HD garage

Založil HD, 28.11.2014, 12:00:43

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

sohibil

Vždy ma zaujímalo, či sa na hentie kolesá dajú nabastliť nejaké pneu. Teraz už mám odpoveď :D

Len neviem prečo ich máš tak rád :D
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

HD

Citace od: sohibil kdy 29.08.2018, 21:47:55
Vždy ma zaujímalo, či sa na hentie kolesá dajú nabastliť nejaké pneu. Teraz už mám odpoveď :D

Len neviem prečo ich máš tak rád :D

Ačkoli nejsou tyto pneu... ehm, pěnové obvazy tak přilnavé na hladkém interiérovém, skalnatém či sypkém povrchu, jako ostatní LEGO pneumatiky, tak mají pro mě bezkonkurenčně nejlepší "offroad" vzhled ze všech pro puritány nezávadných*, které znám.

* I když jejich zdejší aplikace by závadná být trochu mohla - takto je návrháři nezamýšleli použít. Jelikož se však jedná o totožný průměr disku, já v tom nevidím problém - nic není nataženo, slepeno, podlepeno, atd.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

HD

Zde ještě připojím další náčrtkový model, na kterém jsem si zkoušel použití "naspeedovaného" (pomocí vhodného zpřevodování) mini LA použitého pro řízení manuálních modelů.
Funkční je vedle řízení ještě obligátní fake motor, otevírací dveře a kapota.

Lowway Rig by Horcik Designs, on Flickr
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

sohibil

Nejako som si tam nevšimol HOG ovládač. Asi už slepnem.

K tým penovým obväzom - naživo som sa s nimi nestretol ale tie staré "pneu" boli asi všetky bez výnimky rovnaké. Tvrdé ako kameň. Uznávam že nemali moc záber, nanajvýš asi tak na koberci. Ale od žiadnych Lego gúm nečakám zázraky a už vôbec nie v teréne. Snáď len od balónových (ktoré nemám moc rád) a traktorových.

Nemám to srdce ísť týriť svoje Lego do terénu, mám ho príliš málo.
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

HD

#94
Pro nákladní automobil Tatra 148 Arktik, charakteristický oranžovou barvou a černou kapotou nezbylo bohužel dostatek oceli ... eh, kostiček na stavbu korby, a tak zatím půjde proti proudu času, a bude vypadat vypadat jako trialový speciál. (což by mohla být i vzpomínka na můj LTTT speciál postavený pro konec sezony 2014, který patřil šestikolkám)
Bude k vidění naživo v Pardubicích, dříve možná na závodě LTTT na Bořislavce. 
EDIT Z kapacitních důvodů bohužel na Bořislavku Tatru s sebou neberu.

TatraT148 'Arktik'

TatraT148 'Arktik'


___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________

A zmiňovaný LTTT speciál, pro porovnání:

Tatra 148 LTTT
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

sohibil

Neviem sa rozhodnúť. Trialový špeciál je prepracovanejší ale na tomto sa mi páči, že si použil tradičné pneu a Model Teamové kolesá (aj keď popravde povedané je ich využiteľnosť v Tecnicu takmer nulová). Tie majáky sú tiež dobré. Len neviem prečo aj také malé kolesá montuješ na huby.

Máš na mysli tú Bořislavku čo je v Prahe? Čítal som v jednej starej knihe o taxikárovi, ktorému tam vysadil motor :D Nezvládol stúpanie chudák a tromfol ho trolejbus.
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

stricekfido

Jako vždy vypadá parádně a libi se mi více, než ten speciál. Hlavně ta oranžová je ikonická. Pochopi jsem správně, že korba časem bude?

HD

Díky.
@Sohibil: O propracovanosti modelu rozhoduje určení a velikost. Proč myslíš, že využitelnost MT kol je v Technicu téměř nulové? Náboje kol (hub-y) jsou zde kvůli pevnosti a přenosu výkonu na zadní kola. Vepředu je ze stejného důvodu klasický U-kolub ("kardan", Hooke-ův kloub). Navíc tento náboj kola vypadá mnohem lépe a realističtěji než jakýkoli funkční postavený z menších kostek.

@Stricekfido: Korbu bych rád někdy v budoucnu doplnil. Nebude mít tedy pro 'Arktik' typické vyhřívání výfukem, dvojité dno se mi do ní asi nevejde (a do mrazu, kdy by mohl náklad přimrznout s ní taky asi nikdy nepojedu). :D

Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

sohibil

@HD: Myslím si to preto, lebo som to sám skúšal. Majú dosť zvláštnu šírku - asi 1 celá 1/3 studu a dosť neohrabane sa montujú. Nemajú axlodiery, takže bez pomoci iných dielov sa nedajú poháňať. Obzvlášť veľké problémy som mal pri montáži predných kolies na klasické steering army https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=4261#T=C Nechcel som aby axly z kolies vyčnievali (montoval som ich totiž plochou stranou von) a nedal sa použiť ani 3-studový pin, lebo koleso sa potom nechcelo voľne otáčať. Nehovoriac o tom, že tá stredná pindiera je ešte trochu hlbšie ako ostatné, takže je tam veľká medzera a aj pri použití busha sa mi koleso o armu škrelo. Nakoniec sa mi to podarilo vyriešiť s pomocou tejto axle so studom https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=6587#T=C (na tom stude koleso pevne držalo a zvyšok sa mohol v arme zaistiť polovičnými bushmi) ale koleso aj tak strašne viklalo, celé to bolo rozhegané a od ďalších pokusov som upustil.

Normálne ľutujem že som tých kolies kúpil 20. Neviem ako by som ich využil. Už ani nechápem prečo ma pred x rokmi tak fascinovali.

Nie som ani vľký fanúšik hubov. Tiež sa dosť viklajú. Neviem, prečo ich všetci považujú pre veľké kolesá lepšie ako axle. Ja som narazil nedávno zakúpené 56mm kolesá normálne na axle a boli stabilnejšie ako na huboch. Bola to síce pevná náprava - tj. nie zatáčacia ale aj tak.
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

HD

@Sohibil: Aha, takže Ty máš na mysli klasická MT kola Tire 13 x 24 o vnějším průměru pneumatiky D1=42mm? (https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=2696#T=C  +  https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=2695#T=C  )
Tyto tady ale vůbec nepoužívám, hodily se mi jen středy z nich (d=30mm), které jsem zasadil do čistě technicových "pneumatik"  Tire 20 x 30 majících vnější průměr D2=63mm (https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=4267#T=C) Tyto středy (nebo méně přesně disky) se, na rozdíl od originálních středů pro pneumatiky Tire 20 x 30  ( https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=4266#T=C ) , dají nasadit na náboj kola (hub) v požadované orientaci, a zajistí tak zmenšení vzdálenosti rejdové osy od středu dotykové plochy pneumatiky s vozovkou (podkladem)
Používání nábojů kol (hub-ů) je asi věcí vkusu a odpovědí na otázku pevnosti; tady je používám proto, že mnohem lépe drží kolo a v kombinaci s ním brání osičce v rozpojení hnací poloosy v důsledku jejího vyklouznutí. Ale přiznávám, že by to tady šlo udělat i jinak. (Jakmile budu tyto díly potřebovat jinde, tak to tak také provedu.)

Záleží na tom, jak kdo a co staví, jaké má zkušenosti, možnosti, konstrukční zásady a hlavně co od svých modelů požaduje a jak se ke svým kostkám chová. Tebou popisovaná metoda nasazení poháněného* (? chvíli předtím píšeš o pohánění) kola na stud zdá se mi poněkud nepevná a pro Technic model ,který by měl fungovat a disponovat dle mého názoru i nějakou základní životností, skoro až nevhodná.

_______________
* V důsledku asi bude kolo asi pohánějící mechanismus fake-motoru, ale chápeme se, že? :D 
_______________


Nerad bych se pouštěl do zbytečného zobecňování. Pro 20 kol využití určitě někdy najdeš.  >:D  (Já si jich kdysi taky podobné množství pořídil a od té doby použil téměř jen středy. :D )


Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

sohibil

@HD: To predné koleso som nasadil na ten stud nie preto, že som ho chcel pripojiť na nejaký mechanizmus ale čisto z vizuálno estetických dôvodov - ako som už písal, nechcel som z ho zvonka na axle zaisťovať bushom a nemám využiteľný pin. Uvedomujem si že šlo o "zakázanú" techniku stavby ale ja som nerobil model na nijakú súťaž. Čo sa týka možností, tie stále nemám veľké, nakoľko všetko moje Lego sa v pohode zmestí do škatule o rozmeroch 20x40x50 cm. Skrátka je to drahý špás a veci ako staviaš ty si ešte dlho nebudem môcť dovoliť.

A to snívam o custom designovanom 56mm kolese pre nákladiaky. Už som sa tu o ňom rozpisoval v inej téme. Pochybujem že ho niekedy zrealizujem.

Mimochodom, zmienená technika tomu MT kolesu to nijak neublížila.
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

HD

Nejsem proti nasazování kol na stud, pokud je model statický, nebo lehký. Konečně, to ani není "zakázaná" stavební technika, ne? Stud se do díry pro pin montuje běžně i na oficiálních modelech.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

HD

#102
Tak, měl jsem ho s sebou na předposledním závodě LTTT letošní sezony, ukazoval jsem ho i na výstavě v Pardubicích, ale tady na Kostkách stále ještě není.

Technicky se jedná o evoluci mého předchozího modelu (malý modrý expediční speciál), podvozek je beze změn.
2M motory pro pohon, 1M motor pro řízení.

Pneumatiky byly původně určeny pro RC model standardu WPL 1:16 (? je to možné? :o ) a nalepeny na velký LEGO track sprocket wheel.

Více fotek: https://bricksafe.com/pages/horcikdesigns/rock-crawler, https://www.instagram.com/p/Bp6nt4egTTP/?utm_source=ig_web_copy_link

Rock Crawler by Horcik Designs, on Flickr



Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Engine

#103
Protože jsem stroj viděl v akci, tak si dovolím malé doplnění: Má dobrou trakci a dostatek síly. Tzn vzhled nekompromisního crawleru naprosto odpovídá jeho jízdním schopnostem. Vyškrábal se i tam, kde můj výtvor o stejné velikosti neměl šanci.

HD

Citace od: Engine kdy 09.11.2018, 13:35:47
Protože jsem stroj viděl v akci, tak si dovolím malé doplnění: Má dobrou trakci a dostatek síly. Tzn vzhled nekompromisního crawleru naprosto odpovídá jeho jízdním schopnostem. Vyškrábal se i tam, kde můj výtvor o stejné velikosti neměl šanci.

Díky. Nutno ale doplnit, že Tvůj výtvor mnohem lépe péroval, zatáčel na rozdíl od tohoto mého na obě strany stejně, a také ten Tvůj jezdil o dost rychleji a díky diferenciálům bez zbytečných parazitních silových účinků v hnacím ústrojí (které ten můj vyrovnal na nejbližší terénní nerovnosti :D)
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

sohibil

Nemôžem si pomôcť, zdá sa mi že tie kolesá nejako veľmi vyčnievajú. Ale asi to nemá mať blatníky, tak neviem.
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

HD

Citace od: sohibil kdy 12.11.2018, 23:50:37
Nemôžem si pomôcť, zdá sa mi že tie kolesá nejako veľmi vyčnievajú. Ale asi to nemá mať blatníky, tak neviem.

Ano, zde kola měla vyčníat trochu ven, jako u většiny přestaveb s trubkovým rámem namísto karoserie.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

HD

#107
TATRA T815-CAS32 (nebo alespoň hodně podobná)
1:20

Jedná se o nástavbu na předchozí stavbu T815 (bílá trialová, viz výše v tomto tématu). S ní se shoduje technický základ - pohon, zatáčení, podvozek a konstrukce budky; kabina je dále doplněna o detailnější interiér. Nástavba v sobě ukrývá BB (9AA), a převodovku pro ovládání 4 nezávislých funkcí - pohyb stříkačky (360°+ otáčení a zvedání v rozsahu zhruba 45°), pohon přídavného kompresoru (pro ovládání "hydarulických kleští" (přívod veden za jednou z bočních rolet), navíjení hadice (provázek ze city, zakončený pohlednou hubicí (původ: Fabuland-Mickeymouse (rok asi 2000)?)
Za zmínku stojí mechanismus zvedání "rolet" (zmizí celá v nástavbě), a dostatek místa pro případné vylepšení, které by z tohoto vozu udělalo skutečnou stříkačku. Možná někdy příště.

Více fotek budu postupně přidávat sem.
https://bricksafe.com/pages/horcikdesigns/tatra-t815-120-all-versions/t815-cas32---firetruck


Tatra T815-CAS32 1:20 by Horcik Designs, on Flickr

Tatra T815-CAS32 1:20 by Horcik Designs, on Flickr
Tatra T815-CAS32 1:20 by
ttps://www.flickr.com/photos/112259733@N07/]Horcik Designs, on Flickr
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Robkteryten


stricekfido

Jako vždy naprostá paráda. Ty barvy jsou super stejně jako zpracování. Roleta je dobrý detail. Líbí se mi i "retro" kola. Kéž by je lego znovu vyrábělo (s lepším upevněním k disku).

Bude k vidění? Ideálně v Plzni?

HD

Díky pánové. :)

@stricekfido: Jo, taky se mi tato kola velice líbí. :) Jsem rád, že se Ti líbí roleta, toto je asi pátá funkční varianta. :D
Letos na jaře vystavovat nebudu bohužel nikde, ale rád bych si tento kousek ponechal sestavený delší dobu a pár výstav s ním ještě objel - stejně jako s T603 (kterou bych ale rád v budoucnu trochu modernizoval a celkově uhladil)

Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

stricekfido

#111
Tak snad se někde podívám osobně. Já už bych měl taky něco dodělat   :D :D

Jak je na tom s rychlostí? Bude nějaké video? Popř. Ldd s podvozkem by nebylo?

HD

Video mám v plánu, ale nejsem schopen slíbit kdy. LDD v plánu mám kompletní, nejen podvozek, ale nejdříve až někdy v létě, pře jaro a zimu mám plný program. 
Podvozek se nicméně shoduje s předchozí T815, k té by LDD měl být někde tady ve vlákně (odkaz). Podle toho lze zhruba odhadnout i rychlost, ale závodník to rozhodně (i vzhledem k váze a ztrátám třením) není. Nicméně, trochu momentu na rozdávání má, zhruba 20° stoupání  vyjet zvládla.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Martins

Neskutečná stavba, já fakt budu muset vzít nějaké to tvoje LDD a postavit si to... hrozně se mi to líbí!

HD

Díky.
Budu jen rád, proto digitalizované modely zveřejňuji. :)
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

sohibil

Čím si riešil pohon prednej nápravy? Nezdá sa mi že by sa tam zmestili klasické jointy.
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

petsild

Žasnu HD nad tvou neuvěřitelnou :D tvorbou modelů, máš opravdu parádní tvarovou přesnost.
Rád bych po letech, taky pomalu něco zkusil, mohl bys mi prosím doporučit na odpíchnutí nějaký set. S kterým bych vytvořil nápravu a základní šásko pro nějaké první pokusy moc děkuji.

HD

#117
@sohibil
Sestava přední náptavy se shoduje s předchozím modelem, ve kterém byly také použity CV klouby (špičaté, LBG) v kombinaci s originálním nábojem kola (HUB).
Pevnostně neodpovídá nárokům truck trailových závodů ale pro tento model dostačuje.

@petsild
Díky. S výběrem Ti určitě budou schopni pomoci i ostatní členové fóra v tomuto účelu dedikovaném vlákně. Za sebe bych asi v současnosti bral velký teréní jeřáb (42082) , ale to by se asi moc nelíbilo mému porcelánovému prasátku.  ;D
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

stricekfido

#118
@petsild
42082 je dobrá volba, ještě bych zkusil sehnat 42030 což je nejlepší kombinace motorů, náprav atd.

//Sry za offtopic

HD

Prosím o přesunutí se s debatou o výběru setu do separátního tématu.  ;)  Díky.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns