vyčištění uhlíků u 9V motoru

Založil stepan, 19.07.2010, 22:53:21

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

stepan

Na pekiho žádost sem dávám návod na vyčištění uhlíků:
Problém byl v tom, že motor vždy chvilku jezdil a postupně začal zpomalovat až zastavil. Vyčištěním uhlíků se problém zcela odstranil.

1) Odříznout pacičky a sundat dno motoru:
2) Vyndat motorek
3) Stáhnout opatrně ozubené kolečko ze strany viz foto

stepan

4) Odstranit kovové pacičky na motorku (odehnout je se mi nepovedlo), k odstranění jsem použil frézu a přímou brusku.
5) Vytáhnout plastovou stranu s rotorem.
6) Stáhnout kolečko z druhé strany - až v tomto kroku!!! jinak by mohlo dojít k poškození držáků uhlíků.

stepan

7) Malým hodinářským šroubovákem opatrně odtáhnout nosiče uhlíků a vytáhnout rotor
8) Uhlíky očistit jemným pilníčkem a tyčkou na čištění uší  >:D

Smontovat v opačném pořadí, motorek není třeba nijak znovu spojovat - v plastovém podvozku je zajištěn tak, že se nemá kam rozpadnout. Dno podvozku je třeba zajistit (zatím sem použil jen lepící pásku), jinak při zátěži odskočí a převody se protáčí.

hobby

Dík za nezištnou instruktáž, zatím jsem nic podobného nepotřeboval, ale kdo ví? Rozhodně by byla škoda motorek vyhazovat, pokud to jde takhle spravit. 8)

Glesgi

Vy tie motory odvárate tak, že odrežete tie plastové držiačiky? Alebo to súvisí s vypáčením?, alebo nejako inak?. A ak odrežem držiaky tak mi ten spodok zaskočí naspäť?
::) robím to prvý krát, problém bude najskôr v zberačoch, ale neviem prísť na spôsob otvorenia aby som ho nijakým spôsobom nepoškodil, prosím mohli by ste mi poradiť?
Ďakujem

stepan

Packy musíš odříznout, potom buď zalepit nebo nějak jinak zadělat, namáčknutý to nedrží.

peki

#6
Citace od: Glesgi kdy 15.11.2010, 17:10:39
Vy tie motory odvárate tak, že odrežete tie plastové držiačiky? Alebo to súvisí s vypáčením?, alebo nejako inak?. A ak odrežem držiaky tak mi ten spodok zaskočí naspäť?

Přesně tak jak je ukázáno na začátku tohoto tématu, jinak to nejde. Když se na ten zobáček podíváš zjistíš že ho ve skutečnosti nemusíš odříznout celý. Jenom tu část, která je "rozplaclá" směrem doprostřed.  Dno pak bude na tom zbytku docela dobře držet. Pokud ne, pomůže třeba lepící páska. Takže motor v případě potřeby budeš moci zase rozdělat.

Glesgi

na začiatku témy je motor ktorý má packy odrezané na jednej strane, keď dobre vidím, mne sa podarilo jednu odrezať :D ale to drží! s toho som usúdil že to bude asi málo. Takže ak by som teoreticky odrezal všetky packy, iba trčiace zobáčiky, tak by to potom po skladaní malo skočiť naspäť, nie?
Za doterajšie rady ďakujem.

peki

Ano odřezat se musí všechny "zobáčky". Potom se lehce zapáčí (mezi bokem a dnem motoru) , dno motoru stále drží na "packách" bez "zobáčků".   

Glesgi

Jasné :) tak to skúsim a dám vám vedieť ako to dopadlo, ale som si istý, že problém bude v zberačoch, včera som ho totiž napojil na trafo spojovacím drôtom a išiel ako nový.

Glesgi

Jupí :) motorček ide ako hodinky :) tak ako som povedal problém bol v zberačoch :) pliešky som trošku vyhoj očistil a ide, akurát sa mi ten motorček nechce niekedy pohnúť, neviete čím by to mohlo byť? A ešte mám stále jedne problém, ak dám na koľaj 3 súpravy tak to trafo neutiahne... a problém je práve v tomto spomenutom motorčeku, ktorý má väčší odpor, neviem ako vyriešiť tento problém...Stretli ste sa už s takým niekto?

Aj napriek tomu som nadšený, pretože 3 súpravy na trati používam iba zriedkavo, dôležité je, že viem použiť všetky svoje tri súpravy :)