Diskuse o stavebnicích > Recenze

4002016 - 50 Years on Track

(1/4) > >>

Hacislav:
Rozhodl jsem se, že se s vámi podělím o jeden z mých vánočních dárků. O tomto dárku jsem už nějakou dobu věděl dopředu. O to více jsem se těšil na okamžik až ho od mého chlebodárce dostanu.
Mám ve své sbírce několik limitovek určených jako dárek od Lega pro své zaměstnance. Ale toto je první u kterého jsem od začátku věděl, že ho budu chtít deMISBovat, postavit a pak si ho vystavit ve vitrínce.


50 Years on Track by Emil  Emilovič, on Flickr

Hacislav:
Set je připomínkou 50letého výročí Lego vláčků.
Citát ze zadní strany krabice: "Tato speciální sada oslavuje 50.výročí klasických LEGO® vlaků. Vše začalo v roce 1966, kdy vyjel na koleje náš první model vlaku." (ano, popisky jsou mimo jiné i v češtině)
Všechno co potřebujete o tomto setu vědět, vám prozradí pohled na hlavní stranu krabice. (mimochodem, když jsem ji držel poprvé v ruce, byl jsem příjemně překvapen její velikostí a hmotností, ale to se od 1141 dílků dalo čekat)
Set je vlastně složen ze šesti malých setú, šesti mašinek v řekněme "midi" měřítku, které jsou odkazem na konkrétní Lego mašinky / sety z historie Lego produkce. Na což odkazuje i přítomnost aktuálního loga a historického loga Lego system.
Krom šesti velmi pěkných produktových fotek jednotlivých mašinek, které toho o detailech mašinek prozradí mnoho. Jsou na hlavní straně ještě dvě fotky, jedna ukazuje kolejový podstavec z vrchu, = tyto mašinky jezdí na custom kolejivu 4 study širokému. (s vijímkou nonorailu ;) )
A poslední fotka na které si Kjeld Kirk Kristiansen (třetí generace v rodině majitelů Lego) a nějaká holčička (tipnul bych to na jedno z děvčat nejmladší rodinné generace)  si na stole hrají z mašinkami Emerald Night (tou originál původní a tou z tohoto setu) což je velmi dobré porovnání rozdílu velikostí.
Krabici jsem pro vás ofotil samozřejmě ze všech stran, mrknout se můžete tady:



Hacislav:
Už nebudu okecávat a pojďme se raději mrknout dovnitř.


Krabice netrpí nadbytkem zabaleneho vzduchu.
Set je určen nejen jako vitrínovka a připomenutí Lego tradice, ale především pro příjemnou chvíli společného stavěni v rodinném kruhu.
Což usnadňuje i samotné rozdělení setu. Obsahem krabice je 6 číslovaných velkých sáčků s dílky a 6 číslovaných návodů. Takže si můžete v rodinném kruhu rozdělit návody a sáčky a pak už se samostatně pustit do stavby jednotlivých mašinek. Tento nápad se mi moc líbí, u jiných stavebnic je společné stavění jedné stavebnice mnohem komplikovanější.

Hacislav:
Tak pojďme jednotlivé mašinky postavit.
Odkazem nejhlouběji do historie (do roku 1966, to já nepamatuji) je: Motorized Train Set



Nejdříve si u každé mašinky postavíte kolejový podstavec.
Mašinka samotná je poměrně hodně jednoduchá, ale to její předloha také. Nicméně přesto, že je dost malá (nebo právě proto) musíte pro její ztvárnění
použít nějaké základní snot techniky.

Hacislav:
Druhým odkazem do historie (do roku 1976, ani to jsem ještě nebyl na světě) je: Western Train



Mašinka se stavěla pěkně, u této i u té předchozí mne překvapilo, že nejdříve postavíte tělo samotné mašinky a až pak pro ni postavíte podvozek. Přední část podvozku může dokonce zatáčet.
Co mě ale nepříjemně překvapilo, v průběhu stavby musíte poskládat sloupeček s modifikované plejty 1x1 s klepítkem na boku (4085 které jen BL rozlišuje 4 tvarové modifikace)

A ve chvíli kdy máte udělat 4 sloupečky po 4 kusech této plejty a máte v stavebnici 14ks jedné šarže a 2 ks jiné.
Tak si nelze nevšimnout, že dílky v sloupečku nelícují. Při stavbě jiných stavebnic si toho ani nemusíte všimnout, ale tady mě to tahalo za oči.
Na rozdílné odstíny téže barvy, jsem si (se skřípěním zubů) tak nějak zvykl a dokážu pochopit důvody proč to tak je. Ale nebýt schopen pohlídat si různé tvarové šarže, považuji za neschopnost...

Navigace

[0] Seznam témat

[#] Další strana

Přejít na plnou verzi