Roman Větrovský srixon1973@gmail.com

Založil thunnus, 11.06.2022, 15:01:46

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

thunnus

Zdravím Vás všechny, zajímal by mě Váš názor na tuhle situaci, koupil jsem 75292 The Razor Crest (cena 2600 + poštovné), v inzerátu na bazosi prodejce tvrdil, že set je nový a neotevřený, zaplatil jsem mu zálohu poštovného na účet, nicméně, když došel (přes zásilkovnu) a já otevřel obal, čekalo mě nemilé překvapení, že set byl podřený a poškrábaný a krabice potlučená a pomačkaná, samolepky na stranách nebyly porušené, ale nesly stopy velkého namáhání atd. - viz fotky z mobilu, obal, v kterém byl zabalen, ale nenesl žádné známky poškození.
Kontaktoval jsem prodejce, žádal jsem poštovné zpět jako odpovídající odškodnění za to poškození. Ten si nejdříve vyžádal fotky, po předložení tvrdil, že "tohle není krabice, kterou posílal" a muselo to vzniknout během přepravy, že rozeslal více krabic a jiní si nestěžovali - upozornil jsem ho, že vnější obal krabice nebyl poškozen, on odmítl návrh na vrácení té částky, tvrdil mi, že to mám řešit se zásilkovnou.
Navrhl jsem mu tedy vrátit celý set, protože za tu cenu potlučený set nechci.
Dotyčný napsal: "Jinými slovy shodu nenalézáme, proto pravděpodobně skončíme u soudu. Jakmile pošlete předžalobní výzvu, předám ji své právní zástupkyni. Další e-mailování již považuji za bezpředmětné, protože zastáváme zcela odlišné názory."

Upřímně řečeno mne tahle reakce poněkud zarazila, co se týče toho poškození, je fakt, že obal, ve kterém byl ten set přepravován byl velice úzký a malý , ta krabice se do něj sotva vešla, navíc obal měl o vrstvu navíc na straně, kde došlo k poškození a je možné, že to vzniklo během přepravy, přikláním se ale spíš k tomu, že vzhledem k tomu, že tam chybí celý sedřený kus na obalu, že to nejspíš bylo již před odesláním. Příjemce toho setu by ale neměl být ten, kdo za to nese vinu

Chci se Vás zeptat, máte nějaké zkušenosti s tímto prodejcem? Domnívám se, že není seriózní. Případně máte zkušenosti s reklamováním zásilek u zásilkovny?

A ještě jedna věc, mám podobnou, i když jinou zkušenost s tím, že jsem koupil Lego star wars Venator a i když mi prodejce tvrdil, že nic důležitého nechybí, došla mi tak polovina stavebnice. Zažili jste někdo takovou situaci s tím, že by vám sice set došel, ale něco chybělo nebo by byla takhle vážně poškozena krabice a podařilo se vám prodejce přimět za to převzít zodpovědnost, i když by vám takhle drze tvrdil, že vše bylo v pořádku na jeho straně? Soudit se s někým takovým kvůli takové věci mi připadá nevhodné, to už opravdu nestojí za to a upřímně mi takové věci kazí radost z Lega
lego is not a hobby, its the meaning of life :-)

Pool

Podle těch mizerných fotek co jste doložil, tak nevidím žádné velké poškození a pokud prodejce tvrdil, že je set "nový a neotevřený" jak uvádíte, tak evidentně nelhal. Pokud chcete krabici v TOP stavu, tak doporučuji se na to prodejce dotázat před koupí a nechat případně zaslat fotky přední a zadní strany setu nebo třeba fotky poškození co na nich najde. Pokud tam tedy nejsou nějaká vážnější poškození než jste nafotil, tak cena určitě odpovídá kvalitě.

U zásilkovny má cenu něco reklamovat tehdy, pokud je poškozený obal, pokud není, tak asi těžko něco vyreklamujete, ale samozřejmě zkusit to můžete.

Co se týče soudních sporů, bude vás to stát soudní poplatky a náklady na advokáta, které nemusí být vůbec malé a pokud navíc prohrajete, budete muset zatáhnout i výlohy druhé strany. Pokud vyhrajete a splníte určitě podmínky, tak můžete poplatky přehrát na protistranu, ale podle toho co píšete a těch fotek, tak nemáte výhru určitě jistou a spíš tedy naopak. Podle mě osobně soudce nepochopí, že krabici Lega berete jako sběratelskou věc, kterou chcete mít bez jakéhokoli poškození, je to prostě obal výrobku, který má chránit vnitřek a pokud produkt uvnitř je nepoškozený, tak nebude asi moc co řešit a rozhodne v protistranu.

A pokud to co máte napsané v předmětu příspěvku jsou údaje o prodejci, tak bych je doporučil smazat, aby vás ještě prodejce nezažaloval za poškozování pověsti atd., že jde o osobní údaje, které zveřejňujte bez jeho souhlasu a moc důvodů k tomu tady nevidím.

Ohledně poslední věci, jak vám došla polovina setu, tak to předpokládám bylo od nějakého jiného prodejce a tady je otázka, jestli se jednalo o nějaký eshop nebo jen zase prodej na nějakém bazaru. Pokud se s prodejcem nedokážete dohodnout sám, tak se můžete obrátit na ČOI, ale to samozřejmě jen v případě oficiálních prodejců, spory lidí na bazarech podle mě neřeší. Sporty na bazarech můžete řešit jedině pak soudy, či podáním trestního oznámení za krádež na PČR v případě, kdy jde pro vás o neznámého pachatele.

thunnus

Citace od: Pool kdy 11.06.2022, 17:22:05
Podle těch mizerných fotek co jste doložil, tak nevidím žádné velké poškození a pokud prodejce tvrdil, že je set "nový a neotevřený" jak uvádíte, tak evidentně nelhal.

No jde o to, že jsou to jen fotky focené mobilem, takže uznávám, že ta kvalita pokulhává, hlavní problém pro mě je ta sedřená část, která je cca 10 cm dlouhá, snad je na těch fotkách patrná.


Citace od: Pool kdy 11.06.2022, 17:22:05
A pokud to co máte napsané v předmětu příspěvku jsou údaje o prodejci, tak bych je doporučil smazat, aby vás ještě prodejce nezažaloval za poškozování pověsti atd., že jde o osobní údaje, které zveřejňujte bez jeho souhlasu a moc důvodů k tomu tady nevidím.

No já jsem měl za to, že tato celá černá listina je o varování před neseriózními prodejci. Mám to tedy tedy brát, že jestliže tu informujeme o někom, kdo skutečně něco provedl nebo respektive to i doložím, pak dotyčný může žalovat nejen mě, ale vlastně celý server, i pokud to co udělal fakticky je pravdivé?

Jaký je tedy důvod existence nejen toho jednoho vlákna, ale celé té rubriky, než varovat před někým nepoctivým, případně nechat jiné posoudit dvě strany sporu? Ostatní vaše argumenty chápu a beru, ale tento mne zaráží. Má to znamenat v tom případě, aby se všichni, kdo tu zveřejnili o někom, kdo je nějak poškodil, báli, že je bude žalovat a pak není důvod, aby tato černá listina existovala, protože je asi ilegální a asi by se měl bát i vlastník serveru, případně admini, že vůbec černá listina existuje a nesmazali ji? Odstranil jsem to číslo účtu, ale jméno i email toho člověka klidně můžou být smyšlené. A co se týče čísla účtu, nevím, jestli je to PII, nejsem si moc jistý, jestli to vůbec může obyčejný člověk dohledat a i tak, nevím, jestli číslo samotné lze nějak zneužít. Jestli je tu někdo s vzděláním v oblasti práva, docela rád bych slyšel na tohle jeho názor, nezveřejňuji nic, co by toho člověka mohlo ohrozit a měl jsem za to, že je to prospěšné pro další sběratele. Domnívám se, že stejné informace tu zveřejnili mnozí další.

Citace od: Pool kdy 11.06.2022, 17:22:05
Ohledně poslední věci, jak vám došla polovina setu, tak to předpokládám bylo od nějakého jiného prodejce a tady je otázka, jestli se jednalo o nějaký eshop nebo jen zase prodej na nějakém bazaru. Pokud se s prodejcem nedokážete dohodnout sám, tak se můžete obrátit na ČOI, ale to samozřejmě jen v případě oficiálních prodejců, spory lidí na bazarech podle mě neřeší. Sporty na bazarech můžete řešit jedině pak soudy, či podáním trestního oznámení za krádež na PČR v případě, kdy jde pro vás o neznámého pachatele.
Byl to někdo z bazaru, zajímalo mě jen to, jestli to někdo už dělal, mávl jsem nad tím rukou nakonec (mám asi nějaké fotky z mobilu vnitřku té krabice, ale abych se tedy bál cokoli zveřejnit), i když jsem někde v popisu této černé listiny slyšel, že je užitečné varovat před každým nepoctivcem a účelem je chránit jiné fanoušky Lega, nevím, jestli je legální vůbec zveřejnit, kdo to byl...
lego is not a hobby, its the meaning of life :-)

Pool

Jak už jsem výše psal, co dotyčný podle vás inzeroval, to jste obdržel, nevidím důvod proč ho nějak očerňovat. Diskutovat tu o tom, jak moc velké to poškození krabice je tu samozřejmě můžeme, ale nic z toho nebude a nic tu sami nevyřešíme, ale poukázat na to samozřejmě můžete. Ale jak už jsem dříve psal, tady je zásadní věc, jakou jste měl ohledně stavu krabice s prodejcem před koupí diskuzi a zda vám psal něco o tom, že krabice je třeba bez jakéhokoli poškození. Pokud by to třeba psal, tak pak do tohoto vlákna patří, ale jinak už je to bohužel tak nějak na vaší blbosti, že jste si to před koupí neošéfoval to, že chcete mít krabici bez jakého poškození.

Ten druhý prodejce co vám dodal půlku Lega, tak to už je jiné kafe, ten to této rubriky určitě patří. Tato rubrika je hlavně pro podvodníky, kteří třeba prodávají Lego, zinkasují peníze a nic nepošlou. Žalovat vás může dnes každý, že s GDPR se to všechno zpřísnilo, ale pokud jde o skutečné podvodníky, tak nehrozí, že by vás asi žalovali, to by naopak tady ti poškození uvítali, když by se s takovým člověkem mohli sejít u soudu ;D.

Cavelon

Dovolím si prispieť svojím názorom:
K prvému spomínanému predajcovi - ak by to bol seriózny človek, tak by určite pristál na malú zľavu za ošarpanú škatuľu. Dobrý obchodník si váži svojich zákazníkov a výsledok obchodu je vždy o konečných pocitoch. Okrem toho, každý LEGO-obchodník, ktorý má ozajstný vzťah k Legu, pozná hodnotu krabíc a chápe, že niektorí ľudia (napr. zberatelia) si potrpia aj na kvalitnom obale. Tomuto spomínanému je to asi jedno, či predáva Lego alebo hnoj, hlavne že zarobí. Vyhrážať sa žalobami je dosť úbohé. Mám dojem, že mu ide jedine o prachy, u takého by som ja osobne viac nekupoval. Dnes to totiž môže byť poškodená škatuľa, zajtra nejaký Sluban namiesto Lega...
K tomu druhému - je potrebné mu udeliť zodpovedajúci feedback, aby potenciálni kupujúci videli o koho sa jedná. Ak by som ho mal v rozumnom rádiuse, šiel by som mu to vytmaviť osobne. Určite je to cenná skúsenosť.
V každom prípade vďaka za upozornenie. ;)
Pred akoukoľvek kúpou si vždy pozriem hodnotenia predchádzajúcich kupujúcich (ak to je možné) a nacítim si dotyčného. Na základe toho sa rozhodnem, či to u neho kúpim alebo niekde inde hoci aj drahšie, ale na serióznom mieste a s príjemným výsledným pocitom. Prajem veľa šťastia pri ďalších nákupoch, na svete sú aj ľudia so špičkovým prístupom.

peter

Citace od: Pool kdy 11.06.2022, 20:08:04
Jak už jsem výše psal, co dotyčný podle vás inzeroval, to jste obdržel, nevidím důvod proč ho nějak očerňovat. Diskutovat tu o tom, jak moc velké to poškození krabice je tu samozřejmě můžeme, ale nic z toho nebude a nic tu sami nevyřešíme, ale poukázat na to samozřejmě můžete. Ale jak už jsem dříve psal, tady je zásadní věc, jakou jste měl ohledně stavu krabice s prodejcem před koupí diskuzi a zda vám psal něco o tom, že krabice je třeba bez jakéhokoli poškození. Pokud by to třeba psal, tak pak do tohoto vlákna patří, ale jinak už je to bohužel tak nějak na vaší blbosti, že jste si to před koupí neošéfoval to, že chcete mít krabici bez jakého poškození.

Vidím to naprosto stejně. Z mého pohledu stavebnice MISB je a krom toho odření jiné poškození též nevidím. Pokud to máte pro radost z modelu, nemá to žádný vliv. Pokud to chcete na investici, tak jednak se to nevyplatí, ale po mnoha letech takové poškození zas až tak velkou roli stejně hrát nebude - furt to je MISB, takže pak jde zase jen o peníze. Za mne proto nikde problém nevidím ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

thunnus

děkuju za reakce, já jsem tenhle případ sem dal spíš kvůli té reakci toho člověka, kdy mi napsal, ať mu podám předžalobní výzvu, protože to mi přišlo hodně divné, zajímalo by mě, jestli s ním máte někdo jiný nějaké zkušenosti? Ať už pozitivní či negativní

Ty další otázky byly ale myšleny víc všeobecně, mám takových rozporuplných zkušeností víc - např. nedávno jeden set mi došel tak, že byl otevřený (ovšem balíčky v něm neporušené), dotyčný původní inzerát smazal a když jsem mu napsal, že o otevření mě neinformoval, tvrdil mi, asi docela drze, že nikde nebylo řečeno, že set má být nový, ale já mám pocit, že v tom inzerátu to tak bylo, nechal jsem to být s tím, že ta cena byla celkem dobrá a set si postavím, naštěstí nic nechybělo, ale je to asi neseriózní.

Jiný, dost kuriózní zážitek mám, kdy mě prodejce žádal, ať mu zaplatím zálohu nejen na poštovné, ale i na cestu na zásilkovnu, resp. na "čas, který ztratí tím, že na ni musí dorazit (zajít nebo možná zajet, neřekl přesně - kdyby chtěl na benzín, ještě bych to chápal, ale tak to nespecifikoval, opravdu mluvil o čase). Napsal jsem mu, že pokud nebydlí na konci světa, tak zásilkovny jsou všude a nemůže mu to trvat dlouho - byla to narážka na jeho možnou lenost, nicméně on se urazil, že prý si nemám dovolovat, že by on měl bydlet někde na konci světa a choval se neobyčejně arogantně, napsal mi, že je mu mě líto a vše co psal bylo plné smajlíků, které působily výsměšně (tohle uznávám může být jen můj dojem, ale k tomu zbytku posuďte sami), takže jsem mu řekl, že než od něj, tak ten stejný set raději koupím i dráže od někoho jiného, což jsem i později udělal. Byla to sranda....
Častý Evergreen jsou lidé, co si nechají poslat zálohu na poštu a pak už se neozvou, ale to sem ani už nepíšu, moc to nemělo ohlas

Zajímalo by mě ale, jestli máte zkušenosti spíše menších pochybení, (kdy se ale ti prodejci chovali zároveň jako hulváti) jestli jste to nějak řešili a někdy úspěšně vyřešili. Nebo jestli to vůbec nějak jde, přimět někoho takového ke spolupráci. Soudit se s někým takovým mi přijde lidsky dost nesmyslné, zároveň si nejsem jistý, jestli to vůbec jde vyhrát, protože pokud balík dojde, jak můžu třeba dokazovat, že v něm polovina chyběla? To bych musel ho otevírat spolu s nějakým svědkem (nebo rovnou několika), případně si to otevírání natáčet nebo co?
Upřímně řečeno, mojí noční můrou je, že mi někdo u drahého setu pošle v krabici kameny nebo něco podobného, ještě se to nestalo, ale docela mě to děsí, protože nevím, jak bych to dokazoval?
Pokud jde o toho člověka, co mi poslal půlku setu, snad mám ještě někde fotky toho, co mi došlo, jestli budete chtít a najdu to, tak to sem dám.
lego is not a hobby, its the meaning of life :-)

Colonel32

Přiznám se, že mi v popisu událostí z tvé strany chybí jakákoli informace o tom, že jsi prodejce explicitně upozornil, že ti na stavu krabice záleží a že ho prosíš, aby věnoval adekvátní péči jejímu zabalení. A pokud jsi nic takového neudělal, tak pak jeho sarkastická reakce na to, že se najednou dožaduješ kompenzace za poškrábanou krabici z lidského hlediska celkem dává smysl.

Že prodejce bude věnovat adekvátní péči balení krabice se dá implicitně předpokládat pouze na Bricklinku, kdekoli jinde můžeš narazit na lidi, podle kterých je krabice od Lega jen spotřební materiál.

ditetemnaporad

#8
Za předpokladu, že je to tak, jak uvádí příspěvek...

Upřímně, jsem docela zděšen z toho, kolik lidí (dobrá, není to asi úplně reprezentativní vzorek :) ) zde zastává stejný názor jako zmiňovaný prodejce. Pokud je to reálný obraz české inzerce, lepší je na ní nic nekupovat. Alespoň Cavelon chápe, že cílem obchodu je, aby byly spokojené obě strany a nabídnul by slevu.

Za mne poškození dle foto jistě není v pořádku a prodejce, dle sbazaru v LEGO zběhlý, určitě dobře chápe, že i obal je u LEGO důležitý a na vadu měl upozornit.

Co se poškození týče, rýha je nejspíše od rohu jiné krabice. Sedřený obal způsobila izolepa / pečetě nebo lehké navlhnutí a otisk o jinou krabici (rozhodně ne od "šúchání se" o karton v balíku :) ) . Pečetě vypadají z foto celkem OK, ale je možné, že jsou takto pomačkané, protože se krabice kosila. Trochu mi to připomíná expedici MALL  >:D .

Reklamaci na Zásilkovně nemá cenu řešit, protože pokud nebyla reklamace uplatněna při převzetí, na 99% bude zamítnuta.

To, že prodejce hned operuje soudní rozepří a právníky, ukazuje spíše na to, že je opravdu zběhlý a takto odrazuje od případných reklamací. Bohužel, se obávám, že téměř jakékoliv uvedení v omyl na inzerci je velice těžko prokazatelné, potrestatelné a nebo náročné na řešení, že se o to většina lidí ani nepokusí. Zbývá tak udělení negativního hodnocení. A proto, pokud už kupovat na inzerci, tak buď osobně a nebo vždy od někoho, kdo má více kladných hodnocení.

Poco

Citace od: ditetemnaporad kdy 13.06.2022, 08:22:32
Upřímně, jsem docela zděšen z toho, kolik lidí (dobrá, není to asi úplně reprezentativní vzorek :) ) zde zastává stejný názor jako zmiňovaný prodejce. Pokud je to reálný obraz české inzerce, lepší je na ní nic nekupovat. Alespoň Cavelon chápe, že cílem obchodu je, aby byly spokojené obě strany a nabídnul by slevu.
Úprimne... Mňa skôr zaráža fakt, že niekto umiestni niekoho iného na Čiernu listinu, lebo mu došla mierne poškodená krabica (aj tú vyfotil tak, že je to dosť zle vidieť, blízko, rozmazane) bez toho, aby predtým explicitne napísal predajcovi, že potrebuje nepoškodenú krabicu...

Citace od: thunnus kdy 11.06.2022, 15:01:46
Dotyčný napsal: "Jinými slovy shodu nenalézáme, proto pravděpodobně skončíme u soudu. Jakmile pošlete předžalobní výzvu, předám ji své právní zástupkyni. Další e-mailování již považuji za bezpředmětné, protože zastáváme zcela odlišné názory."
Skopíruj kompletnú koverzáciu, nech si urobíme názor, nie len tvoju stranu mince.

Nabudúce si zájdi do obchodu, prezri si krabicu a kúp si ju priamo v obchode. Alebo si dajte osobné stretnutie.

peki

Citace od: ditetemnaporad kdy 13.06.2022, 08:22:32
Upřímně, jsem docela zděšen z toho, ...... Pokud je to reálný obraz české inzerce, lepší je na ní nic nekupovat.

Hele tohle je černá litina ne pošta pro tebe, nebo křehké vztahy. Pokud mrkneš do jiných vláken, tak se tady řeší neplatiči a lidi co kasírují ale nic neposílají a dokonce opakovaně (jen zakládají nové účty). Včetně "osadníků", přes rok fungují, získávají dobré hodnocení (období setby) aby pak na podzim před vánoci rozjely kšeft ve velkém (mají pozitivní komentáře = poctivý prodejce) a nic pak nepošlou (období sklizně). Tak aby jsi nebyl vyděšený ještě více.

Já osobně by jsem bral pouze od kostkaře (nik na kostkách a někoho kde je aktivní nebo se za něj může někdo aktivní zaručit) Jednak se známe a jednak chápeme že někdo chce i neporušený  obal (neřeším MISB). Nebo někdo kdo podle mích instrukcí může osobně převzít a provést transakci z ruky do ruky.

Chápu jak to píšeš ale ještě jsi dopadl pořád dobře máš MISB. Chápu i obchodníka poslal ti MISB tečka. Pokud chci mít jistotu nepředpokládám a sám se ptám v jakém, je stavu krabice (foto napoví).

Bazary a internetové inzerce jsou neskutečná žumpa. Z LEGA se stal busines a to natohlo neuvěřitelnou množinu podvodníků stejně jako překupníků. Není to jak před 15 lety kdy to obchodovali AFOLové nebo rodiče po dětech.       

A není to jen otázka ČR. V zahraničí letí finty kdy ti zaplatí ty odešleš a oni pak nechají zablokovat transakci a vrátit si peníze. Gauneři jsou hodně vynalézavý.

Jinými slovy chci říci, že jsi měl pořád kliku. Bez kompletní korespondence (ani ani jí nechci vidět, je to jedno soudit se nebudeš a on se s tebou bavit nebude) je to jedno. Já osobně bych u něj kupoval dále, protože mne krabice nezajímají. A na černou listinu taky nepatří.
   

Maigi

Ostatní už tu řekli vše podstatné, tak jen přidám vlastní zkušenosti. Sety si kupuji pro sebe na rozbalení, ne na investici, takže je mi to jedno, ale naprosto POKAŽDÉ, když mi přijde nějaké LEGO skrz JAKOUKOLIV dopravu, tak si říkám, že tohle by se sběrateli rozhodně nelíbilo.

A to mám na mysli nákupy z velkých e-shopů, nikoliv přes inzerci. 10cm sedření jsem nedávno měl na krabici taky. Drobné odřeninky na hranách jsou samozřejmost u každé krabice a bublinka u té izolepy taky, dokonce se to někdy odlepí uplně. Vyhrál jsem taky v soutěži jedno fakt velké lego, které jsem neotevřel, protože za pár let bude mít cenu. I ta má drobnosti podobné těm, které popisujete a to jsem ji jen jednou vytáhnul z přepravní krabice a zase jim tam vrátil. Ty sety zkrátka putují po různých pásech, naráží do jiného zboží (měl jsem čest účastnit se jednodenní pomoci ve skladu) a nejde se tomu nijak vyhnout.

Takže jsem pochopil, že pokud bych chtěl koupit investiční set v top stavu krabice, tak ani náhodou to nemůže cestovat, musím si pro to dojet a na místě zkontrolovat. Jinak to nejde. Už k dotyčnému prodejci to někudy cestovalo a tam se muselo stát totéž + cesta k vám, to máme poškození krát dva. Někde je tu o tom i topic. Je to nekonečný hon za dokonalou krabicí a pokud máte i původní přepravní krabici od LEGO, tak je to zase hon za jejím nepoškozeným stavem a takhle furt dokola.

Kašlete na očerňování prodejce, ten udělal vše správně (sliboval neotevřenou novou krabici - nic jiného ani slíbit nejde, pokud se to má někam posílat). Pokud jde o jeho odkázání na soud, tak to taky nějak pochopte, protože pokud vám na svůj úkor nechce nic kompenzovat, tak co jiného zbývá, dokola hádat se po mailech? No a pokud jde o obecné otázky na trh, tak takhle to prostě bohužel je. Problém jsou chybějící části, násilně otevřená krabice a tak, ale oděrky, tomu se nejde vyhnout. Leda byste šli do obchodu, tam vybírali z 10 stejných krabic a vybrali si tu, která byla ve skladu chráněna těma ostatníma a tím unikla většímu poškození. Bude ale asi fakt jedna z deseti.

Prodejci a skladníci fakt nechápou, že si LEGO někdo kupuje na investici a chce top stav. Takže se nebojí na krabici třeba nalepit nějaký kód a za pár metrů zase další jinej na jiné místo krabice. Vy si to pak koupíte, chcete to třeba později prodat a taky s tím žádné zázraky nevymyslíte. Nedejbože aby pak váš kupce za pár let nebyl z daleka a nechtěl si to nechat poslat dopravcem. To pak budete ve stejné situaci. Všichni jsme.

Pokud jste se ale předem domluvili, že to bude TOP STROP stav krabice, musely tomu předcházet fotky a hlavně, nemohla by být součástí procesu žádná další doprava přes dopravce. Už se ale opakuju.
Vydávám týdenní LEGO newsletter pro podobné blázny, jako jsem já.

Strider

Já od tohoto prodejce koupil menší věc. Na stav krabice jsem se ptal. Nákup byl rychlý a bezproblémový. Doručeno přes zásilkovnu. Nejspíš bych koupil opět.
Pokud je to tak, jak píše thunnus, je to v případě prodejce myslím zbytečný a nešťastný úlet. Situace by mi nestála za to, abych reklamaci neuznal, přestože ke klamání spotřebitele právně nedošlo. Důvěra se buduje léta, alelze o ni přijít během 5 minut.
Pool tady píše o GDPR důsledcích. Nesouhlasím, protože zmínit údaje osoby, která je podle všeho sama uveřejňuje, nemůže být porušením GDPR zákonů. Také není zakázáno popsat pravdivě svou zkušenost. Ono to nakonec funguje oboustranně: thunnus si na prodejci sice nic nevymůže, ale ani prodejce si na thunnusovi nic nevezme.




Strider

Upozorňuji na možné zneužití identity v případě inzerátů na bazos.cz. Prodejcem je údajně Tomáš Vondra. Inzeráty mají podezřele nízké ceny a všechny obsahují tento text: "Zcela kompletní stavebnice v originálním balení, včetně návodu a nepoužitých nálepek. Jen částečně rozbaleno, bez figurek". Po kontaktování inzerenta prostřednictvím formuláře mi bylo sděleno, že jde o zneužití identity a žádný z inzerovaných setů kontaktovaná osoba nenabízí.

thunnus

Poco: Jak jste žádal, dávám to sem, jen jsem odebral informace o emailech atd., netuším, jak je to tedy podle GDPR správně, nechci s tím mít problémy.
Pokud jde o to, že si mám lego koupit v obchodě za plnou cenu, no nebudu popírat, že jako Čech s podprůměrným platem (já vím, že mi řeknete, že to nikoho nezajímá), se snažím kupovat věci levněji, nepatřím k bohatým v této zemi, budete mi jistě tvrdit, že je to tedy moje vina, když mi něco dojde poškozeného, ale zas na druhou stranu mi nepřijde žádat stovku zpět za podření setu, u kterého je řečeno, že je ve stavu nový, jako nějak zvlášť přehnané, i vzhledem k ceně celého toho setu, možná jsem to ale dělat neměl. Nebo posuďte sami. Jde mi spíš o to ohánění se soudy, které mi přijde jako nevhodné. Stejně i tvrzení, že se jedná o jiný set, než prodejce odesílal.
Citace
Jinými slovy shodu nenalézáme, proto pravděpodobně skončíme u soudu. Jakmile pošlete předžalobní výzvu, předám ji své právní zástupkyni. Další e-mailování již považuji za bezpředmětné, protože zastáváme zcela odlišné názory.


A já jsem zase otevřel krabici a našel v ní poškozené lego. Jestli poškození vzniklo už před zabalením, nebo při přepravě, to nedokážu posoudit. Napadají mě možnosti buď nějaké slevy - navrhoval jsem na úrovni poštovného, nebo vrátit celý set, případně vyměnit za jiný, pokud máte, protože takhle si já lego set v novem stavu opravdu nepředstavuji a není to pro mě přijatelné.


Já jsem poslal jednu ze čtyř stavebnic v perfektním stavu, takže z mé pozice to moc řešit nemohu. U Zásilkovny jsrm nikdy nic nereklamoval, protože vše vždy došlo v pořádku. A vracet peníze za dopravu, kterou jsem zaplatil mi nedává smysl. Mohu zavolat na Zásilkovnu a zjistit, jak postupovat. Je mi to líto, ale já mám všechny stavebnice nové a na stav krabic si dosud nikdo nestěžoval.



Dobrý den,

jak to tedy budeme řešit? Pokud to vzniklo někdy při přepravě, je to asi poprvé, co se mi to u zasilkovny stalo.



Dobrý večer,

jednou větou, tohle není krabice, kterou jsem posílal. Měl jsem čtyři kusy z Kladna, všechny v perfektním stavu.
Neměla kartonová přepravní krabice známky otevření/manipulace? Protože tohle je rozhodně problém přepravy.
Ve stejný den jako Vám jsem posílal stejnou stavebnici panu xxx a ta došla v naprostěm pořádku.




Dobrý večer,
nafotil jsem, jak je ta krabice podřená, ty samolepky zmačkané a ještě je tam ryha - viz příloha, snad je to vidět. Je to všechno na jedné straně, mohlo to vzniknout i při přepravě, ale alespoň to podření spíš už předtím.




omlouvám se pozdní reakci, byl jsem celý den mimo Prahu. Prosím, pošlete mi fotografie jak poškozených samolepek, tak LEGO krabice a krabice, ve které byla zásilka přepravována. Poslal jsem Vám jednu ze tří stavebnic této sady a ostatní jsou v naprosto perfektním stavu, stejně jako byla ta, kterou jsem Vám posílal.
Zároveň jste i první zákazník, který si stěžuje na stav dodaného zboží.

Předem děkuji



Dobrý večer,

Přemýšlel jsem nad tím a vzhledem k tomu stavu krabice mi přijde na místě požádat o vrácení poštovného jako náhradu za to poškození.



Dobrý den,

Lego dorazilo, nicméně jsem při rozbalení zjistil, že krabice je poměrně podřená a ty samolepicí pásky,  co má mít neotevřený set nesou známky používání, i když snad otevřený nebyl. Na poškození obalu jste neupozornoval.




Ano, potvrzuji přijetí platby na účet. Dnes předám na Zásilkovnu.




Dobrý den,

zálohu jsem včera odeslal, pošlete prosím Lego na:
xxx

O.K., rozumím.
V tom případě prosím o zaslání platby 102 Kč (79+23) ve prospěch účtu číslo yyyy vedeného u Komerční banka a.s. Nezapomeňte uvést předčíslí zzz, je to nejčastější chyba kdy se platba nepřipíše.

S pozdravem


Posílat zálohu několik tisíc nebudu, s posláním vyšších záloh mám velmi negativní zkušenost, takže asi zůstanu jen u toho jednoho setu.


Mám zájemce o Mos Eisley z Prahy, tak, prosím, dejte vědět,  jak jste se rozhodl.
Děkuji



Dobrý den,

díval jsem se na Bazos.cz a obě stavebnice nabízím nejlevněji. Mohl bych Vám dát poplatek za Zásilkovnu a dobírku zdarma, ale:
Maximální výše dobírky u Zásilkovny je 5.000 Kč, takže poslat to celé na dobírku nepůjde. Celková cena je 9.100 (2600+6500). Musel byste mi poslat předem 4.100 Kč a pak by byla dobírka těch 5.000 Kč.

Koukněte na moje recenze a zvažte to


Dobrý den,

to by neměl být problém. Spíš ale přemýšlím i nad tím že bych vzal i tu Cantinu, co jsem si všiml, že nabízíte. Jenže ta cena se mi u ní zda opravdu vysoká. Byl byste ochoten slevit 500 Kč, pokud bych vzal oba sety?

S pozdravem




Dobrý den,

ano, nabídka je aktuální. Zaslání na dobírku je možné, ale budu chtít poslat předem na účet platbu za Zásilkovnu a dobírku.

S pozdravem




Dobrý den,

Zaujala mne tato nabídka. Je prosím stále aktuální? Pokud ano, byla by prosím možná platba na dobírku na zasilkovnu?

S pozdravem





Inzerát xxxx: LEGO Star Wars 75292 The Razor Crest
Prodám nové neotevřené LEGO Star Wars 75292 The Razor Crest. Osobní předání v Praze nebo Zásilkovna / Česká pošta.
Přehrávejte si bitvy Mandaloriana a dítěte proti průzkumnému vojákovi a dalším nepřátelům s dětskou stavebnicí The Mandalorian Loď nájemného lovce (75292) od LEGO Star Wars. Vhodné pro děti od 10 let.

Cena:   2 600

Citace
Bazary a internetové inzerce jsou neskutečná žumpa. Z LEGA se stal busines a to natohlo neuvěřitelnou množinu podvodníků stejně jako překupníků. Není to jak před 15 lety kdy to obchodovali AFOLové nebo rodiče po dětech.

K tomuhle jde říct jen ámen...
Já to sem dal hlavně proto, jestli s tím člověkem má někdo jiný nějaké zkušenosti - tvrdil, že vždy vše bylo u něj ok, já mu ale přestal věřit, nicméně musím uznat, že v tomhle asi nelhal, neozval se nikdo proti němu, dokonce někdo pro něj. Jak jsem psal několikrát, neřešil bych to, nebýt toho podivného jednání. Tyhle věci mi kazí radost z Lega, které pro mě vždy mělo být jen únikem z reality honby o peníze, ale už je to o nich bohužel také.

Celkově si nemůžu odpustit jednu poznámku, podle různících se reakcí a přístupů zde mi to připomíná ten kontrast mezi západní firmou - zákazník, náš pán a vždy k němu vstřícnost - a situaci jak s Českou poštou - podmínky buďte rádi, že vám něco vůbec dojde, nestěžujte si, když je to poškozené, nemá to smysl (a už vůbec nepřemýšlejte nad tím, že ta služba je dražší než jinde v Evropě, kde je vyšší cenová hladina i kupní síla). V české kotlině mám takto opakovaně spíše tu druhou zkušenost vč. vyhrožování i přímo verbálního napadení a přemýšlím nad tím, že ti komentující, kteří se přiklánějí k prvnímu přístupu, budou spíš lidé, kteří často žijí nebo minimálně jezdí na západ, zatímco ti, co tvrdí, že vše je v pořádku, i když je něco v nepořádku, jsou spíš lidé zvyklí na naše poměry žijící převážně v ČR. Možná se pletu, možná ne. Jen bych rád řekl, že v rámci zaměstnání jsem potkal řadu cizinců a dost na mě zapůsobilo, jak moc je tato česká kultura odpuzuje a jak moc tu nechtějí žít, ne přímo z ekonomických důvodů, ale kvůli tomu, jak se k sobě a jim chováme. Ztrácíme tak spoustu schopných a talentovaných lidí. A když vidím ty preference populistických a extremistických stran, mám pocit, že to taky souvisí. V téhle situaci by chování prodejce vadilo těm ze západu, ostatní by nad tím mávli rukou. Možná je to jen blbost, možná to ale něco vypovídá
Respektuji reakce všech zde, jen chci říct, že jsem jich tolik ani nečekal a tento "vox populi" mě přiměl se zamyslet nad něčím hlubším, je to off-topic a přiznávám, že jsem ovlivněn tím, že jsem vyslechl vůbec ne pozitivní (nicméně snad seriózní) ekonomickou analýzu a prognózu.

Když jsme u toho Lega ale, podařilo se mi v mobilu najít fotky toho Venatoru, kde toho spousta chybí, dám to sem někdy zítra nebo pár dnů, musím dohledat email toho, kdo mi to posílal. Je asi i na vás posoudit, jestli toho chybí opravdu spousta, jak se domnívám já, nebo nic podstatného nechybí, jak mi tvrdil prodejce.
lego is not a hobby, its the meaning of life :-)