
Díky za upozornění, vůbec jsem si nevšiml, že si můžu rozšířit možnosti. Ale stejně bych to musel opakovat, nebo zmenšit fotky. Mám naučený jeden krok a po čase jej skoro zapomenu, tohle je u těchto technologií pěkné svinsto (alespoň pro mne), že se něco naučíš a zase snadno zapomeneš. Jsem holt diletant. Ta první fotka se u mne neotvírá, nevím jak u vás.
Jindrouši, ty tzv. "thumbnaily" jsou ty malé fotečky, na které se teď musí klikat, aby se otevřela velká fotka? Dřív se mi to líbilo víc >:D.
Citace od: Micho kdy 27.11.2006, 17:04:38
Čo je v tom nákladnom vagóne
Jak zde řekl Vasyk: zdravotní potřeby, ale třeba i jídlo. V cisterně je pitná voda :D
Citace od: Rever kdy 27.11.2006, 16:41:15
A nějaká fotografie, jak tento vlak vypadal ve skutečnosti by nebyla
Nemám ji, ani jsem žádnou neviděl, předlohy čerpám z katalogů pro modelové vláčky. Ale rád bych také viděl, jak ten vlak vypadal, třeba na netu někdo něco najde a dá to sem ;).
Vidíš Vasyku, než jsem to stačil napsat, tak jsi to uhodl :D.
http://www.ets.cz/detail.php?id=232 (http://www.ets.cz/detail.php?id=232)Zatím jediný lazar. vlak,který jsem našel.
Něco pro odlehčení svitavského stresu:
Tato koněspřežná dráha byla první veřejná koňka v kontinentální Evropě. Budějčáci (Kanale, Peki), máte tedy zásluhy na rozvoji železnice :D. Pokud ovšem skutečně jde o předchůdkyni železnice - koleje byly sice pobity železnými pásy, ale jinak z dřevěných hranolů. A o předchůdkyni vlaku lze také stěží hovořit, protože osobní vozy byly sólové, jen nákladní vozy se vyjimečně spřahly do krátké soupravy. Jsou na to rozdílné názory.
Koňka fungovala jen pár desítek let, jednak už ve své době existovaly parostroje a jednak vývoj šel dopředu. Ovšem jako tramvaj ve městech sloužila koňka až do konce 19. století.
Fotky jsou: osobák, rychlík a křížení osobáku s rychlíkem ve stanici ;D.
Ještě jsem zapomněl, tady je něco o tom:
http://www.edikt.cz/konesprezka.htm
Hezké, ještě by k tomu šla postavit ta stanice co stojí v Budějkách u "Kohinoru". ;)
I kdyby někdo měl výhrady vůči MOCu jako takovému, o čemž stejně pochybuju, protože to působí velice, velice příjemným dojmem, tak nápad postavit koněspěřežku je přímo geniální! Pochvala hobbymu! ;)
Tak Hobby, a hurá s tím do Svitav! ;) Je to pěkný minimoc a hlavně, NÁPAD se cení. Jako Budějovičák jsem zahanben, neb ač kolem koňky jezdím často, nenapadlo by mně to. ;D
Už jsem to zde několikrát zmiňoval, ale zopakuji to: legové rádoby mašinky jsou jedna velká bída a slabota. A jak by také né - univerzální podvozky a vagonová kolečka nemohou suplovat kola s hnacím soustrojím parních lokomotiv. To má každá primitivní hračka pro batolata, jen lego je výjimkou! Přitom chrlí spostu složitých dílků-kravin, ale vylisovat slušná vlaková kola s příslušenstvím, to né. Čekám na ně již roky. Nedávno jsem vydražil stará kolečka (měl Betakaroten na lokotce ve Svitavách), jsou sice špatná, s oboustrannými nákolky, ale jediná, trochu se hodící pro daný účel. Jestli přijdou BB kola (http://www.bigbenbricks.com/trainwheels/trainwheels.html), které objednává Peki, tak vše vyměním.
Tahle lokotka s nápravami 1-C-1 není podle žádného typu, jestli se něčemu podobá, to mi nejspíš řekne Betakaroten. Ojnice jsou z obyčejných špejlí na jítrnice, jsou funkční; na BS uváděná řešení se mi nelíbí, připadají mi humpolácká a nedobrá - proto tenhle non lego nápad. Zkrátka, dokud to nejde koupit, nedá se nic dělat.
Lokotka projíždí oblouk bez problému, nikoliv výhybky. Logicky- oboustranné nákolky způsobí, že kola musí kolejnici přeskočit a lokomotiva vykolejí.
Při stavbě je třeba neustále zkoušet v oblouku, na přímém úseku by to byla sranda. Tahle, pro páru mimořádně špatná geometrie, dává trochu zabrat.
Ještě jedna fotka zespoda:
Citace od: hobby kdy 20.08.2007, 20:47:10
Jestli přijdou BB kola (http://www.bigbenbricks.com/trainwheels/trainwheels.html), které objednává Peki, tak vše vyměním.
Pěkná práce. Kola doufám přijdou. Narazil jsem na jejich použití na http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=256755. Chtěl by jsem postavit mašinku s funkční ojnicí.
Krásná lokomotiva!! Konečně pěkná parní mašina jak má být..ještě prosím foto do kabiny zezadu - vejde se tam fig?
Citace od: hobby kdy 20.08.2007, 20:47:10
Už jsem to zde několikrát zmiňoval, ale zopakuji to: legové rádoby mašinky jsou jedna velká bída a slabota. A jak by také né - univerzální podvozky a vagonová kolečka nemohou suplovat kola s hnacím soustrojím parních lokomotiv. To má každá primitivní hračka pro batolata, jen lego je výjimkou! Přitom chrlí spostu složitých dílků-kravin, ale vylisovat slušná vlaková kola s příslušenstvím, to né. Čekám na ně již roky.
Ach ta Lego pára! Hobby, ako dobre ti v tejto veci rozumiem a zdielam podobný názor. :(
A pritom by to nemuselo ani vyzerať tak zložito ako v reáli. Stačí jedna špajdľa , ktorá naznačí o čo kráča a vyzerá to inak. Možno ešte nejaké farebné úpravy a bolo by to. Jednoduchá para bez špekulácia, pár náznakov detailov a hlavne veľké kola a stojí to za to. V pohode, dobré. 8)
Citace od: hobby kdy 20.08.2007, 20:47:10
Lokotka projíždí oblouk bez problému, nikoliv výhybky. Logicky- oboustranné nákolky způsobí, že kola musí kolejnici přeskočit a lokomotiva vykolejí.
Při stavbě je třeba neustále zkoušet v oblouku, na přímém úseku by to byla sranda. Tahle, pro páru mimořádně špatná geometrie, dává trochu zabrat.
Proste výstavný kus na staničku. Už som dávno nebol v Spišskej Novej Vsi na stanici, tam bola taká krátka pekná para na výstavnej koľaji. Taký emblén železnice s nostalgickou prípomienkou starých časov. Ktovie, či tam ešte je. Aj som skúsil nájsť niečo na nete, a nič. ;)
Ještě 2 fotky, fig se do kabiny vejde.
Čo hobby, keď vidím tu hromadu pár, chystáš sa na Vianoce na nostalgické koľajište? :o To by mohlo byť zaujímavé ... ;)
Chtěl jsem dát fotku zezadu s minifigem (pro Kanála), ale nevím proč se tam cpe tahle, to je můj vozový park parní trakce, mám jich 11. Prosím smazat.
Vlastně, proč né, když už se mi tam vecpaly ty páry, tak to dokončím.
Můj parní vozový park:
Citace od: hobby kdy 20.08.2007, 22:42:12
Vlastně, proč né, když už se mi tam vecpaly ty páry, tak to dokončím.
Můj parní vozový park:
Hobby, tak to aby sme ťa premenovali s hobby na Mr. Pára! ;) Máš moju úctu. 8) 8) 8)
Citace od: Micho kdy 20.08.2007, 23:09:59
Citace od: hobby kdy 20.08.2007, 22:42:12
Vlastně, proč né, když už se mi tam vecpaly ty páry, tak to dokončím.
Můj parní vozový park:
Hobby, tak to aby sme ťa premenovali s hobby na Mr. Pára! ;) Máš moju úctu. 8) 8) 8)
No, spíš Mr.Train..Můj šestý smysl mi napovídá, že tyto krásné parní mašinky jsou jen nepatrným zlomkem Hobbyho sbírky....Třeba takový červenožlutý Metroliner... >:D
Hobby,
je to dobré, ale když už ses dostal tak daleko, tak teď už musíš jít do těch BB kol. Držím palce, aby ti došly, a těším se na fotky.
Já už zůstanu u té své Malletky. Je to asi jediný typ vícekolové parní lokomotivy, jejíž všechna kola byla malá - obrázek (http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Swiss_Mallet_Tank.jpg).
Tato Stephensonova raketa (http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Stephenson%27s_Rocket_drawing.jpg) je považována za první parní lokomotivu. A jak jsem byl v tom stavění, tak jsem si ji udělal také. Trochu si mapuji histori, patří sem jak koněspřežka (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=10675.0) tak i tenhle CK vlak (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=9152.0). Raketa a koněspřežka se mohly potkat na trati. Raketa je dokonce o pár let starší. :)
Vážně pěkná lokomotiva, je to zajímavé zpestření, postavit něco takového historického :) fakt supr
Moc hezké, Raketu jsem v tom poznal na první pohled (jen zadní kola a kola na tendru mi moc nesednou, zdají se být menší, ale z lego asi nic lepšího nebude).
P.S.: Technická: Raketa je považována za první parní lokomotivu? Já myslel, že hlavně vyhrála první závod parních lokomotiv (kde další z "parních" byla m.j. podvod, zakapotovaní živí koně). Ale že by byla první parní lokomotivou, to se mi nezdá.
Takto, co je možné vyzvědět z encyklopedií:
samozřejmě, konstruktérů parních strojů a lokomotiv bylo víc, třeba Richard Trevithick a jiní. Dokonce dříve než Georg Stephenson, téměř ještě v době Mozarta. Ale tahle Rocket má již všechny atributy moderních parních lokomotiv, které posunuly vývoj dál a na kterých se pokračovalo. Byla z r. 1829 a jezdila až 46km/hod. Proto je uváděná jako první 8).
První není, první lokomotiva vznikla tak o 20 let dřív. Konkrétně roku 1803 a zkonstruoval ji britský inženýr Richard Trevithick. Ale Rocket spíš byla první prakticky použitelná, kdy měla dostatečný výkon a při jízdě ji nepředběhla želva ;)
Tak mě hobby předběhl ;D
Díky moc za odpovědi. Tuto historii tak podrobně nesleduji, takže o (ne)praktičnosti a (ne)použitelnosti starších typů jsem neměl ani ponětí. Zase jsem o něco chytřejší. Ať žije ... LEGO 8) ;D
Je vidět, že Hobby jde do celé šíře železničního tématu. Po klasických vlacích přišel s koňkou, historickým Kafemlejnkem (jestli si dobře vzpomínám), lazaretním vlakem a teď i Raketou. Jsem zvědav, co přijde příště.
Marně teď přemýšlím, jestli už tu na Kostkách byla nějaká pěkná tramvaj.
Jedinou, kterou jsem zde viděl byla ve Svitavách u dvou opavských domů..
Podle mého názoru zbytečné ničení LEGO kostek. Nevidím na tom nic pozitivního, ten drát a uřezané díly to naprosto stahují dolů.
Citace od: Petrjr kdy 25.08.2007, 18:27:32
Které?
Na středu červeného kola.
Plus nevím, co je ten klín, který drát na tom úříznutém dílu drží, ale to může být moje neznalost.
Citace od: otaznik kdy 25.08.2007, 18:21:26
Podle mého názoru zbytečné ničení LEGO kostek. Nevidím na tom nic pozitivního, ten drát a uřezané díly to naprosto stahují dolů.
Ty nestavíš vlaky, tak ti u legových parních mašinek nechybí funkční hnací soustrojí. Pro mne je to základní priorita; mají to náznakově i ty nejlevnější hračky, o modelové železnici ani nemluvě.
Jak bys to udělal? Rád si nechám poradit (příklady z BS většinou znám). Jedno řešení bych věděl, abych tedy neničil kostky - nestavět nic!
Tohle je rozdíl v očekávání.
Např. já neočekávám, že z LEGO postavím dokonalý model a než bych díl ničil, raději oželím nedokonalost modelu nebo model jako takový.
Na vážkách jsem u elektrifikace/osvětlení, tam je přínos (pro mě) výraznější.
Citace od: hobby kdy 27.08.2007, 20:19:34
Ty nestavíš vlaky, tak ti u legových parních mašinek nechybí funkční hnací soustrojí. Pro mne je to základní priorita; mají to náznakově i ty nejlevnější hračky, o modelové železnici ani nemluvě.
Jak bys to udělal? Rád si nechám poradit (příklady z BS většinou znám). Jedno řešení bych věděl, abych tedy neničil kostky - nestavět nic!
Všechno jde, když se chce, viz. např. fontány, vodopády, kouř, požár, pole, fůra uhlí nebo hlíny, krev, led apod. To vše bez zničení jediné kostky.
Jistě by se našlo i dost parních lokomotiv.
Pokud budeme takhle díly upravovat, tak kde je hranice, kde to bude ještě LEGO?!
Citace od: otaznik kdy 25.08.2007, 18:21:26
Podle mého názoru zbytečné ničení LEGO kostek. Nevidím na tom nic pozitivního, ten drát a uřezané díly to naprosto stahují dolů.
Citace od: otaznik kdy 27.08.2007, 21:55:53
Všechno jde, když se chce, viz. např. fontány, vodopády, kouř, požár, pole, fůra uhlí nebo hlíny, krev, led apod. To vše bez zničení jediné kostky.
Jistě by se našlo i dost parních lokomotiv.
Pokud budeme takhle díly upravovat, tak kde je hranice, kde to bude ještě LEGO?!
Ty jsi hrozný purista. Já naopak považuji tu ocelovou špejli za geniální improvizaci. Každý díl je někdy nový, někdy improvizace poslouží možná i designerům TLC. Pamatuji si, jak se kdesi na zahraničním serveru (už si nepamatuji na kterém) vedla spekulace stran 7996 křížení (http://guide.lugnet.com/set/7996), o němž jakýsi AFOL tvrdil, že ho od něj TLC opsalo, když ho měl podomácku vyrobený z 9V kolejí již před vydáním prvních snímků od TLC. Někdy není jiná možnost, než sáhnout po nářadí, a potřebný díl si vyrobit svépomocí, pokud dotyčný ví jak, což Hobby zjevně ano. Ocelová špejle na mne nepůsobí o nic hůře, než osičky kol vlaku 7997.
Co se úprav LEGO dílů týče - pro mne je osobně mnohem přijatelnější upravený LEGO díl, než originál BRICK, COBI či jiný Chinashit. (Aby to neznělo jako účelová demagogie, dám příklad - raději custom military figy od Brickarms, než originál army sety od Bricku - oboje není originál výrobek TLC, ovšem u customized dílů zůstává zachována LEGO kvalita plastu, v barvivech snad není olovo a díly nevyráběli otroci v lidově demokratické Číně).
Neznám přesně výrobní postupy TLC, ovšem domnívám se, že vývojáři nejprve také udělají zkušební formy na nové díly, ozkouší je, a až pak jede sériová výroba. Hobby v podstatě udělal to samé dle jeho možností, kdyby měl doma vstřikolis na plasty, zvládl by to možná ještě elegantněji, ale to je věc, na kterou má možná pár AFOLů z USA, co dělají custom zbraně a díly ve větším...
Citace od: otaznik kdy 27.08.2007, 21:55:53
Pokud budeme takhle díly upravovat, tak kde je hranice, kde to bude ještě LEGO?!
Podľa mňa je hranica tam, kde si ju každý majiteľ kociek položí. Veď je to iba hračka, resp. modelársky materiál.
Citace od: myth kdy 27.08.2007, 23:36:15
Citace od: otaznik kdy 27.08.2007, 21:55:53
Pokud budeme takhle díly upravovat, tak kde je hranice, kde to bude ještě LEGO?!
Podľa mňa je hranica tam, kde si ju každý majiteľ kociek položí. Veď je to iba hračka, resp. modelársky materiál.
Tato slova do kamene tesat! Souhlas.
Tiež si myslím, že je to každého osobná vec, čo ho v konečnom dôsledku uspokojí. Niekoho modely postavené iba z originálnych Lego dielikov, niekoho zase s pripustením podomácku vyrobených súčiastok, iného zase mix Lego s inými stavebnicami apod. Takže demokracia. :)
Navrhujem ale pre účely vzájomného porovnávania modelov zavieť nejaké označenie modelov, do ktorých boli zakomponované aj iné komponenty, napr.: (vl.) Rocket [No Pure LEGO]. 8)
Citace od: otaznik kdy 27.08.2007, 21:55:53
Všechno jde, když se chce, viz. např. fontány, vodopády, kouř, požár, pole, fůra uhlí nebo hlíny, krev, led apod. To vše bez zničení jediné kostky.
Jistě by se našlo i dost parních lokomotiv.
Bohužel nelze srovnávat napodobení např. fontány a pohybu. Pro páru je to vůbec hlavní charakteristika - viditelný převod "šíbovacího" pohybu v otáčení kol! Co jiného? Kdo to nevidí, tak nechápe parní lokomotivy. A protože TLC (jistě ke zlosti všech) žádné komponenty pro tento účel nedělá, tak si je musím vyrobit sám! A není to ničení kostiček, ba právě naopak, využiji to, co je pro mě nevyužitelné. Myth to vyjádřil přesně, každý má vlastní hranici pro zacházení s legem a tak je to vlastně v pořádku; pro mě je legokostka - sice velmi přesný, ale jenom plastový výlisek.
Už toto téma nebudu dál živit, ale ještě ukázky:
A - čisté lego - nenadchne, neurazí.
B - čisté lego - je hloupé, trochu pokrytecké, používá se - to radši nic!
C - funkční non lego způsob, ojnice kmitají sem-tam. Dílky jsem musel nejenom "zničit", ale i vrtat.
Co třeba tohle?
(Místo tohoto (http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=44) dílu tento (http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=6643).)
Mellory, oceňuji tvoji variantu, jsi dobrej. K tomu ti řeknu tolik: s těmi dílky jsem začal a mořil jsem se asi hodinu, než jsem to zavrhnul:
- tu černou osičku bys musel stejně odříznout
- šířka náprav se škaredě rozšiřuje, na každou stranu o 1,5 studu.
- osa ojnice je mimo osu otvoru (chtělo by velkou vůli a tenkou tyčku)
- tak dlouhou tyčku lego stejně nemá.
Vidíš, je třeba počkat, až LTC s něčím přijde, a ono přijde! Jak je vidět, nechce se jim do toho, protože geometrie kolejí je pro páru přímo hrozná - (jinak né, jsem za ni rád - dovolí hodně na malém prostoru). 8).
Na stole před sebou ty modely nemám, ale myslím, že by stačily tyto díly (samozřejmě made by LEGO):
(http://www.bricklink.com/P/3/x515.gif)
(http://www.bricklink.com/P/5/x564.gif)
Nejsou z nejlacinějších, ale pokud bych chtěl stavět parní lokomotivy, pár bych si jich určitě sehnal.
No já jsem toho názoru, že člověk nemusí každou blbost kupovat, když je dost šikovný na to, aby ji uměl nahradit jinak... a je každého věc, jestli mu bude líto upravených dílů nebo ne...
Edit: jsou ty díly i v jiné barvě? Pač tohle by asi vypadalo hrozně...
Citace od: otaznik kdy 28.08.2007, 19:35:24
Na stole před sebou ty modely nemám, ale myslím, že by stačily tyto díly (samozřejmě made by LEGO):
(http://www.bricklink.com/P/3/x515.gif)
(http://www.bricklink.com/P/5/x564.gif)
Nejsou z nejlacinějších, ale pokud bych chtěl stavět parní lokomotivy, pár bych si jich určitě sehnal.
Ale Otazníče, kuš už s tím purismem... ;D >:D
Díky Otazníku za typ; ani netuším, že takové dílky existují. Stejně ale budu čekat, jestli firma zařadí něco podobného do výroby. Vžyť by to bylo primitivně jednoduché, nějak to nechápu! >:(.
Tak a teď už to pouštím z hlavy, vyřikali jsme si stanoviska a to je OK! :).
Citace od: hobby kdy 28.08.2007, 20:31:45
Tak a teď už to pouštím z hlavy, vyřikali jsme si stanoviska a to je OK! :).
OK. Tak třeba zase někdy příště. ;) ;)
Citace od: hobby kdy 21.08.2007, 23:10:45
...Trochu si mapuji histori..
Na BS (http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=82375) jsem narazil na tyto kousky. Nevím jestli vycházejí z reálného podkladu. Možná by se podobná "historická" sekce dala udělat i pro akci v Brně.
Vida, tak ještě někdo jinej hledá inspiraci v železniční historii :). Rád jsem se podíval. Ta žlutá s bílým komínem je klasická Rocket (barvy ovšem ve skutečnosti byly jinak), ta modrá je pozdější zdokonalená odvozenina, ta černá byl neúspěšný pokus o jinou koncepci, ta malá s bílými koly bude nejspíš model - totiž před každým novým typem konstruktéři udělali funkční model, kde si ověřovali řešení a přesvědčovali investora, že jeho prachy neproletí komínem :D. Třeba něco ví Pepan ;).
Ale co postrádám u všech (už se opakuju) - kmitající pohyb ojnic a pístů. No, potvrzuje se, že je velmi těžké něco kloudného vytvořit.
Píšu a zapomenu na tu červenou ;D! To je konec století, tyhle typy s uspořádáním náprav 2-B jezdily na severu USA a v Kanadě.
Všechny tyto lokomotivy byly velmi krásné, až umělecky dotvořeny. Proto také A. Dvořák za svého pobytu v New Yorku je chodil mezi skládáním Novosvětské každý den obdivovat 8).
Citace od: Jonas kdy 21.08.2007, 07:44:38
Já už zůstanu u té své Malletky. Je to asi jediný typ vícekolové parní lokomotivy, jejíž všechna kola byla malá.
Našel jsem ještě jednu s malými kolečky Climax (http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=220029). Tato konstrukce pohonu by se dala udělat i čistě "pure LEGO" jemněji než je na obr. a bez mikromotoru.
Citace od: otaznik kdy 28.08.2007, 19:35:24
Na stole před sebou ty modely nemám, ale myslím, že by stačily tyto díly (samozřejmě made by LEGO):
(http://www.bricklink.com/P/3/x515.gif)
(http://www.bricklink.com/P/5/x564.gif)
Nejsou z nejlacinějších, ale pokud bych chtěl stavět parní lokomotivy, pár bych si jich určitě sehnal.
Tohle bude lepší 5118 (http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?S=5118-1). Na BS je dále pěkná prezentace od BENa Five steps to create cool ,,LEGO® steam engines" (http://www.brickshelf.com/gallery/Ben/presentations/BrickfestPDX2007/brickfest07_steam_engines.pdf), kde je mimo jiné použití těchto dílků ukázáno.
Citace od: otaznik kdy 28.08.2007, 19:35:24
Na stole před sebou ty modely nemám, ale myslím, že by stačily tyto díly (samozřejmě made by LEGO):
(http://www.bricklink.com/P/3/x515.gif)
(http://www.bricklink.com/P/5/x564.gif)
Nejsou z nejlacinějších, ale pokud bych chtěl stavět parní lokomotivy, pár bych si jich určitě sehnal.
BS (http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=2174529)
Citace od: hobby kdy 27.08.2007, 20:19:34
Citace od: otaznik kdy 25.08.2007, 18:21:26
Podle mého názoru zbytečné ničení LEGO kostek. Nevidím na tom nic pozitivního, ten drát a uřezané díly to naprosto stahují dolů.
Ty nestavíš vlaky, tak ti u legových parních mašinek nechybí funkční hnací soustrojí. Pro mne je to základní priorita; mají to náznakově i ty nejlevnější hračky, o modelové železnici ani nemluvě.
Jak bys to udělal? Rád si nechám poradit (příklady z BS většinou znám). Jedno řešení bych věděl, abych tedy neničil kostky - nestavět nic!
Již delší dobu jsem chtěl udělat svojí verzi, ale v poslední době nějak nemám čas, tak až dnes. Doufám, že Hobbymu nebude vadit, že se s mým modelem vetřu do jeho tématu, ale nechce se mi zakládat více méně stejné.
Prioritou mého modelu bylo, aby bylo vše Lego a celkem dostupné. I když vlastním BBB kola (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=14249.0), tak v této verzi jsem je použít, z výše zmíněného důvodu, nechtěl. Výsledek sice není tak hezký jako s nimi, ale pro případné majitele by neměl být sebemenší problém si je tam dát (i já to zkusím). Výsledek mého snažení je zde:
(http://www.brickshelf.com/gallery/pjotr/Trains/Rocket/thumb/raketa-01.jpg_thumb.jpg) (http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=283492)
Tohle řešení bude dost nestabilní na výhybkách, tady zřejmě purismus ztroskotá.
Tradičně perfektní ztvárnění, jenom bych vytkl nepřiměřený oděv topiče (podívejme, jak chudák zbledl při představě manželčiny přednášky na téma, kdo to má pořád prát).
Citace od: betakaroten kdy 03.11.2007, 20:56:44
Tohle řešení bude dost nestabilní na výhybkách, tady zřejmě purismus ztroskotá.
Bohužel na výhybkách krom BBB kol ztroskotá vše :-\
Citace od: peter kdy 03.11.2007, 21:05:57
Bohužel na výhybkách krom BBB kol ztroskotá vše :-\
Nikoliv pokud se tomu "trošku" pomůže >:D Slabším povahám nedoporučuji rozkliknou obrázek :o . Pro ty odolnější mám soutěžní otázku kolik "modifikovaných LEGO" dílků najdete ;D ?
Pro úplnost dávám link na Film Achtung (http://www.ulrichbehrens.homepage.t-online.de/Lo_Bay.htm) kde je vidět průjezd výhybkou .
Nadhera :D
Ale nekdo tam tak trosku "rezal".... :'(
Citace od: peter kdy 03.11.2007, 21:05:57
Bohužel na výhybkách krom BBB kol ztroskotá vše :-\
Potvrzuji z vlastní zkušenosti Pekiho slova, že i s těmito koly za určitých okolností projíždí lokomotiva výhybky bez problémů, jak je vidět na filmu. Tady totiž přední a zadní soukolí udrží lokomotivu ve stopě, přestože vnější nákolky hnacích kol musí přeskočit hranu kolejnice. Takto jsem si postavil westernovou lokomotivu 2´B (dva páry malých + 2 páry velkých kol) a projížděla výhybkou naprosto hladce (kola už jsem vyměnil za BBB (http://www.bigbenbricks.com/trainwheels/trainwheels.html) a až bude čas, tak ji sem hodím). Naopak tato moje 1´C 1 (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=13879.msg67865#msg67865) vykolejila vždy - neboť neměla žádné držení ve stopě (také jsem již vyměnil kola).
Ovšem hlavní nedostatek u uvedeného příkladu je absence pohybového soustrojí, a to udělat, je nejtěžší! Tady to ani nejde, kdo stavěl, tak ví (jinak by to bezesporu tenhle velmi šikovný stavitel udělal, to je jasné). Dnes pro mě není pára párou, dokud perfektně a samozřejmě nefunguje pohyb - třeba i nelego-způsobem. V mém případě se už žádná pára bez funkčních ojnic a pístů neobjeví a všechny dosavadní MOCy parních lokomotiv (nikoliv sety) předělám, nebo zruším, protože je to stejné jako helikoptéra bez vrtule.
Citace od: peki kdy 07.11.2007, 11:25:44
Pro úplnost dávám link na Film Achtung (http://www.ulrichbehrens.homepage.t-online.de/Lo_Bay.htm) kde je vidět průjezd výhybkou .
Ten průjezd výhybkou, jak se lokomotiva zavlní, vypadá docela směšně.
Citace od: hobby kdy 07.11.2007, 14:59:27
Citace od: peter kdy 03.11.2007, 21:05:57
Bohužel na výhybkách krom BBB kol ztroskotá vše :-\
Potvrzuji z vlastní zkušenosti Pekiho slova, že i s těmito koly za určitých okolností projíždí lokomotiva výhybky bez problémů, jak je vidět na filmu. Tady totiž přední a zadní soukolí udrží lokomotivu ve stopě, přestože vnější nákolky hnacích kol musí přeskočit hranu kolejnice.
Nicméně tady tomu taky pomohl pilník ;D. při zvětšení obrázku je vidět že vnější "nákolek" chybí. Zakroužkoval jsem modifikace, doufám že jsem žádnou nepřehlédl :o
vidim min. jeden dil, na ktery si zapomel ;D
EDIT: Ano
Citace od: Colonel32 kdy 07.11.2007, 20:25:38
vidim min. jeden dil, na ktery si zapomel ;D
To zábradlí (modrá)?
Citace od: peki kdy 07.11.2007, 20:19:02
Nicméně tady tomu taky pomohl pilník ;D. při zvětšení obrázku je vidět že vnější "nákolek" chybí. Zakroužkoval jsem modifikace, doufám že jsem žádnou nepřehlédl :o
Tak, toho upilovaného nákolku jsem si nevšiml (spíše bude odfrézovaný); proto tak dobře jede přes výhybku ;D.
No, moc se mi to nelíbí. I já, celkem s liberálním přístupem k věcem, tohle považuji už za přehnané a přestříkání na požadovanou barvu za zbytečné >:D.
Halbclip nahoře u druhý antény? To je bug nebo feature? 8)
Jinak tfuj :-X
Citace od: Jindroush kdy 07.11.2007, 21:09:50
Halbclip nahoře u druhý antény? To je bug nebo feature? 8)
Jinak tfuj :-X
Asi tak je to velka skoda ze ludia su nuteni robit taketo veci... Alebo zeby sa im to fakt pacilo???? Ja uz neviem co na to povedat. Iba :'(
Z dialky nevyzerala az tak zle, ale to som asi nevidel tie detaily...
Citace od: Skyder kdy 07.11.2007, 21:14:33
Asi tak je to velka skoda ze ludia su nuteni robit taketo veci... Alebo zeby sa im to fakt pacilo???? Ja uz neviem co na to povedat. Iba :'(
Z dialky nevyzerala az tak zle, ale to som asi nevidel tie detaily...
Tak asi už vím proč to dělá. Staví to na kšeft (http://cgi.ebay.de/Dampflok-BR62-Speichenraeder-LEGO-9V-Motor-kein-7750-DR_W0QQitemZ290187086550QQihZ019QQcategoryZ84960QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting) a když z jednoho dílku udělá dva tak vydělá jednou tolik :o Viz např. červený žebřík
Švýcarský orel - je z ploviny 19. stol. a přezdívalo se mu španělská žemle, podle pečiva, které vozil (to pečivo se peče se dodnes).
Pokud jej slovenští kolegové chtějí, tak poputuje do Banské Štiavnice spolu s dalšími MOCy.
Je možné porovnat, nakolik se MOC podobá originálu - viz foto.
Hobby, skvostné. Ty dovedeš překvapit krásným dílem v pravý čas.
Krasa :D
Me se moc libi ty vagony, prosim vice fotek vagonku!! :D
Spávně jsi řekl vagonky, protože vagony bych si představoval větší. I ve skutečnosti jsou to vagonky, které před 160 lety cestovaly mezi Badenem a Zürichem.
Hobby, velice roztomilý MOC. Přimlouval bych se za vystavení na Slovensku a v Roztokách. Velmi rád bych to viděl na živo.
Citace od: Vasyk kdy 24.11.2009, 18:42:25
Hobby, velice roztomilý MOC. Přimlouval bych se za vystavení na Slovensku a v Roztokách. Velmi rád bych to viděl na živo.
Citace od: hobby kdy 24.11.2009, 15:46:00
...
Pokud jej slovenští kolegové chtějí, tak poputuje do Banské Štiavnice spolu s dalšími MOCy.
Jasné, veľmi radi to privítame v Banskej Štiavnici. Veľmi pekné ... Hobby, dones to prosím v sobotu do BŠ. 8) 8) 8)
Jako že nejsem vláčkař tak mě tohle padlo do oka,už se těším až to uvidím....
Příjemné pokoukání. U těchto starých strojů se dobře snese velká pestrost barev, protože tak to dříve bývalo (alespoň podle obrázků v knihách).
Moc krásné!!!
Ještě drobná otázka na klasické stavitele: Neexistuje nějaký dome brick, který by lépe vystihl tu část lokomotivy před strojvedoucím? Ta jediná mi přijde trošku hranatá.
Citace od: hobby kdy 24.11.2009, 15:46:00
Je možné porovnat, nakolik se MOC podobá originálu - viz foto.
Jako by mu z oka vypadl. Dneska jsem ho viděl na vlastní oči :o
Citace od: grohl kdy 24.11.2009, 20:39:16
Neexistuje nějaký dome brick, který by lépe vystihl tu část lokomotivy před strojvedoucím? Ta jediná mi přijde trošku hranatá.
O žádném takovém dílku nevím. To víš, že jsem zkoušel ledacos, včetně posadit tam kužel, či jehlan. Tohle řešení mi připadalo nejméně špatné.
Asi to překvapí, ale nejvíc práce dal červený vagonek (chtěl jsem 6 okének přesně podle předlohy). Ten zelený byl skoro hned.
Citace od: hobby kdy 24.11.2009, 18:40:18
Spávně jsi řekl vagonky, protože vagony bych si představoval větší. I ve skutečnosti jsou to vagonky, které před 160 lety cestovaly mezi Badenem a Zürichem.
Posly to na TCL
To by byl takovy vlakovy minisetik jak vino :D
Presne takhle bych si predstavoval neco "maleho" k vlakum
IMHO: z kolika dilku je odhadem jeden vagonek?
Velmi pěkný vláček ;D
Co se týče té části před strojvedoucím, napadla mě tato tato (http://www.peeron.com/inv/parts/3045) součástka (http://media.peeron.com/pics/inv/custpics/thumbs/3045.1078288874.jpg), vyskytující se v hnědé právě 4x v setu MINI MTT (http://www.peeron.com/inv/sets/4491-1).
Protože v mezidobí vznikly nové díly, bylo na čase předělat některé dřívější MOCy: tady (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=21015.msg93980#msg93980)
A tak jsem předělal anglickou LMS, Litevku a na základě Mirkovy inspirace jsem si udělal cisternu - s otvíracími dvířky.
Chci podotknout, že lokomotivy jezdí spolehlivě v zatáčkách i přes výhybky, jinak bych to sem nedával.