Odborník přes LEGO železnici Reinhard Ben Beneke na svých bývalých stránkách psal, že tahle mašinka (http://guide.lugnet.com/set/112_2) (s motorem (http://www.peeron.com/inv/parts/x469a) v útrobách) dokáže zajímavé věci. Tak jsem si to ověřil.
Souprava: 20 "standardních" dvouosých vozů (půdorys 6x16 až 6x18 studs), z toho 11 má nejstarší kola se zoubky (http://www.peeron.com/inv/parts/x444), 6 má starší typ kol (http://www.peeron.com/inv/parts/x797) a 3 vozy novější typ (http://www.peeron.com/inv/parts/2878c01).
Pokus: magnetické spojení selhalo. První čtyři vozy jsem proto spřáhnul hákem (http://www.peeron.com/inv/parts/737c01). Lokomotivě lehce proklouzla kola, ale pak se dala do pohybu, jako by neměla žádnou zátěž. Přitom to byla docela fuška vagóny vůbec utáhnout ručně!
Docela by mě zajímalo srovnání s RC motorem ;D
Každopádně tyhle starý koleje výrazně méně kloužou. Respektive skoro vůbec.
gumova kola a kolejnice, ktera ma zubaty povrch... jj, to ma trakci jak krava...
Citace od: Colonel32 kdy 16.05.2007, 23:10:01
gumova kola a kolejnice, ktera ma zubaty povrch... jj, to ma trakci jak krava...
rika se tomu adheze, soudruzi.. trakce je neco jinyho ;)
a jinak doufam, ze tam je tech par koleji ode me ;D
test 9V motoru odkaz. (http://www.youtube.com/watch?v=wAA0JXpDu_M) Varování není vhodné pro osoby mladší 12 let, trains AFOLY a Afoly ;)
Citace od: peki kdy 23.04.2008, 17:40:51
test 9V motoru odkaz. (http://www.youtube.com/watch?v=wAA0JXpDu_M) Varování není vhodné pro osoby mladší 12 let, trains AFOLY a Afoly ;)
tak to mě dostalo :D
Citace od: peki kdy 23.04.2008, 17:40:51
test 9V motoru odkaz. (http://www.youtube.com/watch?v=wAA0JXpDu_M) Varování není vhodné pro osoby mladší 12 let, trains AFOLY a Afoly ;)
chudák... :o
http://www.youtube.com/watch?v=z-Kp7lro3z8 tohle není vhodné asi pro nikoho z tohoto fóra ;)
Citace od: Jamesek kdy 23.04.2008, 21:39:29
http://www.youtube.com/watch?v=z-Kp7lro3z8 tohle není vhodné asi pro nikoho z tohoto fóra ;)
Tak preco to sem davas?!?! >:D
No nic videl som nadpis a urychlene som radsej stlacil cerveny krizik hore vpravo ;D
Toho naděláte. ::) No bóže. Pár omlácených kostiček. :P
Každého věc, co si se svým LEGEM dělá, ale příjde mi to jako docela stupidní zábava... bych autora posadil třeba do auta, při skutečném crash testu, jak by se mu to asi líbilo ;D
Ja se podíval na obě videa a taky mi to přijde docela pitomý .... nějak jsem nepochopil, co tim chtěl autor říct ... no i když to by se dalo napsat o 90% balastu, co se válí na tvojetrubka.com a podobnejch serverech ....
Ale jinak ten test motorku a vláček, co dělal betakaroten, je super :-)
jaký je prosim vás rozdíl mezi trakci a adhezi???
ja myslel, že je to to samé
Citace od: jbagy kdy 25.04.2008, 07:51:06
jaký je prosim vás rozdíl mezi trakci a adhezi???
ja myslel, že je to to samé
adhézia = priľnavosť k povrchu
trakcia = ťah, spôsob pohonu
Citace od: Cavelon kdy 25.04.2008, 08:08:49
Citace od: jbagy kdy 25.04.2008, 07:51:06
jaký je prosim vás rozdíl mezi trakci a adhezi???
ja myslel, že je to to samé
adhézia = priľnavosť k povrchu
trakcia = ťah, spôsob pohonu
Význam slova trakce
* natahování, natažení, tah
* 1. způsob pohonu hnacího vozidla
* 2. natahování např. páteře, extenze
Což zde nedává smysl protože u kol platí tohle trakce (http://www.autolexicon.net/cz/article/kontrola-trakce) a u aut je to ASR (http://www.autolexicon.net/cz/article/asr-antriebsschlupfregelung).
Kontrola trakce u F1 - tedy prokluzu kol během jízdy. Používá se zejména při výjezdech ze zatáček, ale i na rovných úsecích, kdy jezdci umožní přidal plný plyn a elektronika zajistí, že kola neprokluzují a tedy nedojde k přetáčivosti. V případě, že traction control nefunguje, nebo jím vůz není vybaven, je při nadměrném užití plynu většinou prokluz kol doprovázen kouřem, který vzniká při prokluzu zadních pneumatik.